2019-11-11, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Om det är mig du syftar på så har du helt rätt.
Jag har bara den informationen som jag läst mig till.
Slutsatser är att ta i. Möjlig bakomliggande historia är mer korrekt beskrivning.
Sen så tycker jag det här fallet är intressant och Malmös undre värld överhuvudtaget. Så jag försöker skapa mig en bild och få det jag inte uppfattat korrekt tillrättalagt.
Mina inlägg ska absolut inte ses som någon fakta i den här tråden. Jag vill verkligen betona detta.
Menade inte dig utan en annan
Citera
2019-11-11, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Lillebror på 36 år? Hur gammal är juden då?
Ursäkta, lillebrodern heter Mio i förnamn, Blandade ihop det då Juden inte heter ban0zic i efternamamn, har för mig att han har ett efternamn som slutar på "ski" ´+ johansson
Citera
2019-11-11, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harrekex
D*niel B*nozic Joh*nsson om jag inte minns fel. Finns ej i svenskt register då han har flyttat till Spanien och bor där

D*niél Joh*nsson Petr*vski (*=a,a,o)
Citera
2019-11-11, 15:04
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Om det är mig du syftar på så har du helt rätt.
Jag har bara den informationen som jag läst mig till.
Slutsatser är att ta i. Möjlig bakomliggande historia är mer korrekt beskrivning.
Sen så tycker jag det här fallet är intressant och Malmös undre värld överhuvudtaget. Så jag försöker skapa mig en bild och få det jag inte uppfattat korrekt tillrättalagt.
Mina inlägg ska absolut inte ses som någon fakta i den här tråden. Jag vill verkligen betona detta.

Nej det var väl den gode elva9tolv som kom med denna teorin om jag minns rätt?
Citera
2019-11-11, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Precis så hette han ja, tack!
Citera
2019-11-11, 15:06
Medlem
AreYouBacks avatar
Vilken idiotisk slutsats du drar. Polisens mål är inte att ha mycket jobb med att jaga mördare. Det sinkar polisen som skulle kunna få mycket mer gjort om denna våldsvåg upphörde.
Citera
2019-11-11, 15:09
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Bor i Malmö, verkar vara hos två bröder. Den äldsta förekommer i lexbase
Citera
2019-11-11, 15:14
Avslutad
Har ni sett tidningsrubriken i Expressen , BO2 sköts med flera skott och hålls nedsövd.
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/polisen-haller-presstraff-efter-mordet-pa-jaffar-15/
Senast redigerad av Fiddleback 2019-11-11 kl. 15:18.
Citera
2019-11-11, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThankGodItsFriday
Jag tänker så här..

Klart att polisen jobbar på det och har så gjort sen en lång tid tillbaka, tyvärr med dåliga resurser. Det tar tid för dem att få koll på nätverken och komma åt ledarna, det är inte bara att springa in och gripa dem hur som helst. Det krävs bra bevisning och tyvärr så har förmodligen ligorna koll på bästa sätt att skydda sig. Avsaknaden av vittnesmål är också en anledning till att de inte åker fast. Ingen vågar ju vittna mot dem oavsett vad de sett och vet. Här hade anonyma vittnesmål kunnat spela en stor roll likaså övervakningskameror som kan identifiera gärningsmän mm..

Flera av den senaste tidens sprängningar har ju inte verkat vara avsedda direkt mot enskilda personer utan kanske kan ses som en varning mot polisen för att markera att hålla sig undan, vilket ju kan ses som ett tecken på att polisen börjar närma sig. Eller för att öka polisens arbete med ”onödiga fall” för att minska resurserna där de egentligen behövs.

Ju hårdare polisen går på desto oroligare kommer det att bli ett tag framöver, innan polisen får mer kontroll.

Polisen sa i en PK att de inte har tappat Malmö, men man kan ju undra om de inte är på väg att göra det. När brottsligheten når en viss nivå blir den väldigt svår att komma åt. Bland annat därför att folk inte vågar vittna. Men det kan också vara personer inom polisorganisationen som är korrupta och läcker information till brottslingarna.
Citera
2019-11-11, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Har ni sett tidningsrubriken i Expressen , BO2 sköts med flera skott och hålls nedsövd.
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/polisen-haller-presstraff-efter-mordet-pa-jaffar-15/

Frågan är om han kommer att kosta Sverige mer som levande, eller om rättsprocessen är dyrare.
Citera
2019-11-11, 15:21
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback

Vem skrev i går att han var skjuten i magen och angav kaliber?
Sjukvårdspersonal och gissning på kaliber? Annan insatt i "ärendet"?
Citera
2019-11-11, 15:26
Medlem
Malmös kriminella bjuds in till samtal med polisen

https://www.dn.se/nyheter/sverige/kriminella-i-malmo-kallas-till-mote-for-att-stoppa-upptrappning/

Malmö ska jobba mycket med normbildade insatser bland unga

Samtidigt begär man in fler tips om denna dödsskjutningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in