2019-11-08, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henry01
Alla teorier är falska ni hänger ut oskyldiga personer.

Ser att du skrivit samma sak i tråden om Mordet på Högaholm 31/10. Säg mig, hur vet du att de teorier som uppkommit i båda dessa, ganska omfattande, trådar är falska? Utveckla gärna så slipper vi spekulationer.
Citera
2019-11-08, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henry01
Alla teorier är falska ni hänger ut oskyldiga personer.
Skriver du det i alla trådar?
Citera
2019-11-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Vad jag förstått har väl inte spåret varit att P var uppdragsgivare. Vad jag förstått har han dragit från landet efter att, tillsammans med N*ief, ha blåst några helsingborgare på pengar, varefter de gett sig på N. Nu kan jag ha missuppfattat, men tror inte det.

Med det sagt är det värt att notera att den teorin bygger på en användares påstående. En användare som uppenbarligen har ”varma” känslor för denne P och som därför ”aldrig” skulle baktala honom. Men det kan vara sant, det som sägs, trots att inget är belagt.

Om man verkligen kan identifiera Bil*l på bilderna är väl osäkert. Finns många med sådan näsa mm. Jag skulle misstänka att skytten antingen identifierades av K*rolin och sköts av den anledningen eller att skytten hatade, hatade, hatade N och därför sköt K när han kom undan. Om B anhållits för brottet borde väl en häktningsframställan dyka upp i tråden när som helst.
Om han har blåst några i Hbg, kan då dessa vara uppdragsgivare?
Citera
2019-11-10, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakfront
Om han har blåst några i Hbg, kan då dessa vara uppdragsgivare?

Aaa
Citera
2019-11-11, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Intressant koppling. Jag håller T*mer, Ridou*n och M3kky som partners. Om N*ief är kompis med T*mers bröder så är han kanske kompis med T*mer också, och en del av samma konstellation. Det verkar ju vara jakttid på dem just nu, skjuts en efter en. Skulle kunna förklara skjutningen.

Finns en koppling mellan N*ief och S*lam Sheb*ni också?

Jag såg precis att kopplingen mellan N*ief och T*mer nog är rakare än via bröderna.
Här ur kapitlet om mordet på Rossi Mwaka i boken "Maffiamord" av Joakim Palmqvist & Tobias Barkman.
Jag antar att det har blivit fel i korrläsningen så att KT, RT och ZT egentligen avser KZ, RZ och TZ men citerar som det står i boken.

"WT kommer fram. Två av hans söner, KT och RT, finns bland de åtalade. En tredje - ZT - misstänks vara en av hjärnorna i rånplaneringen, men har undgått åtal. Pappa WT är upprörd:
- Ni skriver att pojkarna är med i gäng. Det smutsar ner dem utan anledning. Inte M-falangen, snälla! Det kan påverka rättegången och göra det värre för dem, säger han.
(...)
"-Huvudmannen i rånet kan sitta i Malmö. Om det är av bröderna T eller inte, det är öppet. Storebror ZT är också inblandad, det är inget tvivel om den saken. Men honom kunde vi inte passa in tillräckligt väl i kedjan. Han lämnade till exempel sin telefon hemma de gånger han passerade bron.
(säger Kim Christiansen, åklagare i Köpenhamn.)
(...)
ZT avtjänar just nu (2011) ett mångårigt fängelsestraff på Kirsebergsanstalten i Malmö för grovt narkotikabrott - hantering av 33 kg hasch. (...)"

Det här var inte svar på din fråga, men tänkte att det kunde vara relevant info för ett av spåren som finns i denna tråd.
Citera
2019-11-12, 12:39
Medlem
En 23-årig man som misstänks för inblandning i mordet på en kvinna i Malmö i augusti har släppts från häktet. – Han är fortfarande misstänkt, säger chefsåklagaren Pär Andersson.

https://www.sydsvenskan.se/2019-11-12/misstankt-efter-mord-pa-malmokvinna-slapps
Citera
2019-11-12, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
En 23-årig man som misstänks för inblandning i mordet på en kvinna i Malmö i augusti har släppts från häktet. – Han är fortfarande misstänkt, säger chefsåklagaren Pär Andersson.

https://www.sydsvenskan.se/2019-11-12/misstankt-efter-mord-pa-malmokvinna-slapps
Helt sinnessjukt! Undrar om detta kommer att lösas?
Citera
2019-11-12, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbasatan
Helt sinnessjukt! Undrar om detta kommer att lösas?

Verkar inte så
Citera
2019-11-12, 14:09
Medlem
Men denna kille borde väl någon känna igen

https://polisen.se/aktuellt/hjalp-polisen/2019/oktober/polisen-efterlyser-identitet-pa-garningsman-gallande-mordet-pa-karolin-hakim/
Citera
2019-11-12, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Men denna kille borde väl någon känna igen

https://polisen.se/aktuellt/hjalp-polisen/2019/oktober/polisen-efterlyser-identitet-pa-garningsman-gallande-mordet-pa-karolin-hakim/

Senaste 50 inläggen handlar om den bilden😀
Citera
2019-11-12, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinguiden
Jag såg precis att kopplingen mellan N*ief och T*mer nog är rakare än via bröderna.
Här ur kapitlet om mordet på Rossi Mwaka i boken "Maffiamord" av Joakim Palmqvist & Tobias Barkman.
Jag antar att det har blivit fel i korrläsningen så att KT, RT och ZT egentligen avser KZ, RZ och TZ men citerar som det står i boken.

"WT kommer fram. Två av hans söner, KT och RT, finns bland de åtalade. En tredje - ZT - misstänks vara en av hjärnorna i rånplaneringen, men har undgått åtal. Pappa WT är upprörd:
- Ni skriver att pojkarna är med i gäng. Det smutsar ner dem utan anledning. Inte M-falangen, snälla! Det kan påverka rättegången och göra det värre för dem, säger han.
(...)
"-Huvudmannen i rånet kan sitta i Malmö. Om det är av bröderna T eller inte, det är öppet. Storebror ZT är också inblandad, det är inget tvivel om den saken. Men honom kunde vi inte passa in tillräckligt väl i kedjan. Han lämnade till exempel sin telefon hemma de gånger han passerade bron.
(säger Kim Christiansen, åklagare i Köpenhamn.)
(...)
ZT avtjänar just nu (2011) ett mångårigt fängelsestraff på Kirsebergsanstalten i Malmö för grovt narkotikabrott - hantering av 33 kg hasch. (...)"

Det här var inte svar på din fråga, men tänkte att det kunde vara relevant info för ett av spåren som finns i denna tråd.

Det här låter skitintressant. Du skulle inte vilja sammanfatta det här spåret lite kort för oss som inte hängt med från början och kan alla namnförkortningar?
Citera
2019-11-12, 17:16
Medlem
Vem är denna t*mer vissa av er nämner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här