2019-11-10, 19:15
  #9553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Flera saker:

1. Den rumänska tjejen är lat och bekväm.

2. Den rumänska tjejen kan efter 15 år som hora bekvämt leva resten av sitt liv efter 35 i hemlandet utan att behöva jobba mer.

3. Den rumänska tjejen är inte lika uptight gällande sex som den svenska.

Den rumänska tjejen är alltså ekonomiskt oberoende efter 35, medan den svenska juristtjejen måste jobba till minst 65. Den rumänska tjejen behöver endast jobba i 15 år, dessutom med ett betydligt enklare och mindre ansträngande yrke än jurist.

Juristtjejen har utöver det 500 000 kr i studieskulder när hon är klar med utbildningen.
Var har du källor till att rumänska prostituerade vid 35 år kan leva oberoende på pengar de tjänat på att sälja sex jag hittar ingen sådan fakta alls. Hittar uppgifter på att prostituerade på bordeller sällan är över 25 år så frågan är vad de tar vägen de 10 åren tills börjar leva på sina besparingar och bildar familj
Citera
2019-11-10, 19:17
  #9554
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Hur kan du vara "tämligen säker" på det? Du har aldrig varit där och aldrig pratat med nån av tjejerna.

2) De skulle skratta åt dig och tycka att du är en loser.

Det uppger Amnesty. Ni litar på den källan mer än något annat ju, så varenda ord borde ha en vikt av guld.
Citera
2019-11-10, 19:18
  #9555
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det uppger Amnesty. Ni litar på den källan mer än något annat ju, så varenda ord borde ha en vikt av guld.

Använd sunt förnuft: skulle nån säga att de män som är gigolos har hamnat där på grund av dåliga omständigheter? Nej just det. Så varför diskriminerar du kvinnor?
Citera
2019-11-10, 19:18
  #9556
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Du är inget annat än ett diktatoriskt as som gör bäst i att hålla käften när det kommer till diskussioner om människors fria vilja. Du vill inte ha den, du ljuger för att stävja den, förmodligen om det mesta du plitar ner.

Några inlägg tidigare BEVISADE jag att Disciplina medvetet ljög om Skarheds utredning om sexköpslagen. Det är verkligen inte första gången hon beslås med medvetna lögner i forumet. Hon är inte korkad eller obildad, men en extremt otäck, manipulativ och passivt aggressiv individ. Förmodligen någon typ av personlighetsstörning.
Citera
2019-11-10, 19:21
  #9557
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Okej, så skäl nr 6 är huvudsakliga skälet?
Övriga punkter är ingenting du brukar lyfta fram som så viktigt i andra frågor eller sammanhang här på forumet nämligen.

Jag anade att du skulle komma med det där. Vill att mina barn ska växa upp i ett fritt samhälle utan sexuellt förtryck. Det är sexköpare som är 2000-talets homosexuella och negrer. Sexuella dissidenter.
Citera
2019-11-10, 19:23
  #9558
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Använd sunt förnuft: skulle nån säga att de män som är gigolos har hamnat där på grund av dåliga omständigheter? Nej just det. Så varför diskriminerar du kvinnor?

Förstod du inte vad jag skrev?
Citera
2019-11-10, 19:24
  #9559
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag anade att du skulle komma med det där. Vill att mina barn ska växa upp i ett fritt samhälle utan sexuellt förtryck. Det är sexköpare som är 2000-talets homosexuella och negrer. Sexuella dissidenter.
Visst vill du det. Men det gör ingenting om det finns förtryck inom andra områden?
Du vill mer än gärna förtrycka svenska kvinnor rent allmänt menar jag.
Citera
2019-11-10, 19:25
  #9560
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Förstod du inte vad jag skrev?

Svara på mitt argument: varför har du en annan standard för kvinnor än för män?
Citera
2019-11-10, 19:25
  #9561
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Visst vill du det. Men det gör ingenting om det finns förtryck inom andra områden?
Du vill mer än gärna förtrycka svenska kvinnor rent allmänt menar jag.

Ingen vill förtrycka dig. Förtryck kostar pengar idag.
Citera
2019-11-10, 19:26
  #9562
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Privata företag är vinstdrivande. Om den offentliga sektorn är så illa organiserad att den inte kan stå på egna ben, så är detta givetvis något som exploateras av privata företag. Det betyder fortfarande inte att offentliga medel betalar min lön, eftersom den offentliga sektorns skattemedel förvandlas till privata pengar i samma ögonblick som företaget skickar en faktura till Region X.
Jaha, då da kanske varenda undersköterska lan exploatera den offentliga sektorn också och skicka en faktura också istället för att snylta på skattemedel genom att ta ut lön.
Citera
2019-11-10, 19:28
  #9563
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaha, då da kanske varenda undersköterska lan exploatera den offentliga sektorn också och skicka en faktura också istället för att snylta på skattemedel genom att ta ut lön.

Det står alla fritt att erbjuda sina tjänster och kompetenser på den fria marknaden. Alltifrån ludret till läkaren.
Citera
2019-11-10, 19:28
  #9564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nej, det är ingen "felcitering" från Skarheds rapport. Andemeningen var att sexarbetare haft invändningar angående att lagen gör deras tillvaro sämre, men att detta inte ansågs utgöra något problem, eftersom det skulle kunna tänkas ha en återhållande effekt på prostitutionen. Fritt översatt: "man får knäcka lite ägg om man ska laga omelett".
Att Skarhed själv skulle ha dragit slutsatsen att "de prostituerade har fått det värre" är uppenbarligen en total felåtergift av rapportens innehåll. De "kvinnor som utnyttjas i prostitution" som intervjuades för rapporten var i själva verket aktivisterfrån Rose Alliance, och det enda de hade att säga var ju egentligen att det blivit svårare att prostituera sig och att polisnärvaron har ökat, vilket precis som rapporten beskriver givetvis ingår i lagens syfte. Det är dock något helt annat än att de prostituerade skulle fått det värre i alla avseenden.

Alltså det är ju helt okej om du vill ifrågasätta den offentliga utredningen. Jag tänker inte låtsas som att den är något kvalitetsverk, utan lutar mig mer mot den internationella forskningen från wikipediasidan jag länkade tidigare. Men ni kan ju inte på allvar bara fortsätta att hävda samma korkade misstolkning om att utredaren egentligen skulle ha kommit fram till att det blivit värre för de prostituerade genom att citera ett lösryckt stycke. Det är för fan uppenbart för varend aläskunnig människa att det inte är vad SOU 20101:49 försöker göra gällande.

Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Vet du något land i hela världen där man lyckats med att förbjuda prostitution? Nämn ett, ett enda genom historien.
Förvisso har vissa diktaturer en haft en fantastisk statistik av låg brottslighet och högt röstdeltagande, fast tänkande människor förstår varför DDR hade så utopiska siffror att redovisa för omvärlden.
Prostitution är mig veterligen fortfarande förbjudet i en majoritet av världens länder. är det inte just det faktum att prostitution är förbjudet i Sverige som gör dig upprörd?

Allvarligt, jag fattar att argumentet här ska vara "prostitution kommer ju alltid att finnas", men lagen minskar ju omfattningen av problemet avsevärt. Vad kommer härnäst liksom, ska du fråga mig "Vet du något land i hela världen där man lyckats med att förbjuda mord?" Och bete dig som att det är tillräckligt argument för att du ska få döda vem du vill?

Citat:
Du är inget annat än ett diktatoriskt as som gör bäst i att hålla käften när det kommer till diskussioner om människors fria vilja. Du vill inte ha den, du ljuger för att stävja den, förmodligen om det mesta du plitar ner. Allt i syfte att forma världen enligt dina egna normer.
Bli politiker eller journalist för fan, du hade passat perfekt i mallen.

Nä, men spelar det någon roll om gick på tidiga indikationer eller en färdig rapport eftersom rapporten ändå bekräftade slutsatserna.
Du är så förutsägbar, så enkel i skallen när det kommer till att försöka dölja din uppenbara agenda vilken går ut på att försöka anpassa dig efter godhetens tempelriddare.
Du hade för övrigt fungerat utmärkt som en nazistisk lägervakt. Gör som du blir tillsagd, bocka och buga, skjut de som inte passar in i mallen och ifrågasätt aldrig vad som står i partiprogrammet.
Kräk, jag börjar få nog av dig och dina likars utopier, inte bara i sådana här frågor, utan även i andra och viktigare där ni inte tvekar att offra oskyldigas blod för att tvinga på andra era fantasifoster.
Usch.
Hög nivå på dig som vanligt ser jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in