2020-03-07, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Bra att du är tydlig, du bryr dig inte om män. Det är såna som du som skapar en sådan hatisk värld genom att inte ens vilja försöka förstå grundläggande biologi. De människorna som jag nu så kallat runkar i har de också behov att tillfredsställa. Men du vill hellre att de förblir fattiga eller får slita sig ihjäl sig i någon skitig fabrik 12timmar per dag. Sexhandeln kommer inte att gå någonstans, det kommer aldrig att försvinna så länge vi har marknadsbaserad tillväxtekonomi. Det enda du och dina anhängare lyckas åstadkomma är mer lidande i de delar av sexhandeln som är suspekta.

Om du vill göra något gott för världen, vilket jag ju inte tror du vill. Bekämpa då den hypergami som sprider sig i västvärlden som ett coronavirus.

Det är ett jädra tjat om krav kvinnor har på sig, men det pratas väldigt sällan om vilka krav män har för att vara intressanta på sexmarknaden. De är betydligt högre än de för kvinnor. Klassiskt nog så är de i maktpositioner som vill bestämma åt andra hur de bedriver sin sexualitet. Där kan vi snacka om makt.

Har en teori om att såna som du faktiskt gör det av sexuella skäl. Finns de som tänder på att neka andra sex Tease And Denial. För inte fan är det för att vara en godhjärtad människa i alla fall. I så fall skulle man vara öppen för att finna lösningar. För lidande är lidande vart man än finner den.

Sen är det inte frågan om mitt behov, som sagt mitt behov är inte så stort längre. Har fri tillgång till sex helt utan betalning. Men till skillnad från dig så förstår jag hur dåligt man kan må om man inte är så lyckligt lottas att få vara sexuellt tillfredsställd.

Fattar sånna som dig ens att "grundläggande biologi" är lika mycket driften av att INTE vilja ligga och INTE ligga med vem som helst.

Så egot här och bristen på att bry sig om andras "grundläggande biologi" är helt din.
För varken jag eller kivnnorna vars kroppar du köper, eller för den delen de individer av kivnnor som säger nej tack till dig kränker dina "biologiska behov".

Mäns "biologiska behov" är nämligen inte att prompt knulla allt som rör sig,och den mänskliga sexualiteten i stort handlar INTE om att tillfrredställa just mäns eller dina behov.

Fattar du?

ocvh ja sexhandeln kommer existera så länge som kvinnor över hela denna värld aktivt ( av bl.a iditoter som dig) fråntas sina möjligheter att få inkomster via eget arbete.
Precis på samma sätt som delar av den kommer existera så länge som egon som dig existerar.

'
Citera
2020-03-07, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fattar sånna som dig ens att "grundläggande biologi" är lika mycket driften av att INTE vilja ligga och INTE ligga med vem som helst.

Så egot här och bristen på att bry sig om andras "grundläggande biologi" är helt din.
För varken jag eller kivnnorna vars kroppar du köper, eller för den delen de individer av kivnnor som säger nej tack till dig kränker dina "biologiska behov".

Mäns "biologiska behov" är nämligen inte att prompt knulla allt som rör sig,och den mänskliga sexualiteten i stort handlar INTE om att tillfrredställa just mäns eller dina behov.

Fattar du?

ocvh ja sexhandeln kommer existera så länge som kvinnor över hela denna värld aktivt ( av bl.a iditoter som dig) fråntas sina möjligheter att få inkomster via eget arbete.
Precis på samma sätt som delar av den kommer existera så länge som egon som dig existerar.

'
Du verkar inte förstå hans poäng om att kvinnor i stort sett alltid har ”the final say” i frivilliga sexuella relationer. Killen du snackar med har en poäng, kraven för att en kille ska få ligga är hästlängder mer än för kvinnor. Och nej, hela livet kretsar inte kring sex men för just kvinnor brukar det bli en sorts kognitiv spärr till att erkänna beteendet inför män. Det är viktigt med konstant repitition för att kvinnor ska lära sig obekvämligheter.
Citera
2020-03-07, 10:40
Medlem
I don't cares avatar
Citat:

Fattar du?

'

Citat:

Ligger inte med vem som helst, är mycket noga med urvalsprocessen. Men även om jag inte vore det så är det inte din eller statens sak att lägga sig i vilka som idkar samlag och varför om det sker under frivilliga premisser.

Citat:

Köper inga kroppar och de personer som jag bestämmer mig för att anlita är 100% med på det och kan säga upp kontraktet när helst de önskar.

Citat:

Skulle aldrig knulla allt som rör sig, har ganska höga krav nu mer. Den mänskliga sexualiteten går ut på att försöka tillfredsställa sina behov så att man inte går omkring och mår dåligt.

Fattar du?
Citera
2020-03-07, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VKontakte
Du verkar inte förstå hans poäng om att kvinnor i stort sett alltid har ”the final say” i frivilliga sexuella relationer. Killen du snackar med har en poäng, kraven för att en kille ska få ligga är hästlängder mer än för kvinnor. Och nej, hela livet kretsar inte kring sex men för just kvinnor brukar det bli en sorts kognitiv spärr till att erkänna beteendet inför män. Det är viktigt med konstant repitition för att kvinnor ska lära sig obekvämligheter.

fast herregud....
Menar du att män inte har något "final say" utan de TVINGAS dagligen att ha sex med kvinnor de INTE vill ha sex med? Eller vad försöker du säga kring den manliga "final say"? hmm?

Självklart HAR kivnnor exakt samma rätt att hävda sin vilja kring sex som män.
Och skillnaden mellan könen kring denna mänskliga jävla rättighet! att få lov säga nej tack till oönskat sex eller reproduktion står väl i dagsläget ungefär 3-60 till kvinnors nackdel.

Sen ta dig en titt på verkligheten....VAD ligger i fatet för en kvinna gällande sex i denna värld?
Hmm? VAD riskerar en hon? men inte en han?
Om du inte är medvetet om detta så ska jag berätta.

en HON riskerar:

- Graviditet, i vissa samhällen = totalt förstört liv.
- Skambeläggning, i alla dess grader, i vissa samhällen tom fängelse eller död.
- att bli utsatt för sexuellt våld.
- kasst sex. dvs killen är ego med 0 verklighetsinsikt efter att ha glott på våldsporr sen age 9.

Värt en chansning tycker du?

Så nej kraven för att en tjej ska få ett vettigt ligg, är skyhöga. DÄR har du den kvinnliga realiteten.

Erkänna vilket "beteende"? att vara en människa som lever i SIN egen verklighet, tar hänsyn till SIN egen verklighet och inte till främmande mäns?

Men ohhhh stackars liten.... är du kåt?, men ska "mamma" ta hand om dig? det spelar ju ingen roll att jag riskerar bli gravid, våldtagen, bli uthängd på nätet eller till ditt grabbgäng som den där "fittan" eller "horan" du lurade en lördagskväll.
Absolut inte kommer få njuta, få en orgasm.. utan mer skavsår i underlivet i en vecka samt klamydia....huvudsaken för mig., förstår lilla du...är ju att DU ska få vad DU vill i alla lägen?

Nått sånt du tänkt dig kvinnor ska agera?

Ändra spelreglerna i världen kring synen på sex och kön, sluta våldta, köpa, utnyttja, tjata och var under tiden fan tacksam för de kivnnor som trots ovan faktiskt vill och kan ha ONS och njuta av det.
Senast redigerad av Merapi 2020-03-07 kl. 11:27.
Citera
2020-03-07, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VKontakte

Jag är en sån som har svårt att förstå detta med att kvinnan i stort sett skulle ha "the final say" i en frivillig sexuell relation, hur menar du?

Med mitt sätt att se på det, så är det vad som båda två enas om som är gångbart. Ifall jag vill fista killen och han inte vill, så är det såklart hans nej som gäller, på samma sätt som att det jag inte kan tänka mig i sexväg får han inte göra med mig. Så jag tycker att kvinna och man i en frivillig sexuell relation har lika mycket att säga till om, vill mannen ha sex oftare än vad jag vill, så får han hittat ytterligare kvinnor för att få utlopp för sina lustar. Detsamma gäller kvinnan, så hur skulle det vara orättvist?

Och på vilket sätt är kraven högre för att en kille ska få ligga än för en kvinna? I min värld, så är det fortfarande så att båda behöver attraheras på något sätt av varann för att det ska bli nå ligga av, så om jag inte attraherar mannen blir jag utan den mannen, och om mannen inte attraheras av mig så blir han utan mig. Jag kan inte se hur det skulle vara svårare så länge man är relativ normal?

Jag är för att den som vill ha sex ska kunna få det så länge den andra parten själv vill, och har svårt att förstå varför man behöver blanda in pengar i det? Då flera män i denna tråd hävdar att den dom har sex med har det för att dom själva vill, så varför betala om man kan ha frivilligt och samtyckande sex? Må ju vara bättre att veta att den andra personen är så tänd på en så att dom inte kan hålla fingrarna i styr, och för det behövs väl inga pengar?

Och för den som hävdar att det ökar tillgången till sex för män, så undrar jag hur man tänkt lösa det för dom män som har väldigt låg inkomst, så det argumentet håller inte för mig.
Jag tycker att dom män och kvinnor som förespråkar legalt sexköp, bör tänka på dom män och kvinnor som ändå inte skulle ha råd, hur ska det i så fall lösa sig för dom, om nu sex är ett behov, varför ska inte fattiga människor kunna tillgodose sina behov lika bra eller lika ofta som män med högre inkomst?

En gång i veckan vore väl rimligt, men hur ska Kalle eller för all del Stina som för tillfället lever på försörjningsstöd/sjukpenning ha råd att köpa sex, han har det ju i övrigt knapert så honom vore det väl unt att få en stunds sex för att glömma vardagens stress. Ska det vara så ska det vara någorlunda rättvist oavsett inkomst, om man hävdar att sex med en annan människa är ett behov

Men det är bara vad jag tycker, och mitt argument är att det ska i så fall vara tillgängligt för ALLA som vill ha tillgång till sex, inte bara för dom som redan idag har råd att köpa sex här i landet, eller som åker utomlands och får sina lustar tillgodosedda.
Inte feminist, men tror på människors lika värde och att man ska ha tillgång till samma grundläggande trygghet även om man råkar ha låg inkomst.
Citera
2020-03-07, 11:49
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag är en sån som har svårt att förstå detta med att kvinnan i stort sett skulle ha "the final say" i en frivillig sexuell relation, hur menar du?

Med mitt sätt att se på det, så är det vad som båda två enas om som är gångbart. Ifall jag vill fista killen och han inte vill, så är det såklart hans nej som gäller, på samma sätt som att det jag inte kan tänka mig i sexväg får han inte göra med mig. Så jag tycker att kvinna och man i en frivillig sexuell relation har lika mycket att säga till om, vill mannen ha sex oftare än vad jag vill, så får han hittat ytterligare kvinnor för att få utlopp för sina lustar. Detsamma gäller kvinnan, så hur skulle det vara orättvist?

Och på vilket sätt är kraven högre för att en kille ska få ligga än för en kvinna? I min värld, så är det fortfarande så att båda behöver attraheras på något sätt av varann för att det ska bli nå ligga av, så om jag inte attraherar mannen blir jag utan den mannen, och om mannen inte attraheras av mig så blir han utan mig. Jag kan inte se hur det skulle vara svårare så länge man är relativ normal?

Jag är för att den som vill ha sex ska kunna få det så länge den andra parten själv vill, och har svårt att förstå varför man behöver blanda in pengar i det? Då flera män i denna tråd hävdar att den dom har sex med har det för att dom själva vill, så varför betala om man kan ha frivilligt och samtyckande sex? Må ju vara bättre att veta att den andra personen är så tänd på en så att dom inte kan hålla fingrarna i styr, och för det behövs väl inga pengar?

Och för den som hävdar att det ökar tillgången till sex för män, så undrar jag hur man tänkt lösa det för dom män som har väldigt låg inkomst, så det argumentet håller inte för mig.
Jag tycker att dom män och kvinnor som förespråkar legalt sexköp, bör tänka på dom män och kvinnor som ändå inte skulle ha råd, hur ska det i så fall lösa sig för dom, om nu sex är ett behov, varför ska inte fattiga människor kunna tillgodose sina behov lika bra eller lika ofta som män med högre inkomst?

En gång i veckan vore väl rimligt, men hur ska Kalle eller för all del Stina som för tillfället lever på försörjningsstöd/sjukpenning ha råd att köpa sex, han har det ju i övrigt knapert så honom vore det väl unt att få en stunds sex för att glömma vardagens stress. Ska det vara så ska det vara någorlunda rättvist oavsett inkomst, om man hävdar att sex med en annan människa är ett behov

Men det är bara vad jag tycker, och mitt argument är att det ska i så fall vara tillgängligt för ALLA som vill ha tillgång till sex, inte bara för dom som redan idag har råd att köpa sex här i landet, eller som åker utomlands och får sina lustar tillgodosedda.
Inte feminist, men tror på människors lika värde och att man ska ha tillgång till samma grundläggande trygghet även om man råkar ha låg inkomst.

Citat:
-Och på vilket sätt är kraven högre för att en kille ska få ligga än för en kvinna?

På det sättet att en kille som söker casual sex. Får kämpa i månader lägga ut pengar och slösa bort mängder med tid för att överhuvudtaget ha en chans. Med några få undantag så gäller det alla killar som är ute efter casual sex. Som kvinna kan du få casual sex i princip när du önskar.

Citat:
svårt att förstå varför man behöver blanda in pengar i det?

För att spara pengar, tid och frustration.

Citat:

Som man med låg inkomst är det speciellt viktigt, för väldigt få kvinnor skulle ta i dom med tång. Men de kan alltid spara ihop till några träffar per år.
Senast redigerad av I don't care 2020-03-07 kl. 11:58.
Citera
2020-03-07, 12:37
Medlem
Citat:
På det sättet att en kille som söker casual sex. Får kämpa i månader lägga ut pengar och slösa bort mängder med tid för att överhuvudtaget ha en chans. Med några få undantag så gäller det alla killar som är ute efter casual sex. Som kvinna kan du få casual sex i princip när du önskar.

För att spara pengar, tid och frustration.

Som man med låg inkomst är det speciellt viktigt, för väldigt få kvinnor skulle ta i dom med tång. Men de kan alltid spara ihop till några träffar per år.

Fast riktigt så behöver det inte vara, men jag har bara träffat några män för casual sex, och dom har såvitt jag vet inte gjort mera än registrerat sig på en sexkontaksida, och sen skickat några mail till för dom intressanta kvinnor. Bor dessutom på ett litet ställe så "dåligt" utbud här. Osäker på hur länge dom har sökt, men utgår från att dom träffat andra innan dom träffat mig, inget jag gräver i då jag är mån om mitt privatliv och respekterar deras.
Som kvinna vill jag ha en man som attraherar mig, dock inte status, utan mera personkemi eller vad det nu är, så kan det faktiskt ta en tid för en kvinna också, även om vi har fler män att välja mellan.
Jag vill lika lite som män ligga med första bästa, det måste finnas något som tilltalar mig hos mannen.

Frustration kan jag möjligen gå med på, kanske tiden, det beror lite på vilken taktik man kör, men definitivt inte pengar. Det är gratis på flera ställen att ragga, vill man har mera info om sig själv kostar det en krona om dagen för plusmedlemskap, det kan det vara värt tycker jag. Och så beror det en del på hur man kan föra sig i kommunikationen med den kvinna man är intresserad av.

En man med låg inkomst, på samma sätt som för en kvinna med låg inkomst, är det kanske inte mycket värt att veta att dom med bättre inkomst kan få sina lustar tillfredsställda nästan när dom vill, beroende på hur bra inkomsten är. Sex med en annan människa någon gång per år är för mig som kvinna väldigt obetydligt, då är det nästan bättre att inte alls ha sex. Har man väl fått smak på nåt trevligt vill man väl ha det oftare?
Den som är fattig kommer inte att ha samma rättigheter som den med mera pengar, då tycker jag att det blir väldigt orättvist. Då kommer ju en hel del människor att stå utan sex lika förbaskat, trots att det är lagligt. Varför ska den med mera pengar ha större laglig rätt till sex än den med mindre pengar?

Jag är väldigt tveksam till att inte många kvinnor skulle vilja ha sex med en fattig man så länge han är trevlig och "normal" ? Så länge man kan ta sig till och från varandra så ser jag inget samband med pengar alls. Men jag kan bara utgå från mig själv såklart. Å andra sidan så delar jag och dom män jag träffar på kostnaden för våra träffar (en bit emellan) då det ger oss båda lika mycket att ses...
Jag kan omöjligt vara enda kvinnan som funkar så?
Citera
2020-03-07, 13:55
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Som kvinna vill jag ha en man som attraherar mig, dock inte status, utan mera personkemi eller vad det nu är, så kan det faktiskt ta en tid för en kvinna också, även om vi har fler män att välja mellan.
Jag vill lika lite som män ligga med första bästa, det måste finnas något som tilltalar mig hos mannen.

Vad tror denna personkemi är? I många fall är det status, pondus eller egenskaper bara ett fåtal män har c:a 10% ungefär. Skulle du vara en av de få undantagen, så är det inte undantagen som räknas.

Så du väljer bort många fler än vad motsvarande man hade gjort. Du har ändå valmöjligheter på flera kandidater hela tiden dygnet runt.

På sidan casual-sex sidan jag brukade använda är det just nu inloggade i Stockholms län .
Kvinnor: 48st
Män: 1210st

Uppsala
Kvinnor 10st
Män 204st

i min hemort
Kvinnor 4st
Män 159st

Citat:
Frustration kan jag möjligen gå med på, kanske tiden, det beror lite på vilken taktik man kör, men definitivt inte pengar.

Pengar är definitivt en bra genväg för att spara pengar, tid och frustration.

Citat:
Och så beror det en del på hur man kan föra sig i kommunikationen med den kvinna man är intresserad av.

Om jag tar mig tid som också är pengar att skriva på ett bra sätt till 100st olika kan jag med tur få svar från några få. Varpå en kommunikationstid påbörjas som inte på något sätt garanterar något. Du som var så mån om allas lika värde tidigare. Du inser att alla inte är Shakespeare? Det betyder inte att de inte är trevliga människor irl.

Citat:
En man med låg inkomst, på samma sätt som för en kvinna med låg inkomst, är det kanske inte mycket värt att veta att dom med bättre inkomst kan få sina lustar tillfredsställda nästan när dom vill, beroende på hur bra inkomsten är. Sex med en annan människa någon gång per år är för mig som kvinna väldigt obetydligt, då är det nästan bättre att inte alls ha sex. Har man väl fått smak på nåt trevligt vill man väl ha det oftare?

En man med låg inkomst har större chans till sex om prostitution är lagligt. Gingivitis kan man få mersmak men ibland är bättre än inte alls. Tror kvinnor och män är väldigt olika på just den fronten. Men givetvis finns individuella skillnader.

Citat:
Den som är fattig kommer inte att ha samma rättigheter som den med mera pengar, då tycker jag att det blir väldigt orättvist. Då kommer ju en hel del människor att stå utan sex lika förbaskat, trots att det är lagligt. Varför ska den med mera pengar ha större laglig rätt till sex än den med mindre pengar?

En fattig man har redan där väldigt små chanser, men han kan alltid försöka spara till någon träff.

Citat:
Jag är väldigt tveksam till att inte många kvinnor skulle vilja ha sex med en fattig man så länge han är trevlig och "normal"

Du har fel..

Citat:
Jag kan omöjligt vara enda kvinnan som funkar så?

Du är rätt unik eller sällsynt om det du säger är sant. Jag betvivlar. Misstänker dålig självkännedom.
Citera
2020-03-07, 16:08
Medlem
Citat:
Vad tror denna personkemi är? I många fall är det status, pondus eller egenskaper bara ett fåtal män har c:a 10% ungefär. Skulle du vara en av de få undantagen, så är det inte undantagen som räknas.

Så du väljer bort många fler än vad motsvarande man hade gjort. Du har ändå valmöjligheter på flera kandidater hela tiden dygnet runt.

På sidan casual-sex sidan jag brukade använda är det just nu inloggade i Stockholms län .
Kvinnor: 48st
Män: 1210st

Uppsala
Kvinnor 10st
Män 204st

i min hemort
Kvinnor 4st
Män 159st

Pengar är definitivt en bra genväg för att spara pengar, tid och frustration.

Om jag tar mig tid som också är pengar att skriva på ett bra sätt till 100st olika kan jag med tur få svar från några få. Varpå en kommunikationstid påbörjas som inte på något sätt garanterar något. Du som var så mån om allas lika värde tidigare. Du inser att alla inte är Shakespeare? Det betyder inte att de inte är trevliga människor irl.

En man med låg inkomst har större chans till sex om prostitution är lagligt. Gingivitis kan man få mersmak men ibland är bättre än inte alls. Tror kvinnor och män är väldigt olika på just den fronten. Men givetvis finns individuella skillnader.

En fattig man har redan där väldigt små chanser, men han kan alltid försöka spara till någon träff.

Du har fel..

Du är rätt unik eller sällsynt om det du säger är sant. Jag betvivlar. Misstänker dålig självkännedom.

Vill återigen förtydliga, jag utgår från mig själv och min erfarenhet, det är det enda jag vet säkert är sant

Jag törs inte säga vad personkemi betyder exakt, men för mig är det att jag har lust att ha sex med den mannen, man kanske kan byta det ordet mot fysisk åtrå i stället. Den man jag har i åtanke nu är arbetslös, det var vad jag visste då vi träffades för sex. Hur han är som person fick jag veta genom att prata med honom om lite av varje, vilken sorts humor och vilken typ av film han gillar.

Jag väljer bort dom män som inte kan skriva på ett hyfsat sätt, för mig är det viktigt att man uttrycka sig bra, även om jag själv inte är perfekt på det. Hur man formulerar sig på ett schysst sätt mot en annan människa säger en del tycker jag. Givetvis får man ta hänsyn till om någon har dyslexi.

Tex dom män som skriver "kåt?" eller "knullsugen med en stor kuk", dom går fetbort, då dom inte tycks förstå grundläggande sociala spelregler. Tack och lov är dom i minoritet, majoriteten har normal vett. Jag kan inte få fram statistik på enbart mitt län såvitt jag vet, men jag vet att kvinnor är relativt sällsynta, det liksom märks på trycket. Och jag förstår en av anledningarna till det, då man får mail från män som inte respekterar vad man söker och som försöker övertyga en om att man ska välja precis dom, trots att dom inte är vad man uttryckligen söker.

Ber att få fundera på det där med pengar för spara tid, pengar och frustration.

Såklart varierar förmågan att skriva och fånga någons intresse på kort tid, men det behövs inte så himla mycket för min del. Något som skiljer sig från mängden, något oväntat intresse, en kul historia eller så, men många mäns profiler säger varken vad dom söker, vilken typ av kvinna eller vilken typ av sex dom söker. Så till dom skriver inte jag, då jag inte uttryckligen passar in på deras sökkriterium. Det nämns en del i det forumet också, att många män tappar potentiella kvinnor pga ofördelaktig profil.

Införstådd med att inte alla kan skriva och visa hur dom är i verkligheten, men jag anser att man får en ganska hygglig uppfattning om det då man kommunicerar en stund. Och det kan vara värt en stund här och en stund där för att hitta den där vettiga människan?
Jag är osäker på om det verkligen lönar sig att skriva till så många, jag misstänker att man inte orkar vara originell i så många olika mail till lika många olika individer? Men det är min hypotes, jag föredrar att vara målinriktad på en person åt gången för att kunna fokusera och känna av den personen. Och jag svarar på alla mail jag får för leva som jag lär.

Fast ena mannen jag träffar som är arbetslös, skulle nog ha svårt att spara ihop till några sexköp per år? Han får nog lov att fortsätta att söka nån mer som mig då i stället? Iofs tror jag inte att han tilltalas av köpt sex, han verkar vara mera för det genuina mötet mellan två personer som uttryckligen är kåta på varandra och vill ha sex enbart därför.

I min värld, vilket inte säkert motsvarar andras värld, så har inte en fattig man sämre chanser till sex med en kvinna pga att han är fattig, utan i så fall beror det på hur han är som person och hur han för sig tillsammans med en kvinna.
Och jag som fattig kvinna, skulle verkligen inte ha råd att köpa sex, skulle nog inte kännas särskilt äkta för min del heller, om jag behöver "muta" någon med pengar för sex. Men det är min högst personliga uppfattning, men möjligen finns fler kvinnor som fungerar så?

Förstår helt ärligt inte vad en mans eventuellt låga inkomst har med enbart sex att göra, det går inte ihop för mig. Jag har precis noll att göra med hur hans ekonomi ser ut när det gäller enbart sex. Är det tal om en relation och att skaffa barn, kan det vara av intresse att han inte skuldsatt upp över öronen då det i så fall även påverkar min ekonomi om vi bor ihop.

Hur lyhörd och bra älskare han är sitter inte i pengar,det sitter snarare i hans intresse att skänka och få njutning till/av den han har sex med, och möjligen i om han har en bra självkänsla och självförtroende, och till det behövs inga pengar.

Jag funkar som jag säger, men lite tråkigt då ingen tycks tro på det...Däremot kunde jag önska att fler funkade som mig om det är som många hävdar, att kvinnor överlag är beroende av mannens "status" för att ha sex. Jag skiter fullständigt i sånt, det har inte jag med att göra.

Som jag tror att jag nämnde i tidigare inlägg, jag och en av männen jag träffar, delar på reskostnaden då vi båda har låg inkomst, och det ligger lika mycket i bådas intresse av att kunna träffas. Jag sitter inte heller hemma och väntar ifall hans bil pajar, då blir det kollektivtrafik för min del för att ta mig till honom. Så jag vill bestämt hävda att vi har precis lika mycket nöje av det båda två, och det är ren och skär lust som driver oss.

Kanhända har det med ålder att göra vilken inställning till män och sex man har? Jag är 40+ och en mycket självständig individ, och jag vet vad jag vill och vad jag mår bra av, så det försöker jag se till att få så länge det finns någon annan som vill samma sak.
Citera
2020-03-07, 16:54
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Vill återigen förtydliga, jag utgår från mig själv och min erfarenhet, det är det enda jag vet säkert är sant

Jag törs inte säga vad personkemi betyder exakt, men för mig är det att jag har lust att ha sex med den mannen, man kanske kan byta det ordet mot fysisk åtrå i stället. Den man jag har i åtanke nu är arbetslös, det var vad jag visste då vi träffades för sex. Hur han är som person fick jag veta genom att prata med honom om lite av varje, vilken sorts humor och vilken typ av film han gillar.

Jag väljer bort dom män som inte kan skriva på ett hyfsat sätt, för mig är det viktigt att man uttrycka sig bra, även om jag själv inte är perfekt på det. Hur man formulerar sig på ett schysst sätt mot en annan människa säger en del tycker jag. Givetvis får man ta hänsyn till om någon har dyslexi.

Tex dom män som skriver "kåt?" eller "knullsugen med en stor kuk", dom går fetbort, då dom inte tycks förstå grundläggande sociala spelregler. Tack och lov är dom i minoritet, majoriteten har normal vett. Jag kan inte få fram statistik på enbart mitt län såvitt jag vet, men jag vet att kvinnor är relativt sällsynta, det liksom märks på trycket. Och jag förstår en av anledningarna till det, då man får mail från män som inte respekterar vad man söker och som försöker övertyga en om att man ska välja precis dom, trots att dom inte är vad man uttryckligen söker.

Ber att få fundera på det där med pengar för spara tid, pengar och frustration.

Såklart varierar förmågan att skriva och fånga någons intresse på kort tid, men det behövs inte så himla mycket för min del. Något som skiljer sig från mängden, något oväntat intresse, en kul historia eller så, men många mäns profiler säger varken vad dom söker, vilken typ av kvinna eller vilken typ av sex dom söker. Så till dom skriver inte jag, då jag inte uttryckligen passar in på deras sökkriterium. Det nämns en del i det forumet också, att många män tappar potentiella kvinnor pga ofördelaktig profil.

Införstådd med att inte alla kan skriva och visa hur dom är i verkligheten, men jag anser att man får en ganska hygglig uppfattning om det då man kommunicerar en stund. Och det kan vara värt en stund här och en stund där för att hitta den där vettiga människan?
Jag är osäker på om det verkligen lönar sig att skriva till så många, jag misstänker att man inte orkar vara originell i så många olika mail till lika många olika individer? Men det är min hypotes, jag föredrar att vara målinriktad på en person åt gången för att kunna fokusera och känna av den personen. Och jag svarar på alla mail jag får för leva som jag lär.

Fast ena mannen jag träffar som är arbetslös, skulle nog ha svårt att spara ihop till några sexköp per år? Han får nog lov att fortsätta att söka nån mer som mig då i stället? Iofs tror jag inte att han tilltalas av köpt sex, han verkar vara mera för det genuina mötet mellan två personer som uttryckligen är kåta på varandra och vill ha sex enbart därför.

I min värld, vilket inte säkert motsvarar andras värld, så har inte en fattig man sämre chanser till sex med en kvinna pga att han är fattig, utan i så fall beror det på hur han är som person och hur han för sig tillsammans med en kvinna.
Och jag som fattig kvinna, skulle verkligen inte ha råd att köpa sex, skulle nog inte kännas särskilt äkta för min del heller, om jag behöver "muta" någon med pengar för sex. Men det är min högst personliga uppfattning, men möjligen finns fler kvinnor som fungerar så?

Förstår helt ärligt inte vad en mans eventuellt låga inkomst har med enbart sex att göra, det går inte ihop för mig. Jag har precis noll att göra med hur hans ekonomi ser ut när det gäller enbart sex. Är det tal om en relation och att skaffa barn, kan det vara av intresse att han inte skuldsatt upp över öronen då det i så fall även påverkar min ekonomi om vi bor ihop.

Hur lyhörd och bra älskare han är sitter inte i pengar,det sitter snarare i hans intresse att skänka och få njutning till/av den han har sex med, och möjligen i om han har en bra självkänsla och självförtroende, och till det behövs inga pengar.

Jag funkar som jag säger, men lite tråkigt då ingen tycks tro på det...Däremot kunde jag önska att fler funkade som mig om det är som många hävdar, att kvinnor överlag är beroende av mannens "status" för att ha sex. Jag skiter fullständigt i sånt, det har inte jag med att göra.

Som jag tror att jag nämnde i tidigare inlägg, jag och en av männen jag träffar, delar på reskostnaden då vi båda har låg inkomst, och det ligger lika mycket i bådas intresse av att kunna träffas. Jag sitter inte heller hemma och väntar ifall hans bil pajar, då blir det kollektivtrafik för min del för att ta mig till honom. Så jag vill bestämt hävda att vi har precis lika mycket nöje av det båda två, och det är ren och skär lust som driver oss.

Kanhända har det med ålder att göra vilken inställning till män och sex man har? Jag är 40+ och en mycket självständig individ, och jag vet vad jag vill och vad jag mår bra av, så det försöker jag se till att få så länge det finns någon annan som vill samma sak.

Det var ett långt inlägg. Är dyslektiker själv men har inte låtit mig hindras av det finns hyfsade verktyg för att bli någorlunda begriplig. Tyvärr så är det allt för många kvinnor som är språkpoliser också så det har ju inte gjort det lättare för mig.

Vad du än väljer att kalla det åtrå, kemi eller annat så är den mer lik än vad du tror bland kvinnor generellt undantag finns så klart. Sen kanske det är på sin plats att påpeka att den varierar lite om det är casual sex eller förhållande vi pratar om.

Arbetslös hunk som har bra fysikaliska attribut kan gå hem i ons ibland. Dock tror jag de flesta kvinnor finner bristen på ambition avstötande. Om en man ser bra ut och ändå inte kan landa ett job.

Kan säga om mig själv att jag ser hyfsad ut vissa påstår att jag liknar Leonardo DiCaprio, är vältränad och har hyfsat med pengar. Men är bara 170cm detta räcker för att göra det extremt svårt. Speciellt för casual sex är längden än väldigt viktig aspekt. Detta fast många kvinnor är kortare.

Det är inte roligt att leva sig in och skriva välformulerade meddelanden gång på gång på gång. För att sen se dem oftast olästa eller ignorerade. Skulle någon mot förmodan ändå svara så gäller det att ha tungan rätt i mun och inte råka formulera sig fel. För tro mig man blir spolad snabbare än en skit om det skulle hända.

Har gjort en så bra profil som jag kan. Men kan ju inte ljuga om min längd. Eller att jag bara söker tillfälliga relationer eller i alla fall inte förhållande.

En kvinna har alltid större chans till sex om hon så önskar, att tro något annat är totalt verklighetsfrånvänt.

Sen är det inte att muta någon till sex, det är ett avtal mellan samtyckande individer.

Du verkar ganska unik om det du säger stämmer. Kvinnor vet i regel om deras sexuella värde och utnyttjar det ofta för någon slags vinning.

En mans ekonomi är statusgrundande så är också badboy fenomenet sen har du ju socialstatus också. Men har du inget av dessa kommer du få svårt som kille.

Vill också påpeka om du inte läst tidigare inlägg att jag lever i öppet förhållande. Min fru har en profil på samma sida som jag har. Så jag vet en hel del om de skillnader som råder. Sen har jag en KK sen sju år tillbaka.

Saken är den att omväxling förnöjer råkar gilla varierande sex och har turen att ha hittat en Kvinna som tycker likadant.

Jag skriver inte här för min egen del, tycker bara Sverige har blivit för puritanskt när det kommer till sex. Mycket märkligt då det är nått de flesta gillar.
Citera
2020-03-07, 17:59
Medlem
Durzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Håller med. Det är helt uppenbart att kvinnor och män från höglöneländerna utnyttjar detta för att tillfredsställa sina sexuella behov på bekostnad av låglöneländernas barn och ungdomar.

Sluta blanda in barn och ungdomar i detta, självklart snackar vi här om sex med folk över 18 år. Alltså sex som sker mellan två myndiga människor. Att prostitutionsmotståndare hela tiden börjar tjata om "barn" så fort de debatterar prostitution är bara ett simpelt retoriskt trick. Det är mest er egen trovärdighet som lider av detta fula och oärliga trick. Men det är ett bra exempel på hur man vill tänja på gränserna i sitt syfte att förfula något. Men man kan inte vara förvånad när den här debatten omges av så mycket lögner.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ok.

Blev du helt paff nu när hans berättelse inte övernstämmde med alla de skräckreportage som du läst?
Jag har också köpt sex av kvinnor som man har en kompisrelation till. En gilla mig så vi började hänga utan att hon ville ha betalt. KAn bara säga en sak: slappna av lite va..

Det dåliga ska självklart bekämpas men allt är inte dåligt.

Kom igen nu Merapi och Jenny9, ni får testa att sälja lite själv. Kanske förändrar er syn på detta.
Citera
2020-03-07, 21:50
Avslutad
Citat:

Fattar du?

'

Inte många lyssnar på ditt dravel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in