2019-11-13, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Nej, det var han inte.

Inte enligt dig, enligt men var han det. Vi är helt enkelt inte överens.

Citat:
Martin Olsson innehar rekordet när det kommer till att åka ur Premier League. Han har åkt ur fyra gånger med tre olika lag. Det är inte en slump att det har blivit så.

Är det ditt bästa argument förstår jag att du inte såg att han var riktigt bra våren 2018.

Citat:
Som fotbollsspelare är han tämligen begränsad. Det är mest sparka, kämpa och springa.

Jag är beredd att hålla med här, men det räckte för att Martin Olsson faktiskt skulle vara riktigt bra våren 2018. Han var med i veckans lag i PL 3-4 gånger.

Citat:
Den här shajning-elvan bräcker ju förresten allt som Hamrén någonsin ställde upp med.

Den vänsterfotade yttern Ken Sema... som högerback! Wow.

Vi möter Färöarna då och är redan klara.

Håller med att Sema blev på fel kant.
Citera
2019-11-13, 18:48
Medlem
Mot Färöarna om vi nu vinner mot Rumänien vilket jag hoppas så hade jag startat såhär:

Olsen
Lustig (HB), Jansson, Helander, Gagliolo
Kulusevski, Svanberg, Olsson, Sema
Andersson och Isak
Citera
2019-11-13, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Mot Färöarna om vi nu vinner mot Rumänien vilket jag hoppas så hade jag startat såhär:

Olsen
Lustig (HB), Jansson, Helander, Gagliolo
Kulusevski, Svanberg, Olsson, Sema
Andersson och Isak
Jag hade inte hatat ett 4-3-3 mot färöarna om vi är klara för EM.

Men ja.. hade vart kul att se Svanberg, Kulusevski & Isak samtidigt
Citera
2019-11-14, 01:27
Medlem
II.Contes avatar
Spelar Kulusevski på högerkanten mot Rumänien / Färöarna?
Citera
2019-11-14, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av II.Conte
Spelar Kulusevski på högerkanten mot Rumänien / Färöarna?

Det vore en extrem skräll. Även ifall jag tror rollen skulle passa han perfekt och han är i storform samt passar stilmässigt med sitt hemjobb, så låter det väldigt anti-Janne som helst vill ge spelare någon samling för att komma in i landslaget först. Utöver det så är det den direkt avgörande matchen förmodligen, så blir nog inget galet då. Seb eller något säkert och Olsson Ekdal centralt.
Citera
2019-11-14, 10:12
Medlem
Korders avatar
Känns faktiskt inte helt otänkbart att Kulusevski byts in beroende på matchbild, men att han skulle starta finns inte på kartan.

Det blir samma elva som vanligt, förutom på vänsterbacken då där alla skador eventuellt ger Gagliolo chansen.
Citera
2019-11-14, 12:19
Medlem
BarryHeros avatar
Tror Janne skulle köra en rätt ordinarie elva mot Färöarna även om man skulle vinna mot Rumänien imorgon. Forsberg, Granqvist, Larsson, Lustig m.fl. avslutar säkert gärna med en seger inför hemmafansen. Det vore dessutom en chans för Janne att spela ihop laget ytterligare vilket man inte får chansen till så ofta. Sen kanske det blir ett par "roliga" byten till andra halvlek där Svanberg, Gagliolo, och Danne Kula får lite speltid.
Citera
2019-11-14, 13:43
Medlem
Citat:
Nu går vi förvisso händelserna i förväg. Men man bör inte glömma bort att VM-kvalet inte börjar förrän 2021! Först ska det spelas Nations League, där Sverige går in i A-gruppen. Vid en riktigt tuff lottning skulle vi kunna hamna i en grupp med lag som Holland, Frankrike och Tyskland.

Berg har redan aviserat att han lägger av efter ett eventuellt EM. Försvinner Granqvist, Larsson, Lustig och Svensson också, så är det väldigt mycket rutin som tackar för sig på en gång.

Nu ska Sverige förvisso först se till att kvalificera sig till EM-slutspelet.

Sedan ska EM spelas.

Men efter det ser jag gärna att Lustig och Larsson hänger kvar i landslaget och lirar Nations League. Det tycker jag de förtjänar, i och med att de var med och spelade upp oss i A-divisionen.

Då blir inte generationsskiftet så abrupt heller.

Jag kan för övrigt se Sebastian Larsson fortsätta vara del av en 23-manna trupp även in i ett VM-kval. Han visar i dagsläget noll tecken på att tackla av, gjorde ju en kanonmatch mot Spanien senast, och det råder också en skral återväxt när det kommer till hans spelartyp.

Lustig skrev ett treårskontrakt med Gent, så han ämnar ju lira vidare ute i Europa. Så det kanske blir en fortsättning för honom också i landslaget, om kroppen håller och det inte dyker upp någon bättre spelare som petar honom. Kan tänka mig att just Micke verkligen skulle vilja uppleva ett VM till, i och med att han var avstängd i kvartsfinalen mot England, och således gick miste om sin karriärs hittills överlägset viktigaste match. Han är ju även bra polare med Lindelöf och Ekdal, så han vill säkert sikta vidare tillsammans med dem mot ytterligare ett VM-slutspel. Lustig är född i mitten av december 1986, så han skulle vara 35 1/2 år vid VM 2022.

Men det är ju för fan ingen ålder för en högerback!

Kolla Dani Alves, han är 3 1/2 år äldre än Lustig, och han siktar ju på den turneringen - https://www.goal.com/en-ph/news/dani-alves-eyes-2022-world-cup-and-wants-to-make-history/146w97uzs2w2z1xvvyc2kwxnp3

Enligt Wikipedia så spelas VM 2022 mellan 21 november-18 december. Jag hade faktiskt för mig att VM skulle spelas i mars. Var det inte sagt så tidigare?

Hur som helst kommer Lustig i princip att vara 36 under VM 2022.
Citera
2019-11-14, 14:00
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Hur som helst kommer Lustig i princip att vara 36 under VM 2022.

Dani Alves kommer att vara 40.

https://www.goal.com/en-ph/news/dani-alves-eyes-2022-world-cup-and-wants-to-make-history/146w97uzs2w2z1xvvyc2kwxnp3
Citera
2019-11-14, 14:24
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Dani Alves kommer att vara 40.

https://www.goal.com/en-ph/news/dani-alves-eyes-2022-world-cup-and-wants-to-make-history/146w97uzs2w2z1xvvyc2kwxnp3
Nej, Alves är 83:a. Vore 39.
Citera
2019-11-14, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Tror Janne skulle köra en rätt ordinarie elva mot Färöarna även om man skulle vinna mot Rumänien imorgon. Forsberg, Granqvist, Larsson, Lustig m.fl. avslutar säkert gärna med en seger inför hemmafansen. Det vore dessutom en chans för Janne att spela ihop laget ytterligare vilket man inte får chansen till så ofta. Sen kanske det blir ett par "roliga" byten till andra halvlek där Svanberg, Gagliolo, och Danne Kula får lite speltid.
haha för helvete.. Danne Kula är ju otroligt långsökt och inte ens i närheten. Kan ju lika gärna kalla han Filippa.
Citera
2019-11-14, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
haha för helvete.. Danne Kula är ju otroligt långsökt och inte ens i närheten. Kan ju lika gärna kalla han Filippa.

Riccardo Gagliolo verkar däremot vara helt lugnt... Borde, enligt samma logik, bli Rikard Gran eller något sådant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in