Citat:
Ursprungligen postat av
Trumpetflugan
Bloggen du länkade till stödde sig på bl. a Box et al. Du verkar inte ha några problem med att öppna och läsa publicerade studier, så jag undrar lite för mig själv varför du inte öppnade och läste Box et al. I mina ögon tyder det på att du letar slutsatser du vill höra, mot vilka du är mindre kritisk än vice versa.
Det fanns egentligen bara två skäl:
-Jag misstänkte att jag inte skulle få läsa annat än sammanfattningen.
-Det tar tid att läsa långa texter, och jag var inte villig att lägga ner den tiden då det här bara är ett av mina nuvarande många intressen. Jag tog därför genvägen att lita på en annan persons tolkning.
Jag letar definitivt slutsatser som stundom pekar åt ena hållet, och då är jag mer kritisk mot andra sidan, stundom åt andra hållet, då är jag mer kritisk mot första sidan.
Mina ambitioner är än så länge bara att diskutera och spekulera fritt på nätet som en hjälp i min process att komma fram till vad jag själv tror.
Sen tycks det ju ständigt verkar vara viss förvilling i tråden kring vad som egentligen diskuteras, då det finns flera aspekter - vetenskap, politik, journalistik, egna ansvaret, o.s.v.
Men jag kan konstatera att ju mer invändningar jag har haft mot vetenskapen, ju mer har du gått över till att försöka minska min trovärdighet istället för att diskutera vetenskapen.