2019-11-10, 21:01
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Svenska kvinnor är rätt duktiga på att bädda för förtrycket mot sig själva. Varför röstar annars omkring 37 % av unga kvinnor mellan 18-29 år på V och MP, som vill öppna kranarna helt och hållet för de verkliga kvinnohatarna? Jävla puckon är vad de är, unga svenska kvinnor. Dessutom oerhört bortskämda, självbetitlade och egoistiska. Det visar sig inte minst i synen på sexhandel. Låt dem få känna på konsekvenserna av sin egen politik säger jag.

Ja jag vet inte varför man röstar på de partierna så den diskussionen behöver du inte ta med mig.

I övrigt ger jag inte så mycket för vad du skriver. Du vet ingenting egentligen, du baserar dina åsikter om Sveriges kvinnor helt och hållet på egna känslor.
Citera
2019-11-10, 21:02
Medlem
Citat:
Ännu en felaktighet från din sida.

https://prostitution.procon.org/view.resource.php?resourceID=000772
Hint: Det finns fler än 100 länder i världen. En lite mer fullständig lista återfinns här.

Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Nej, det är den inte men att den är olaglig i vissa länder som starkt förknippas med fenomenet kanske får några klockor att ringa hos fröken.
Nej, enstaka exempel på länder med helt andra förutsättningar än oss där många dessutom menar att lagen bara existerar på papper men inte upprätthålls i praktiken är måttligt intressanta. Mer intressant är att jämföra oss med närområdet.

Citat:
Och du letar som vanligt likt en blind höna, de små korn som kan bekräfta din världsbild. Fortsätt så, det är nyttigt för folk att få upp ögonen för liknande beteenden.
I vanlig ordning är det dock jag som har länkat till vetenskapliga undersökningar som stödjer min ståndpunkt, medan du bara verkar vara inriktad på att raljera lite lösryckt utan att riktigt kommentera sakfrågan överhuvudtaget.
Citera
2019-11-10, 21:04
Medlem
Citat:
Svenska kvinnor är rätt duktiga på att bädda för förtrycket mot sig själva. Varför röstar annars omkring 37 % av unga kvinnor mellan 18-29 år på V och MP, som vill öppna kranarna helt och hållet för de verkliga kvinnohatarna? Jävla puckon är vad de är, unga svenska kvinnor. Dessutom oerhört bortskämda, självbetitlade och egoistiska. Det visar sig inte minst i synen på sexhandel. Låt dem få känna på konsekvenserna av sin egen politik säger jag.

Spot on på den!
Citera
2019-11-10, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Ja det stämmer. Civila kvinnor säljer inte sex utan löftet om att ha sex. "Om du betalar tillräckligt kommer jag att ha sex med dig. Bara 10 dejter till..."

2) Då är det klart att de inte vill ha konkurrens från kvinnor som säljer riktigt sex.

De flesta män som köper sex är gifta och har familj.

1) Om 20 år kommer det att vara normen.

2) Vad är det för fel på mina filmer? Ingen tvingar dig att titta på dem.

Flickor vet redan vad som gäller. Lova sex för att få gratis saker. Men ställ upp på sex så lite som möjligt.

Nej de flesta unga kvinnor inser inte sitt värde. De är unga och naiva eller har dåligt självförtroende och ger sig själva billigt för en stunds uppmärksamhet eller tro att killar och män gillar dem.

Det borde ingå i sexualundervisningen att poängtera att tjejer inte njuter lika mycket av sex som killar, att de som förlorar mest på sex är tjejer. Det är de som får stå för preventivmedlen, det är de som får känna av konsekvenserna av användningen av dessa och dessa som får lida fysiskt och psykiskt av en eventuell graviditet, allt för killars själviska njutnings skull.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2019-11-10 kl. 21:17.
Citera
2019-11-10, 21:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Poetisk rättvisa kallas detta för!
Citera
2019-11-10, 21:15
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Japp, men nu var det inte vad det kallas som var det viktiga utan att fakturera den offentliga sektorn istället för att snylta på den offentliga sektorn. Undersköterskor borde också fakturera den offentliga sektorn istället för att snylta genom att ta ut lön.
Fakturera den offentliga sektorn = ta av mina skattepengar
Ta ut lön från den offentliga sektorn = ta av mina skattepengar

Vad menar du är skillnaden ?
Senast redigerad av sealstryper 2019-11-10 kl. 21:18.
Citera
2019-11-10, 21:17
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Betalar man vanlig patientavgift hos kliniken får den offentliga medel, på helprivat klinik kostar varje besök mellan 1500-1800 kr
Och ?
Sådant tar den privata sjukförsäkringen had om .

Många arbetsgivare har nuförtiden en sådan eftersom den offentliga sjukvården har fullt upp med våra nyanlända och alla deras krämpor .
Citera
2019-11-10, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Poetisk rättvisa kallas detta för!

Vad är alternativet? Partier som vill förbjuda abort och återinföra horstämpeln?

Pest eller kolera liksom.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2019-11-10 kl. 21:21.
Citera
2019-11-10, 21:19
Medlem
Citat:
Jag skiter väl i vilka som jobbar på bordellerna. Är övertygad om att svenskorna kommer att bli väldigt ödmjuka när effekterna av deras samhällsprojekt slagit igenom med full effekt.
Din framtidsvision lär varken du eller dina barn få uppleva
Citera
2019-11-10, 21:24
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Vad är alternativet? Partier som vill förbjuda abort och återinföra horstämpeln?

Pest eller kolera liksom.

Nej fortsätt rösta på 7K du och gilla läget!
Citera
2019-11-10, 21:25
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Din framtidsvision lär varken du eller dina barn få uppleva

Framtidsvision? Det har redan börjat och blir värre för varje år. Lever du under en sten?
Citera
2019-11-10, 21:28
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Hint: Det finns fler än 100 länder i världen. En lite mer fullständig lista återfinns här.

Det finns många länder där prostitution är förbjudet på papperet, men där det tolereras ändå. Sverige kommer att bli ett sådant land inom en ganska snar framtid, eftersom det inte finns resurser att jaga samtyckande och vuxna som har sex med varandra. Morallagar är lyxkonsumtion när det skjuts, rånas, sprängs och våldtas flera gånger om dagen i våra storstäder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in