2019-11-15, 11:30
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Katastrofmanus i säsong 2. Ettan tyckte jag ändå var okej, men detta är i stil med Desperate Housewifes eller våra bästa år. Helt otroligt, överdrivna saker som händer och man blåser verkligen på.

Kristian som varit infiltratör tidigare och sen flytt, ska alltså komma tillbaka några månader efter och vara infilitratör i samma stad igen? Haha, asså.... Really? De månader han har varit borta har han då också gått med i ett Costa Ricanskt gäng som alltså vill ta in en random svenne turist. Där har han alltså, trots att han ser ut att verkligen inte vilja vara i sådana situationer, varit med och avrättat folk för att få pengar? Vad är hans motivation? Vad driver honom till detta? Det är ju inte pengarna han eftersöker som de flesta kriminella.

Sen bestämmer han sig alltså för att komma hem eftersom "han är trött på att gömma sig"? okej....

Han går sen "för djupt" i sin roll som infiltratör. Han verkar drivas av det kriminella, men samtidigt mår han sjukt dåligt av det också. Makes no sense at all.

Det här med att presentera "farligare" och "Farligare" gäng är ju också sjukt löjligt. Först mimicas, sen kretsen och sen nu visar det sig att det finns ett "ännu farligare" gäng nu, alltså... Va?

Att Sauken ska vara kristians pappa helt plötsligt, där han trots att han jobbat på samma jobb som mamman inte haft en aning om att hon behållit barnet. Herregud alltså.

Måste ju varit nån gammal manusförfattare från Rederiet som skrivit detta.
Bara jag som tror att Christian fastnade för kokain på Costa Rica - blev skuldsatt och därmed tvungen att delta i gängets kriminella handlingar som betalning?
Och att Davor i slutet bara var en paranoid hallucination?
Citera
2019-11-16, 01:04
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Bara jag som tror att Christian fastnade för kokain på Costa Rica - blev skuldsatt och därmed tvungen att delta i gängets kriminella handlingar som betalning?

Kanske. Skulle make more sense.
Citera
2019-11-16, 13:59
Medlem
Karaktären Cecilia är född 89, spelas av Ellen Jelinek som är född 73. Ändå lite anmärkningsvärt. Detta framgick på en datorskärm. 79 skulle det ha stått antar jag.
Citera
2019-11-17, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Kanske. Skulle make more sense.

Citera
2019-11-17, 20:07
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Laura spelas av Shada-Helin Sulhav
Otrolig IRRITERANDE både karaktär och skådis

Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Davor är tillbaka!!! Yeee, han var definitivt BÄST i serien
Citera
2019-11-17, 23:25
Bannlyst
Bästa serien på SVT.
Säsong 1 får 8/10
Säsong 2 6/10 då den saknar viss trovärdighet, lite hafsverk där poliser tar för stora risker, inte så verklighetstroget.
Men gillar alla rollkaraktärer, så jag ser alla avsnitt 02.00 varje lördagnatt på SVT play.
Gillar inte att dom skriver ut för mycket av handlingen där, för vem kan låta bli att läsa!

Skönast är Davor Mimica.
Senast redigerad av Arnold666 2019-11-17 kl. 23:30.
Citera
2019-11-18, 09:13
Medlem
Brottinators avatar
Började kolla igår och pallade väl typ 25 minuter. Dåligt skådespeleri och kändes inte speciellt för fem öre.
Citera
2019-11-18, 09:52
Medlem
RobertoSavianos avatar
Säsongen blir bara mer och mer värdelös för varje frame nu. Det har verkligen spårat ur till en nivå där det känns som en parodi.
Citera
2019-11-18, 11:40
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper

Säsong två inleddes ju med att Hanna Svensson till synes hallucinerade och sköt ner i vattnet. Är ganska övertygad om att det har med saken att göra.
Citera
2019-11-18, 13:47
Medlem
mjukmjukares avatar
Jag tycker den är ok förströelse och är nyfiken på upplösningen.
Två hakar;
-De plötsliga snöscenerna. Nu senast i Nacka/Värmdö helt plötsligt hos en vapenhandlare. Någon minut med snö där och Iövrigt inte tillstymmelse till vinterväder.
Andra avsnittet med detta.

-Davor lever, är fräsch och mitt i gräddtårtan plötsligt. Say no More.

I övrigt.
Intressant hur säcken ska sys ihop.

Citera
2019-11-18, 16:47
Medlem
JanTalibans avatar
En av flera saker jag inte fattar:

Säsong 1 inleds med att poliser tycker det var ”jävligt magstarkt” av Hanna att sätta dit sin egen son …

… medan handlingen i säsong 2 förutsätter att ingen vet – eller ens har möjlighet att ta reda på – att Hanna har en son; som är ingen mindre än Christian.

Ja, och så förutsätter ju handlingen tex att Kretsen helt onojigt finner sig i att Christians personliga infiltratörtelefon medföljer på allehanda uppdrag.
Citera
2019-11-18, 18:02
Medlem
Alltså ett till avsnitt som avslutas med att Mimicas attackerar en polis utan att någon förstår varför. Det rimliga är väl att den organisationen vill kränga en massa knark på stan och utöver det inte göra något väsen av sig.

Det skulle vara OKEJ om serien utgav sig för att vara lite skruvad på något humoristiskt sätt. Men allt är verkligen gravallvarligt. De som har gjort den här serien kan inte förstå någonting av verkligheten utanför tv-huset på Gärdet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in