Citat:
Ursprungligen postat av
Dalgaard
Känns som att vi tappar fokus i denna tråden igen.
Ponera att NA var måltavla. Pedr*m beställde mordet och anlitade Bil*l att utfärda det.
Vilka skäl hade Pedr*m att göra detta? Har Pedr*m och M*kky ett samarbete eller affärer på gång? Eller hade NA och DJ affärer på gång som krockar med Pedr*ms planer? Behövde Pedr*m någon som utfärdade mordet, kontaktade M*kky varpå M*kky ordnade att Bil*l utfärdade det? Pedr*m känns nämligen inte som någon som skulle gå direkt till skytten med ett erbjudande.
—
Det är inte M*kky på bilden utan det är Bil*l. Bil*l blev(tillsammans med tre andra) stoppad i Limhamn veckan före mordet med en kallesalva i bilen. Anledningen varför de vistades ute i Limhamn var med stor sannolikhet för att NA gymmar där ute. Hade de inte blivit stoppade är det inte omöjligt att det hade varit ett annat ”slut” på sagan.
Med det sagt är det inte ens säkert att det var tänkt att Bil*l skulle vara skytten utan fick hoppa in då den ”riktiga” skytten satt häktad? Kanske är för vilda spekulationer detta.
Vad jag förstått har väl inte spåret varit att P var uppdragsgivare. Vad jag förstått har han dragit från landet efter att, tillsammans med N*ief, ha blåst några helsingborgare på pengar, varefter de gett sig på N. Nu kan jag ha missuppfattat, men tror inte det.
Med det sagt är det värt att notera att den teorin bygger på en användares påstående. En användare som uppenbarligen har ”varma” känslor för denne P och som därför ”aldrig” skulle baktala honom. Men det kan vara sant, det som sägs, trots att inget är belagt.
Om man verkligen kan identifiera Bil*l på bilderna är väl osäkert. Finns många med sådan näsa mm. Jag skulle misstänka att skytten antingen identifierades av K*rolin och sköts av den anledningen eller att skytten hatade, hatade, hatade N och därför sköt K när han kom undan. Om B anhållits för brottet borde väl en häktningsframställan dyka upp i tråden när som helst.