Citat:
Ursprungligen postat av
over-unity
Jag vet vad som är rätt och fel. Det är fel att kvinnor hindrar män från att köpa sex och gör kvinnor fel bör de straffas lite grann för det.
Inte hänga upp något på andra. Upprepa detta mantra: Mitt liv mitt ansvar.
Du är skyldig dig själv att leva så bra du kan. MEN andra har inte ansvar för dig och hur du lever ditt liv, du är vuxen nu.
Citat:
Jag är ingen galning som vill skada andra.
Inte jag heller. Jag föreställer mig att det är en sund spärr att ha. De som lustar efter att skada andra fungerar som djur, läser man fuppar med mera så ser man ett mönster, förövaren väljer oftast ut ett offer som är mindre, svagare, sårbarare osv. Ett djupt sjukligt och djuriskt beteende enligt mig. Jag har inget intresse av att förstå dessa djur, jag vill inte se in i mörka människors sinnen, jag är rädd för att smittas. Jag förstår vad som driver dem och de borde spärras in på livstid för resten av deras naturliga liv.
Citat:
Hur ska man bli vuxen i ett sexfientligt samhälle?
Du lever inte i ett sexfientligt samhälle, samhället idag är helt översexualiserat. Du är tillräckligt intelligent för att utvecklas oavsett, men det ligger på dig själv.
Citat:
Givetvis sitter man inte och berättar för läkaren om sina psykoser. Tror du jag vill bli inlåst?
Det ska till rätt mycket för att du ska bli inlåst.
Citat:
Mina psykoser är ett energiflöde genom hjärnan som förändrar mina känslor och verklighetsuppfattning, läkare fattar ingenting av sånt.
Så länge du själv har koll.
Citat:
För min del får de skriva vad de vill i sina papper om diverse diagnoser, jag bryr mig inte, bara jag får mina pengar från försäkringskassan så jag kan isolera mig från folk, dessa kvacksalvare kan ändå ingenting om mina problem, de vet bara hur man drogar ner folk.
Att du isolerar dig själv från folk en tid nu låter vettigt, om jag ska vara ärlig så verkar det vara ganska rörigt i ditt huvud just nu. Det är inte fel att dra sig undan för att läka. Sen kan du klättra tillbaka sakta men säkert och stanna på en nivå du klarar av. Alla kan inte leva picture perfect IKEA-liv som i reklamen. Sånna som du och jag har helt enkelt inte förmågan att upprätthålla ett välfungerande liv och det är skitsvårt, hade vi levt i ett fattigt låglöneland hade vi varit döda för längesedan. Så jag tar emot all hjälp jag kan få och försöker landa på en nivå jag klarar, deltidsjobb, säga "Nej" ofta osv.