2019-11-11, 15:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Inte jag, men det skulle gå emot antifeministernas religösa övertygelse att män är ofelbara.

Konstigt då att det bara är feminister som påstår detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jag menar antifeminism varhelst den sticker upp sina fula idéer.

Ex nu idén att människor ( läs män) ska ges laglig rätt att obehindrat köpa andras kroppar för att användas till att runka i, utan att behöva "bry" sitt lilla huvud om andras sexualitet.

DÄR har du just ett exempel på klassisk antifeminism.
Den brukar i regel totalt ignorera eller nedvärdera just kvinnors sexuella rättigheter för att istället strukturera samhället så att heterosexuella mäns sexualitet och reproduktiva rättigheter samt behov av gratis hemservice och sin alldeles egna lilla fitta garanterat orörd i vacum förpackning., alltid prioriteras över alla andra gruppers.

Att kräva, även av män, att de faktiskt bara ska ge sig själva rätten ha sex, när andra också vill ha det med just dem verkar vara en oerhört kränkande krav för vissa.

Tänk! att inte få ligga med nån som inte vill.....vilken uppoffring!

Har du rökt svampar igen nu, det är ingen som nekat kvinnorna sexuella rättigheter utom just feministerna som lägger sig i när de ska få ha sex och när de inte ska få ha det. För min del få du ha sex med vilken samtyckande vuxen person som helst, till skillnad från dig läger jag mig inte i det.

På samma sätt som feministerna och samhället nu lägger sig i detta har de tidigare lagt sig i när homosexuella har haft sex med varandra, avskyvärt att inte låta människor styra över detta själva.
Citera
2019-11-11, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Konstigt då att det bara är feminister som påstår detta..

Menar du att även män har haft ett ansvar i utvecklingen? Wow det måste vara första gången.
Citera
2019-11-11, 15:43
Medlem
Citat:
Konstigt då att det bara är feminister som påstår detta.

Har du rökt svampar igen nu, det är ingen som nekat kvinnorna sexuella rättigheter utom just feministerna som lägger sig i när de ska få ha sex och när de inte ska få ha det. För min del få du ha sex med vilken samtyckande vuxen person som helst, till skillnad från dig läger jag mig inte i det.

På samma sätt som feministerna och samhället nu lägger sig i detta har de tidigare lagt sig i när homosexuella har haft sex med varandra, avskyvärt att inte låta människor styra över detta själva.

Förklara exakt! hur feminismen lagt sig i hur just kivnnor ska få lov ha sex eller inte. eller homosexuella för den delen.
är det någon ideologi i världen som fokuserat kring just HUR, NÄR, VAR etc kvinnor ska få lov ha sex, så är det ju div, antifeminism.
Att vilja förbjuda köp av sex, är inget som hindrar just kvinnor att ha sex ett endaste skit.
Men?? Du kanske precis som babian idioten anser att kvinnors sexualitet är = prostitution?

För din information och jag är kvinna till skillnad från babianen som låtsas vara det.
nej kivnnlig sexualitet kräver varken att bli nedvärderad, utnyttjad, slagen, tvingad eller köpt för att existera.

Den existerar till trots! av allt detta.
Senast redigerad av Merapi 2019-11-11 kl. 15:46.
Citera
2019-11-11, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Ja det stämmer. Men titta på Donald Trump: en av hans fruar var duktig på affärer men hon var ful. Så han dumpade henne och gifte sig med Melania som inte kan driva ett hotell men ser snygg ut. See how that works?

2) Det spelar ingen roll hur mycket pengar du har eller tjänar om du inte är snygg. Män vill ha snygga kvinnor. Utseende är allt.
Män tjänar på att vara gift eftersom de kan bo i en bostad som kostar 11 000 kr i månaden men bara behöver betala 5 500 kr de får alltså möjlighet till att bo bättre om de har någon som delar på kostnaderna. En man som är sambo får betydligt mer pengar för eget bruk om hand har någon som delar på kostnaderna för de olika saker som ingår i ett hushåll tom. inredningen betalar han bara hälften av och kan välja bort möbler man skruvar ihop med insticksnycklar
Citera
2019-11-11, 15:47
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Menar du att även män har haft ett ansvar i utvecklingen? Wow det måste vara första gången.

Det är inte någon direkt nyhet att du är trögfattad:
Citat:
Jag håller alla myndiga personer ansvariga för sina handlingar, är du verkligen myndig då du inte accepterar ansvar för den politik du har röstat fram?

Jag har för övrigt inte bett om citat över valresultatet utan för de påståenden om vad jag sagt som du hittar på.
Citat:
Förklara exakt! hur feminismen lagt sig i hur just kivnnor ska få lov ha sex eller inte. eller homosexuella för den delen.
är det någon ideologi i världen som fokuserat kring just HUR, NÄR, VAR etc kvinnor ska få lov ha sex, så är det ju div, antifeminism.
Att vilja förbjuda köp av sex, är inget som hindrar just kvinnor att ha sex ett endaste skit.
Men?? Du kanske precis som babian idioten anser att kvinnors sexualitet är = prostitution?

Genom att t.ex. kräva förbud mot prostitution, feminister vill inte att kvinnan själv ska få bestämma när och under vilka omständigheter hon har sex.
Citera
2019-11-11, 15:47
Medlem
over-unitys avatar
Citat:

Män som inte får sex med unga tjejer är oförmögna att ta ansvar. För någonting alls. Möjligtvis kan de klara att ta ansvar för sin säng, sina leksaker och sin mat, men inget mer.

Citat:
Du menar kääääääääääääärlek!

Kul lista föresten, de glömde dock det 8 steget, insikten att män är djur med drifter som skulle sätta på getter i brist på bättre.

Jo, det blir väl nästa förslag från feminister. Öppna getbordeller där män kan knulla getter.
Det skulle du gilla va?
Citera
2019-11-11, 15:48
Medlem
Citat:

Genom att t.ex. kräva förbud mot prostitution, feminister vill inte att kvinnan själv ska få bestämma när och under vilka omständigheter hon har sex.

Nej du kräver kvinnor på ansvar. Vad majoriteten av män röstar på räknar du inte alls, bara vad majoriteten kvinnor röstar på.
Citera
2019-11-11, 15:50
Medlem
Citat:

prostitution = sexsäljare och sexköpare.

De tär endast sexköpare man förbjuder iom sexköpslagen.

Den lilla klick som nu på något sätt går igång just sexuellt på att sälja sig, kan alltså fortsätta med detta.
Nyhet! eller hur? har du aldrig kunnat tänka ut eller skaffa kunskap om själv.
Citera
2019-11-11, 15:50
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej du kräver kvinnor på ansvar.

Ja kvinnor ingår i guppen alla förstås. Säg till om det är något ord i följande citat som du inte förstår:
Citat:
Jag håller alla myndiga personer ansvariga för sina handlingar, är du verkligen myndig då du inte accepterar ansvar för den politik du har röstat fram?
Citera
2019-11-11, 15:53
Medlem
Citat:
Ja kvinnor ingår i guppen alla förstås. Säg till om det är något ord i följande citat som du inte förstår:

Btw så får kvinnor sälja sex, de får dock inte köpa det. Precis som du får sälja sex men inte köpa det.
Citera
2019-11-11, 15:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
prostitution = sexsäljare och sexköpare.

De tär endast sexköpare man förbjuder iom sexköpslagen.

Den lilla klick som nu på något sätt går igång just sexuellt på att sälja sig, kan alltså fortsätta med detta.
Nyhet! eller hur? har du aldrig kunnat tänka ut eller skaffa kunskap om själv.

Du har fel av tre anledningar:

1. Feministerna har krävt ett totalt förbud av prostitution men fick nöja sig med förbud mot köp
2. "Prostitution (av latin pro-stituere, (ställa fram, utbjuda), kallas den verksamhet där en eller flera personer utför sexuella handlingar åt en annan mot betalning. " https://sv.wikipedia.org/wiki/Prostitution
3. att slå mot köparna slår mot hela verksamheten
Citera
2019-11-11, 16:01
Medlem
Citat:
Du har fel av tre anledningar:

1. Feministerna har krävt ett totalt förbud av prostitution men fick nöja sig med förbud mot köp
2. "Prostitution (av latin pro-stituere, (ställa fram, utbjuda), kallas den verksamhet där en eller flera personer utför sexuella handlingar åt en annan mot betalning. " https://sv.wikipedia.org/wiki/Prostitution
3. att slå mot köparna slår mot hela verksamheten

1.jasså du, Bevis tack!

2. Prostitution kan itne existera utan sexköpare. Dessa ingår alltså lika mycket, om inte mer, i "marknaden". Inget "utbud" utan en "efterfrågan" eller för den delen "förmedlare" vilket också är en verksamhet som är förbjuden i Sverige, du får alltså inte sälja andra till en tredje part för sex.

3. Visst, det gör det, men det går alltså lagligt att sälja sex i Sverige- OM man nu vill detta.
Det går inte att köpa eller förmedla. Då riskerar man åka dit.

Sexköpslagen existerar alltså inte från att förhindra kivnnor eller män från att ha sex. ( som du försöker inbilla dig)
utan att förhindra människor från att utnyttja andra människor.
Senast redigerad av Merapi 2019-11-11 kl. 16:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in