Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Jag tror inte nödvändigtvis att det är kontraproduktivt. Poängen är ju att det i teorin ska räcka att strypa efterfrågan för att göra prostitutionen olönsam. Det ska ju också noteras att den stora del av de prostituerade som befinner sig i landet illegalt också kan återföras till sina hemländer vid eventuella polisinsatser. I allmänhet kan jag kanske hålla med om att det kan finnas en idé med att blanda in exempelvis socialtjänstemän i fall med inhemska prostituerade som man märker far illa (exmepelvis risk för missbruk) oftare än vad som sker i dagsläget, men problemet med förslag om att de prostituerade ska "åka fast" och utsättas för någon form av tvångsomhändertagande är att kan leda till att de prostituerade utvecklar en rädsla för myndigheterna, vilket oftast kan försvåra samarbete med polisen för att ta fast grövre brottslingar om t.ex. människohandlare.
Vet du något land i hela världen där man lyckats med att förbjuda prostitution? Nämn ett, ett enda genom historien.
Förvisso har vissa diktaturer en haft en fantastisk statistik av låg brottslighet och högt röstdeltagande, fast tänkande människor förstår varför DDR hade så utopiska siffror att redovisa för omvärlden.
Du är inget annat än ett diktatoriskt as som gör bäst i att hålla käften när det kommer till diskussioner om människors fria vilja. Du vill inte ha den, du ljuger för att stävja den, förmodligen om det mesta du plitar ner. Allt i syfte att forma världen enligt dina egna normer.
Bli politiker eller journalist för fan, du hade passat perfekt i mallen.
Citat:
Förutom, du vet, i stort sett all forskning i wikipediaartikeln jag precis länkade.
Ja, men den här rapporten publicerades
året efter att Amnesty antagit sin nya position angående köp av sexuella tjänster. Man kan förstås spekulera i att tidiga fynd från rapporten skulle diskuterats internt innan publikation, men det är inte tal om att den skulle ha använts som referens.
Detta är,
som jag påpekat för er på det här forumet i fem års tid nu, en total felcitering av den svenska utredningen. Det är verkligen exakt samma jävla myter som ni upprepar år ut och år in.
Nä, men spelar det någon roll om gick på tidiga indikationer eller en färdig rapport eftersom rapporten ändå bekräftade slutsatserna.
Du är så förutsägbar, så enkel i skallen när det kommer till att försöka dölja din uppenbara agenda vilken går ut på att försöka anpassa dig efter godhetens tempelriddare.
Du hade för övrigt fungerat utmärkt som en nazistisk lägervakt. Gör som du blir tillsagd, bocka och buga, skjut de som inte passar in i mallen och ifrågasätt aldrig vad som står i partiprogrammet.
Kräk, jag börjar få nog av dig och dina likars utopier, inte bara i sådana här frågor, utan även i andra och viktigare där ni inte tvekar att offra oskyldigas blod för att tvinga på andra era fantasifoster.
Usch.