Citat:
Såklart de kommer fra øvelser, har vel ikke vært en krig med 5 generasjon vs 4 generasjons fly, så hvor ellers skulle det komme fra?
Kan du beskrive hvordan F-35 og F-22 har fått "maksimal fordel" i disse øvelsene?
Citat:
One pilot who flew in the exercise reported that even novice pilots were quickly “killing” fourth generation aircraft during air-to-air combat.
“My wingman was a brand new F-35A pilot, seven or eight flights out of training,” Col. Joshua Wood, 388th Operations Group commander, said in a news release. "He gets on the radio and tells an experienced, 3,000-hour pilot in a very capable fourth-generation aircraft: ‘Hey bud, you need to turn around. You’re about to die. There’s a threat off your nose.’”
The younger pilot “killed” the simulated enemy aircraft and was able to rack up three more kills over the next hour.
One pilot who flew in the exercise reported that even novice pilots were quickly “killing” fourth generation aircraft during air-to-air combat.
“My wingman was a brand new F-35A pilot, seven or eight flights out of training,” Col. Joshua Wood, 388th Operations Group commander, said in a news release. "He gets on the radio and tells an experienced, 3,000-hour pilot in a very capable fourth-generation aircraft: ‘Hey bud, you need to turn around. You’re about to die. There’s a threat off your nose.’”
The younger pilot “killed” the simulated enemy aircraft and was able to rack up three more kills over the next hour.
https://www.airforcetimes.com/news/your-air-force/2019/02/20/air-force-chief-defends-f-35a-against-complaints-boasting-kills-at-red-flag/
Dette skulle vel tilsi det motsatte.
En pilot med 7-8 timer i F-35 "drepte" en pilot med 3000 timer i 4 gen. fly, uten at han visste det engang.
Så kan vi se hva norske piloter har å si om Red Flag:
Citat:
– Verdien av Red Flag kan knapt overvurderes. Dette er den største og mest komplekse luftøvelsen som finnes. Den er svært naturtro og er satt sammen for å gi flygerne så avansert og komplisert motstand det er mulig å få til i fredstid, forteller oberstløytnant Martin «Tintin» Tesli til Teknisk Ukeblad.
https://www.tu.no/artikler/norske-flygere-har-for-forste-gang-deltatt-med-f-35-i-verdens-storste-luftovelse/461237
Antyder du at norske piloter er kjøpt og betalt for å si slike ting, så lurer jeg på hvor du får din info fra?
Citat:
– Det jeg vil trekke fram av det vi har erfart, er at flyet har en enestående god overlevelsesevne. Jeg kan med hånda på hjertet si at F-35 fortsetter å innfri slik jeg har trodd og håpet, og Red Flag har manifestert dette inntrykket enda mer, sier han.
Senast redigerad av Lampen 2019-11-12 kl. 08:46.
Senast redigerad av Lampen 2019-11-12 kl. 08:46.