2019-11-10, 19:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Allvarligt, jag fattar att argumentet här ska vara "prostitution kommer ju alltid att finnas", men lagen minskar ju omfattningen av problemet avsevärt.

1) Lagen gynnar prostitution av civila kvinnor vs prostitution av horor. Det är fortfarande samma sak.

2) Poängen med lagen är att tvinga män att köpa sex av civila på prenumeration.
Citera
2019-11-10, 19:32
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Att Skarhed själv skulle ha dragit slutsatsen att "de prostituerade har fått det värre" är uppenbarligen en total felåtergift av rapportens innehåll.

Det var sexarbetares åsikter om lagen det handlade om. Jag har redan visat att du ljuger genom att citera direkt ur rapporten:

Citat:
4.6.4. De utnyttjades syn på kriminaliseringen (sidan 130)

De personer som utnyttjas i prostitutionen uppger att kriminaliseringen förstärkt det sociala stigma det innebär att sälja sex. De beskriver att de valt att prostituera sig och upplever sig inte vara ofrivilligt utsatta för något. Även om det inte är förbjudet att sälja sex upplever de sig vara jagade av polisen. De upplever sig vara omyndigförklarade i och med att deras handlingar tolereras men deras vilja och val inte respekteras. Vidare menar de att man kan skilja på frivillig och tvingad prostitution.

[...]

När det gäller de personer som fortfarande utnyttjas i prostitution måste ovan nämnda negativa effekter av förbudet som de beskriver närmast betraktas som positiva sett utifrån
perspektivet att syftet med lagen är att bekämpa prostitutionen.

Källa: SOU 2010:49
Citera
2019-11-10, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag anade att du skulle komma med det där. Vill att mina barn ska växa upp i ett fritt samhälle utan sexuellt förtryck. Det är sexköpare som är 2000-talets homosexuella och negrer. Sexuella dissidenter.
Du kan tänka dig att din dotter väljer att jobba på bordell ett antal år för att tjäna pengar och för att hon lärt sig hemifrån att det är bra och trevligt för unga tjejer att ha många olika sexpartners under ordnade former
Citera
2019-11-10, 19:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du kan tänka dig att din dotter väljer att jobba på bordell ett antal år för att tjäna pengar och för att hon lärt sig hemifrån att det är bra och trevligt för unga tjejer att ha många olika sexpartners under ordnade former

Jag är ingen islamist, så jag bestämmer inte över min dotters sexliv.
Citera
2019-11-10, 19:36
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Var har du källor till att rumänska prostituerade vid 35 år kan leva oberoende på pengar de tjänat på att sälja sex jag hittar ingen sådan fakta alls. Hittar uppgifter på att prostituerade på bordeller sällan är över 25 år så frågan är vad de tar vägen de 10 åren tills börjar leva på sina besparingar och bildar familj

Det finns kvinnor runt 30 på bordellerna, men det är klart att de säljer bäst mellan 18-25.

Mina källor är prostituerade jag själva pratat med.

Det är dessutom enkel matematik. Senast såg jag en snygg rumänsk tjej gå upp på rummet 5-6 ggr under dagen jag var där. Standard är 100 euro per gång, i flera fall är det troligen mer pga extratjänster. Hon kan dessutom ha gått upp fler gånger än vad jag såg. Troligtvis kan hon lägga undan kanske 3000 kr per kväll. Säg att hon gör detta 250 dagar per år, mellan 18-28. Det är 750 000 kr per år. Därefter kanske inkomsterna dippar något men troligen kan hon fortfarande lägga undan en del varje kväll, i ytterligare 5-7 år.

Hon kan ha miljoner på banken när hon drar sig tillbaka, och i Rumänien räcker de pengarna länge, om inte livet ut, dessutom med hög levnadsstandard.

Sen är det klart att detta gäller de allra snyggaste tjejerna, kanske de 5-10% snyggaste, och det är endast dem jag interagerat med. Det är klart att det finns andra där som endast går runt eller bara lite plus.
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-11-10 kl. 19:42.
Citera
2019-11-10, 19:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det står alla fritt att erbjuda sina tjänster och kompetenser på den fria marknaden. Alltifrån ludret till läkaren.
Jaha, men jag skrev om att man borde exploatera bristen på arbetskraft i den offentliga sektorn och skicka en faktura för utfört arbete istället för att snylta på skattemedel.
Citera
2019-11-10, 19:47
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaha, men jag skrev om att man borde exploatera bristen på arbetskraft i den offentliga sektorn och skicka en faktura för utfört arbete istället för att snylta på skattemedel.
Det kallas privat läkarmottagning.....
Citera
2019-11-10, 19:47
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Visst vill du det. Men det gör ingenting om det finns förtryck inom andra områden?
Du vill mer än gärna förtrycka svenska kvinnor rent allmänt menar jag.

Svenska kvinnor är rätt duktiga på att bädda för förtrycket mot sig själva. Varför röstar annars omkring 37 % av unga kvinnor mellan 18-29 år på V och MP, som vill öppna kranarna helt och hållet för de verkliga kvinnohatarna? Jävla puckon är vad de är, unga svenska kvinnor. Dessutom oerhört bortskämda, självbetitlade och egoistiska. Det visar sig inte minst i synen på sexhandel. Låt dem få känna på konsekvenserna av sin egen politik säger jag.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-11-10 kl. 20:19.
Citera
2019-11-10, 19:54
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Prostitution är mig veterligen fortfarande förbjudet i en majoritet av världens länder.

Ännu en felaktighet från din sida.

https://prostitution.procon.org/view.resource.php?resourceID=000772
Citera
2019-11-10, 20:08
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Ja självklart lär man sin dotter att det är bra och trevligt att ha sex.

2) Vill du att din dotter ska bli en gammflicka som sitter i mammas källare och letar gigolos på Internet?
Citera
2019-11-10, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Betalar man vanlig patientavgift hos kliniken får den offentliga medel, på helprivat klinik kostar varje besök mellan 1500-1800 kr
Citera
2019-11-10, 20:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Japp, men nu var det inte vad det kallas som var det viktiga utan att fakturera den offentliga sektorn istället för att snylta på den offentliga sektorn. Undersköterskor borde också fakturera den offentliga sektorn istället för att snylta genom att ta ut lön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in