Jag har aldrig haft något emot Major League Soccer. Snarare är det kul hur fotbollen växer i USA och MLS har onekligen gått fram med storsteg sedan starten 1996 och intresset fortsätter att öka för varje säsong. Man kan bara tänka sig hur ligan kommer att se ut om 10-20 år. Förhoppningsvis kan de så småningom implementera fler europeiska inslag som upp- och nedflyttning, juniorlag, fri lönesättning, och en rak serie utan slutspel.
Med det sagt så kan man ändå uppskatta Zlatans kommentar för hur fyndig och typiskt zlatansk den är. Jag har heller ingenting emot baseball som sport och har fina minnen från att ha sett matcher på major-, minor-, och collegenivå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tintin.i.Kongo
Det ska hur som helst bli kul att se ditt och BarryHeros plötsliga MLS-intresse försvinna spårlöst precis som ert brinnande Ligue 1-intresse försvann 2016.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tintin.i.Kongo
*Zlatan går till MLS*
"Ooh jag har fått ett nyvunnet intresse för den anrika fotbollsligan MLS och är plötsligt mycket intresserad av denna liga som Zlatan ska ha all respekt för att han går till."
*Zlatan lämnar MLS med en diss*
"HAHA asgarv
ligan suger precis som Slatan sejer! Tillbaks till bejsbållen med er ahahhaha"
Dessutom:
Självklart blir MLS mer intressant ur en svensk synvinkel med svenska spelare i den. Det är roligare att följa lag med spelare som Gustav Svensson, Anton Tinnerholm, Adam Lundqvist, och Zlatan Ibrahimovic än med spelare man inte har närmare koppling till.