2019-11-09, 08:26
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Det handlar väl om att det är väldigt pinsamt och svårt att erkänna att en stor del av ens karriär har varit ett stort misstag. Dom i utredning som har varit mer tillbakadragna och inte haft en framträdande roll verkar ha det enklare att acceptera att allt gick fel.

jag tror det handlar om att ingen vill ha ett mediadrev emot sig. går man emot opinionen utmålas man som dum i huvudet och idiot. sen tycker nog många i utredningen synd om killarna för de var så små.
de tycker säkert att de fått lida och släpper vi det blir det bättre för alla. (utom för Kevin).
Citera
2019-11-09, 09:43
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Det handlar väl om att det är väldigt pinsamt och svårt att erkänna att en stor del av ens karriär har varit ett stort misstag. Dom i utredning som har varit mer tillbakadragna och inte haft en framträdande roll verkar ha det enklare att acceptera att allt gick fel.
Så är det nog.

En alternativ tanke jag har är att Sandberg har ägnat sig åt någon slags självsuggestion för att kunna stå ut med sig själv.
Citera
2019-11-09, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Så är det nog.

En alternativ tanke jag har är att Sandberg har ägnat sig åt någon slags självsuggestion för att kunna stå ut med sig själv.

Jo så är det nog, så har han nog varit tvungen att göra för att klara av det. Han har själv sagt att han älskar att vinna och verkligen hatar att förlora och att dom känslorna är extremt stora och viktiga för honom, han verkar ha den personligheten som många idrottsmän har.
Kevinutredningen och främst det kändisskap som följde efter var nog för honom den absolut största vinsten i hans liv, han fick vara med i massor av artiklar och tv-program så långt som flera år efter och han fick t om sommarprata. Vi såg hur glad han var när Dan Josefsson intervjuade honom i sken av att det var en hyllningsdokumentär och han visade alla sin memorabilia från alla sina mediaframträdande och han var galet stolt över dom. Att ge upp en sån här "once in a lifetime" vinst och göra om den till en förlust och ett misslyckande som gör honom rikskänd som den som förstörde en mordutredning, tappade bort en mördare och förstörde en hel familjs liv, ja det måste svida. Har man då en sådan personlighet och tävlingsinstinkt som han verkar ha, då måste det vara en sån ofantlig smäll mot hela ens självbild.

Vi ska heller inte glömma bort att han var faktiskt eld och lågor när han först fick erbjudande om att vara med i en hyllningsdokumentär av Dan Josefsson. Så jag tror faktiskt inte han har ansett sig ha något att dölja. Han har nog alltid varit helt övertygad. Jag vill egentligen inte vara djävulens advokat men jag tror att Sandberg blev lite blåst Sven Å. Christianson. Han köpte helt enkelt Christianson sagor rakt av blev övertgad om att utredningen var lyckad. Christianson var nog betydligt mer medveten om att saker inte gick helt rätt till men hade inga problem med det eftersom det gynnade hans karriär. Fast kanske hade han inte räknat med hur mycket han skulle påverka Sanderg.

Så kanske felet var kombinationen en skrupelfri psykolog som var van att göra vissa saker för att gynna sin karriär och en polischef med extrem tävlingsinstinkt och ett stort sug efter kändisskap och bekräftelse.
Citera
2019-11-09, 17:08
Medlem
zoomlanders avatar
En hyllningsdokumentär....

De lurade honom alltså. .

Då har han iaf inte fel på den punkten,, att de inte var oärliga med avsikten till dokumentären.
Citera
2019-11-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander

Då har han iaf inte fel på den punkten,, att de inte var oärliga med avsikten till dokumentären.
För att dra Rolf Sandberg o co. i total vanära, samt rakt ner i helvetet, fordrades det säkert en del illan lust och list, från Dan J. m fl.
Glöm ej, att hela detta justitiehaveri var noga hemligstämplat. Ungefär som det sunkiga rättsväsendet i värmland brukar förfara.
Citera
2019-11-11, 17:28
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
För att dra Rolf Sandberg o co. i total vanära, samt rakt ner i helvetet, fordrades det säkert en del illan lust och list, från Dan J. m fl.
Glöm ej, att hela detta justitiehaveri var noga hemligstämplat. Ungefär som det sunkiga rättsväsendet i värmland brukar förfara.

hemligstämplat????!!!!

det är sekretess på allting som inte går till åtal.. först efter åtal blir det offentligt.

ingen skillnad i detta fallet.
Citera
2019-11-11, 20:31
Medlem
Citat:
hemligstämplat????!!!!

det är sekretess på allting som inte går till åtal.. först efter åtal blir det offentligt.

ingen skillnad i detta fallet.
Det är vad du tror ja.
Dömd att stilla vandra mot he...et.
Lär dig off.lagstiftningen....
Citera
2019-11-11, 23:01
Medlem
Citat:

De lurade honom inte, utan sa att de ville göra en dokumentär om Kevin-mordet.

De undanhöll att de hade kontakt med bröderna och att Dan Josefsson var med just pga han tidigare varit kritisk mot Sven Å.
Sen att Rolf tolkade det som att han ännu en gång skulle hyllas är hans problem...
Citera
2019-11-12, 07:20
Medlem
Citat:
Det är ändå märkligt att vi i Sverige har ett osäkert rättssystem där media styr över polis och åklagare,

som i det här fallet där samhället inte accepterar två barnmördare för det går inte ihop med deras världsbild. där en dokumentär vinklar och väljer att plocka bort ur utredningen relevanta fakta. Klipper i videoförhören, vilseleder, kommer med direkta lögner.
Men främst är jag chockad över hur lättköpt wargren är som bestämt på förhand att vröderna ska avskrivas och inte tar till sig något av de bevis som faktiskt finns. Jag tror att det är för hemskt för dem att hantera att det faktiskt var Robin och Christian. En av psykologerna som var med från början slutade efter en vecka då hen inte orkade mer. det säger en del.
Tvärtom så visar händelsen om något på att vi i slutändan har ett sunt rättssystem där det är möjligt att få upprättelse vid felaktigheter. I många andra länder och totalitära regimer hade mediagranskningar likt detta varit helt otänkbart och allehanda rättshaverister, maktmissbrukare samt foliehattar tillåts istället härja runt fritt.
Citera
2019-11-12, 11:08
Medlem
Inte hört något om boken Josefsson sa att han (kanske) skulle skriva. Håller tummarna för att det blir något, affären är framstår fortfarande som rörig i många sina beståndsdelar.
Säkert känsligt att börja gräva där, om man hittar nya vittnesmål som styrker att det skulle vara trettonåringen eller någon annan, kan det vara svårt att lägga fram det på rätt sätt.
Men nog skulle det vara en lättnad för alla om fallet blev uppklarnat.
Själv är jag inte övertygad om att det var något sexuellt inblandat. Jag tror på "lek som gick överstyr", ett eller flera barn som la en lastpall på Kevin och satte sig ovanpå och när de drog undan den var det för sent. Det hindrar inte att trettonåringen kan ha varit inblandad och blivit ännu mer störd av händelsen så att han begick ett sexuellt övergrepp på ett annat litet barn senare. Men tror inte att man ska låsa fast sig i tanken att det var sexuellt motiv från början.
Citera
2019-11-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Det är vad du tror ja.
Dömd att stilla vandra mot he...et.
Lär dig off.lagstiftningen....
...?
Förklara det här.

Sekretess är fejk, jaha, hur menar du då?
”Vandra mot helvetet”, Jag förstår inte alls vad detta betyder.
Den här offlagstiftningen har jag aldrig hört talas om heller.
Citera
2019-11-14, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaltedCaramel
De lurade honom inte, utan sa att de ville göra en dokumentär om Kevin-mordet.

De undanhöll att de hade kontakt med bröderna och att Dan Josefsson var med just pga han tidigare varit kritisk mot Sven Å.
Sen att Rolf tolkade det som att han ännu en gång skulle hyllas är hans problem...
Vem tror att Josefsson ringer på för att hylla en?
Visste han inte vem han var?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in