2019-11-14, 14:52
Medlem
GeleZachas avatar
Låt den rätte komma in var sjukt dålig. Läste boken först, och hade jag inte gjort det hade jag inte ens förstått handlingen... Dåligt skådespeleri, osammanhängande, osv.
Citera
2019-11-14, 15:30
Medlem
Håller med om 2001. Boken är grym men filmen är jättetråkig, helt utan dialog och långa panoreringar av pennor i 0G.
Uppföljaren 2010 är en hidden gem däremot.
Citera
2019-11-14, 15:56
Medlem
AreYouBacks avatar
Terminator Dark Fate. hatar filmen, så jävla besviken. Inget var bra med filmen, inget. Alla filmer T filmer är bättre än denna rulle.
Citera
2019-11-14, 16:12
Medlem
Quantum Of Solace. Förmodligen för att genren är död för mig och att jag blivit äldre. Dog en smula när jag såg den.
Citera
2019-11-14, 16:12
Medlem
StayTrippys avatar
Filmen, R.

Världens sämsta film, min kompis "lurade" alltså mig att se den. Han sa att det var den bästa filmen han någonsin sett, så ja vi såg den. Väntade, moment efter moment på att den skulle bli bra. Helt plötsligt var den slut. Sämsta sjukaste mest dåliga filmen i hela världen.

https://www.youtube.com/watch?v=4saPyaj1UIw
Citera
2019-11-14, 16:55
Medlem
Lichtblicks avatar
Allt som är marvel, typ x-man, Avengers och sånt skräp. Så jävla överhypat att folk inte kan se igenom hypen hur jävla dåliga filmerna är. Till och med DCs Batman vs Superman sög hårt.
Citera
2019-11-14, 17:03
Medlem
StanleyKubricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Skulle vilja säga - The Room från 2003.

"
Johnny is a successful banker who lives happily in a San Francisco townhouse with his fiancée, Lisa. One day, inexplicably, she gets bored with him and decides to seduce his best friend, Mark. From there, nothing will be the same again.
"

Länk till IMDB: https://www.imdb.com/title/tt0368226

Sätt den är filmad på, klippt, dialogen - allt egentligen gör den till en pina att se och man undrar om det är medvetet från skaparna.

Kom igen kompis, the room är ju magiskt bra! You’re tearing me apart Lisa!!
Men du har ju rätt i att den de facto är riktigt dålig rent produktionsmässigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Allt som är marvel, typ x-man, Avengers och sånt skräp. Så jävla överhypat att folk inte kan se igenom hypen hur jävla dåliga filmerna är. Till och med DCs Batman vs Superman sög hårt.

Håller med om att filmerna är dötråkiga och förutsägbara, men de har en nisch som är otroligt framgångsrik. Tycker inte de kvalar in som världens sämsta filmer

Edit:
Battlefield Earth med John Travolta kvalar nog in på top 10 iaf.
https://www.rottentomatoes.com/m/battlefield_earth
Senast redigerad av StanleyKubrick 2019-11-14 kl. 17:07.
Citera
2019-11-14, 17:14
Medlem
Kefalonias avatar
Den sämsta filmen jag sett trodde jag hette Iceman. När jag googlar får jag inte upp den jag tänker på.
Den handlade i alla fall om en ”grottman” som hittas i ett isberg. De smälter isberget och han vaknar upp.
Nog för man sett många bottennapp, men den tog priset.
Citera
2019-11-14, 17:18
Medlem
CassandraCs avatar
allt superhjälte dynga producerat efter 2000 är rent utsagt otroligt värdelöst... story line som är värdelös och superhjätar som är extremt cringe, man måste ha någon slags autism för att sitta 3 timmar och kolla på transformers utan att vilja ta livet av sig efter 30 minuter.
Citera
2019-11-14, 17:21
Medlem
johanjosefssons avatar
Vad snackar du om? Stanley Kubricks 2001 är ett cinematiskt mästerverk.

För att ta Svenska filmer, så är Blå Måndag, Camp Slaughter och Hata Göteborg högt i kurs över riktigt pinsamma produktioner.
Citera
2019-11-14, 17:40
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Den nya "Familjen Addams" är skrämmande (haha) dålig. Varje skämt är så torrt att man plågas. Otroligt torr humor och "det roliga", det stående skämtet, är ju då familjen Addams inte är som andra familjer - vilket ju redan är uppenbart, alltså blir man INTE förvånad och skrattnödig varje gång detta påpekas i filmen med hjälp av nån dålig ordvits el dyl..

Det roligaste i hela filmen var när onkel Hester sa "Ojdå jag fes!". Då skrattade jag högt. I övrigt det värsta jag sett på länge.
Citera
2019-11-14, 17:51
Medlem
ReiseReises avatar
Allt från Jason Friedberg and Aaron Seltzer (Epic movie, Disaster Movie, Meet the spartans, Vampyrer suger).
Det mesta från Uwe Boll (Alone in the dark).

Några andra kandidater som jag tyvärr bevittnat:

Emoji Movie
Troll 2 (jävligt rolig dock för att den är så dålig)
Starship troopers 2
The Exorcist 2
Battlefield earth
Catwoman
Batman & Robin
Dracula 3000 (samma som Troll 2, kan vara extremt underhållande)
The mangler
The wrath of Cain
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in