2019-11-12, 22:11
  #10069
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Eller så bör jag ha en lite bättre bild än vad du har med tanke på att jag är den av oss två som varit på en bordell.

Jag observerar en hel del mellan mina sessioner och jag berättar bara vad jag faktiskt ser.

Det är klart att det inte är ingenting - men relativt sett är det mycket mindre jobb för mycket mer pengar, jämfört med många andra jobb.

Ja men nu var det så att du skrev något i stil med att det är mer ansträngande att arbeta på Ica vilket jag absolut inte tror.

Och sedan måste jag påminna om att du besöker bordellen en stund, kvinnorna är där ofta. Du har ju ingen aning om hur gemene kvinnas vardag som prostituerad ser ut. Du ska nog inte heller lita blint på allt de säger eftersom de inte kommer säga något som förstör affärerna.
Tycker att ditt pratande kring detta börjar bli sämre och sämre, från början verkade du ändå hysa en viss respekt för deras yrke, nu är det mer som att du pissar på det (ursäkta språket).
Citera
2019-11-12, 22:31
  #10070
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Man skall också komma ihåg att de flesta länder med horförbud stiftat dessa av strikt moralreligiösa skäl, inte på grund av någon faktabaserad analys. Man kan väl faktiskt säga att samma sak hänt i Sverige, dock heter ju vår statsreligion feminism.

Vad som däremot ytterst sällan är av intresse är när hjärntvättade PK-hjon och feminister ger sig på att försöka tolka statistik. Att cherrypicka siffror lite huller om buller och inbilla sig att vuxna människor skall acceptera dessa sagor är en väldigt märklig egenskap ni har.
Ingen människa är någon objektiv, neutral granskare av fakta. Vi bär alla på en bias som påverkar hur vi tolkar forskning och statistik. Just eftersom det är ett universellt fenomen så är det egentligen ganska intetsägande att angripa meningsmotståndare enbart genom att påpeka att de inte är objektiva faktagranskare. Det kommer inte att övertyga någon, utan vinner som bäst några ryggdunkar från dina likar. En meningsfull diskussion borde bygga på att man påpekar varför

Min åsikt är att den forskning jag hänvisar till är bland den mest relevanta på området. Det finns också andra källor som pekar i motsatt riktning, exempelvis de intervjuundersökningar som gjorts av Amnesty och prosititutionslobbyn, och vi skulle kunna hålla en diskussion om vilka av dessa som borde väga tyngst. Min åsikt där är givetvis att skattningar av brottsligheten från nationella polismyndigheter borde tillskrivas större betydelse och att intervjuundersökningar med ett femtiotal svarande är undermåliga eftersom de lider av en stark selektionsbias (i.e. kvinnor som vantrivs eller rentav tvingas till prostitution är mindre benägna att söka sig till dessa undersökningars paneler). Jag misstänker att de flesta av er antifeminister aldrig hade accepterat en sådan metod som giltig om den användes för att hävda något ni inte höll med om.

Även om vi är överens om vilka siffror som har störst betydelse är det subjektivt hur dessa ska tolkas. Om man, likt WordWarrior, menar att fler trafickingfall vägs upp av att antalet prostituerade också ökar och därför räknar i märkliga enheter som "fall av traficking per capita prostituerade", så går det förstås att hävda att även den statistik jag länkar visar att legalisering är en stor framgång. Jag tror dock att detta är en värdering som ter sig märklig i de flestas ögon.

Du har här ett val, du kan antingen välja att engagera dig i en saklig diskussion, där du förklarar varför mina siffror skulle vara cherrypickade och försöker visa på vad du tror att det vetenskapliga bevisläget egentligen är, eller så kan du fortsätta med det här raljanta tramset. Men du kan inte på allvar förvänta dig att någon som inte redan delar dina åsikter ska vinnas över bara för att du kallar mig extremist i inlägg efter inlägg utan att förklara varför. Och tänker du inte framföra några argument värda att ta på allvar finns det heller inga skäl att fortsätta den här diskussionen.

Citat:
Och funkar det inte direkt så skriker ni ännu högre och använder er av alla härskartekniker som existerar.
Vem här använder egentligen härskartekniker? Jag har framfört sakliga argument. Dina svar till mig består enbart av haranger om hur jag lika gärna kunde varit nazist.

Citat:
Dessutom är ni fullständigt likgiltiga inför effekterna av era galna idéer.
Ni skiter väl fullständigt i om horor hålls som slavar
Om jag sket i om horor hälls som slavar hade jag uppenbarligen inte baserat mitt argument i att vår lagstiftfning leder till att färre människor hålls i sexuellt slaveri. Man kan förstås påstå att jag har fel, men att jag inte skulle bry mig? Löjligt.
Citera
2019-11-12, 23:01
  #10071
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja men nu var det så att du skrev något i stil med att det är mer ansträngande att arbeta på Ica vilket jag absolut inte tror.

Och sedan måste jag påminna om att du besöker bordellen en stund, kvinnorna är där ofta. Du har ju ingen aning om hur gemene kvinnas vardag som prostituerad ser ut. Du ska nog inte heller lita blint på allt de säger eftersom de inte kommer säga något som förstör affärerna.
Tycker att ditt pratande kring detta börjar bli sämre och sämre, från början verkade du ändå hysa en viss respekt för deras yrke, nu är det mer som att du pissar på det (ursäkta språket).

Jag brukar vara på plats 7-10 timmar åt gången. Ibland mer. Vad jag ser är just deras vardag. Var där en helt vanlig onsdag sist till exempel. Och jag har nog varit där ca 10 ggr totalt, på tre olika bordeller. Det är likadant varje gång.

Det enda jag gör är att berätta vad jag ser och hör, medan du sitter och gissar helt okvalificerat. Jag har som sagt VARIT DÄR och sett med egna ögon. Och vad jag sett är vad jag försöker återge för dig. Om du inte tror mig får du väl följa med nästa gång så får du se själv vad jag menar.

För övrigt har jag stor respekt och tacksamhet för dem. Det ändrar inte faktumet att det är mycket pengar för lite jobb (det är just därför de har valt det). Om du kollade intervjun med en svensk prostituerad jag förgäves länkade ca 20 ggr förut så kan du se att hon säger exakt samma sak. "Det är SÅ enkla pengar", var ett exakt citat från henne, bland annat.

Som sagt så finns det alltid en del som inte tillhör den snyggare skaran och de får jobba hårt med att ragga kunder, absolut, men som jag påpekat så talar jag främst om de snygga hororna här.
Citera
2019-11-12, 23:13
  #10072
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Det fattar du väl, hade bara männen haft lite innanför pannbenet så hade vi löst det där med kvinnobrist för länge sedan.
Slaktat alla under 185 cm, under 120 i IQ h, sedan sorterat ut alla som visat tecken på att inte följa strömmen så hade ju kvinnor och män kunnat leva i harmoni i paradiset.
Och efter det hade vi män sett till att vänligt men bestämt förklara för de icke parningsdugliga honorna att de förvisso inte duger till avel, men de kan åtnjuta frukterna av vår samhällsträvan genom att få lite betalt för att vi får tömma pungen i dem.
Missförstå mig nu inte, jag ironiserar inte om dig, däremot om vissa andra i tråden som sitter med svaren på alla livets gåtor.
Du verkar sansad, klok och vettig. Men det är egenskaper som inte är speciellt önskvärda i ett modernt samhälle.
Hursomhelst



Jag tycker folk generellt är dåliga på att se båda sidorna. Det gäller nästan alla frågor.

I den här frågan har jag jättesvårt att se vad som är rätt och vad som är fel...
Citera
2019-11-12, 23:39
  #10073
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Ingen människa är någon objektiv, neutral granskare av fakta. Vi bär alla på en bias som påverkar hur vi tolkar forskning och statistik. Just eftersom det är ett universellt fenomen så är det egentligen ganska intetsägande att angripa meningsmotståndare enbart genom att påpeka att de inte är objektiva faktagranskare. Det kommer inte att övertyga någon, utan vinner som bäst några ryggdunkar från dina likar. En meningsfull diskussion borde bygga på att man påpekar varför
Jag vill faktiskt börja med att bildligt böja min nacke mot dig och instämma i dina ord. Du har såklart helt rätt, ingen är fri ifrån en färgad syn på världskartan
Citat:
Min åsikt är att den forskning jag hänvisar till är bland den mest relevanta på området. Det finns också andra källor som pekar i motsatt riktning, exempelvis de intervjuundersökningar som gjorts av Amnesty och prosititutionslobbyn, och vi skulle kunna hålla en diskussion om vilka av dessa som borde väga tyngst. Min åsikt där är givetvis att skattningar av brottsligheten från nationella polismyndigheter borde tillskrivas större betydelse och att intervjuundersökningar med ett femtiotal svarande är undermåliga eftersom de lider av en stark selektionsbias (i.e. kvinnor som vantrivs eller rentav tvingas till prostitution är mindre benägna att söka sig till dessa undersökningars paneler). Jag misstänker att de flesta av er antifeminister aldrig hade accepterat en sådan metod som giltig om den användes för att hävda något ni inte höll med om.
Du kan tycka det, men nu med all respekt återigen. Det är jävligt svårbedömt. Vi kan tråckla siffror mot varandra, det kan vi hålla på med i månader. Jag kanske alltför mycket litat mig till Amnesty, kanske jag inte har samma syn på sexualitet som dig, kanske jag lärt känna kvinnor som är lik mig i det avseendet.
Men de flesta kvinnor jag stött på skulle inte vilja vara horor och har svårt att förstå att det finns de som vill. Men det finns ju bevisligen också de som väljer det frivilligt.
Porrfilm är ett exempel där feminister har svårt att dölja sitt hyckleri. Helt ok att knulla för pengar, bara det blir filmat.
En annan sak, helt OK för kärringar att använda ensamkommande baaaarn som sexslavar, bara man är med i de rätta Facebook-grupperna
Citat:
Även om vi är överens om vilka siffror som har störst betydelse är det subjektivt hur dessa ska tolkas. Om man, likt WordWarrior, menar att fler trafickingfall vägs upp av att antalet prostituerade också ökar och därför räknar i märkliga enheter som "fall av traficking per capita prostituerade", så går det förstås att hävda att även den statistik jag länkar visar att legalisering är en stor framgång. Jag tror dock att detta är en värdering som ter sig märklig i de flestas ögon.

Du har här ett val, du kan antingen välja att engagera dig i en saklig diskussion, där du förklarar varför mina siffror skulle vara cherrypickade och försöker visa på vad du tror att det vetenskapliga bevisläget egentligen är, eller så kan du fortsätta med det här raljanta tramset. Men du kan inte på allvar förvänta dig att någon som inte redan delar dina åsikter ska vinnas över bara för att du kallar mig extremist i inlägg efter inlägg utan att förklara varför. Och tänker du inte framföra några argument värda att ta på allvar finns det heller inga skäl att fortsätta den här diskussionen.


Vem här använder egentligen härskartekniker? Jag har framfört sakliga argument. Dina svar till mig består enbart av haranger om hur jag lika gärna kunde varit nazist.


Om jag sket i om horor hälls som slavar hade jag uppenbarligen inte baserat mitt argument i att vår lagstiftfning leder till att färre människor hålls i sexuellt slaveri. Man kan förstås påstå att jag har fel, men att jag inte skulle bry mig? Löjligt.

Ja, egentligen fattar jag inte varför jag diskuterar min allmänna frustration mot PK-samhället i just sådana här trådar. Kanske för att få lite motstånd på något sätt. Jag vet faktiskt inte. Men om jag nu försöker leka amatörpsykolog i min egen skalle, så

- Förbud mot horeri kan i vart fall inte sägas haft positiv effekt någonstans. Nu skall vi dessutom veta att nätet är välutvecklat. Men inte bara det, jag roade mig när vi sist diskuterade frågan att gå in på Thaitråden här på FB. Det verkar ju bara vara knalla in på närmsta massagesalong för att köpa sex.
Så bara för att du inte ser sexköpen betyder de inte att de inte finns.

- Människohandel. Och här har ni ju PK-iter verkligen ansträngt er om att direkt koppla prostitution till slaveri. När sansade människor försökte påpeka att det förekom riktig människohandel gällande zigenare och tiggeri, samt prostitution, så avfärdades de som råttan i pizzan. Zigenarna var så snälla så, trots att alla fattade vad som pågick och det är också i princip endast där vi har fällande domar gällande människohandel.

- Vi går plus på invandringen, Sverige har aldrig varit tryggare, det ökande judehatet beror inte på muslimer etc.

Allt det där, och som jag kanske oförtjänt buntar ihop dig med andra PK-Inter om, kanske jag på något sätt fick utlopp för min frustration över genom att överbevisa feminister. Men när man tänker på det är det egentligen rätt fult av mig, all feministforskning som finns är ju bara floskler så det är egentligen inte ens en sport.
Horeri eller inte, det skiter jag väl i, jag gillar bara inte när religiösa eller ideologiska fundamentalister sätter sig över människors fria vilja.
Vänstermänniskors idéer om yttrandefrihet och kamp för demokrati går ju i främsta hand ut på att tysta alla de som inte tycker likadant som dem.
Så, med dessa ord lämnar jag diskussionen och fortsätter raljera bäst jag vill.
__________________
Senast redigerad av Djupfrys 2019-11-13 kl. 00:04.
Citera
2019-11-13, 00:24
  #10074
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Ingen människa är någon objektiv, neutral granskare av fakta. Vi bär alla på en bias som påverkar hur vi tolkar forskning och statistik. Just eftersom det är ett universellt fenomen så är det egentligen ganska intetsägande att angripa meningsmotståndare enbart genom att påpeka att de inte är objektiva faktagranskare. Det kommer inte att övertyga någon, utan vinner som bäst några ryggdunkar från dina likar. En meningsfull diskussion borde bygga på att man påpekar varför

Min åsikt är att den forskning jag hänvisar till är bland den mest relevanta på området. Det finns också andra källor som pekar i motsatt riktning, exempelvis de intervjuundersökningar som gjorts av Amnesty och prosititutionslobbyn, och vi skulle kunna hålla en diskussion om vilka av dessa som borde väga tyngst. Min åsikt där är givetvis att skattningar av brottsligheten från nationella polismyndigheter borde tillskrivas större betydelse och att intervjuundersökningar med ett femtiotal svarande är undermåliga eftersom de lider av en stark selektionsbias (i.e. kvinnor som vantrivs eller rentav tvingas till prostitution är mindre benägna att söka sig till dessa undersökningars paneler). Jag misstänker att de flesta av er antifeminister aldrig hade accepterat en sådan metod som giltig om den användes för att hävda något ni inte höll med om.

Även om vi är överens om vilka siffror som har störst betydelse är det subjektivt hur dessa ska tolkas. Om man, likt WordWarrior, menar att fler trafickingfall vägs upp av att antalet prostituerade också ökar och därför räknar i märkliga enheter som "fall av traficking per capita prostituerade", så går det förstås att hävda att även den statistik jag länkar visar att legalisering är en stor framgång. Jag tror dock att detta är en värdering som ter sig märklig i de flestas ögon.

Du har här ett val, du kan antingen välja att engagera dig i en saklig diskussion, där du förklarar varför mina siffror skulle vara cherrypickade och försöker visa på vad du tror att det vetenskapliga bevisläget egentligen är, eller så kan du fortsätta med det här raljanta tramset. Men du kan inte på allvar förvänta dig att någon som inte redan delar dina åsikter ska vinnas över bara för att du kallar mig extremist i inlägg efter inlägg utan att förklara varför. Och tänker du inte framföra några argument värda att ta på allvar finns det heller inga skäl att fortsätta den här diskussionen.


Vem här använder egentligen härskartekniker? Jag har framfört sakliga argument. Dina svar till mig består enbart av haranger om hur jag lika gärna kunde varit nazist.


Om jag sket i om horor hälls som slavar hade jag uppenbarligen inte baserat mitt argument i att vår lagstiftfning leder till att färre människor hålls i sexuellt slaveri. Man kan förstås påstå att jag har fel, men att jag inte skulle bry mig? Löjligt.

Kunskapsrelativisten Disciplina har talat. Så ser vänstern och feministerna på kunskap och forskning. Vi är alla subjektiva uttolkare av verkligheten, så därför finns ingen verklighet.

Sanningen är den, att det finns bra och dålig forskning. Den sämsta typen av forskningen är den som är behäftat med en ideologisk bias, exempelvis den "forskning" som bedrivs av feminister, och som bygger på i grunden felaktiga ideologiska antaganden.

Dessutom handlar det ofta om rent forskningsfusk, då man exempelvis intervjuar sexarbetare som sökt hjälp hos myndigheterna, utan att tydligt ange detta när man generaliserar till HELA gruppen sexarbetare. Den amerikanska feministen Melissa Farley är ett skräckexempel i det avseendet. Ett sådant förfarande är givetvis icke representativt för gruppen sexarbetare. Det är samma sak som att ställa sig på en akutmottagning och fråga patienterna om de mår bra, när man ska undersöka hela svenska folkets hälsa. Så när feminister som Disciplina talar om selection bias, så är det för att de själva ägnar sig åt precis just detta.

Sedan ska vi tillstå att forskningen kring sociala fenomen som sexhandel aldrig blir riktigt högkvalitativ. Det är liksom svårt att få till randomiserade kontrollstudier på det området.

Disciplina anser att poliskällor ska väga tyngre än sexarbetarnas egna åsikter om lagen (som hon föraktfullt och arrogant kallar "prostitutionslobbyn"). Varför det, får man fråga? Det är ju sexarbetarnas säkerhet som påverkas av lagen. Och deras mänskliga rättigheter. Vad väger tyngre än detta? Polisen vill alltid ha mer befogenheter och större ekonomiska tillskott. Polisen är därför att betrakta som en ren lobbyorganisation i sammanhanget. Polisens vardag är i högsta grad behäftad med en stark selection bias. De ser bara den lilla delen problematisk sexhandel i sitt arbete, och generaliserar utifrån denna.

Lägg till detta att antal fall av upptäckt människohandel är en funktion av nedlagda polisinsatser. Tyskland gör omkring 800 slumpvisa razzior på lagliga bordeller varje år. Kraven är på bordellerna är stenhårda, och myndighetsresurserna är omfattande. Ändå kan man bara lagföra några hundra fall per år av människohandel, i ett land med över 400 000 sexarbetare!

Det är fullt naturligt att räkna per capita sexarbetare när man granskar fall av lagförd människohandel. För det är ju risken (eller prevalensen) för människohandel i populationen sexarbetare som är det intressanta. Då hamnar Tyskland på en fjärdedel av nivån i Sverige. Detta innebär alltså att man ställer siffrorna i relation till antalet sexarbetare i länderna och inte slår ut det enbart på befolkningsstorleken. För det är ju inte befolkningen allmänhet som är den undersökta populationen, utan sexarbetarna.

Vad är egentligen mest relevant?

A) X % av TYSKA FOLKET är utsatta för sexuell människohandel

eller

B) X % av TYSKA SEXARBETARE är utsatta för sexuell människohandel


Jag anser att alternativ (B) självklart är det mest relevanta statistiska måttet.

Det finns ännu en aspekt av det hela, som vi nämnt tidigare. Vid legal sexhandel så blir verksamheten mer transparent och åtkomlig för myndigheterna. Det betyder också att eventuell brottslighet upptäcks lättare. De stora och lagliga bordellerna som drar flest kunder och sexsäljare utgör en stor del av den totala sexhandeln, och ligger på välkända adresser, dit polisen lätt hittar. Det behövs där inte samma omfattande spaningsarbete, som krävs för den omfattande escorthandeln som är mest vanlig i Sverige.

De flesta kunder och sexsäljare är alltså samlade på ett fåtal ställen. Detta är ett mycket tungt argument för avkriminalisering. Lägg till detta att aktörernas förtroende för myndigheterna blir större. Det är exempelvis inte ovanligt i Tyskland, att kunder ringer till polisen om man upptäcker oegentligheter. En svensk sexköpare som gör detta riskerar åtal för sexköp eller försök till sexköp.

Nej, det hela är tydligt. Det behövs olika lagstiftning för fall som omfattar tvång (vilket redan finns), och sexhandel mellan samtyckande vuxna. Anser man att dessa kategorier ska buntas ihop, ja då gör man det av moralskäl, och för att man hatar sexhandel. Inte för att göra branschen "så bra den kan bli". Läs mina läppar: det finns inga som helst belägg för att repressiva åtgärder mot vare sig sexköpare, sexsäljare eller förmedlare har några positiva effekter. Däremot talar väldigt mycket för motsatsen.
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2019-11-13 kl. 01:24.
Citera
2019-11-13, 00:50
  #10075
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nåja, måltavlan i denna nya folksport skulle naturligtvis vara du.

Jag? Varför skulle jag vara måltavla? Är du inne i en psykos nu igen, Ipsi?
Citera
2019-11-13, 01:17
  #10076
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina

Om jag sket i om horor hälls som slavar hade jag uppenbarligen inte baserat mitt argument i att vår lagstiftfning leder till att färre människor hålls i sexuellt slaveri. Man kan förstås påstå att jag har fel, men att jag inte skulle bry mig? Löjligt.

Om du inte sket i horor så skulle du låta sexarbetare komma till tals i frågor som berör dem. Inte avfärda dem och kalla dem för "prostitutionslobbyn". Där avslöjar du din dunkla agenda. Dessutom har du inga hållbara belägg för det fetade heller.
Citera
2019-11-13, 01:34
  #10077
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Om du inte sket i horor så skulle du låta sexarbetare komma till tals i frågor som berör dem. Inte avfärda dem och kalla dem för "prostitutionslobbyn". Där avslöjar du din dunkla agenda. Dessutom har du inga hållbara belägg för det fetade heller.

Hur många intervjuade Amnesty?
Citera
2019-11-13, 01:37
  #10078
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hur många intervjuade Amnesty?

En motfråga. Hur många medlemmar i världens sexarbetarorganisationer (alltså sexarbetarnas fackorganisationer) säger samma sak som de intervjuade? Samtliga.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sex_worker_organizations
Citera
2019-11-13, 01:48
  #10079
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
En motfråga. Hur många medlemmar i världens sexarbetarorganisationer (alltså sexarbetarnas fackorganisationer) säger samma sak som de intervjuade? Samtliga.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_sex_worker_organizations

Har du läst igenom allt det där?

Hur många intervjuade Amnesty?
Citera
2019-11-13, 02:01
  #10080
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Har du läst igenom allt det där?

Hur många intervjuade Amnesty?

Du svarade inte på min fråga.

Grundläggande vetenskapsteori (min kommentar):

I en studie som är välgjord och inte av utpräglat kvantitativ karaktär, så kan ett litet antal respondenter mycket väl vara tillräckligt för att dra vissa slutsatser. Detta gäller exempelvis semistrukturerade intervjuer, fallstudier och andra mer kvalitativa studier. Själv är jag som medicinare mest insatt i utpräglat kvantitativa metoder, men inom socialvetenskap och annan samhällsvetenskap så är det vanligt med den andra typen av studier.

Lite nattlektyr till dig Jenny:

https://en.wikipedia.org/wiki/Semi-structured_interview
https://en.wikipedia.org/wiki/Qualitative_research
https://en.wikipedia.org/wiki/Case_study
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2019-11-13 kl. 02:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in