Citat:
Ursprungligen postat av
landbandy
En sak jag undrar över är ; Varför stöttar de SD som antagligen ( spekulation) har mördat LW ?
Det är ju väldigt svårt att veta vad andra skribenter tänker. Det är ju flera som framför allt lägger ner en massa energi och inlägg på att peka med hela handen mot L*ena.
Jag förmodar att det finns olika skäl till varför det blir ett väldigt ensidigt skuldbeläggande. Bäst svara väl skribenterna själva på frågan.
Men det gemensamma som förenar dessa skribenter, är att det är helt tyst i spekulationer om SDs roll och skuld i mordet.
Detta är ju helt anmärkningsvärt då det ändå är han (och HD) som är de misstänkta för mordet.
Av den anledningen och som jag tolkar detta, beror denna skuldförskjutning inte på ett allmänt intresse för vem som är mördaren och de skeenden som ledde till mordet, utan huvudintresset ligger i annat än själva mordet.
Att smutskasta offret.
Jag kan nästan inte ens spekulera om varför det kan bli en sådan sned förskjutning i frågan om skulden, då jag personligen inte tycker att man kan mörda någon person av något som helst skäl. Du kan tycka att någon är provocerande, en dålig person, eller whatever de kommer dragande med som skäl, så är det inget skäl att mörda någon.
I det här fallet, mordet på L*ena, kan jag inte ens se att hon var en sämre eller bättre person är de flesta människor. Hon hade många, många fina sidor, och naturligtvis dåliga också. Allt beroende på vem du pratar med.
Det som sticker ut, är att hon har haft en relation på ett eller annat sätt med SD (som varit gift) under ca sex års tid.
Nu tar sig tolkningar om henne och hennes liv sig i så groteska tolkningar att det handlar om hur hon var som mor, att hon geocachade frenetiskt, att hon var präst, att hon slutade som präst, eller att hon hade sina föräldrar som barnvakt. Allt detta förklaras med att det kan vara motivet, utan att det läggs fram med en förklaring till hur motivbilden kan ha sett ut för mördaren eller ens vem som kan tänkas vara mördaren.
För någon verkar de grova könsorden (kan påminna lite om ett tvång) och nedsättande beskrivningarna av L*ena vara det mest betydelsefulla. Allt under samma täckmantel; att det har med motivet att göra.
Smutskastningen (och därmed skuldförskjutningen) blir liksom hängande i luften, helt utan hänseende till varför eller av vem hon skulle ha mördats.
Det är det som är gemensamt. Inga motiv, inga presumtiva mördare presenteras.
Bara en oändligt lång lista på L*enas tillkortakommanden.