2019-08-27, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Hon mördades pga sitt tidigare vittnesmål, punkt!

Nej.
Det var inget vittnesmål det var ett läkarutlåtande. Varför skulle hon mördas för det?
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrB
Skall sägas att jag själv inte har någon aning. Men kom över ett inlägg på fb där det det stod så här:
"Under förundersökningen medverkade den nu mördade småbarnsmamman utifrån sin roll som läkare. Hon ingick i vårdteamet som tog emot åtminstone en av de skadade efter attacken.
Endast en man åtalades för mordet, 22-årige Is*c Drivh*ll W*lin, som på måndagen dömdes i hovrätten till elva års fängelse."

Någon som kan bekräfta denna koppling?

Så är det. I den enormt stora förundersökningen är hon nämnd vid namn på två sidor när hon uttalar sig om skadeläget gällande en av de män som överlevde.

Hon var aldrig kallad att vittna vare sig i tingsrätt eller hovrätt.
Citera
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Men varför mörda en läkare som bara är förhörd för att berätta om skador ? Vill de hämnas på någon så tar de ju typ ögonvittnen

Håller med, det känns helt orimlig. Som läkare mellan AT och ST, om hon nu ens hunnit klart med sin AT, så var hon knappast där som något expertvittne utan har förmodligen tagit hand om någon på akuten och så får hon berätta kortfattat om dessa skador.

Att hon blev "avrättad" har med största sannolikhet ingenting med det att göra utan har med det faktum att hennes man/exman är grovt kriminell.
Citera
2019-08-27, 11:04
Medlem
- Vart var BO och NA påväg när mordet skedde?
- Vad skedde innan BO sprang efter GM och ropade ”nej sluta”?
- Vad var orsaken till att BO sprang efter GM och ropade ”nej sluta” innan hon sköts?
- Var befann sig NA då?
- Var befann sig NA när avrättningen av BO skedde?
- Media säger att det var tre GM. Vem sköt BO och vad gjorde GM nr två under tiden?
- Satt GM nr 3 som chaufför i den flyktbil som var reggad på en av dem?
- Hur gick allt till direkt efter BO var skjuten?

Det fanns ju tydligen flertalet vittnen till händelsen. Vittnesuppgifter måste ju spridas bland nyfikna Malmöbor.
Citera
2019-08-27, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakomgaller
Okej kan någon bekräfta för mig;

Är denne R*nad ägare av den vita VW-bilen som stod vid mordplatsen? Dvs den som GM sprang till först och sen vidare?

Kan man vara så tappad?

Nej en Mercedes dom han flydde i o sen brände upp
Citera
2019-08-27, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
- Vart var BO och NA påväg när mordet skedde?
- Vad skedde innan BO sprang efter GM och ropade ”nej sluta”?
- Vad var orsaken till att BO sprang efter GM och ropade ”nej sluta” innan hon sköts?
- Var befann sig NA då?
- Var befann sig NA när avrättningen av BO skedde?
- Media säger att det var tre GM. Vem sköt BO och vad gjorde GM nr två under tiden?
- Satt GM nr 3 som chaufför i den flyktbil som var reggad på en av dem?
- Hur gick allt till direkt efter BO var skjuten?

Det fanns ju tydligen flertalet vittnen till händelsen. Vittnesuppgifter måste ju spridas bland nyfikna Malmöbor.
[mina fetningar]
Va?
Citera
2019-08-27, 11:07
Urvattnad presskonferens. Märkligt dock att de inte tog upp kopplingarna till den knarkande överklassen i Danderyd. Efter svetsarns senaste utspel trodde jag att det var fastslaget att de är roten till allt ont som händer.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Min teori är att hon hade en "roll" i ett kriminellt nätverk tillsammans med sin kriminelle pojkvän.
Hon är intelligent eftersom hon lyckades bli läkare, en intelligens som kan användas sas utanför läkaryrket.

En teori förståss, som kan vara fel.

Ja. Den teorin är fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Hyresrätt, du kan glömma din teori!

Inte min teori, ville bara peka på att det finns många möjliga hypoteser. Ingen som varit inne på hedersmord?
Citera
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Har ni glömt mordet på kvinnan i Hallonbergen? Var i princip liknade situation där. Kvinnan/mannen hade vittnat liknande omständigheter som även denna kvinnan i Malmö som vittnat vid mord.

Jo, men dom hade väl vittnat om själva mordhändelsen. Här är en som vittnat om saker som inte har något dirket med mordaktiviteten i sig att göra, utan sådant som hände på sjukan efteråt. Henne vittnesmål har inget att göra med om GM blir dömd eller inte, utan är mer för att fastslå händelsförloppet i stort.
Det enda fall jag har hört om annars där man mördat läkare som tagit hand om skottskadade är sicilien och det var länge sedan. Fullt möjligt att man håller på med sådan i mallanöstern, där saknar ju många heder totalt.
Citera
2019-08-27, 11:08
Medlem
okok1s avatar
Varför skaffar man barn med en yrkeskriminell i kretsar där man mördar varandra?
Citera
2019-08-27, 11:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Har ni glömt mordet på kvinnan i Hallonbergen? Var i princip liknade situation där. Kvinnan/mannen hade vittnat liknande omständigheter som även denna kvinnan i Malmö som vittnat vid mord.

Nej. Det finns inga likheter i de omständigheterna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in