2019-11-14, 09:05
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Om Zlatan lämnar Galaxy blir det spännande att se hur de hanterar det. Vem vet, det kanske blir förstaplats i ligan och seger i slutspelet om mobbaren försvinner!

Det ska hur som helst bli kul att se ditt och BarryHeros plötsliga MLS-intresse försvinna spårlöst precis som ert brinnande Ligue 1-intresse försvann 2016.
Citera
2019-11-14, 09:28
Medlem
BarryHeros avatar
Jag har aldrig haft något emot Major League Soccer. Snarare är det kul hur fotbollen växer i USA och MLS har onekligen gått fram med storsteg sedan starten 1996 och intresset fortsätter att öka för varje säsong. Man kan bara tänka sig hur ligan kommer att se ut om 10-20 år. Förhoppningsvis kan de så småningom implementera fler europeiska inslag som upp- och nedflyttning, juniorlag, fri lönesättning, och en rak serie utan slutspel.

Med det sagt så kan man ändå uppskatta Zlatans kommentar för hur fyndig och typiskt zlatansk den är. Jag har heller ingenting emot baseball som sport och har fina minnen från att ha sett matcher på major-, minor-, och collegenivå.

Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Det ska hur som helst bli kul att se ditt och BarryHeros plötsliga MLS-intresse försvinna spårlöst precis som ert brinnande Ligue 1-intresse försvann 2016.

Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
*Zlatan går till MLS*

"Ooh jag har fått ett nyvunnet intresse för den anrika fotbollsligan MLS och är plötsligt mycket intresserad av denna liga som Zlatan ska ha all respekt för att han går till."

*Zlatan lämnar MLS med en diss*

"HAHA asgarv ligan suger precis som Slatan sejer! Tillbaks till bejsbållen med er ahahhaha"

Dessutom:

Självklart blir MLS mer intressant ur en svensk synvinkel med svenska spelare i den. Det är roligare att följa lag med spelare som Gustav Svensson, Anton Tinnerholm, Adam Lundqvist, och Zlatan Ibrahimovic än med spelare man inte har närmare koppling till.
Senast redigerad av BarryHero 2019-11-14 kl. 09:30.
Citera
2019-11-14, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Måste vara en lättnad för resten av laget att äntligen bli av med energitjuven och mobbaren. Jag kan tänka mig att det finns en viss oro i vissa klubbar nu att "frälsaren" ska hamna hos dem och förstöra stämningen helt.

Det är verkligen märkligt att det fortfarande finns människor som tycker att Zlatan är en tillgång för ett fotbollslag. Hur många ggr skall han bevisa motsatsen? Visst, han skapar rubriker och gör ett och annat spektakulärt mål, men någon tillgång för laginsatsen är han inte. Hur var det t.ex. i landslaget och PSG? Jo, båda lagen visade sig bli bättre när Zlatan försvann. I PSG gjorde han en godkänd insats ungefär var fjärde match. Efter att han försvann fick Cavani det utrymme han förtjänat och slog målrekordet omgående samtidigt som laget spelade med fullt manskap i varje match. När Zlatan var där agerade han mest åskådare i matcherna. Likaså den sista tiden i landslaget. Låter märkligt om någon seriöst satsande klubb skulle vara intresserad av Zlatans tjänster i framtiden.
Citera
2019-11-14, 11:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Det är verkligen märkligt att det fortfarande finns människor som tycker att Zlatan är en tillgång för ett fotbollslag. Hur många ggr skall han bevisa motsatsen? Visst, han skapar rubriker och gör ett och annat spektakulärt mål, men någon tillgång för laginsatsen är han inte. Hur var det t.ex. i landslaget och PSG? Jo, båda lagen visade sig bli bättre när Zlatan försvann. I PSG gjorde han en godkänd insats ungefär var fjärde match. Efter att han försvann fick Cavani det utrymme han förtjänat och slog målrekordet omgående samtidigt som laget spelade med fullt manskap i varje match. När Zlatan var där agerade han mest åskådare i matcherna. Likaså den sista tiden i landslaget. Låter märkligt om någon seriöst satsande klubb skulle vara intresserad av Zlatans tjänster i framtiden.

Jo märkligt. De lag Zlatan lämnar vinner direkt CL. Svenska landslaget gick också bättre när Zlatan inte var med längre. Det är en sanning. Det kommer ytterligare bevis om ett år när LA Galaxy kommer stå som MLS-vinnare. Lika bra att satsa max på det. Det är bara så det är.

Grejen är ju dock att det finns så många Zlatantistas att det blir lönsamt ekonomiskt för klubbarna som värvar honom. Sedan eftersom hans frispråkighet får de dessutom mer uppmärksamhet i media eftersom media älskar att skriva om honom. Så lönsamt är det ofta för klubben ifråga. Dock nu när han är 38 riskerar det ju att bara bli löjligt. Fan ge dig någon gång. Gå i pension.
Citera
2019-11-14, 12:32
Medlem
JoakimBalls avatar
"I came, I saw, I conquered. Thank you @lagalaxy for making me feel alive again. To the Galaxy fans - you wanted Zlatan, I gave you Zlatan. You are welcome. The story continues...Now go back to watch baseball"

inte en chans att han skrev det där själv. påminner en hel del om det hära:

https://youtu.be/ER5UOrfdwsY?t=139
Citera
2019-11-14, 13:23
Medlem
freeriderXIIs avatar
Julius Ceasar sade ju Veni, vidi, vici" (Jag kom, jag såg, jag segrade) kanske en hint om att det blir Italien.

Citera
2019-11-14, 14:02
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Julius Ceasar sade ju Veni, vidi, vici" (Jag kom, jag såg, jag segrade) kanske en hint om att det blir Italien.

Jag tror det blir Italien. 1. Milan (hans klubb), 2. Bologna (kompis med Sinisa), 3. Napoli (sugen efter ha sett en M-film).
Bubblare: En post i PSG:s klubbledning.
Citera
2019-11-14, 14:06
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Jag tror det blir Italien. 1. Milan (hans klubb), 2. Bologna (kompis med Sinisa), 3. Napoli (sugen efter ha sett en M-film).
Bubblare: En post i PSG:s klubbledning.

Vilken italiensk klubb tycker du skulle vara roligast att han gick till?
Citera
2019-11-14, 14:37
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Vilken italiensk klubb tycker du skulle vara roligast att han gick till?

Bologna om fick spela med Svanberg. Jag tror att Helena vill bo i antingen Milano eller Paris. Så jag tror det blir Milan i 1½ år.
Citera
2019-11-14, 15:06
Medlem
freeriderXIIs avatar
Roma vore ju rätt häftigt de spelar ju i den antika romerska arméns röda färg (åtminstone generalernas Tyrian purple/Purpureus Tyrianus medius en blandning av lila och rött) och har Roms grundare Romulus och Remus på klubbmärket.

Dock gillar jag givetvis inte vad Romerska imperiet och en del judar gjorde mot Jesus men idag är ju Rom en kristen stad.

Att spela i Italiens huvudstad och det gamla Romerska imperiets centrum måste vara häftigt.
Citera
2019-11-14, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Tja, nu är du lite väl kategorisk. Hans personlighet passade in bra i tex Milan och United.

Så du tycker han gjorde stordåd i united? Det är väl bara kolla hur många pinnar de plockade med honom för att inse att det minsta man kan säga att det var blev bättre när han drog!
Citera
2019-11-14, 16:02
Medlem
freeriderXIIs avatar
Väljer Zlatan Roma så kommer nog Marcus Birro få en del intervjuer i svensk media.

Klubben har bara vunnit Serie A tre gånger så det är inte en klubb där eventuell framgång skulle glömmas bort. Även om det kan vara svårt att äta in Juventus 10 poängs ledning och som kanske är ännu större efter jul.

Ju mer jag funderar på det desto mer vill jag att han går till just Roma.
Senast redigerad av freeriderXII 2019-11-14 kl. 16:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in