2019-11-11, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Nej det var väl den gode elva9tolv som kom med denna teorin om jag minns rätt?

A. Jag har sett att det har spekulerats om skulder av andra i tråden.
Men jag har ju också lyft fram i min egna lilla kartläggning att:
Saleh ansåg att han skulle ha 2 miljoner av Ghara den äldre eftersom Ghara hade stoppat honom från att bli delägare i ett taxibolag.
Saleh tillhörde samma krets som Mekky och nu när Saleh är mördad så kanske Mekky har tagit över skulden.
Om det här mordet på Jafar inte har med Mekky vs Ghara konflikten att göra så har det förmodligen inte sin bakgrundshistoria i taxikriget heller.
Det finns nog många i tråden som vet en hel del om bakgrunden till det här mordet. Jag tror knappast man röjer något som polisen inte redan vet om man återger lite historia här.
Många som inte inser hur pålästa polisen redan är.
Svårigheten för polisen är att ta fram bevis för att kunna gripa och fälla en mördare.
Dom olika konflikterna, vilka som tillhör olika nätverk och hur konflikterna uppstod har dom ganska bra koll på.
Vi får ju hoppas att några användare som vet kan ge oss lite info med tiden.
Det är inte alltid lätt att få människor som vet att berätta, det vet vi ju redan men ibland drar dom tystnadskulturen onödigt långt kan jag tycka.
Särskilt när det gäller att bringa klarhet i små faktafel eller missuppfattningar som ändå redan har skrivits om både här och i media 😉
Citera
2019-11-11, 15:29
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Men har man nåt innanför pannbenet så betalar man ju innan dom klipper din familj, knappast så att man varit skyldig pengarna i en kvart och sen börjar det mördas släkt.

Nej saklart inte. Men det ar alltid mycket snack och liten verkstad tills nagon branner av 7.62or in i din slakt. Kanske dags att 1. Betala, 2. Doda alla och starta en cirkular hamnd som aldrig tar slut. 3. fly landet.

Smidigt som fan om man kan betala och dra ett streck over det rent praktiskt. Men ocksa har den manskliga faktorn kommer in och den episka babbe-stoltheten.

/C
Citera
2019-11-11, 15:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Vem skrev i går att han var skjuten i magen och angav kaliber?
Sjukvårdspersonal och gissning på kaliber? Annan insatt i "ärendet"?

Jo det förståss , det läste jag .. men flera skott .. (kan ju knappast varit av större kaliber om du förstår vad en 7,62mm träff gör för skada) Det var så jag tänkte.
Citera
2019-11-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harrekex
Ja, ghara o bögen Noor va på Victors

Vilken Noor?
Citera
2019-11-11, 15:35
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Nej saklart inte. Men det ar alltid mycket snack och liten verkstad tills nagon branner av 7.62or in i din slakt. Kanske dags att 1. Betala, 2. Doda alla och starta en cirkular hamnd som aldrig tar slut. 3. fly landet.

Smidigt som fan om man kan betala och dra ett streck over det rent praktiskt. Men ocksa har den manskliga faktorn kommer in och den episka babbe-stoltheten.

/C

Jag tycker teorin är osannolik och tror inte på den för fem öre, kanske resonerar dom så och mular en femtonåring för en skuld han inte har att göra med. Som du säger babbestoltheten motiveras knappast av döda 15 åriga anhöriga.
Citera
2019-11-11, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
A. Jag har sett att det har spekulerats om skulder av andra i tråden.
Men jag har ju också lyft fram i min egna lilla kartläggning att:
Saleh ansåg att han skulle ha 2 miljoner av Ghara den äldre eftersom Ghara hade stoppat honom från att bli delägare i ett taxibolag.
Saleh tillhörde samma krets som Mekky och nu när Saleh är mördad så kanske Mekky har tagit över skulden.
Om det här mordet på Jafar inte har med Mekky vs Ghara konflikten att göra så har det förmodligen inte sin bakgrundshistoria i taxikriget heller.
Det finns nog många i tråden som vet en hel del om bakgrunden till det här mordet. Jag tror knappast man röjer något som polisen inte redan vet om man återger lite historia här.
Många som inte inser hur pålästa polisen redan är.
Svårigheten för polisen är att ta fram bevis för att kunna gripa och fälla en mördare.
Dom olika konflikterna, vilka som tillhör olika nätverk och hur konflikterna uppstod har dom ganska bra koll på.
Vi får ju hoppas att några användare som vet kan ge oss lite info med tiden.
Det är inte alltid lätt att få människor som vet att berätta, det vet vi ju redan men ibland drar dom tystnadskulturen onödigt långt kan jag tycka.
Särskilt när det gäller att bringa klarhet i små faktafel eller missuppfattningar som ändå redan har skrivits om både här och i media 😉
Fråga användaren havrekex han kommer veta, det sprids fort bland de unga i Malmö, bara vi gamlingar som spekulerar här 😉
Citera
2019-11-11, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Fråga användaren havrekex han kommer veta, det sprids fort bland de unga i Malmö, bara vi gamlingar som spekulerar här 😉
Precis snacket måste ju redan ha dragit igång bland de yngre i malmö
Citera
2019-11-11, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Vem skrev i går att han var skjuten i magen och angav kaliber?
Sjukvårdspersonal och gissning på kaliber? Annan insatt i "ärendet"?

Det var en fb's vapennördar som tyckte att det varit effektivare att tömma ett AK magasin i magen, istället för att dra en kula i huvudet. Glöm det.
Citera
2019-11-11, 15:43
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Det var en fb's vapennördar som tyckte att det varit effektivare att tömma ett AK magasin i magen, istället för att dra en kula i huvudet. Glöm det.
Alltså om det är ett magasin i magen mot EN kula i huvudet så gissar jag att det första i högre grad leder till död. Det finns folk som blivit skjutna i huvudet och överlevt utan större men. Oftast såklart får de hjärnskador men även en kula som går genom käken och parallellt med skallbenet utan att träffa hjärnan är "genom huvudet". Ett magasin högkalibrig ammunition i magen däremot skulle jag säga är oförenligt med liv även vid snabb hjälp.
Citera
2019-11-11, 15:45
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Jag tycker teorin är osannolik och tror inte på den för fem öre, kanske resonerar dom så och mular en femtonåring för en skuld han inte har att göra med. Som du säger babbestoltheten motiveras knappast av döda 15 åriga anhöriga.

Vad dillar du om?

De som klippte femtonaringarna skiter fullstandigt i nagon skuld. Dar och da handlar det om respekt och gatans lagar. De skiter fullstandigt i om en skuld betalas eller inte, men om de nu var skyldiga pengar eller nagon annan var skyldiga pengar sa var det garanterat som sa att de inte hade nagra planer pa att betala alls.

/C
Citera
2019-11-11, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Alltså om det är ett magasin i magen mot EN kula i huvudet så gissar jag att det första i högre grad leder till död. Det finns folk som blivit skjutna i huvudet och överlevt utan större men. Oftast såklart får de hjärnskador men även en kula som går genom käken och parallellt med skallbenet utan att träffa hjärnan är "genom huvudet". Ett magasin högkalibrig ammunition i magen däremot skulle jag säga är oförenligt med liv även vid snabb hjälp.

Men för helvete... läste du vad jag skrev. Kan inte ni vapennissar hålla er till era egne trådar.
Citera
2019-11-11, 15:51
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Vad dillar du om?

De som klippte femtonaringarna skiter fullstandigt i nagon skuld. Dar och da handlar det om respekt och gatans lagar. De skiter fullstandigt i om en skuld betalas eller inte, men om de nu var skyldiga pengar eller nagon annan var skyldiga pengar sa var det garanterat som sa att de inte hade nagra planer pa att betala alls.

/C

Vadå vad jag dillar om, jag säger att jag inte tror att grabben blev mördad pga nån jävla skuld hans släkting hade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in