2019-11-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Fast jag har också läst att hong blev skadeskjuten vid galaxy är inte han 32åringen som omnämns?

Det var nog en spekulation som inte stämde, men det står fortfarande på zaramis blogg konstigt nog.
Här är listan över offren i Galaxy: (FB) Skottlossning i centrala Malmö - 3 döda, flera skadade (2018-06-18)
Citera
2019-11-05, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinguiden
Det var nog en spekulation som inte stämde, men det står fortfarande på zaramis blogg konstigt nog.
Här är listan över offren i Galaxy: (FB) Skottlossning i centrala Malmö - 3 döda, flera skadade (2018-06-18)
Jaha så det var Nicola då, tack för ditt klargörande! F.Ö mycket bra kartläggning tidigare från maysem fuppen
Citera
2019-11-05, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinguiden
Ah ja, jag ser att det var otydligt.
Jag menade inte att det var M*ysem som Moghr*bi skulle åt, utan Abdulaziz. Jag hänvisade till ett inlägg där en annan på flashback har läst FUP och skriver:

"Förhör med Maysem: Han säger att han har en konflikt med Mekky-bröderna. Han säger att om han ”serverar” Abdulaziz till Momme och Ahmad Hussein Dilenisson (Dileni?) så skulle de hjälpa honom att döda Mekky-bröderna. Han skulle även få en AK47 och två pistoler. Han säger att Momme hävdar att Abdulaziz och en Stockholmare försökt döda Ahmad Jawad. Att Momme sett dem stå och campa fönstret, och att det skulle betyda att de skulle döda Jawad. Jawad skulle då ha tagit saken i egna händer och dödat Stockholmaren. Maysem menar att Obaid sköts av Moghrabi-bröderna men att det var Abdulaziz som var måltavlan. Att Maysems och Abdulaziz stödperson Anette sett Moghrabi-bröderna utanför Abdulaziz bostad flera gånger (osäkert om bröderna skulle döda honom eller bara sälja ut honom).
(...)
Maysem säger att knivhuggningen mot Abdulaziz handlade om en dispyt om en tjej, och att han fått 100.000:- i blodspengar för det. Han säger att det var Salam Shebani som knivhögg Abdulaziz"

Länken till hela inlägget finns ovan. Men det stämmer att det inte är ett vittnesmål utan ett polisförhör.
Jag kan såklart ha missuppfattat alltihop, jag har inte själv läst FUP.
Och ingen Moghr*bi är åtalad för mordet på Abdulaziz, oavsett vad polisförhöret innehöll.

Syftet med inlägget var att försöka klargöra om NA har kopplingar till Sheb*ni via M*kky.

Glasklart, klart som korvspad! Det framgår klart att kombattanterna ovan kommer från vissa grupper. Ibland blir det lite svårt att memorera alla dessa namn. Jag är å andra sidan rätt så gammal så namn fastnar inte så lätt. Hursomhelst ska det bli intressant att se fortsättningen för den där M*kky. Han verkar ha en viss huvudroll.
Citera
2019-11-05, 19:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarredo1231
Det stämmer! En anmärkningsvärt korkad individ som åker fast för 3 brott under ett tidspan på 14 dagar. Först i hamnen (Limhamn) sedan ett okänt brott och på det så förhörs han med stor sannolikhet kring mordet på Hakim. Eller så håller de misstankarna internt inom polisen och åklagaren samtidigt som de jobbar i det tysta. Vi får be till gud att detta avskum till människa aldrig kommer ut igen.

Det är ingen större förlust fr samhället eller någon, möjligtvis släkten. Korkad och sönderknarkad.

Fullständigt värdelösa individer för samhället, dumma nog att utrota sig själva genom sina meningslösa små krig. Men det inser dom inte för dom har inget konsekvenstänk överhuvudtaget. All uppmärksamhet dessa brott (tex skjutningar, sprängningar) får är pga av sådana här lågbegåvade stolpskott.
Citera
2019-11-05, 22:40
Medlem
Av samtliga bilder på potentiella GM här i tråden är AM mest lik. Posta gärna fler bilder på andra om ni vill övertyga mig om något annat.....

Det verkar finnas flera i tråden som vill skydda AM och jag undrar varför?

Observera näsan ser ut att peka något uppåt i profil.
Citera
2019-11-06, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, det finns kopplingar mellan N*ief och T*mer och mellan T*mer och Ridou*n och mellan Ridou*n och M3kky och mellan M3kky och S*lam. Frågan är om vi kan etablera någon direkt koppling mellan S*lam och N*ief? Då skulle cirkeln vara sluten. Hängde N*ief och S*lam bägge med M-falangen eller med K?

Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
N*ief hade kopplingar till M falangen gällande S*lam vet jag inte.

Står även här att han hade det https://blog.zaramis.se/2019/08/26/kvinnomord-i-malmo-kopplat-till-stort-ran-eller-omskrivet-mord/

Man kan också bygga på kedjan med kopplingen S*lam och Ahm*d J*wad och fråga sig om det finns en koppling mellan Ahm*d och N*ief.

Läste i en annan tråd att N*ief ska ha varit med i K-falangen men gått över till M-falangen. Då skulle den här skjutningen kunna vara ännu en hämnd mot en ”förrädare”. Som ett alternativ.
Citera
2019-11-06, 12:03
Medlem
Känns som att vi tappar fokus i denna tråden igen.

Ponera att NA var måltavla. Pedr*m beställde mordet och anlitade Bil*l att utfärda det.

Vilka skäl hade Pedr*m att göra detta? Har Pedr*m och M*kky ett samarbete eller affärer på gång? Eller hade NA och DJ affärer på gång som krockar med Pedr*ms planer? Behövde Pedr*m någon som utfärdade mordet, kontaktade M*kky varpå M*kky ordnade att Bil*l utfärdade det? Pedr*m känns nämligen inte som någon som skulle gå direkt till skytten med ett erbjudande.

Det är inte M*kky på bilden utan det är Bil*l. Bil*l blev(tillsammans med tre andra) stoppad i Limhamn veckan före mordet med en kallesalva i bilen. Anledningen varför de vistades ute i Limhamn var med stor sannolikhet för att NA gymmar där ute. Hade de inte blivit stoppade är det inte omöjligt att det hade varit ett annat ”slut” på sagan.

Med det sagt är det inte ens säkert att det var tänkt att Bil*l skulle vara skytten utan fick hoppa in då den ”riktiga” skytten satt häktad? Kanske är för vilda spekulationer detta.
Citera
2019-11-06, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalgaard
Känns som att vi tappar fokus i denna tråden igen.

Ponera att NA var måltavla. Pedr*m beställde mordet och anlitade Bil*l att utfärda det.

Vilka skäl hade Pedr*m att göra detta? Har Pedr*m och M*kky ett samarbete eller affärer på gång? Eller hade NA och DJ affärer på gång som krockar med Pedr*ms planer? Behövde Pedr*m någon som utfärdade mordet, kontaktade M*kky varpå M*kky ordnade att Bil*l utfärdade det? Pedr*m känns nämligen inte som någon som skulle gå direkt till skytten med ett erbjudande.

Det är inte M*kky på bilden utan det är Bil*l. Bil*l blev(tillsammans med tre andra) stoppad i Limhamn veckan före mordet med en kallesalva i bilen. Anledningen varför de vistades ute i Limhamn var med stor sannolikhet för att NA gymmar där ute. Hade de inte blivit stoppade är det inte omöjligt att det hade varit ett annat ”slut” på sagan.

Med det sagt är det inte ens säkert att det var tänkt att Bil*l skulle vara skytten utan fick hoppa in då den ”riktiga” skytten satt häktad? Kanske är för vilda spekulationer detta.

Vad jag förstått har väl inte spåret varit att P var uppdragsgivare. Vad jag förstått har han dragit från landet efter att, tillsammans med N*ief, ha blåst några helsingborgare på pengar, varefter de gett sig på N. Nu kan jag ha missuppfattat, men tror inte det.

Med det sagt är det värt att notera att den teorin bygger på en användares påstående. En användare som uppenbarligen har ”varma” känslor för denne P och som därför ”aldrig” skulle baktala honom. Men det kan vara sant, det som sägs, trots att inget är belagt.

Om man verkligen kan identifiera Bil*l på bilderna är väl osäkert. Finns många med sådan näsa mm. Jag skulle misstänka att skytten antingen identifierades av K*rolin och sköts av den anledningen eller att skytten hatade, hatade, hatade N och därför sköt K när han kom undan. Om B anhållits för brottet borde väl en häktningsframställan dyka upp i tråden när som helst.
Citera
2019-11-06, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Vad jag förstått har väl inte spåret varit att P var uppdragsgivare. Vad jag förstått har han dragit från landet efter att, tillsammans med N*ief, ha blåst några helsingborgare på pengar, varefter de gett sig på N. Nu kan jag ha missuppfattat, men tror inte det.

Med det sagt är det värt att notera att den teorin bygger på en användares påstående. En användare som uppenbarligen har ”varma” känslor för denne P och som därför ”aldrig” skulle baktala honom. Men det kan vara sant, det som sägs, trots att inget är belagt.

Om man verkligen kan identifiera Bil*l på bilderna är väl osäkert. Finns många med sådan näsa mm. Jag skulle misstänka att skytten antingen identifierades av K*rolin och sköts av den anledningen eller att skytten hatade, hatade, hatade N och därför sköt K när han kom undan. Om B anhållits för brottet borde väl en häktningsframställan dyka upp i tråden när som helst.

Inne på samma spår. Bil*l ska enligt uppgift i tråden redan sitta häktad, men för annat brott, det har dock inte dykt upp någon häktningsframställan här än.
Att framställan inte dykt upp här, samt att det enda som framkommit är att Bil*l är lik gärningsmannen på polisens bilder anser jag gör det högst osäkert om detta är rätt spår.
Finns ju sannolikt gott om unga stackare i Malmös mindre bemedlade områden som har liknande ansiktsdrag som personen på bilderna.
Tiden går, olikt många andra här är jag en aning förvånad att man inte kommit längre. Malmö är ju en liten stad, otroligt att man kan panga en småbarnsmamma i huvudet mitt på ljusa dagen och ingen som är beredd att snacka verkar veta någonting. Kan inte låta bli att förvånas....naivt kanske...
Senast redigerad av 3chords 2019-11-06 kl. 20:12.
Citera
2019-11-06, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3chords
Inne på samma spår. Bil*l ska enligt uppgift i tråden redan sitta häktad, men för annat brott, det har dock inte dykt upp någon häktningsframställan här än.
Att framställan inte dykt upp här, samt att det enda som framkommit är att Bil*l är lik gärningsmannen på polisens bilder anser jag gör det högst osäkert om detta är rätt spår.
Finns ju sannolikt gott om unga stackare i Malmös mindre bemedlade områden som har liknande ansiktsdrag som personen på bilderna.
Tiden går, olikt många andra här är jag en aning förvånad att man inte kommit längre. Malmö är ju en liten stad, otroligt att man kan panga en småbarnsmamma i huvudet mitt på ljusa dagen och ingen som är beredd att snacka verkar veta någonting. Kan inte låta bli att förvånas....naivt kanske...
Tycker att det är trovärdiga källor som pekar ut Bilal. Flera som vi vet känner till honom personligen. Både poliser grannar och vänner.
Citera
2019-11-08, 07:13
Medlem
Alla teorier är falska ni hänger ut oskyldiga personer.
Senast redigerad av Henry01 2019-11-08 kl. 07:25. Anledning: Fel
Citera
2019-11-08, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henry01
Alla teorier är falska ni hänger ut oskyldiga personer.

Om du nu vet så mycket så berätta gärna. Så slipper vi komma med våra teorier och peka ut heeelt oskyldiga människor som mogr*mbi som aldrig gjort något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in