2019-11-13, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
V;s val är solklart att stödja S regeringen vid kris de har de gjort sedan 1950 talet. De må grymta och gnälla men för Sjöstedt är de bruna moderaterna och Sd mycket värre. Hans deklaration nyligen kan vi ta som en garanti.

Kan man inte tänka sig att (V) i själva verket räddar regeringen, och JÖKen, genom att rösta för (M) förslagen och då låta (S) rösta mot och därmed bevara sämjan bland JÖKarna?

Regeringen kan ju inte rå för om övriga partier går emot dem. De har ju inte majoritet. Då kan ju knappast ens Annie Lööf anklaga (S) för svek?
2019-11-13, 20:16
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag röstade på honom. Sitter på ett häftstift dagligen för att straffa mig själv.

Röstade aldrig på honom själv, Men var jävligt hoppfull när han vann första valet.
Var på flashback på den tiden också och minns glädjen över högervinsten här då. Det var hopp i luften här då, men det var jävligt kortvarigt.
Jag var å andra sidan lite hoppfull om Löfven också innan han blev statsminister och jag insåg vilken sopa han var. (förväntningarna var inte höga direkt, men han var långt mycket värre än jag kunnat ana)
2019-11-13, 20:58
Medlem
Nu är det hög tid för SD att gå ut med krav på en pausad kvotflyktingmottagning. Att det sker i samband med ett uppskruvat tonläge med sprängningar och skjutningar kommer skapa precis rätt koppling med invandring som sådan och dessa fenomen.

Om man inte vill minimera invandringen, tar man inte kriminaliteten på allvar. Man tar inte människors oro på allvar.

Vilken sorts trivial "kris" går Sverige igenom om vi fortfarande "är ett rikt land med ansvar att hjälpa" större än något annat land? Hur försvara en hysteriskt hög flyktingkvot om situationen tas på allvar?

Fördelen med denna politik är att den kan sättas i verket och vara genomförd med ett penndrag. En betydande invandring på 5000 individer per år undanröjs i PRAKTIKEN. Inga fromma förhoppningar utan konkreta, kvantifierbara resultat.

Tar KD och M Sveriges problem på allvar? Ställs frågan nu, kommer den hinna få svar innan valet och SD etablerar den avgörande ledarrollen i det konservativa blocket. Detta är viktigt eftersom det är först då som väljarflykten från S över blockgränsen, maximeras.

Och glöm inte att Danmark redan tagit till denna krisåtgärd, i ett långt mindre kritiskt läge än Sverige.
2019-11-13, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Nu är det hög tid för SD att gå ut med krav på en pausad kvotflyktingmottagning. Att det sker i samband med ett uppskruvat tonläge med sprängningar och skjutningar kommer skapa precis rätt koppling med invandring som sådan och dessa fenomen.

Om man inte vill minimera invandringen, tar man inte kriminaliteten på allvar. Man tar inte människors oro på allvar.

Vilken sorts trivial "kris" går Sverige igenom om vi fortfarande "är ett rikt land med ansvar att hjälpa" större än något annat land? Hur försvara en hysteriskt hög flyktingkvot om situationen tas på allvar?

Fördelen med denna politik är att den kan sättas i verket och vara genomförd med ett penndrag. En betydande invandring på 5000 individer per år undanröjs i PRAKTIKEN. Inga fromma förhoppningar utan konkreta, kvantifierbara resultat.

Tar KD och M Sveriges problem på allvar? Ställs frågan nu, kommer den hinna få svar innan valet och SD etablerar den avgörande ledarrollen i det konservativa blocket. Detta är viktigt eftersom det är först då som väljarflykten från S över blockgränsen, maximeras.

Och glöm inte att Danmark redan tagit till denna krisåtgärd, i ett långt mindre kritiskt läge än Sverige.

Det finns en mycket viktig ekonomisk aspekt i att totalt döda all invandring (förutom av experter) och det är att då försvinner hela den klass med privata entreprenörer som nu lever på nytillkomna. Den klassen är bl.a. en del av frikyrkorörelsens födkrokar efter det att missbruksvården av svenskar ströps.

Lova att återinföra kristna vård- och familjehem igen så har man krokat upp en viktig grupp. Muselmanerna får hantera det bäst de kan.

När de ekonomiska incitamenten för asylindustrin stryps så bör de ekonomiska incitamenten för den kommande storindustrin hemvändande ökas.
2019-11-13, 22:37
Medlem
Citat:
Det är möjligt. Men han är sannolikt jävligt impopulär bland de väljare som M försöker vinna tillbaka från SD, samt bland dom som står och tvekar mellan M & SD.

Ser det som en nationalistisk plikt att baktala Reinfeldt vid varje tänkbart tillfälle.
2019-11-14, 03:10
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
I min bok har M en mycket lång väg att vandra för att återupprätta något som helst förtroende.
Jag har som krav att de i ord och handling skall ha varit sverigevänliga lika länge som de drev massinvandringsvansinnet. Om vi är generösa och säger att de nu är ok så blir det ungefär 30 år sen Bildt lät Westerberg hålla taktpinnen. Men jag är inte knusslig, kan runda av till 2045 eller så.
2019-11-14, 08:57
Medlem
Ingen ou på evigheter. Vad är det som händer? Har ändock känslan över att man kommer bli besviken tyvvär.
2019-11-14, 09:01
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Vänstern är inte arbetare fattar du väl. De är akademiker och invandrare.

Att Sd troligen tar sig upp till toppen bland LO väljare är inte svårt att förutse.

Sant att viss del högre akademiker är vänstervridna. Dock är det släktet på dekis, de kommer fortsätta rösta V men deras inflytande kommer minska.

Varför då?

Vi går mot gig economy mer och mer där kan man inte fortsätta sitta på gigantiska pyramider och parasitera genom tyckande och manipulation. Alla får dra sina strån till stacken i denna nya framväxande och digitala gig economy.
2019-11-14, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fagin
Ingen ou på evigheter. Vad är det som händer? Har ändock känslan över att man kommer bli besviken tyvvär.
Inget nytt har hänt utom det kända att Demoskop försvinner från Expressen och går till Aftonbladet pga samgåendet med Inizio i somras. Om Demoskop tar över Inizios gamla hålltider för publicering så kommer varje ny månad att börja med 2 veckor utan några OU fram till Sifo i mitten av månaden.

Men det kan också bli så att Demoskop i Aftonbladet får ett helt nytt schema och då kan den första komma närsomhelst, t ex idag eller imorgon. Sifo kommer hursomhelst imorgon em/kväll.
2019-11-14, 11:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Jag har som krav att de i ord och handling skall ha varit sverigevänliga lika länge som de drev massinvandringsvansinnet. Om vi är generösa och säger att de nu är ok så blir det ungefär 30 år sen Bildt lät Westerberg hålla taktpinnen. Men jag är inte knusslig, kan runda av till 2045 eller så.
Det känns rimligt, jag är med på det tåget.
2019-11-14, 11:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Ser det som en nationalistisk plikt att baktala Reinfeldt vid varje tänkbart tillfälle.

Jag med. Varje gång någon IRL kritiserar MP, S eller valfritt parti eller politiker så påminner jag dem om Reinfeldts och Bildts monumentalt katastrofala påverkan på Sverige. Jag vet också att inom SD är alla medvetna om detta, nytillkomna SD-are som kan vara lite naiva om närhistorien skolas snabbt in i Ms ansvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2

23 augusti 1986 blev Carl Bildt partiledare. När kan man säga att M lämnade den nyliberala linjen? Efter valet ville de helt desperat bilda regering med L, C och MP (På kommunal nivå är de fortfarande där, t.ex. i Stockholm) så då var de fortfarande ett skadligt parti. På riksnivå kanske man kan räkna det Ny-nya M från regeringsbildningen? När Alliansen definitivt hade spruckit? 21 Januari 2019. M har inte varit ett rumsrent parti i ett år ens! Egentligen kan man räkna den nyligen genomförda moderatstämman där många av förändringarna kom på pränt. 32 år av globalistisk sverigeskadlig nyliberalism!

Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Inget nytt har hänt utom det kända att Demoskop försvinner från Expressen och går till Aftonbladet pga samgåendet med Inizio i somras. Om Demoskop tar över Inizios gamla hålltider för publicering så kommer varje ny månad att börja med 2 veckor utan några OU fram till Sifo i mitten av månaden.
Men det kan också bli så att Demoskop i Aftonbladet får ett helt nytt schema och då kan den första komma närsomhelst, t ex idag eller imorgon. Sifo kommer hursomhelst imorgon em/kväll.

Som vi har väntat!
2019-11-14, 11:34
Medlem
JustZlatans avatar
När kommer SCBs stora partisympatiundersökning? Fast den kanske inte är lika betydelsefull idag som förr i tiden?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in