2019-11-13, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det visar att LW hade utpräglade svårigheter att inte ta till strid vilket hon även visade prov på i bilen och som jag påstår väckte mördarens ursinne.
.
Det är inte så att LWs roll i triangeldramat kan förminskas eller bortses från för att hon blev brottsoffret.
Utgången bakom planket kan inte förändra vad som tidigare hänt vilket några inte så klartänkta medlemmar tycks tro. Att låtsas hedra en mördad människa genom att påstå det är hyckleri i sin ursprungliga mening.

För att ge perspektiv:
Tänk er att LW vunnit striden med HD bakom planket och HD blivit den mördade mamman. Hur hade ni som lägger så mycket energi att bortse från LWs roll då tolkat den? Läs gärna ett par ggr till.

LW aktiva roll kan inte argumenteras bort med att hon sen blev mördad.
På annat sätt formulerat. LWs påverkan på det tidigare förloppet kan inte ändras för att utfallet blev hennes död.
(Förutsatt att HD är GK)
Nu har du gått från SD som bestämd mördare (i början av tråden) sen NW (som du iof bett honom om ursäkt för)... på senare tid har du mest HD som misstänkt som jag uppfattat det.

Nu skriver du i din första mening här "väckte mördarens ursinne"... har du gått tillbaka och anser att SD är mördare? (Det var han som satt i bilen vid "gnuggandet").

Vi... som jag ser det, vet inte vad de tu pratade om i bilen och vad de blev oense om. Jag tror inte att det enbart har med deras relation som älskande att göra. Tror att det ligger något annat bakom också... kanske som Honan grävt fram ang ersättning för geoeventet och att pengar ska redovisas.
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-11-13 kl. 06:37.
Citera
2019-11-13, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vi vet inte när deras förhållande började.
Det kan ha börjat innan de började med
GC.
Vi vet inte vem av dem som var drivande
till att starta förhållandet.
Deras förhållande kan ha varit orsaken till
UW och LWs skilsmässa.
Det var förståndigt av dig... "vi vet inte när deras förhållande började".

Vi vet inte heller hur deras förhållande såg ut under åren... kanske var det förbjudna med SD ett flertal ggr eller "bara" vid något enstaka tillfälle. Såklart är det bara SD/LW som har facit.

Vi vet inte om det är SD/HD som är GM/GK även om mycket tyder på det.

Vi vet att det finns trådskrivare som så mycket som det bara går försöker att svartmåla en mördad kvinna som SD gärna ville få in i geovärlden (och lyckades). Varför nöjde han sig inte med HD?

Vi vet inte heller om MH med sitt hat till familjen var inblandad...

Det är väldigt mycket vi inte vet... förhoppningsvis får vi, och framförallt barnen en del av svaren vad tiden lider!
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-11-13 kl. 07:43.
Citera
2019-11-13, 08:02
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon kunde ju inte radera henne IRL så hon fick nöja sig med att göra det på nätet.. ;-)
Och Lena blev raderad IRL
Citera
2019-11-13, 08:19
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vad som ligger bakom mitt "svineri" de senaste dagarna är att jag fått ny information som jag i min enfald trodde jag kunde dela i tråden utan att konsekvensen blev att NW mer eller mindre började kallas för lögnare.

Citat:
Jag slutar skriva när ni slutar svara på mina inlägg med vad som kan tolkas vara antydningar att NW ljuger när han berättat om bråk och konflikter med Lena.

Jag upplever ditt inlägg här som att du inte tror på att NW berättat sanningen för sin kompisar och vuxna och skolan om Lena eftersom du hävdar att det är skvaller och fantasier angående att det funnits bråk, konflikter, våld etc mellan NW och Lena. Att NW därav behövt bo på heltid hos UW.

Citat:
Han blir nog snarare ledsen när han får reda på att en del här inte tror på honom.

Citat:
Ingen har sagt att det var lätt för Lena att vara ensam med tre barn. Men att hävda att hon trots det var perfekt mamma och att NW går runt och ljuger om sin stackars döda mor är faktiskt oetiskt och omoraliskt utan dess like.

Tänk vad NW ska behöva utstå nu om någon/några får för sig att han bara ljugit ner sin döda mamma. Vill du att han ska få det ännu svårare i sitt liv? Som att det inte räcker med att han förlorat sin mamma nu ska även hans moral ifrågasättas. Det är bara att säga att barn ljuger aldrig.
Varför tjatar du om att NW har ljugit när ingen har påstått det?

Om du är så förtjust över att upprepa det gång på gång kan du väl länka till ett enda inlägg där någon påstår det eller också slutar du med att tjata om det.

Jag tror att du, Schazz, Malin H och andra mellanled ljuger eller förvränger informationen som ni påstår har kommit från NW.
Att inte tro på era påståenden är en helt annan sak än att någon skulle påstå att NW ljuger.

Det är uppenbart att du ofta ljuger.
Det är uppenbart att Malin H gärna förvränger sådant som har hänt och skriver ner NW.
Det är uppenbart att Schazz finns så långt ut i periferin att hen ofta har fel information (om det är lögner eller bara beror på att hen via flera mellanled har fått fel info ska jag låta vara osagt).
Citera
2019-11-13, 08:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det var förståndigt av dig... "vi vet inte när deras förhållande började".

Vi vet inte heller hur deras förhållande såg ut under åren... kanske var det förbjudna med SD ett flertal ggr eller "bara" vid något enstaka tillfälle. Såklart är det bara SD/LW som har facit.

Vi vet inte om det är SD/HD som är GM/GK även om mycket tyder på det./.../
Nja, det är svårt att få in HD här. Bevisningen talar väl för SD som ensam gärningsman:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2019-11-13 kl. 08:51.
Citera
2019-11-13, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, det är svårt att få in HD här. Bevisningen talar väl för SD som ensam gärningsman:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Du fetmarkerar halva min mening...

Jag skriver "vi vet inte om det är SD/HD som är GM/GK även om mycket talar för det".

Vilka bevis har vi... du hänvisar till "bevis" som du har postat!? Anser du det vara bevis?
Citera
2019-11-13, 09:01
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du fetmarkerar halva min mening...

Jag skriver "vi vet inte om det är SD/HD som är GM/GK även om mycket talar för det".

Vilka bevis har vi... du hänvisar till "bevis" som du har postat!? Anser du det vara bevis?
Ja. Vilken bevisning syftar du själv på när du skriver att mycket talar för att det är SD/HD som är GM/GK?
Senast redigerad av Draifos 2019-11-13 kl. 09:05.
Citera
2019-11-13, 09:08
Medlem
Vad mycket tjafs det är i denna tråd. Låt LWs barn vara och sluta tjafsa om det snälla ni.
Nu har slutdelgivning påbörjats i detta mordärende, det är mycket material som ska delges den misstänkte och huvudförhandling blir någon gång i nästa år.
Citera
2019-11-13, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja. Vilken bevisning syftar du själv på när du skriver att mycket talar för att det är SD/HD som är GM/GK?
Jag skriver inte om någon bevisning... jag skrev att vi inte vet... att något skulle tala för SD/HD är som jag ser det att SD suttit inlåst väldigt länge nu... och HD fortfarande inte är borta från polisens misstankar.

Det var du som skrev "bevisning" och hänvisade till bevis som var författade av dig i ditt inlägg!

Sluta tjafsa och läs vad jag skriver om du ska svara på ett inlägg som inte ens var till dig.
Citera
2019-11-13, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Vad mycket tjafs det är i denna tråd. Låt LWs barn vara och sluta tjafsa om det snälla ni.
Nu har slutdelgivning påbörjats i detta mordärende, det är mycket material som ska delges den misstänkte och huvudförhandling blir någon gång i nästa år.

Nästa år, har du information om det?
Citera
2019-11-13, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Inte vem som helst men säkert någon annan älskarinna som SD skulle ha satt klorna i

Undrar hur det gick med unga grannfrun som han introducerade i geocachingen senast. Hennes man fick väl vara hemma med det lilla barnet de har.
Citera
2019-11-13, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men hallå !
Det hade aldrig behövt hända om SD hade hållit sina fingrar ii styr .
Det är alltid lätt att vara efterklok , så hade SD varit smart hade han inte involverat LW inom geocachningen överhuvudtaget .
Ej heller tafsat...
Båda handlade tokigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in