2019-11-11, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Kärlek är för snygga kvinnor. Som ful tjej är det bästa du kan hoppas på att få bli bangmaid åt en man med låg social status.

Du menar kääääääääääääärlek!

Kul lista föresten, de glömde dock det 8 steget, insikten att män är djur med drifter som skulle sätta på getter i brist på bättre.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2019-11-11 kl. 15:08.
Citera
2019-11-11, 15:00
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Den ensamme mannen betalar en hel hyra för sin bostad det lönar sig alltså att var i relation eftersom man bara betalar en halv hyra.
Ensamhushåll betalar hel avgift till netflix, el, hemförsäkring, internet ...sambos får allt för halva priset

1) Ja det stämmer. Men titta på Donald Trump: en av hans fruar var duktig på affärer men hon var ful. Så han dumpade henne och gifte sig med Melania som inte kan driva ett hotell men ser snygg ut. See how that works?

2) Det spelar ingen roll hur mycket pengar du har eller tjänar om du inte är snygg. Män vill ha snygga kvinnor. Utseende är allt.
Citera
2019-11-11, 15:02
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast "rösta hit" någon är fan så mycket mindre "skyldigt" än att vara för en ideologi som startat och står beteendet från början.

Att män ger sig själva rätten att syssla med sexuellt våld och utnyttjande mot kvinnor är de patriarkala och antifeminisitska ideologiernas ansvar i världen, och INTE feminism.

Menar du Islam?

Nej om du röstar hit våldtäkter, Islam och krig måste du förstå att vi får våldtäkter, Islam och krig här. Gilla läget som du har röstat fram och legalisera allt det som du accepterar.
Citera
2019-11-11, 15:09
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Du menar kääääääääääääärlek!

Kul lista föresten, de glömde det 8 steget, insikten att män är djur med drifter som skulle sätta på getter i brist på bättre.

1) Ja män skulle sätta på nästan vem som helst. Men de skulle inte älska en kvinna som inte är snygg.

2) Du kan få en mans kuk, men bara en snygg tjej kan få hans hjärta.
Citera
2019-11-11, 15:09
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Skulle kvinnor börja rösta på SD så skulle fortfarande allt vara kvinnors fel för att de inte röstar på AFS.

Jag tror att det bästa är om du låter bli att rösta alls. Överlåt det till männen.
Citera
2019-11-11, 15:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Jag tror att det bästa är om du låter bli att rösta alls. Överlåt det till männen.

Det vore förstås det bästa när de inte förstår att de har ett ansvar för hur de röstar. Befogenhet och ansvar går hand i hand, accepterar de inte ansvar bör deras befogenheter tas ifrån dem.
Citera
2019-11-11, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity

Det skulle fortfarande vara mitt fel för att inte ha röstat. Att vägra rösta är bara en ursäkt som män kan ta till.
Citera
2019-11-11, 15:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det skulle fortfarande vara mitt fel för att inte ha röstat. Att vägra rösta är bara en ursäkt som män kan ta till.

Ja man har ett ansvar för att inte säga ifrån också men skulden blir så mycket större när man aktivt har begärt en viss politik. Om du hade insett att du är för korkad för att förstå konsekvenserna av dina handlingar och därför låtit andra avgöra skulle ditt ansvar vara mindre.
Citera
2019-11-11, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja man har ett ansvar för att inte säga ifrån också men skulden blir så mycket större när man aktivt har begärt en viss politik. Om du hade insett att du är för korkad för att förstå konsekvenserna av dina handlingar och därför låtit andra avgöra skulle ditt ansvar vara mindre.

My bad, det hade fortfarande varit mitt fel för att inte ha röstat rätt. Att vägra rösta är bara en ursäkt som män kan ta till.
Citera
2019-11-11, 15:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
My bad, det hade fortfarande varit mitt fel för att inte ha röstat rätt. Att vägra rösta är bara en ursäkt som män kan ta till.

Varför tycker du att det är en ursäkt som män kan använda?
Citera
2019-11-11, 15:31
Medlem
Citat:
Varför tycker du att det är en ursäkt som män kan använda?

Inte jag, men det skulle gå emot antifeministernas religösa övertygelse att män är ofelbara.
Citera
2019-11-11, 15:32
Medlem
Citat:
Menar du Islam?

Nej om du röstar hit våldtäkter, Islam och krig måste du förstå att vi får våldtäkter, Islam och krig här. Gilla läget som du har röstat fram och legalisera allt det som du accepterar.

jag menar antifeminism varhelst den sticker upp sina fula idéer.

Ex nu idén att människor ( läs män) ska ges laglig rätt att obehindrat köpa andras kroppar för att användas till att runka i, utan att behöva "bry" sitt lilla huvud om andras sexualitet.

DÄR har du just ett exempel på klassisk antifeminism.
Den brukar i regel totalt ignorera eller nedvärdera just kvinnors sexuella rättigheter för att istället strukturera samhället så att heterosexuella mäns sexualitet och reproduktiva rättigheter samt behov av gratis hemservice och sin alldeles egna lilla fitta garanterat orörd i vacum förpackning., alltid prioriteras över alla andra gruppers.
Detta vare sig den nu stavas islam, Kristendom, judendom, hindusim eller nån annan patriarkal kultur i världen.

Att kräva, även av män, att de faktiskt bara ska ge sig själva rätten ha sex, när andra också vill ha det med just dem verkar vara en oerhört kränkande krav för vissa.

Tänk! att inte få ligga med nån som inte vill..... så att miljoner människor i världen ex. skulle slippa handlas med i sexuella syften, vilken uppoffring!
Senast redigerad av Merapi 2019-11-11 kl. 15:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in