2020-03-07, 15:37
Medlem
Alexfoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Du skriver att KL var först på platsen i pyjamas, vilket är en ren lögn. Ljög du medvetet eller var det bara ett misstag? Du kanske inte tycker att det gör så mkt om man är person nr 1 på en brottsplats eller person 101 (som kommer dit en halvtimme senare), till sin gamla bostad. Det har skrivits så mkt skit och lögner om både det ena och den andra i den här tråden. Du är en av dom i hyena-gänget som skrivit så mkt skit om Karin som inte har med detta brott att göra.
Att KL är/varit misstänkt är inte det minsta konstigt, det tyckte hon själv. Men skippa lögnerna, du gör bara bort dig själv och din trovärdighet.

Det började bli lite patetiskt när Karins hejaklack basunerade ut att det var hon som var avskriven misstanke.
Jag borde egentligen inte ens ställa frågan men hur vet du att hon inte har med detta brott att göra?
Du måste tillhöra den närmaste kretsen om du kommer med ett sådant påstående.
Inte ens den mest godtrogna mamman skulle kunna blunda för tidigare försök att leja folk som agerar mot målsägaren.
Det är EN av anledningarna till att hon är misstänkt och kommer så förbli en lång tid framöver!
DET VET JAG!
Citera
2020-03-07, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag ser ingen mening med att träta om vem som var först på brottsplatsen. Det är bara löjligt. I så fall kan man dra det längre än så och påstå att du har fel när du säger polisen. Det var offret och gärningsmannen.

Vad anser du vara anledningen till att Karin fortfarande är misstänkt? Har du någon fundering eller vill du bara gräla?

Varför inte bara erkänna att det du skrev var fel och en lögn.

Jag har följt tråden från början, det kan mycket väl vara så att KL är anstiftare. Men det är väl inte klarlagt om hon fortfarande är misstänkt eller avskriven?
Citera
2020-03-07, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Varför inte bara erkänna att det du skrev var fel och en lögn.

Jag har följt tråden från början, det kan mycket väl vara så att KL är anstiftare. Men det är väl inte klarlagt om hon fortfarande är misstänkt eller avskriven?

Som framgår några inlägg bakåt så togs det den 3 mars ett ”slutgiltigt beslut” att misstanken för en F S*vensson var avskriven. Han var tidigare sekretess D. Misstanke om medhjälp då kan man gissa? Inte var det då anstiftan...

Han verkar ha figurerat i periferin runt nån av de andra misstänkta och på nåt sätt lyckats bli inblandad i detta.

Nu finns det inga bevis så han är avskriven.

I dagboksbladet är Billy, Sekretess E och KL fortfarande listade som misstänkta.

Har inget förändrats sen det dagboksbladet togs ut så är hon fortfarande misstänkt. Den som det är klarlagt att han är avskriven är alltså endast denne S*vensson.

I ett liknande fall ( tvistande makar) med en skjutning i Gamla Stan så avskrevs misstänkta anstiftaren (ex-frun). Då ska man veta att ex-frun faktiskt var bekant med den som sköt osv. Avskrivningen avhandlades i runt 250 inlägg i den tråden...

Så diskussionen om KL:s avskrivning kanske är värd att ta först när hon faktiskt är det menar jag.

I dagboksbladet står det att hon är misstänkt och då får vi väl anpassa oss till det.
Citera
2020-03-07, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Att man inte åtalas är inte samma som att man är avskriven. Återstår att se vilka som åtalas men min gissning är att det bara är BR som åtalas nu i närtid.

Misstänkt E som har Gunnar Falk är den MR som nämndes i november vid gripandet.

Fast i detta fallet lämnade advokaten sin sluträkning så jag vet inte riktigt vart du vill komma med detta gagget. Avförd, avskriven you name it. Dagboksbladet för fredagen är upplysning om olika beslut som tagits, och där finns ett slutligt beslut och det är att person D inte längre är föremål för misstankar i detta mål. Alltså avskriven. Så nu återstår det alltså tills 18 mars om jag minns rätt, så skall försvaret vara klar för åtalet som den behövde gå igenom. Jag ser dock ingenting om att K advokat har lämnat något eller delgivits något mer än att beslag skall bestå. Så var och en får dra sin slutsats, och min är att K inte kommer att åtalas. I veckan kommer fler punkter att tillkomma i dagboksbladet, och då kanske vi kan gagga vidare.

Citat:
2020-03-01 Underrättelse om åklagarbeslut - Sekretess D
Sekretessmarkering borttagen avxdxx 2020-03-03.

2020-03-02 Föreläggande e-postat till Advokat Bo Thorén. Kopia av
aktbilaga 107 översänt till Advokat Bo Thorén

2020-03-03 SLUTLIGT BESLUT- Avskrivet

2020-03-03 112 SLUTLIGT BESLUT - Fredrik Svensson, City
åklagarkammare i Stockholm, Åklagarmyndigheten,
Lucas Eriksson
Senast redigerad av Browser 2020-03-07 kl. 18:31.
Citera
2020-03-07, 19:31
Medlem
Alexfoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Fast i detta fallet lämnade advokaten sin sluträkning så jag vet inte riktigt vart du vill komma med detta gagget. Avförd, avskriven you name it. Dagboksbladet för fredagen är upplysning om olika beslut som tagits, och där finns ett slutligt beslut och det är att person D inte längre är föremål för misstankar i detta mål. Alltså avskriven. Så nu återstår det alltså tills 18 mars om jag minns rätt, så skall försvaret vara klar för åtalet som den behövde gå igenom. Jag ser dock ingenting om att K advokat har lämnat något eller delgivits något mer än att beslag skall bestå. Så var och en får dra sin slutsats, och min är att K inte kommer att åtalas. I veckan kommer fler punkter att tillkomma i dagboksbladet, och då kanske vi kan gagga vidare.

Det finns många pappersvändare här inne som inte har en aning om hur utredningar och ev åtal fungerar.
Ni läser innantill och drar era slutsatser efter det som är präntat på pappret.
-Karin kommer inte bli åtalad för anstiftan eftersom hon inte är häktad. (Hennes advokat ska givetvis ha betalt för sitt engagemang)
Att hon inte blir åtalad nu betyder bara att den bevisning som finns idag inte är tillräcklig för en fällande dom enligt polis och åklagares resonemang.
(Den räcker inte ens till häktning)
Hon kommer inte bli avskriven eller avförd eftersom viss bevisning pekar på inblandning i brottet.
Hon har gjort så här tidigare även om det inte har skjutits vid dessa tillfällen.
Det innebär att utredarna och åklagaren inte nöjer sig med dagens situation utan de kommer att fortsätta leta efter trådarna som ev kan styrka deras resonemang och så småningom leda till åtal och fällande dom.
De letar efter kopplingen till den misstänkte ökända rånaren som också släpptes i brist på bevis men som fortfarande är misstänkt för medhjälp.
Något har de såklart både på Karin och rånaren men just nu i dagsläget inte tillräckligt för att ta det till åtal.
Bättre att bida sin tid och fortsätta jobba med fallet än att bli bortgjord av advokaterna i en rättssal då det i ett senare skede skulle bli svårare att få till ett nytt åtal efter en friande dom.
Därför så åtalas bara Billy när det nu börjar dra ihop sig för rättegång.
Citera
2020-03-07, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Som framgår några inlägg bakåt så togs det den 3 mars ett ”slutgiltigt beslut” att misstanken för en F S*vensson var avskriven. Han var tidigare sekretess D. Misstanke om medhjälp då kan man gissa? Inte var det då anstiftan...

Han verkar ha figurerat i periferin runt nån av de andra misstänkta och på nåt sätt lyckats bli inblandad i detta.

Nu finns det inga bevis så han är avskriven.

I dagboksbladet är Billy, Sekretess E och KL fortfarande listade som misstänkta.

Har inget förändrats sen det dagboksbladet togs ut så är hon fortfarande misstänkt. Den som det är klarlagt att han är avskriven är alltså endast denne S*vensson.

I ett liknande fall ( tvistande makar) med en skjutning i Gamla Stan så avskrevs misstänkta anstiftaren (ex-frun). Då ska man veta att ex-frun faktiskt var bekant med den som sköt osv. Avskrivningen avhandlades i runt 250 inlägg i den tråden...

Så diskussionen om KL:s avskrivning kanske är värd att ta först när hon faktiskt är det menar jag.

I dagboksbladet står det att hon är misstänkt och då får vi väl anpassa oss till det.

OK, tack för svar. Har inte hängt med hundra här på slutet, om hon är/var avskriven eller inte. Ja, det verkar inte vara helt lätt att väcka åtal gällande anstiftan, om det nu finns anstiftan i detta fall. Skytten verkar i alla fall inte vara den vassaste kniven i lådan, vilket borde ha märkts i förberedelserna till detta dåd. Ngt misstag borde ju har gjorts kan man tycka, och som utredarna i så fall borde ha hittat. KL verkar ju inte ha mått riktigt bra sista åren, så hon borde ju också ha gjort ngt graverande misstag kan man tycka om hon ska vara anstiftare.
Citera
2020-03-07, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser

Ja misstänkt D är FS. Han är den som avskrivits. Om du läst vad jag svarade på istället för att hugga direkt och även vara uppkäftig när du inte ens vet vad jag kommenterade så hade allt varit bättre.

Jag talade om att det inte var KL som var avskriven. Gagget är det du står för. Håll käft om du ändå bara ska läsa fel. Din jävla fjant, se till att åtminstone ha viss förståelse för vad andra skriver innan du tar dig ton. Meningslöst att ha den svansföring du har.
Senast redigerad av NoF8 2020-03-07 kl. 22:25.
Citera
2020-03-07, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexfoley
Det finns många pappersvändare här inne som inte har en aning om hur utredningar och ev åtal fungerar.
-Karin kommer inte bli åtalad för anstiftan eftersom hon inte är häktad. (Hennes advokat ska givetvis ha betalt för sitt engagemang)
Att hon inte blir åtalad nu betyder bara att den bevisning som finns idag inte är tillräcklig för en fällande dom enligt polis och åklagares resonemang.
Hon kommer inte bli avskriven eller avförd eftersom viss bevisning pekar på inblandning i brottet.
Hon har gjort så här tidigare även om det inte har skjutits vid dessa tillfällen.
Det innebär att utredarna och åklagaren inte nöjer sig med dagens situation utan de kommer att fortsätta leta efter trådarna som ev kan styrka deras resonemang och så småningom leda till åtal och fällande dom.
De letar efter kopplingen till den misstänkte ökända rånaren som också släpptes i brist på bevis men som fortfarande är misstänkt för medhjälp.
Något har de såklart både på Karin och rånaren men just nu i dagsläget inte tillräckligt för att ta det till åtal.
Bättre att bida sin tid och fortsätta jobba med fallet än att bli bortgjord av advokaterna i en rättssal då det i ett senare skede skulle bli svårare att få till ett nytt åtal efter en friande dom.

Bra inlägg. Helt ofattbart hur många som har en så rutten ton i denna tråd utan att ens ha rätt i deras påståenden eller att välja att misstolka andras texter och sedan vara dryga.
Citera
2020-03-08, 09:41
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexfoley

Du skriver och förklarar bra! Tack för det. Det är väl heller ingen preskriptionstid för anstiftan till mordförsök? Då kan polis och åklagare ha is i magen och se tiden an som du beskriver. Tids nog kommer sanningen fram. Någon kommer börja prata.
Citera
2020-03-08, 09:44
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Bra inlägg. Helt ofattbart hur många som har en så rutten ton i denna tråd utan att ens ha rätt i deras påståenden eller att välja att misstolka andras texter och sedan vara dryga.

Jag håller verkligen med dig. Om jag har förstått saken rätt så greps FS tillsammans med BlondinBilly på Kungsholmen och har varit skäligen misstänkt för medhjälp till mordförsök men är nu avskriven.
Citera
2020-03-08, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag håller verkligen med dig. Om jag har förstått saken rätt så greps FS tillsammans med BlondinBilly på Kungsholmen och har varit skäligen misstänkt för medhjälp till mordförsök men är nu avskriven.

En intressant detalj är att enligt tidningsuppgifter så var båda anhållna i sin frånvaro och greps (på samma ställe Billys hemadress?) samma tisdagsmorgon.

Kan de ha ”hållit sig undan” tillsammans och det var span på Billys adress och de dök upp där och blev gripna?

Blir intressant i fupen om det framgår där och blir klargjort var Billy höll hus när han blev anhållen. Och kanske också då nån info om varför FS eventuellt var i hans sällskap eller på annat sätt kopplad till Billy.

Jag tror vidare att Billy pratar i förhören. I tidigare förhör har han gjort just det för att försöka förklara bort graverande bevis mot honom. HOL kom rätt lindrigt undan och han vet att polisen inte har bevis särskilt mycket på de andra misstänkta. Ingen risk att gola ner dem. Alltså är det värt att dra nån vals om att han inte hade nåt uppsåt. Nog att han gillar att sitta i finkan men nån taktik måste väl ändå hans försvar ha kan man tänka. Korkat att tiga när han sitter som sannolikt misstänkt med evtl DNA och vad man kan anta HOL:s och eventuellt andra vittnens utpekning/signalement.

Det är bra om Billy fälls för det är ett steg närmare att få medhjälpare och anstiftare dömda. Då är mordförsöket bekräftat så att säga. Men som i så många andra fall så lär anstiftaren gå fri här. Lär saknas telefonsamtal och annan teknisk bevisning för att få fast anstiftaren. Hjälper inte att de känner varandra osv. Det måste till väldigt bra bevis.
Frågan är hur mycket krut polisen kan lägga på det vidare. Sitta och spana med en alkoholfri öl nära KL på kvarterskrogen är ju inte hållbart i förlängningen osv.

Om KL var hemlig tidigare pga dödshot och annat så visar väl hennes skyddade personuppgifter på att hon tagit detta ett steg längre och antagligen går runt med peruk (lånat Billys avlagda?) och solglasögon om man får skoja lite. Vad det nu är för liv att ”hela tiden” ha folks misstankar runt sig... Men folk glömmer. En annan omdebatterad, men avskriven (skyldig tror många), anstiftare vid skotten i Gamla Stan har t o m suttit i SVT Debatt och debatterat och lägger gladeligen ut bilder på bullbak och ungar på Insta. Livet går vidare inför öppen ridå.

KL får fortsätta ducka och köra vidare i tillvaron en vinbox i taget och Billy får fortsätta med att sitta i finkan. Hans korkek där han trivs så bra...
Senast redigerad av Avel 2020-03-08 kl. 10:42.
Citera
2020-03-08, 12:43
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
En intressant detalj är att enligt tidningsuppgifter så var båda anhållna i sin frånvaro och greps (på samma ställe Billys hemadress?) samma tisdagsmorgon.

Kan de ha ”hållit sig undan” tillsammans och det var span på Billys adress och de dök upp där och blev gripna?

Blir intressant i fupen om det framgår där och blir klargjort var Billy höll hus när han blev anhållen. Och kanske också då nån info om varför FS eventuellt var i hans sällskap eller på annat sätt kopplad till Billy.

Jag tror vidare att Billy pratar i förhören. I tidigare förhör har han gjort just det för att försöka förklara bort graverande bevis mot honom. HOL kom rätt lindrigt undan och han vet att polisen inte har bevis särskilt mycket på de andra misstänkta. Ingen risk att gola ner dem. Alltså är det värt att dra nån vals om att han inte hade nåt uppsåt. Nog att han gillar att sitta i finkan men nån taktik måste väl ändå hans försvar ha kan man tänka. Korkat att tiga när han sitter som sannolikt misstänkt med evtl DNA och vad man kan anta HOL:s och eventuellt andra vittnens utpekning/signalement.

Det är bra om Billy fälls för det är ett steg närmare att få medhjälpare och anstiftare dömda. Då är mordförsöket bekräftat så att säga. Men som i så många andra fall så lär anstiftaren gå fri här. Lär saknas telefonsamtal och annan teknisk bevisning för att få fast anstiftaren. Hjälper inte att de känner varandra osv. Det måste till väldigt bra bevis.
Frågan är hur mycket krut polisen kan lägga på det vidare. Sitta och spana med en alkoholfri öl nära KL på kvarterskrogen är ju inte hållbart i förlängningen osv.

Om KL var hemlig tidigare pga dödshot och annat så visar väl hennes skyddade personuppgifter på att hon tagit detta ett steg längre och antagligen går runt med peruk (lånat Billys avlagda?) och solglasögon om man får skoja lite. Vad det nu är för liv att ”hela tiden” ha folks misstankar runt sig... Men folk glömmer. En annan omdebatterad, men avskriven (skyldig tror många), anstiftare vid skotten i Gamla Stan har t o m suttit i SVT Debatt och debatterat och lägger gladeligen ut bilder på bullbak och ungar på Insta. Livet går vidare inför öppen ridå.

KL får fortsätta ducka och köra vidare i tillvaron en vinbox i taget och Billy får fortsätta med att sitta i finkan. Hans korkek där han trivs så bra...

Du är rolig, jag gillar verkligen dina inlägg. Lite humor skadar inte!

Även fast FS är avskriven och den känns fel att rota om honom så undrar man såklart hur han hamnade i den här soppan. Han blev inte avskriven direkt snabbt så jag antar att han gjort något mer än befunnit sig på samma adress som Billy. Lite skrämmande att de greps på Kungsholmen. Var de där för att avsluta jobbet?

Jag tycker inte att det ska spela någon roll att HOL kom lindrigt undan. Avsikten var att döda och varenda ett av skotten hade kunnat döda och det är det jag hoppas att domstolen går efter. När man läser artiklarna så är det sannolikt att tro att dna från Billy fanns på HOL. Det låter på HOL som att han själv gick till angrepp när han blev attackerad. Vi får hoppas på det.

Det är förståeligt att Karin inte vill synas, med eller utan Billys peruk Hon har en hel del på sitt samvete. Själv kan jag inte förstå de människor som glatt lever vidare (om de är skyldiga), jag hade gått under av dåligt samvete. Men saknar man samvete så funkar det säkert.
Senast redigerad av Combival 2020-03-08 kl. 12:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in