Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Nej, det är ingen "felcitering" från Skarheds rapport. Andemeningen var att sexarbetare haft invändningar angående att lagen gör deras tillvaro sämre, men att detta inte ansågs utgöra något problem, eftersom det skulle kunna tänkas ha en återhållande effekt på prostitutionen. Fritt översatt: "man får knäcka lite ägg om man ska laga omelett".
Att Skarhed själv skulle ha dragit slutsatsen att "de prostituerade har fått det värre" är uppenbarligen en total felåtergift av rapportens innehåll. De "kvinnor som utnyttjas i prostitution" som intervjuades för rapporten var i själva verket aktivisterfrån Rose Alliance, och det enda de hade att säga var ju egentligen att det blivit svårare att prostituera sig och att polisnärvaron har ökat, vilket precis som rapporten beskriver givetvis ingår i lagens syfte. Det är dock något helt annat än att de prostituerade skulle fått det värre i alla avseenden.
Alltså det är ju helt okej om du vill ifrågasätta den offentliga utredningen. Jag tänker inte låtsas som att den är något kvalitetsverk, utan lutar mig mer mot den internationella forskningen från wikipediasidan jag länkade tidigare. Men ni kan ju inte på allvar bara fortsätta att hävda samma korkade misstolkning om att utredaren egentligen skulle ha kommit fram till att det blivit värre för de prostituerade genom att citera ett lösryckt stycke. Det är för fan uppenbart för varend aläskunnig människa att det inte är vad SOU 20101:49 försöker göra gällande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Djupfrys
Vet du något land i hela världen där man lyckats med att förbjuda prostitution? Nämn ett, ett enda genom historien.
Förvisso har vissa diktaturer en haft en fantastisk statistik av låg brottslighet och högt röstdeltagande, fast tänkande människor förstår varför DDR hade så utopiska siffror att redovisa för omvärlden.
Prostitution är mig veterligen fortfarande förbjudet i en majoritet av världens länder. är det inte just det faktum att prostitution är förbjudet i Sverige som gör dig upprörd?
Allvarligt, jag fattar att argumentet här ska vara "prostitution kommer ju alltid att finnas", men lagen minskar ju omfattningen av problemet avsevärt. Vad kommer härnäst liksom, ska du fråga mig "Vet du något land i hela världen där man lyckats med att förbjuda mord?" Och bete dig som att det är tillräckligt argument för att du ska få döda vem du vill?
Citat:
Du är inget annat än ett diktatoriskt as som gör bäst i att hålla käften när det kommer till diskussioner om människors fria vilja. Du vill inte ha den, du ljuger för att stävja den, förmodligen om det mesta du plitar ner. Allt i syfte att forma världen enligt dina egna normer.
Bli politiker eller journalist för fan, du hade passat perfekt i mallen.
Nä, men spelar det någon roll om gick på tidiga indikationer eller en färdig rapport eftersom rapporten ändå bekräftade slutsatserna.
Du är så förutsägbar, så enkel i skallen när det kommer till att försöka dölja din uppenbara agenda vilken går ut på att försöka anpassa dig efter godhetens tempelriddare.
Du hade för övrigt fungerat utmärkt som en nazistisk lägervakt. Gör som du blir tillsagd, bocka och buga, skjut de som inte passar in i mallen och ifrågasätt aldrig vad som står i partiprogrammet.
Kräk, jag börjar få nog av dig och dina likars utopier, inte bara i sådana här frågor, utan även i andra och viktigare där ni inte tvekar att offra oskyldigas blod för att tvinga på andra era fantasifoster.
Usch.
Hög nivå på dig som vanligt ser jag.