Citat:
Ursprungligen postat av
Refraktor
Intressant koppling. Jag håller T*mer, Ridou*n och M3kky som partners. Om N*ief är kompis med T*mers bröder så är han kanske kompis med T*mer också, och en del av samma konstellation. Det verkar ju vara jakttid på dem just nu, skjuts en efter en. Skulle kunna förklara skjutningen.
Finns en koppling mellan N*ief och S*lam Sheb*ni också?
Jag såg precis att kopplingen mellan N*ief och T*mer nog är rakare än via bröderna.
Här ur kapitlet om mordet på Rossi Mwaka i boken "Maffiamord" av Joakim Palmqvist & Tobias Barkman.
Jag antar att det har blivit fel i korrläsningen så att KT, RT och ZT egentligen avser KZ, RZ och TZ men citerar som det står i boken.
"WT kommer fram. Två av hans söner, KT och RT, finns bland de åtalade.
En tredje - ZT - misstänks vara en av hjärnorna i rånplaneringen, men har undgått åtal. Pappa WT är upprörd:
- Ni skriver att pojkarna är med i gäng. Det smutsar ner dem utan anledning. Inte M-falangen, snälla! Det kan påverka rättegången och göra det värre för dem, säger han.
(...)
"-Huvudmannen i rånet kan sitta i Malmö. Om det är av bröderna T eller inte, det är öppet.
Storebror ZT är också inblandad, det är inget tvivel om den saken. Men honom kunde vi inte passa in tillräckligt väl i kedjan. Han lämnade till exempel sin telefon hemma de gånger han passerade bron.
(säger Kim Christiansen, åklagare i Köpenhamn.)
(...)
ZT avtjänar just nu (2011) ett mångårigt fängelsestraff på Kirsebergsanstalten i Malmö för grovt narkotikabrott - hantering av 33 kg hasch. (...)"
Det här var inte svar på din fråga, men tänkte att det kunde vara relevant info för ett av spåren som finns i denna tråd.