Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Ingen människa är någon objektiv, neutral granskare av fakta. Vi bär alla på en bias som påverkar hur vi tolkar forskning och statistik. Just eftersom det är ett universellt fenomen så är det egentligen ganska intetsägande att angripa meningsmotståndare enbart genom att påpeka att de inte är objektiva faktagranskare. Det kommer inte att övertyga någon, utan vinner som bäst några ryggdunkar från dina likar. En meningsfull diskussion borde bygga på att man påpekar varför
Jag vill faktiskt börja med att bildligt böja min nacke mot dig och instämma i dina ord. Du har såklart helt rätt, ingen är fri ifrån en färgad syn på världskartan
Citat:
Min åsikt är att den forskning jag hänvisar till är bland den mest relevanta på området. Det finns också andra källor som pekar i motsatt riktning, exempelvis de intervjuundersökningar som gjorts av Amnesty och prosititutionslobbyn, och vi skulle kunna hålla en diskussion om vilka av dessa som borde väga tyngst. Min åsikt där är givetvis att skattningar av brottsligheten från nationella polismyndigheter borde tillskrivas större betydelse och att intervjuundersökningar med ett femtiotal svarande är undermåliga eftersom de lider av en stark selektionsbias (i.e. kvinnor som vantrivs eller rentav tvingas till prostitution är mindre benägna att söka sig till dessa undersökningars paneler). Jag misstänker att de flesta av er antifeminister aldrig hade accepterat en sådan metod som giltig om den användes för att hävda något ni inte höll med om.
Du kan tycka det, men nu med all respekt återigen. Det är jävligt svårbedömt. Vi kan tråckla siffror mot varandra, det kan vi hålla på med i månader. Jag kanske alltför mycket litat mig till Amnesty, kanske jag inte har samma syn på sexualitet som dig, kanske jag lärt känna kvinnor som är lik mig i det avseendet.
Men de flesta kvinnor jag stött på skulle inte vilja vara horor och har svårt att förstå att det finns de som vill. Men det finns ju bevisligen också de som väljer det frivilligt.
Porrfilm är ett exempel där feminister har svårt att dölja sitt hyckleri. Helt ok att knulla för pengar, bara det blir filmat.
En annan sak, helt OK för kärringar att använda ensamkommande baaaarn som sexslavar, bara man är med i de rätta Facebook-grupperna
Citat:
Även om vi är överens om vilka siffror som har störst betydelse är det subjektivt hur dessa ska tolkas. Om man, likt WordWarrior, menar att fler trafickingfall vägs upp av att antalet prostituerade också ökar och därför räknar i märkliga enheter som "fall av traficking per capita prostituerade", så går det förstås att hävda att även den statistik jag länkar visar att legalisering är en stor framgång. Jag tror dock att detta är en värdering som ter sig märklig i de flestas ögon.
Du har här ett val, du kan antingen välja att engagera dig i en saklig diskussion, där du förklarar varför mina siffror skulle vara cherrypickade och försöker visa på vad du tror att det vetenskapliga bevisläget egentligen är, eller så kan du fortsätta med det här raljanta tramset. Men du kan inte på allvar förvänta dig att någon som inte redan delar dina åsikter ska vinnas över bara för att du kallar mig extremist i inlägg efter inlägg utan att förklara varför. Och tänker du inte framföra några argument värda att ta på allvar finns det heller inga skäl att fortsätta den här diskussionen.
Vem här använder egentligen härskartekniker? Jag har framfört sakliga argument. Dina svar till mig består enbart av haranger om hur jag lika gärna kunde varit nazist.
Om jag sket i om horor hälls som slavar hade jag uppenbarligen inte baserat mitt argument i att vår lagstiftfning leder till att färre människor hålls i sexuellt slaveri. Man kan förstås påstå att jag har fel, men att jag inte skulle bry mig? Löjligt.
Ja, egentligen fattar jag inte varför jag diskuterar min allmänna frustration mot PK-samhället i just sådana här trådar. Kanske för att få lite motstånd på något sätt. Jag vet faktiskt inte. Men om jag nu försöker leka amatörpsykolog i min egen skalle, så
- Förbud mot horeri kan i vart fall inte sägas haft positiv effekt någonstans. Nu skall vi dessutom veta att nätet är välutvecklat. Men inte bara det, jag roade mig när vi sist diskuterade frågan att gå in på Thaitråden här på FB. Det verkar ju bara vara knalla in på närmsta massagesalong för att köpa sex.
Så bara för att du inte ser sexköpen betyder de inte att de inte finns.
- Människohandel. Och här har ni ju PK-iter verkligen ansträngt er om att direkt koppla prostitution till slaveri. När sansade människor försökte påpeka att det förekom riktig människohandel gällande zigenare och tiggeri, samt prostitution, så avfärdades de som råttan i pizzan. Zigenarna var så snälla så, trots att alla fattade vad som pågick och det är också i princip endast där vi har fällande domar gällande människohandel.
- Vi går plus på invandringen, Sverige har aldrig varit tryggare, det ökande judehatet beror inte på muslimer etc.
Allt det där, och som jag kanske oförtjänt buntar ihop dig med andra PK-Inter om, kanske jag på något sätt fick utlopp för min frustration över genom att överbevisa feminister. Men när man tänker på det är det egentligen rätt fult av mig, all feministforskning som finns är ju bara floskler så det är egentligen inte ens en sport.
Horeri eller inte, det skiter jag väl i, jag gillar bara inte när religiösa eller ideologiska fundamentalister sätter sig över människors fria vilja.
Vänstermänniskors idéer om yttrandefrihet och kamp för demokrati går ju i främsta hand ut på att tysta alla de som inte tycker likadant som dem.
Så, med dessa ord lämnar jag diskussionen och fortsätter raljera bäst jag vill.