2019-11-11, 13:34
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Hur kommer du fram till den slutsatsen?

Vi tar det igen. tre häktade över lång tid. Två på fri fot, en kvar. Hur länge blir Billy kvar i häktet?

Förmodligen fram till rättegång om dom har dna, men sen ska han ju dömas också. Är det på en fimp eller tomhylsa så måste det mycket mera till i form av bevisning.
Citera
2019-11-11, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Förmodligen fram till rättegång om dom har dna, men sen ska han ju dömas också. Är det på en fimp eller tomhylsa så måste det mycket mera till i form av bevisning.

Blir det åtal då? Här kommer vi till den magiska siffran 3 igen. Det här är tredje gången HOL försöker bura in KL för anstftan. Två gånger har han misslyckats och hur det går denna gång vet inte jag men en smula skeptisk är jag.

Nu har åklagaren även mgm2 att förse med hemliga tvångsmedel. Få se om det ger resultat.
Citera
2019-11-11, 14:02
Medlem
Citat:
Vem har sagt att han inte gör det då? Håller sig till rån och inbrott?
Åklagaren och rätten som häktade honom.
Citera
2019-11-11, 14:06
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Blir det åtal då? Här kommer vi till den magiska siffran 3 igen. Det här är tredje gången HOL försöker bura in KL för anstftan. Två gånger har han misslyckats och hur det går denna gång vet inte jag men en smula skeptisk är jag.

Nu har åklagaren även mgm2 att förse med hemliga tvångsmedel. Få se om det ger resultat.

Nej ingen vet väl vad åklagaren har för bevisning, vi får vä se hur länge man lyckas ha honom häktad till att börja med. Jag har missat en av gångerna av anstiftan, första var väl när nån gick in på stationen och sa att hon bett honom att mörda, sen denna tråden handlar om och den tredje?
Citera
2019-11-11, 14:12
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Bagdad Bob stod och sa att allt var heeelt luuugnt. Och KL säger att det är inga problem. Blev lite hjärtklappning så läkaren fick komma när hon gick beskedet att HOL överlevt. Det är alltså försvarsmekanismen i henne jag tycker mig ha sett och hört.

Här är jag inte riktigt med på vad du menar, vem är Bagdad bob och vilken hjärtklappning menar du?
Citera
2019-11-11, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Åklagaren och rätten som häktade honom.

En domares inblandning vid häktning är minimal, åklagaren väljer omsorgsfullt vad den vill lägga fram vid förhandlingen så att försvar får minsta lilla vetskap. DNA räcker gott och väl till sannolika skäl.

Citat:
Nej ingen vet väl vad åklagaren har för bevisning, vi får vä se hur länge man lyckas ha honom häktad till att börja med. Jag har missat en av gångerna av anstiftan, första var väl när nån gick in på stationen och sa att hon bett honom att mörda, sen denna tråden handlar om och den tredje?

Två män i trapphuset på norr mälarstrand stod och samtalade, när HOL kom ut gick männen mot HOL med en mobil i handen och HOL gick till attack. Männen sprang i fatt deras baneman och gav han stryk tillbaka. HOL gjorde en anmälan mot KL som han menade anstiftat dessa mobilmän.
Citera
2019-11-11, 14:25
Medlem
Citat:
KL anhölls efter någon timme, vad tror du åklagaren hade för skäl att komma med vid häktningsframställan annat än HOLs skvaller till att häkta henne. Finns ingen domare som skulle häktat KL där och då. Inte ens idag tre månader senare har man lyckats med det enkla att häkta henne på skälig misstanke.
Det handlar nog delvis det du säger, att HOL nämnde henne. Men sen har hon varit misstänkt två gånger innan för anstiftan gentemot HOL. Så det är lite som "ingen rök utan eld".
Citera
2019-11-11, 14:25
Medlem
Citat:
Här är jag inte riktigt med på vad du menar, vem är Bagdad bob och vilken hjärtklappning menar du?

Det handlar om hur man framställer och hanterar en situation i media när det börjar köra ihop sig. Ingen jämförelse i övrigt.

Från Wikipedia:

”Mohammed Said as-Sahaf blev världskänd under invasionen av Irak 2003, då han efterhand som Saddamregimens ställning blev alltmer utsatt gav kommentarer till det rådande läget som av västmedia uppfattades som allt mer verklighetsfrämmande och bisarra. I amerikansk media började han därför refereras till som Baghdad Bob ("Bagdad-Bob")”

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mohammed_Said_as-Sahaf

Bob in action. En minut in i klippet börjar han bli riktigt varm i kläderna och påstår att delar av koalitionsstyrkan som invaderat Irak börjat ta livet av sig när de närmar sig staden Bagdads murar med mera.
”I will encourage them to increase their rate of committing suicide”

Stor humor.

https://youtu.be/8sFAtDw44yA

Hjärtklappningen nämns i tidningsartikel. Läkare fick tillkallas i polishuset när hon fick beskedet att han överlevt.

Edit: Hittade

” Efter en stund kom det in en polis i cellen. Han delgav henne misstanke men angav enligt henne fel brottsrubricering.
– Han säger bara att jag är misstänkt för anstiftan till mord. Jag frågade: Har han dött? Polisen svarade: Nej, men han är nedsövd. Då ska det vara anstiftan till försök till mord.
Efter detta besked gick hennes puls upp så mycket att polisläkaren fick tillkallas.”

https://www.expressen.se/nyheter/toppjuristens-forsta-ord-har-en-teori/
Senast redigerad av Avel 2019-11-11 kl. 14:42.
Citera
2019-11-11, 14:34
Medlem
Citat:
En domares inblandning vid häktning är minimal, åklagaren väljer omsorgsfullt vad den vill lägga fram vid förhandlingen så att försvar får minsta lilla vetskap. DNA räcker gott och väl till sannolika skäl.

Två män i trapphuset på norr mälarstrand stod och samtalade, när HOL kom ut gick männen mot HOL med en mobil i handen och HOL gick till attack. Männen sprang i fatt deras baneman och gav han stryk tillbaka. HOL gjorde en anmälan mot KL som han menade anstiftat dessa mobilmän.

”Deras baneman...”? ”Mobilmän”?
Vad ända in i helvete skriver du, ha ha ha...

Tack för dagens bästa humor!
Senast redigerad av Avel 2019-11-11 kl. 14:44.
Citera
2019-11-11, 14:35
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:

Ja just det ja det hade jag glömt av, det var fan va hon skickar torpeder efter honom. Skrattretande att dom aldrig lyckas....
Citera
2019-11-11, 14:36
Medlem
Citat:
KL anhölls efter någon timme, vad tror du åklagaren hade för skäl att komma med vid häktningsframställan annat än HOLs skvaller till att häkta henne. Finns ingen domare som skulle häktat KL där och då. Inte ens idag tre månader senare har man lyckats med det enkla att häkta henne på skälig misstanke.
Åklagaren har inte försökt få henne häktad igen, så om det skulle gå vet vi inte. Hon kanske kanske är mer värdefull för utredningen på fri fot nu när de ändå har gått igenom hennes boende? Vem vet vad hon slänger ur sig efter ett helrör eller vilka ledtrådar som går att hitta när man sätter span på hennes kontakter?
Citera
2019-11-11, 14:40
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det handlar om hur man framställer och hanterar en situation i media när det börjar köra ihop sig. Ingen jämförelse i övrigt.

Från Wikipedia:

”Mohammed Said as-Sahaf blev världskänd under invasionen av Irak 2003, då han efterhand som Saddamregimens ställning blev alltmer utsatt gav kommentarer till det rådande läget som av västmedia uppfattades som allt mer verklighetsfrämmande och bisarra. I amerikansk media började han därför refereras till som Baghdad Bob ("Bagdad-Bob")”

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mohammed_Said_as-Sahaf

Bob in action. En minut in i klippet börjar han bli riktigt varm i kläderna och påstår att stora delar av koalitionsstyrkan som invaderat Irak börjat ta livet av sig när de närmar sig staden Bagdad med mera.

https://youtu.be/8sFAtDw44yA

Hjärtklappningen nämns i tidningsartikel. Läkare fick tillkallas i polishuset när hon fick beskedet att han överlevt.

Edit: Hittade

” Efter en stund kom det in en polis i cellen. Han delgav henne misstanke men angav enligt henne fel brottsrubricering.
– Han säger bara att jag är misstänkt för anstiftan till mord. Jag frågade: Har han dött? Polisen svarade: Nej, men han är nedsövd. Då ska det vara anstiftan till försök till mord.
Efter detta besked gick hennes puls upp så mycket att polisläkaren fick tillkallas.”

https://www.expressen.se/nyheter/toppjuristens-forsta-ord-har-en-teori/

Ja då är jag med, Bagdad Bob var nytt men snygg referens där, har läst det om hjärtklappningen men minnet sviker ibland. Dock är det ju en tolkningsfråga om det var av glädje eller ren besvikelse!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in