Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Jodå du behöver bara bläddra bakåt ganska rejält, där är väldigt många bra argument mot en avkriminaliserad marknad.
Det enda argumentet för har varit den gamla klassikern "du ska inte lägga dig i vad två vuxna människor gör"......... Lika urvattnat som "kvinnor ska stå vid spisen".
Sammanfatta gärna de starkaste argumenten då? Jag har inte lusläst gården men följt Merapi (Merpai har ju i alla fall inte lagt fram ett enda argument) samt har läst en del av dina inlägg. Jag ar ju sett artiklar där folk fördömer prostitution och de påminna mycket den moralism som präglar narkotika lagstiftningen.
Jag ser inget samband alls rent ideologiskt mellan at vuxen får gör vad dom vill och att kvinnor ska stå vid spisen. Snarare tvärt om. Men den gemensamma nämnaren kanske är patriarkatet? Kan värt att notera att minst lika många kvinnor är liberala om de är din gemensamma nämnare för dej.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
På vilket sätt förlorar män och kvinnor från höglöneländerna den sexuella makten när de enkelt kan resa iväg, sola och knulla prostituerade ungdomar i låglöneländerna?
Angående att kvinnor skulle kunna göra samma sak när deras män tröttnar på sina relationer och tillfredställer sina sexuella behov med prostituerade. Eller väljer att int ingå relationer alls. Håller nog inte.
För problemet är att de antagligen inte händer. Prostitution av män är hyfsat begränsa (för att inte säga obefintlig) även i länder där de är lagligt. Att gå till en bordell och få en omgång av en anonym Hunk verkar inte tilltala kvinnor särskilt mycket.
Att ta hit en snubbe från ett låglöneland kan ju jämföras med att ta hit en tai tjej. Och de är helt annan sak. Visst är utnyttjades av afghanska flykting"barn" av sosialtanter vidrigt men de är också en annan sak. Ålders preferensen ställer också till de. Kvinnor kan tänka sej en 10-15 år äldre man (även mellan jämlika). Men tänk dej en 25åring som skulle kunna tänka sej att åka till Sverige med en 40 årig kvinna! De är en anomali som aldrig skulle kunna få nån omfattning att tallar om. Även när de kommer familjebildning blir de besvärligt.
Lägg där till att rollen som Toyboy som är beroende av är patetisk i princip alla kulturer.
Asymmetrin som försökte kvinnor i ett underläge beror mycket på dessutom att kvinnor vill bli äskade att att inte bli äskad som kvinna är absolut värt som finns. Kvinnor vill också primärt ha riktiga relationer. Män kan mycket väl tänka bara sex och avstå från relations biten om sexet har mycket hög kvalitet
De är de intryck jag har i alla fall av forumet. Detta försätter kvinnor i ett enormt underläge när prostitutuion blir lagligt och den sexuella makten förskjuts.