2019-11-12, 17:28
Medlem
landbandys avatar
Önskar att L*ena var i livet så vi kunde få höra hennes tankar i det hela .

Man måste ju höra alla personer för att förstå hur allt hänger ihop.

Den enes sanning kan vara helt omvänd för den andre ,om sen tre personer är involverade i det hela blir det tre versioner som antagligen inte går ihop speciellt bra ,uppfattningarna lär vara skilda i mångt och mycket.
Citera
2019-11-12, 17:32
Medlem
landbandys avatar
En ungdoms hjärna växer och mognar hela tiden fram tills de är i 25-årsåldern,så de hinner ändra sig i mångt och mycket under uppväxttiden ,tro mig..

Saker och personer som de ogillade ,kan de senare tycka väldigt mycket om ,och vice versa ,så därför lägger iallafall inte jag så otroligt stor vikt vid vad som sades ifrån NW vid ett specifikt tillfälle.

Vi har ingen aning om hur jobbiga dessa ungdomar var och att det kanske faktiskt behövdes utegångsförbud etc. för att de inte skulle vara skadliga för sig själva typ i dessa tider med våld och droger mm.

Inte lätt att vara "STOR" och stark som ensamstående kvinna i dagens läge ....

Ungdomar har ett mycket mer intolerant synsätt omkring uppfostran ,de ifrågasätter nästan allt ...

Urjobbigt när en mamma eller pappa försöker få dem att inse vad som är bäst för ungarna sina...så att de gör rätt val i svåra valsituationer ,där en sak är hur fel som helst och den andra saken rätt okey
Senast redigerad av landbandy 2019-11-12 kl. 17:41.
Citera
2019-11-12, 17:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
En ungdoms hjärna växer och mognar hela tiden fram tills de är i 25-årsåldern,så de hinner ändra sig i mångt och mycket under uppväxttiden ,tro mig..

Saker och personer som de ogillade ,kan de senare tycka väldigt mycket om ,och vice versa ,så därför lägger iallafall inte jag så otroligt stor vikt vid vad som sades ifrån NW vid ett specifikt tillfälle.

Vi har ingen aning om hur jobbiga dessa ungdomar var och att det kanske faktiskt behövdes utegångsförbud etc. för att de inte skulle vara skadliga för sig själva typ i dessa tider med våld och droger mm.

Inte lätt att vara "STOR" och stark som ensamstående kvinna i dagens läge ....

Ingen har sagt att det var lätt för Lena att vara ensam med tre barn. Men att hävda att hon trots det var perfekt mamma och att NW går runt och ljuger om sin stackars döda mor är faktiskt oetiskt och omoraliskt utan dess like.

Tänk vad NW ska behöva utstå nu om någon/några får för sig att han bara ljugit ner sin döda mamma. Vill du att han ska få det ännu svårare i sitt liv? Som att det inte räcker med att han förlorat sin mamma nu ska även hans moral ifrågasättas. Det är bara att säga att barn ljuger aldrig.

Lena är död och har inget att förlora på att folk vet om att det NW berättar är sant. Däremot lever NW och har mycket att förlora på om någon ser honom som en lögnare och mot sin mor dessutom. Gör vad du vill men det är på ditt samvete om NW:s nutid och framtid blir negativt påverkat av att han blir stämplad som lögnare och får sitt rykte förstört.

Nu orkar inte jag läsa här längre när ni drar ner ett stackars barn i smutsen bara för att försvara en död kvinnas rykte.
Citera
2019-11-12, 17:52
Medlem
Citat:
Men hallå !
Det hade aldrig behövt hända om SD hade hållit sina fingrar ii styr .
Det är alltid lätt att vara efterklok , så hade SD varit smart hade han inte involverat LW inom geocachningen överhuvudtaget .
Ej heller tafsat...
Han hade sin fru och LW hade kunnat låta hon va ifred med sin fru.De gjorde fel båda naturligtvis.
Citera
2019-11-12, 18:03
Medlem
Citat:
Önskar att L*ena var i livet så vi kunde få höra hennes tankar i det hela .

Man måste ju höra alla personer för att förstå hur allt hänger ihop.

Den enes sanning kan vara helt omvänd för den andre ,om sen tre personer är involverade i det hela blir det tre versioner som antagligen inte går ihop speciellt bra ,uppfattningarna lär vara skilda i mångt och mycket.

Det hade varit rättvist att få höra L. svara för sig. Nu är det ju en bödel som sett till att det inte går. Den personen har jag inget till övers för och hoppas att det blir livstidsstraff.
Citera
2019-11-12, 18:05
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Citera de inläggen jag skrev för några veckor sedan om du kan hitta några. Du är anmäld för falsk ryktesspridning för dessa påståenden.
Jag hade lite fel om tiden. Det var bara några dagar sedan du skrev detta:
Citat:
Läs tråden från början
Dissekering av Lena började på grund av att det gjordes mot SD. (HD gick under radarn länge).
En del blev arga att man mer eller mindre utövade personangrepp mot en man som inte ens blivit häktad då.

Då började en del inkl jag titta på Lena istället för att hitta alternativa GM för det blev för mycket skit mot SD som en del av oss trodde fortfarande kunde vara oskyldig.

Så började det skulle jag vilja säga.
Citat:
[...]
Jag kommer fortsätta skriva om Lena och hennes barn ännu mer nu. Just watch me
[...]

Jag fortsätter i morgon. Hota på under natten så jag blir motiveras att skriva ännu mer om Lena, barnen, hennes multipla affärer m.m.
Här är bara några av de inlägg där du tydligt visar att du tycker det är rimligt att trakassera barnen för att vi i tråden inte tror på vad du skriver och anser att du är en stor lögnare och mytoman.
Varför har du sådant hämndbegär inte bara mot LW utan mot hela hennes familj och hennes bekanta?

Nu när jag har tagit fram de inlägg du frågade efter så kanske du kan ta fram de inlägg vi frågat dig om där du påstår att du har informerat oss om din "forskning"?
Jag har läst om tråden från början och det är en lögn från din sida att det finns sådana inlägg.
Citera
2019-11-12, 18:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Om du vill ha konkreta bevis då kan vi inte tro på knappt någonting i hela tråden. Men du har själv visat att du tror på en hel del eller hur?

Du har aldrig behövt konkreta bevis när det kommer till uppgifter om SD, HD eller JG.

Märkligt att du behöver bevis varje gång det handlar om Lena.

Vem har pratat om bevis?
Det handlar om källa på det du hävdar.

Man kan inte bara påstå en sak och kräva att alla ska tror på det utan att på något vis visa varifrån man fått uppgiften. Tycker du verkligen det själv?

I nedanstående inlägg hänvisar du till NW som källa. Men hur har du fått vetskap om det han har berättat för alla som du påstår?

Enligt inlägget anser du att det ska räcka att han har berättat det för föräldrar, lärare och kompisar mm. Har du pratat med dom?

Om vi inte tror på det så tror vi att han ljuger???

Den argumentationen håller inte långt i en forskningsrapport.
Det håller inte ens på flashback.

Citat:
Om du läser mina inlägg en gång till om vilka som NW berättat till och att jag inte har anledning att misstro att någon av dem skulle förvanska hans uppgifter utan återberätta dem i stort sett samma så kanske du kunde förståt hinten.

Mer än så kommer jag inte diskutera om källor och dylikt. Ni får vänta på FUP.
Citera
2019-11-12, 18:11
Medlem
Citat:
Vet inte vad som blivit av tråden ?

Trodde att folk härinne var ute efter att finna mördaren ,men det verkar som att de flesta vill få det till att det var L*ena som sett till att allt hände ?

Så vem som dödat en person är inte alls viktigt längre ,huvudsaken är att hitta alla fel på L*ena ?

Har Ni glömt bort att ; "döda en person" är olagligt i detta land ?

Eller är det så att "vissa" människor kan man döda ,efter tycke och smak?

Usch jag spyr på det här !

Tråden har blivit urkass, rent ut sagt ....bye

Värre än en syjunta ,ta mej tusan...

Antar att L*ena gick ut bakom planket och högg ihjäl sig själv ....suck... (galen spekulation ,men vem bryr sig härinne ,bara L*ena har felat så är vad som helst okey,vad det verkar )

Finns det ingen som tycker illa om förövaren ??
Att den måste sona sitt brott att den dödat en annan människa?

EN MÄNNISKA HAR TAGIT LIVET UTAV EN ANNAN MÄNNISKA MITT I ETT BOSTADSOMRÅDE !!
Är det bra ,eller ?
..som sen lämnades liggandes i flera dagar så att några småkillar råkade ta en genväg bakom planket och såg den döda kroppen ,något som etsats sig fast i deras minne forever ....

Är det bra ? Nope...för j-ligt rent ut sagt .
Oansvarigt om något, mot andra medmänniskor.

Nu när vi nära nog vet vem/vilka som tog livet av L. så passar inte den vetskapen för några. Alltså är man missnöjda och ger sig på tråden. Kan det vara så illa?
Citera
2019-11-12, 18:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ingen har sagt att det var lätt för Lena att vara ensam med tre barn. Men att hävda att hon trots det var perfekt mamma och att NW går runt och ljuger om sin stackars döda mor är faktiskt oetiskt och omoraliskt utan dess like.

Tänk vad NW ska behöva utstå nu om någon/några får för sig att han bara ljugit ner sin döda mamma. Vill du att han ska få det ännu svårare i sitt liv? Som att det inte räcker med att han förlorat sin mamma nu ska även hans moral ifrågasättas. Det är bara att säga att barn ljuger aldrig.

Lena är död och har inget att förlora på att folk vet om att det NW berättar är sant. Däremot lever NW och har mycket att förlora på om någon ser honom som en lögnare och mot sin mor dessutom. Gör vad du vill men det är på ditt samvete om NW:s nutid och framtid blir negativt påverkat av att han blir stämplad som lögnare och får sitt rykte förstört.

Nu orkar inte jag läsa här längre när ni drar ner ett stackars barn i smutsen bara för att försvara en död kvinnas rykte.

Men det finns väl ingen som hävdar att NW ljuger?
Vi vet ju inte ens vad han har sagt, eller om han har sagt något överhuvudtaget?

Och jag undrar också hur du kopplar ihop det här med mordet och mordmotivet?
Citera
2019-11-12, 18:12
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag hade lite fel om tiden. Det var bara några dagar sedan du skrev detta:
Här är bara några av de inlägg där du tydligt visar att du tycker det är rimligt att trakassera barnen för att vi i tråden inte tror på vad du skriver och anser att du är en stor lögnare och mytoman.
Varför har du sådant hämndbegär inte bara mot LW utan mot hela hennes familj och hennes bekanta?

Nu när jag har tagit fram de inlägg du frågade efter så kanske du kan ta fram de inlägg vi frågat dig om där du påstår att du har informerat oss om din "forskning"?
Jag har läst om tråden från början och det är en lögn från din sida att det finns sådana inlägg.

Jag förklarade för en relativt ny postare (åtminstone i denna tråd) hur det kom sig att Lena började granskas också inte bara SD, det började tidigt i tråden som du vet.

Det var inte så som du skrev att jag och en grupp bestämde att vi ska göra si och så. Utan det var så det var i början av tråden att jag och några fler skribenter granskade Lena för att hitta alternativa GM. Vad är det du inte förstår?
Kan man inte berätta om historiken i tråden utan att bli anklagad för att ingå i en konspiration mot Lena?

Angående om att skriva om barnen: är det för att SD kritiseras som du skrev? Eller för att jag hade fått hot men menade att jag ändå ska fortsätta skriva!

Lägg ner dina falska förvrängda anklagelser som du dessutom själv visar i de citerade inläggen här. Snacka om att tolka helt galet och som man själv vill.
Citera
2019-11-12, 18:17
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Jag förklarade för en relativt ny postare (åtminstone i denna tråd) hur det kom sig att Lena började granskas också inte bara SD, det började tidigt i tråden som du vet.

Det var inte så som du skrev att jag och en grupp bestämde att vi ska göra si och så. Utan det var så det var i början av tråden att jag och några fler skribenter granskade Lena för att hitta alternativa GM. Vad är det du inte förstår?
Kan man inte berätta om historiken i tråden utan att bli anklagad för att ingå i en konspiration mot Lena?

Angående om att skriva om barnen: är det för att SD kritiseras som du skrev? Eller för att jag hade fått hot men menade att jag ändå ska fortsätta skriva!

Lägg ner dina falska förvrängda anklagelser som du dessutom själv visar i de citerade inläggen här. Snacka om att tolka helt galet och som man själv vill.
Vill du berätta om vad hoten handlade om ? Jag har missat det helt.
Citera
2019-11-12, 18:19
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Du skrev inlägget för en vecka sedan och svarade Zilvereko.
Var hen en ny tråddeltagare för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in