Citat:
A. Jag har sett att det har spekulerats om skulder av andra i tråden.
Men jag har ju också lyft fram i min egna lilla kartläggning att:
Saleh ansåg att han skulle ha 2 miljoner av Ghara den äldre eftersom Ghara hade stoppat honom från att bli delägare i ett taxibolag.
Saleh tillhörde samma krets som Mekky och nu när Saleh är mördad så kanske Mekky har tagit över skulden.
Om det här mordet på Jafar inte har med Mekky vs Ghara konflikten att göra så har det förmodligen inte sin bakgrundshistoria i taxikriget heller.
Det finns nog många i tråden som vet en hel del om bakgrunden till det här mordet. Jag tror knappast man röjer något som polisen inte redan vet om man återger lite historia här.
Många som inte inser hur pålästa polisen redan är.
Svårigheten för polisen är att ta fram bevis för att kunna gripa och fälla en mördare.
Dom olika konflikterna, vilka som tillhör olika nätverk och hur konflikterna uppstod har dom ganska bra koll på.
Vi får ju hoppas att några användare som vet kan ge oss lite info med tiden.
Det är inte alltid lätt att få människor som vet att berätta, det vet vi ju redan men ibland drar dom tystnadskulturen onödigt långt kan jag tycka.
Särskilt när det gäller att bringa klarhet i små faktafel eller missuppfattningar som ändå redan har skrivits om både här och i media 😉