2019-11-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Ja det har väl känts rätt länge som att han, Granqvist, Larsson osv lär lägga av i landslaget efter EM.

Glömde Granqvist. Givetvis tror jag att även han kommer sluta efter EM.
Det är Lustig som jag är osäker på. Men knappast omöjligt att även han slutar efter EM.
Citera
2019-11-12, 16:17
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Det är Lustig som jag är osäker på. Men knappast omöjligt att även han slutar efter EM.
Det är nog inte heller omöjligt att Gustav Svensson slutar i landslaget efter ett eventuellt EM där han vore 33 år gammal.
Citera
2019-11-12, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Det slutade dock med att Swansea åkte ur Premier League det året.

Vad har det med saken att göra? Spelare som är i klass med Ludde kan inte spela i PL lag som åker ur?

Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Och nej, Olsson utmanade aldrig Augustinsson på allvar om vänsterbacksplatsen.

Utmanade eller inte, Olsson var under den tiden lika bra eller inte långt ifrån lika bra som Ludde i alla fall.
Citera
2019-11-12, 17:38
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
https://www.fotbollskanalen.se/sverige/marcus-berg-slutar-i-blagult-efter-em-nu-slapper-jag-bomben/

Marcus Berg väljer att tacka för sig efter EM. Det var rätt väntat. Är övertygad om att även Sebastian Larsson har gjort sitt efter EM.

Vad tror ni, kommer även Lustig att tacka för sig? Han kommer vara 35 när VM 2022 spelas.

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Ja det har väl känts rätt länge som att han, Granqvist, Larsson osv lär lägga av i landslaget efter EM.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Det är nog inte heller omöjligt att Gustav Svensson slutar i landslaget efter ett eventuellt EM där han vore 33 år gammal.

Nu går vi förvisso händelserna i förväg. Men man bör inte glömma bort att VM-kvalet inte börjar förrän 2021! Först ska det spelas Nations League, där Sverige går in i A-gruppen. Vid en riktigt tuff lottning skulle vi kunna hamna i en grupp med lag som Holland, Frankrike och Tyskland.

Berg har redan aviserat att han lägger av efter ett eventuellt EM. Försvinner Granqvist, Larsson, Lustig och Svensson också, så är det väldigt mycket rutin som tackar för sig på en gång.

Nu ska Sverige förvisso först se till att kvalificera sig till EM-slutspelet.

Sedan ska EM spelas.

Men efter det ser jag gärna att Lustig och Larsson hänger kvar i landslaget och lirar Nations League. Det tycker jag de förtjänar, i och med att de var med och spelade upp oss i A-divisionen.

Då blir inte generationsskiftet så abrupt heller.

Jag kan för övrigt se Sebastian Larsson fortsätta vara del av en 23-manna trupp även in i ett VM-kval. Han visar i dagsläget noll tecken på att tackla av, gjorde ju en kanonmatch mot Spanien senast, och det råder också en skral återväxt när det kommer till hans spelartyp.

Lustig skrev ett treårskontrakt med Gent, så han ämnar ju lira vidare ute i Europa. Så det kanske blir en fortsättning för honom också i landslaget, om kroppen håller och det inte dyker upp någon bättre spelare som petar honom. Kan tänka mig att just Micke verkligen skulle vilja uppleva ett VM till, i och med att han var avstängd i kvartsfinalen mot England, och således gick miste om sin karriärs hittills överlägset viktigaste match. Han är ju även bra polare med Lindelöf och Ekdal, så han vill säkert sikta vidare tillsammans med dem mot ytterligare ett VM-slutspel. Lustig är född i mitten av december 1986, så han skulle vara 35 1/2 år vid VM 2022.

Men det är ju för fan ingen ålder för en högerback!

Kolla Dani Alves, han är 3 1/2 år äldre än Lustig, och han siktar ju på den turneringen - https://www.goal.com/en-ph/news/dani-alves-eyes-2022-world-cup-and-wants-to-make-history/146w97uzs2w2z1xvvyc2kwxnp3
Senast redigerad av TrolleriKonto 2019-11-12 kl. 17:44.
Citera
2019-11-12, 17:54
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Utmanade eller inte, Olsson var under den tiden lika bra eller inte långt ifrån lika bra som Ludde i alla fall.

Nej, det var han inte.

Citat:
Vad har det med saken att göra? Spelare som är i klass med Ludde kan inte spela i PL lag som åker ur?

Martin Olsson innehar rekordet när det kommer till att åka ur Premier League. Han har åkt ur fyra gånger med tre olika lag. Det är inte en slump att det har blivit så.

Som fotbollsspelare är han tämligen begränsad. Det är mest sparka, kämpa och springa.

Augustinsson har en helt annan bolltouche, en helt annan blick för spelet. Han är en mycket bättre fotbollsspelare, helt enkelt.

Men Martin Olsson lyckades verkligen maxa den begränsade talang han hade, och det ska han ha en eloge för.

Citat:
Vad vill ni se för uppställning mot Färöarna om EM redan är klar efter Rumänien?

Min uppställning:

Olsen
Sema Danielsson Helander Bengtsson
Kulusevski Olsson Ekdal Svanberg
Isak Quaison

In sedan med Tankovic och Andersson.

Den här shajning-elvan bräcker ju förresten allt som Hamrén någonsin ställde upp med.

Den vänsterfotade yttern Ken Sema... som högerback! Wow.
Citera
2019-11-12, 18:10
Medlem
Lustigt att Berg säger att han ska sluta i landslaget ungefär som han själv bestämmer hur länge han ska spela.
Citera
2019-11-12, 18:38
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Lustigt att Berg säger att han ska sluta i landslaget ungefär som han själv bestämmer hur länge han ska spela.

Vad menar du? Det är väl klart att han själv är den som avgör om han är tillgänglig för att tas ut eller inte?
Citera
2019-11-12, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Fast det är väl nuförtiden väldigt vanligt att ordinarie landslagsspelare deklarerar att de ska ska sluta i landslaget efter en viss turnering?
Citera
2019-11-12, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Iom att Gurra inte blev ordinarie i truppen förrän han var 30 år har jag svårt att se att han slutar efter EM. Tror Janne värdesätter honom högt som truppspelare även 2020–2022. Magkänslan säger att även Lustig kör på, men inte omöjligt att Krafth slussas in där ändå.
Citera
2019-11-12, 19:44
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Det är med stor sorg som jag möts av beskedet ”bomben” att Marcus Berg slutar i Landslaget efter EM.

......Helvete inte innan EM alltså!
Citera
2019-11-12, 20:18
Medlem
Märkligt att Berg får så mycket skit ändå. Jämför ex Bergs 20 mål på 75 landskamper med Johan Elmanders 20 mål på 85 landskamper. Ändå fick Elmander inte ens hälften av den skit Berg fått senaste året. Berg är dessutom en mycket mer komplett spelare som är mer delaktigt i spelet.
Citera
2019-11-12, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Märkligt att Berg får så mycket skit ändå. Jämför ex Bergs 20 mål på 75 landskamper med Johan Elmanders 20 mål på 85 landskamper. Ändå fick Elmander inte ens hälften av den skit Berg fått senaste året. Berg är dessutom en mycket mer komplett spelare som är mer delaktigt i spelet.

Skojar du? Jag skulle säga Elmander fick mer skit dom sista 4 åren än vad Berg får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in