2019-11-16, 10:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Jaså, du är igång nu igen din lilla satmara med häxjakten. Vet du vad? Jag struntar i vad du tycker. Jag tänker inte fjäska för dig. Jag säger precis vad jag tycker och du ska inte lägga dig i ett dugg.

Du sitter och skriver som om jag vore någon idiot. Jag försökte vara snäll igår men det tar jag tillbaka. Jag är som jag är och det går inte att ändra på.

Jag tycker det ska vara bötesbelopp på att våldta kvinnor så länge det inte finns bordeller.

Är det något du har svårt att fatta kring det?

Snälla, var inte en sån hönshjärna.
Jag blev ombedd att länka, din lilla ärtskalle.
Citera
2019-11-16, 10:34
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi

Jaså, okey, förlåt så mycket då.

Jag råkade tappa fattningen för en sekund, det var inte meningen, snälla bortse från mitt inlägg. Jag vet inte vad som flög i mig. Jag tar tillbaka alltihopa, snälla.
Senast redigerad av over-unity 2019-11-16 kl. 10:51.
Citera
2019-11-16, 10:55
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Man kan bara lura de som låter sig luras. Och att bli lurad är dessutom i vissa fall (som detta) en subjektiv upplevelse. Mannen kanske inte upplever sig lurad för att det är så han vill ha det. Du måste förstå att alla inte fungerar som du gör, det finns andra värden i livet än enbart sex.

1) Du menar att idioterna får skylla skylla sig själva. Jag vet att de flesta kvinnor tycker det. Men vill du leva med en idiot? Vill du ha en idiot som pappa till dina barn?

2) Sure det är mer bekvämt med en betacuck men IMO är det mer tillfresställande att leva med en man som man tänder på även om man måste betala för honom.

3) Ja en del "män" cuckar frivilligt. Men de männen har vanligtvis inget annat än sin cuck status att erbjuda en kvinna.
Citera
2019-11-16, 10:57
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jag tror att många är dåliga på att räkna ut konsekvenser.

T.ex om man tar hit många muslimer så blir konsekvensen: att kvinnor får det sämre.

Går män till prostituerade: Blir relationen lidande och även resten av familjen.

Är man elak blir det negativa konsekvenser.

Är man snäll blir det oftast positiva konsekvenser.

Det är det som skiljer en bra Regering från en dålig ,de kan se konsekvenser.

Att mannen köper sex är det som håller ihop många familjer. Ta bort sexköp och mannen kommer att lämna.
Citera
2019-11-16, 11:11
Medlem
over-unitys avatar
Citat:

Snälla, du är inte arg på mig va? Jag kan inte rå för mina knasiga åsikter kring kvinnor. Jag försökte ändra på dem men hur jag än försöker sitter de där.

Jag menade inte att uttrycka mig så vulgärt. Jag ska aldrig mer skriva ett enda ont ord igen. Jag fick ett stresspåslag så jag var inte mig själv för en sekund.

Snälla, du är inte arg, va? Säg att du gillar mig trots mina till synes kvinnofientliga åsikter.

Kunde jag ändra på dem skulle jag det men det går inte. Du är inte arg va? Snälla?
Citera
2019-11-16, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Att mannen köper sex är det som håller ihop många familjer. Ta bort sexköp och mannen kommer att lämna.

Redan de gamla Grekerna förstod att man inte skulle följa sina begär , utan man skulle följa förnuftet.

Mannen kommer inte lämna kvinnan eftersom han älskar kvinnan. Skulle han svika sin fru genom sexköp är risken mycket större han lämnar henne. Eller frun tappar totalt kärleken till honom om han inte kan hålla uppe kärleken till henne.

Sätt dig med din man och prata om detta.

Är sex så viktigt för honom ?

Är inte du och barnen viktigare ?

Hur kan ni bli mer effektiva som familj ?

Vad gillar han mest av allt ?
Citera
2019-11-16, 13:55
Medlem
Citat:
Snälla, du är inte arg på mig va? Jag kan inte rå för mina knasiga åsikter kring kvinnor. Jag försökte ändra på dem men hur jag än försöker sitter de där.

Jag menade inte att uttrycka mig så vulgärt. Jag ska aldrig mer skriva ett enda ont ord igen. Jag fick ett stresspåslag så jag var inte mig själv för en sekund.

Snälla, du är inte arg, va? Säg att du gillar mig trots mina till synes kvinnofientliga åsikter.

Kunde jag ändra på dem skulle jag det men det går inte. Du är inte arg va? Snälla?

Jo du kan ändra på dina åsikter.

Först kan du bestämma dig för att gilla kvinnor.

Sen kan du bestämma dig för att inte skada kvinnor.

Om det går kan du försöka förbättra relationen med din mamma.

Du kan prata med en psykolog och vara ärlig med vad du känner.

De finns massor med saker du kan göra.
Citera
2019-11-16, 14:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Och det är bättre för barnen att ha tillgång till en pappa som är utvilad, glad och nöjd än en pappa som är trött efter jobbet och sur för att han inte får ligga.

Absolut, men de flesta vuxna människor blir inte försörjda av sina föräldrar, speciellt inte om de väljer att skaffa egna barn. Alltså jobbar de. Plus att för många vuxna är det det sociala på jobbet som betyder mycket.

Citat:
1) En av mina vänner som är hemmafru dumpar sina barn på sin nanny, dumpar städningen på sin städerska, och går på yoga och tar selfies för sin Instagram. "Offrar mycket för familjen"

Hur många har råd med både nanny och städerska?

Citat:
2) Att vara en närvarande pappa till sina barn är det viktigaste jobbet som en man kan göra. Sluta shama män som tar ansvar för sina barn.

Du skrev för ett litet tag sen att mannen inte ska behöva ha något med barnen att göra. Att män "ställer upp" på att "leka familj" för att kvinnor vill det. Så hur fan tar han ansvar om han varken sköter om dem eller försörjer dem?

Citat:
Det är klart att de bryr sig om att ha 2 närvarande föräldrar istället för att dumpas på dagis med främlingar.

Nej nej nej du skrev om ditt utseende och din mans arbetslöshet. Vilket jag skrev att barn skiter i sålänge de får sina basbehov tillgodosedda.

Citat:
Stay bitter sis.

Haha
Citera
2019-11-16, 15:14
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo du kan ändra på dina åsikter.

Först kan du bestämma dig för att gilla kvinnor.

Sen kan du bestämma dig för att inte skada kvinnor.

Om det går kan du försöka förbättra relationen med din mamma.

Du kan prata med en psykolog och vara ärlig med vad du känner.

De finns massor med saker du kan göra.

Jag gillade kvinnor till en början (eller hade iaf inget emot dem) - sen blev jag äldre och gav mig in i dejtingvärlden för att försöka få romantiska förhållanden med dessa kvinnor som den snygga, snälla, trevliga och naiva 20-åriga kille jag var.

Det var en vidrig upplevelse full av avvisanden, hån, frustration, inställda dejter, plötsliga tystnader, teasande, flakyness, fittighet, bitchighet osv. Många år av detta bröt ned och krossade mig fullständigt. Hade ingen som helst självförtroende och självkänsla kvar.

Long story short, idag gillar jag inte kvinnor längre.

Man kan inte "bestämma sig" för att gilla kvinnor. Om man innerst inne inte gör det så ljuger man ju bara för sig själv i så fall.

Tack och lov för att jag upptäckte sexköp annars hade jag tagit mitt liv vid det här laget.
Citera
2019-11-16, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag gillade kvinnor till en början (eller hade iaf inget emot dem) - sen blev jag äldre och gav mig in i dejtingvärlden för att försöka få romantiska förhållanden med dessa kvinnor som den snygga, snälla, trevliga och naiva 20-åriga kille jag var.

Det var en vidrig upplevelse full av avvisanden, hån, frustration, inställda dejter, plötsliga tystnader, teasande, flakyness, fittighet, bitchighet osv. Många år av detta bröt ned och krossade mig fullständigt. Hade ingen som helst självförtroende och självkänsla kvar.

Long story short, idag gillar jag inte kvinnor längre.

Man kan inte "bestämma sig" för att gilla kvinnor. Om man innerst inne inte gör det så ljuger man ju bara för sig själv i så fall.

Tack och lov för att jag upptäckte sexköp annars hade jag tagit mitt liv vid det här laget.

Jo man kan gilla kvinnor.

Fast det finns en brist på kvinnor som gör att män har svårt att få tag i kvinnor som gillar en.

Det här är mycket en skapad brist , av att de tagit hit fler män än kvinnor. Det var mycket bättre bara för 30 år sedan. Kvinnor vill naturligtvis ha den här situationen där de kan vraka och välja och jag tycker män borde kämpa för att det ska finnas fler kvinnor i Sverige.

Varje gång du misslyckats med att få tag i en kvinna har din kärlek gått ner för kvinnor , det är misslyckandena som har fått dig tappa gillandet för kvinnor.

Något som skulle kunna få dig att ha högre gillande för kvinnor vore att lyckas med någon kvinna och få henne att gilla dig. Eller skulle du kunna försöka med någon psykolog eller väns hjälp gå igenom alla dina misslyckanden inom området.
Citera
2019-11-16, 15:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jaså, du är igång nu igen din lilla satmara med häxjakten. Vet du vad? Jag struntar i vad du tycker. Jag tänker inte fjäska för dig. Jag säger precis vad jag tycker och du ska inte lägga dig i ett dugg.

Du sitter och skriver som om jag vore någon idiot. Jag försökte vara snäll igår men det tar jag tillbaka. Jag är som jag är och det går inte att ändra på.

Jag tycker det ska vara bötesbelopp på att våldta kvinnor så länge det inte finns bordeller.

Är det något du har svårt att fatta kring det?

Snälla, var inte en sån hönshjärna.

Vad är en lämplig summa för detta bötesbelopp?
Citera
2019-11-16, 15:51
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Oj, vad lite förvånad jag är att det är jaga våldtäktsmän du reagerar på och inte förslaget att legalisera våldtäkt på kvinnor som den nya folksporten!
Kan det vara för att det inte finns ett sånt förslag, eller aldrig funnits ett sånt förslag?

Vad du inbillat dig intresserar mig inte. Det får du ta med din terapeut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in