Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Som jag minns det hade du en egen lösning på "problemen" med kvinnor som "utsätter sig" för fara genom att ha ett "beteende som kan kallas tillkortakommande" enligt dig.
Jag minns att du tyckte att föräldrarna borde ha låst in 19- åriga Tova. Även föräldrarna hade en skuld i hennes död, även om de inte visste hur långt och illa det stod till på långa vägar. Du menade att de borde veta. Det"vapen" de hade var att de skulle kunnat slänga ut Tova om hon inte "lydde".
Vad tycker du att man skulle ha gjort med L*ena?
Låst in henne också?
Rent av straffat henne?
Det framgick aldrig vad du tyckte man skulle göra med Billy.
Inte heller med S*tefan Dav*dsson.
Jag förmodar att du tycker att det inte var deras fel.
De har blivit utsatta för tillkortakommanden.
Nu handlar det om ett annat fall, men jag ansåg att föräldrarna borde INTE ha tillåtit övernattning hemma hos dem av en pojkvän som hade visat aggressivt beteende gentemot deras dotter plus använde droger. Men motparten ansåg detta vara helt förfärligt begränsande för en ”vuxen” tjej (som ändå borde hemma hos sina föräldrar och försörjde henne).
I både detta och i Tovas fall har nyktra – riktiga - vänner försökt råda vederbörande att SLUTA med ett destruktivt beteende (innan det går illa för någon). Men tjejerna lyssnar ju inte. De vet bäst själva. Lena t.o.m. hånade dem som har försökt hjälpa henne att tänka rätt och ansåg det vara ”fånerier”.
Jag anser så klart att Lena aldrig borde ha inlett en relation med en gift man. Och hade hon hoppat i säng med honom EN gång då borde relationen ha avslutats där och då. Sen borde hon ha bett frun så hemskt mycket om ursäkt plus aldrig mer upprepat misstaget. Lena borde alltså ha lyssnat på dem som ville henne, hennes barn, UW, SD, HD och deras barns bästa.
Det är faktiskt inte så att ”folk är avundsjuka” på sådana här människor. Man blir orolig när man tänker på att en vuxna människor med barn beter sig så här utan en tanke på konsekvenserna. Även om det hela inte hade slutat med mord då skulle det inte ha varit kul för någon.
Billy var drogmissbrukare med personlighetsstörning (vill jag minnas). Om SD:s fall vet vi inte ännu.
Det är ganska ointressant att fundera varför en dåre beter sig illa (Billy). Lite mer intressant att veta SD:s motiv – om det nu visar sig vara han.
Dock mycket intressantare vore att få veta varför tjejer som Tova och Lena inte kan nöja sig med ”vanliga, trevliga män”.
Men de kanske är för tråkiga. I Lenas fall fick hon väl en kick genm att försöka vinna SD helt och hållet för sig själv. Men det kallar jag för empatistört beteende.