Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Den feministiska åklagaren Ulrika Rogland drev ju det så kallade BDSM-målet för ett antal år sedan. En 16-årig flicka hade frivilligt gått med på att vara sexslav åt en man i trettioårsåldern. Hon blev lätt misshandlad med klädnypor i bröstvårtor och underliv, inlåst i en hundbur, och smiskad, och pissad på.
Rättens utlåtande? Det är fullt LAGLIGT att utföra sådana handlingar på en samtyckande person över 15 år. Om det inte vore lagligt så skulle man exempelvis vara tvungen att förbjuda kampsporter med mera, eftersom detta också innefattar ringa misshandel i samtycke.
Fast du får ju fatta att de flesta har sina dubier med att en vuxen man låser in en tonåring i en hundbur och pissar på henne.
En tjej på 16 år, får inte ens köpa alkohol, rösta eller köra bil. Jag vet inte hur du tänker riktigt där men är du själv vuxen så ser jag det som väldigt märkligt att man istället för att agera förebild till en tonårstjej sätter klädnypor i bröstvårtorna på henne.
Vad fan vet en tonåring, liksom? Och som vuxen har du ju ett stort ansvar i att i kontakten med barn lära dem ta ansvar och styra sina egna liv. Inte sätta klädnypor i fittan på dem. Lika jävla sjukt som när gamla kärringar har haren av ensamkommande barn som de utnyttjar sexuellt.
Men det var inte det jag ville diskutera faktiskt, utan din jämförelse med kampsport. Den är väldigt relevant i sammanhanget. Jag har sysslat med det en hel del, främst Muay thai som jag också tävlat i.
Och jag har hört hur mycket tjat som helst ifrån moralpräster som tycker det är för jävligt att vi gillade att slå varandra på käften.
Skaderiskerna tryckte man ner i halsen på dem med jämförelser med ridsport och alpint.
Kriminalitet och spel och dobbel jämförde man med Svenska spel som så fort de haft chansen lovat guld och gröna skogar i form av en trisslott.
Det kokade alltid ner till moraliska skäl. De kunde aldrig själv tänka sig att gå upp i ringen, och därför ville de inte acceptera att det finns folk som inte bara gör det, utan dessutom tycker det är skitkul