2019-11-12, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
HDs är den av dom tre personerna som är intressantast enligt mitt förmenande. Hon är som ett blankt papper. Finns inte mycket uppgifter om hennes karaktär. Min tolkning av det är att hon är socialt tillbakadragen och har svårt att uttrycka sig. Kanske beroende på medicinering. Dock bara gissningar.
Mysko person som liksom inte finns. Till skillnad mot LW som verkligen fanns . Svårt att diskutera henne då det bara blir vilda spekulationer.

F ö vr, har en liten envis orm kilat uppför min rygg om att det kanske inte blir så lätt för Åkl att få någon dömd för mordet som det verkade vid dom larviga Rambo-tillslagen hos paret. M a o börjar jag få en stegrande oro över att någon blir lagförd för mordet. Hemska tanke.

HD är jokern samt lösningen på ekvationen tror jag.

Tack S-J
Mycket bra att få ta del i dina tankar för en gångs skull.
Tack för det!

Det bådar ju inte så gott.
Vi får hålla tummarna att hon kan knyta ihop säcken.
Citera
2019-11-12, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du förstår väl att jag inte kan verifiera något jag själv inte sett/hört? Eller som kan vara sekretessbelagt?

Förstår inte varför jag skulle kontaktat närstående till Lena. Det gör man inte mot människor i sorg.

Så det passade inte det jag skrev?
Var det för nära sanningen?
Hur har du kommit över sekretessbelagd information?
Citera
2019-11-12, 15:46
Medlem
Det är riktigt riktigt obehagligt att se den omsvängning tråden till ännu mer skitsnack om LW. Särskilt sen i morse. Som på en given signal ger sig ett helt gäng på LWs barn, hennes föräldrar och vänner. Fullständigt kräks ur sig invektiv.

Man behöver varken förfula eller försköna LWs handel och vandel mer än så här. Hon var säkert inte felfri men vem är det?

Men knappt något dylikt om SD skrivs, som trots allt sitter på sannolika.

Det är som om alla hade fått ett guldkantat PM i sina inkorgar och gör en gemensam aktion mot en död kvinna, som om det inte skrivits tillräckligt mycket nedsättande om LW redan innan. Hur lågt får man sjunka?

Ruskigt också att se att de som anser sig vara kristna är de drakar som sprutar mest hat och eld.
Senast redigerad av zilvereko 2019-11-12 kl. 15:58.
Citera
2019-11-12, 15:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Så det passade inte det jag skrev?
Var det för nära sanningen?
Hur har du kommit över sekretessbelagd information?

Jag har aldrig sett dig ifrågasätta JMs
källor.
Citera
2019-11-12, 15:59
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Framförallt så bryr jag mig om hur barnen mår idag! Och ni som gärna framhåller allt negativt om barnens mördade mamma tror jag inte det får dessa barn att må bättre! Vad tror du?

Alla barn behöver regler från vuxna... det tror jag även LW:s barn håller med om och behövde.

Förstår fortfarande inte vad det har med mordet att göra... om det nu inte är MH som är GK.

Det visar att LW hade utpräglade svårigheter att inte ta till strid vilket hon även visade prov på i bilen och som jag påstår väckte mördarens ursinne.
.
Det är inte så att LWs roll i triangeldramat kan förminskas eller bortses från för att hon blev brottsoffret.
Utgången bakom planket kan inte förändra vad som tidigare hänt vilket några inte så klartänkta medlemmar tycks tro. Att låtsas hedra en mördad människa genom att påstå det är hyckleri i sin ursprungliga mening.

För att ge perspektiv:
Tänk er att LW vunnit striden med HD bakom planket och HD blivit den mördade mamman. Hur hade ni som lägger så mycket energi att bortse från LWs roll då tolkat den? Läs gärna ett par ggr till.

LW aktiva roll kan inte argumenteras bort med att hon sen blev mördad.
På annat sätt formulerat. LWs påverkan på det tidigare förloppet kan inte ändras för att utfallet blev hennes död.
(Förutsatt att HD är GK)
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-12 kl. 16:48.
Citera
2019-11-12, 16:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Alla orosanmälningar är till för att hjälpa barnet på bästa sätt. Att du direkt tar upp tvångsomhändertagning får det att låta som att det var aktuellt?
Om det är aktuellt med tvångsomhändertagande så är det nog troligare SD:s och HD:s barn som råkar ut för det.
Finns det någon som tror att barn mår bra av att ha två föräldrar som är misstänkta för mord, varav den ena sitter inlåst.
Citera
2019-11-12, 16:09
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Det ligger sanning i det inlägg du citerar. Det är många tonåringar och vuxna i Örebro som pratat om vad NW berättat.
Hur vet du det om du inte har kontakt med närstående?
I hur många led har hans historia förvanskats?
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det var värst vad du plötsligt fått insyn i hela den W*sströmska familjen och deras vänner och bekanta. Du är ingen trovärdig källa då du så uppenbarligen ljuger om bl.a dina yrken.
Ingen kan väl på fullt allvar tro att du besitter några som helst kunskaper i varken psykologi eller forskning. Tror inte en sekund på att du skulle ha någon sorts insider-info om något gällande fallet. Sluta göra bort dig

Citat:
Det räcker med att NW vet och har betättat för kamrater, deras föräldrar, lärare, UW, släkt etc.

Men fortsätt du att blunda för ett barns ord och insinuera att han är lögnare för att du vill skydda hans mors rykte.

Citat:
Jag har absolut inte massa kontakter med närstående. Det har du missuppfattat.
Det är mycket lätt att missuppfatta det du skriver.
Citera
2019-11-12, 16:16
Medlem
landbandys avatar
När är rättegången ?
Citera
2019-11-12, 16:20
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ja,självklart var/är paret Davidsson mer än besvikna på LW.
Tänk dig in i situationen själv.
Du är gift och den ene träffar en älskarinna/älskare.. Som om inte det vore nog så håller det på i hela 6 år(inte en engångsgrej).Dessutom innehåller detta en massa bråk.Bråk ville väl inte SD ha?Han ville ha KUL inte bråk.
Alltihop ledde tillslut så att Frugan fick nog(hur orkade hon stå ut i 6 år?)Hon måste mått så dåligt av alltihop.Hela deras liv faller i spillror.Allt de trott på och byggt upp tillsammans förstört.
Det är LW som kommit dem emellan och inte respekterar paret ett dyft.
Deras gemensamma nämnare är naturligtvis simpla älskarinnan.(Hur hade hon mage att gå till frun sen och beklaga sig?Vad trodde hon att hon hade att hämta hos HD? Och SD?)...
HD tar initiativ till skilsmässan. LW tycks tröttna på SD. Nu när SD är nyskild med allt vad det inneburit för honom(sliten trött och tanken på en älskarinna får honom att må illa skulle jag tro) då är han inte längre intressant objekt för LW. SD står ensam kvar.Han saknar sin fru och allt de har haft ihop.
HD(som inneerst inne inte vill skilja sig för barnens skull om inte annat) säger när SD förmodligen kryyper tillbaka hem till MAMMA HD..Okej.. för att jag ska kunna tro på dig att du inte går till LW igen och efter allt LW ställt till med(otrohet skilsmässa m m ) så får du ta livet av henne.När hon är borta för gott.Kom då hem till mig(din trygghet..)Men då,,bara då som först! HD är anstiftaren SD verktyget.Han förstår HD och innerst inne håller han med henne.LW borde föregått som den själavårdare hon utbildade sig till och låtit SD fått vara.Hon borde aldrig fallit för frestelsen.Detta är Pudelns Kärna.

Men hallå !
Det hade aldrig behövt hända om SD hade hållit sina fingrar ii styr .
Det är alltid lätt att vara efterklok , så hade SD varit smart hade han inte involverat LW inom geocachningen överhuvudtaget .
Ej heller tafsat...
Senast redigerad av landbandy 2019-11-12 kl. 16:23.
Citera
2019-11-12, 16:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det visar att LW hade utpräglade svårigheter att inte ta till strid vilket hon även visade prov på i bilen och som jag påstår väckte mördarens ursinne.
.
Det är inte så att LWs roll i triangeldramat kan förminskas eller bortses från för att hon blev brottsoffret.
Utgången bakom planket kan inte förändra vad som tidigare hänt vilket några inte så klartänkta medlemmar tycks tro. Att låtsas hedra en mördad människa genom att påstå det är hyckleri i sin ursprungliga mening.

För att ge perspektiv:
Tänk er att LW vunnit striden med HD bakom planket och HD blivit den mördade mamman. Hur hade ni som lägger så mycket energi att bortse från LWs roll då tolkat den? Läs gärna ett par ggr till.

LW aktiva roll kan inte argumenteras bort med att hon sen blev den mördade trebarnsmamman.
På annat sätt formulerat. LWs påverkan på det tidigare förloppet kan inte ändras för att utfallet blev hennes död.
(Förutsatt att HD är GK)

Men jisses.
Här handlar det inte om en strid bakom ett plank mellan två kombattanter på lika villkor.
L*ena var inte ute i ett ärende för att döda någon.

Det här handlar om mord, och mord i sinnet fanns enbart i mördarens huvud.

Men det kunde faktiskt ha blivit HD som råkat illa ut istället för L*ena, tror jag.

Det eftersom jag tror att problemet sitter i gärningsmannens huvud. Det kan triggas till mord när det blir tillräckligt överhettat i huvudet. Har har någon triggerpunkt som har aktiverats och den kan aktiveras igen.
Citera
2019-11-12, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag har aldrig sett dig ifrågasätta JMs
källor.

För du Rosamunds talan? Då kanske du vet och kan berätta varför hen, som säger sig vara *forskande psykolog och som dessutom undervisar på universitet, beter sig så opsykologiskt som hen gör med ältande victim blaiming?

LW är mördad. Två är misstänkta och varför är det så? Teknisk utredning, bevis och förhör pekar åt SD på Sannolika skäl och Skäligen för HD.
Har något delgivet sipprat ut? DET vore intressant att läsa om.
Citera
2019-11-12, 16:57
Medlem
landbandys avatar
Vet inte vad som blivit av tråden ?

Trodde att folk härinne var ute efter att finna mördaren ,men det verkar som att de flesta vill få det till att det var L*ena som sett till att allt hände ?

Så vem som dödat en person är inte alls viktigt längre ,huvudsaken är att hitta alla fel på L*ena ?

Har Ni glömt bort att ; "döda en person" är olagligt i detta land ?

Eller är det så att "vissa" människor kan man döda ,efter tycke och smak?

Usch jag spyr på det här !

Tråden har blivit urkass, rent ut sagt ....bye

Värre än en syjunta ,ta mej tusan...

Antar att L*ena gick ut bakom planket och högg ihjäl sig själv ....suck... (galen spekulation ,men vem bryr sig härinne ,bara L*ena har felat så är vad som helst okey,vad det verkar )

Finns det ingen som tycker illa om förövaren ??
Att den måste sona sitt brott att den dödat en annan människa?

EN MÄNNISKA HAR TAGIT LIVET UTAV EN ANNAN MÄNNISKA MITT I ETT BOSTADSOMRÅDE !!
Är det bra ,eller ?
..som sen lämnades liggandes i flera dagar så att några småkillar råkade ta en genväg bakom planket och såg den döda kroppen ,något som etsats sig fast i deras minne forever ....

Är det bra ? Nope...för j-ligt rent ut sagt .
Oansvarigt om något, mot andra medmänniskor.
Senast redigerad av landbandy 2019-11-12 kl. 17:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in