2019-11-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tack 'Remark' för ännu ett av dina alltid så klarsynta inlägg. Du är en av de användare som förutom 'notknapparen' har betytt mest för förståelsen av hur åklagaren resonerar.

Jag förstår fortfarande inte vad du pratar om. Det jag nämnde i detta inlägg tror jag inte Åk ägnar en tanke åt.
I rättssalen gäller Brottsbalken.
Citera
2019-11-10, 13:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikBombadill
Har varit inne på detta tidigare- om jag tolkar LWs geo-loggar och statistik rätt så tog hon, för henne, rekordmånga cacher månadsskiftet april/maj 2018. Runt 400 st, en stor andel av dessa tillsammans med Beholderx (och Lingonet). Massor av roliga Mystar. Som du säger- hur reagerade SD på detta?

Nu är jag tyvärr helt bortom räddning vad gäller att sätta sig in i geocachingvärlden och har fått förlita mig helt på vad några mycket duktiga personer i tråden har hittat och serverat oss.

Du verkar ha koll, och det styrker min uppfattning av det jag minns mig sett.; att tiden före mordet vara L*ena mycket aktiv, snarast överaktiv inom geocachingen.

Jag funderar på vad detta stått för.

Mycket bilder och mycket texter.
Är det en tydlig markering, ett avstamp. En trygghet och/eller en flykt från något som pressat henne?

Jag funderar på SDs egna ord och hur det passar in i detta:
[...]
"Lena hade inga fiender, men var mycket oskicklig i sin kontakt med män. Många kände sig uppvaktade utan att hon menade det så. "[...]

https://www.flashback.org/sp68562199
Citera
2019-11-10, 13:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
En psykopat kan vara en skicklig skådespelare och en djävulusisk manipulatör. - Mördaren kan antas vilja ge sken av ett veritabelt vansinnesdåd.

Jag tror att SD lekat katt-och-råtta med LW länge.
Ha har använt alla som han har kunnat i sin omgivning att vara delaktiga i detta spel, utan att de har förstått vad han har pysslat med. Det skulle inte förvåna mig att i det spelet har även geocahing"bråket" varit ett skickligt inlagt nät av konflikter som även andra personer har blivit indragna i.

Lömskt spel, som förmodligen har triggat upp konflikten runt L*ena och honom själv under de senaste åren. Jag misstänker att han faktiskt har kunnat finna ett nöje i att spela spelet.

Kanske lika spännande som geocaching?
Kanske ännu mer spännande?

Är det inte det som driver en person som SD?
Alltid leta efter ett spänningsmoment som kan ge någon slags känsla?

Jag tror vad som helst om denne person.

Men jag misstänker att mordets brutalitet, det kommer från en djup avgrund. Något han inte kunde hantera.
Citera
2019-11-10, 13:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
När jag läser din träffsäkra "saga" här, så kan jag glasklart hur det kan se ut. Utan att gå närmare in i detalj på hur en sjuk människa kan tänka, så blir det första jag ser som ett annat tvärsäkert exempel på detta:

Mordet på Peter Plax.
*Du ska vara MIN vän, ingen annans...du är MIN*

För att de som inte fattar detta ska begripa att det inte ens handlar om sex. Det handlar om att äga och att i förtvivlan ha kvar nåt/någon man inte vill dela med någon annan. Ett övergivet och sviket barn i grunden.

Detta handlar om en riktigt sjuk människa. Försöker man bara dissekera Lena och leta efter fel hos henne som en orsak till mordet så är man helt fel ute i sin strävan efter att beskylla henne för andras sjuka tankar.

I grunden tror jag också att det handlar om en person som är som ett litet barn därinne. Självkänslan är inte större än ett knappnålshuvud. Det måste skyddas av uppblåsthet och starka murar av trams och skämt.

Blåser du lite på muren, så faller den och det lilla knappnålshuvudet blir helt oskyddat. Det är livsfarligt...
Citera
2019-11-10, 13:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag förstår fortfarande inte vad du pratar om. Det jag nämnde i detta inlägg tror jag inte Åk ägnar en tanke åt.
I rättssalen gäller Brottsbalken.
Jag syftade mest på den helhetsbild av åklagarens resonemang kring just brottet som ni förmedlar med era inlägg. Ni förklarar det på ett sätt som gör att man förstår hur hon tänker.
Senast redigerad av Draifos 2019-11-10 kl. 13:37.
Citera
2019-11-10, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SD var den som var gift och definitivt borde ägnat alla sina tankar på HD.

Men vad angår det LW?
Citera
2019-11-10, 13:53
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Man kan ju TYCKA att om man blir tvungen att lämna sitt yrke pga att man inte längre kan utöva det pga bristande förtroende - då är man relativt illa anpassad.

Man kan också TYCKA att om det görs orosanmälningar till soc och polisanmälningar hit och dit - då är det också ett tecken på missanpassning.

Det är inte normalt att en 3barnsmamma drabbas av detta. Inte om hon är välanpassad, normalfuntad, inte lider av missbruksproblematik osv.

Bra jobbat. Allt det du påstår i ditt inlägg finns det inga säkra källor på, men ändå är det vad du bygger ditt tyckande på.

Tråden har tagit en ovanligt obehaglig vändning den senaste tiden. Det kan vara bra att tänka på att det sker samtidigt som åklagaren nu börjat delge försvaret viss information från förundersökningen. Information som försvaret inte haft inblick i tidigare. Med det sagt:

Alla borde ha i åtanke att några som skriver här kan ha en viss agenda kopplat till just det.
Citera
2019-11-10, 15:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Bra jobbat. Allt det du påstår i ditt inlägg finns det inga säkra källor på, men ändå är det vad du bygger ditt tyckande på.

Tråden har tagit en ovanligt obehaglig vändning den senaste tiden. Det kan vara bra att tänka på att det sker samtidigt som åklagaren nu börjat delge försvaret viss information från förundersökningen. Information som försvaret inte haft inblick i tidigare. Med det sagt:

Alla borde ha i åtanke att några som skriver här kan ha en viss agenda kopplat till just det
.

Sitter inte SD med fulla restriktioner?

Hur skulle någon ha fått reda på vad ÅK
har delgett försvaret?
Citera
2019-11-10, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

. Det finns i nuläget en skäligen misstänkt för mord, SD, som sitter häktat och en person på sannolika skäl misstänkt för mord (HD), som ännu går fri.

Åklagare/tingsrätten har INTE tagit bort misstanken gällande HD, utan står fast vid detta.

Nja, byt på misstankegraderna så blir det lite rättare.
Citera
2019-11-10, 15:09
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

har delgett försvaret?
Hanna sitter inte med fulla-restriktioner..
Citera
2019-11-10, 15:14
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nja, byt på misstankegraderna så blir det lite rättare.

Sorry, det var klantigt att vända på det av misstag. Men vi vet alla vad som gäller.
Citera
2019-11-10, 15:36
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

har delgett försvaret?

Jag menar inte att någon utomstående har fått reda på vad ÅK har delgett försvaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in