2019-11-09, 18:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Fast uppgifterna kommer enbart från Schazz. Han uppger en källa som vi inte kan ta del av därmed är det endast hens skrivna ord som det finns att gå på.
NW duger väl inte som källa?
Citera
2019-11-09, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som jag minns det hade du en egen lösning på "problemen" med kvinnor som "utsätter sig" för fara genom att ha ett "beteende som kan kallas tillkortakommande" enligt dig.

Jag minns att du tyckte att föräldrarna borde ha låst in 19- åriga Tova. Även föräldrarna hade en skuld i hennes död, även om de inte visste hur långt och illa det stod till på långa vägar. Du menade att de borde veta. Det"vapen" de hade var att de skulle kunnat slänga ut Tova om hon inte "lydde".

Vad tycker du att man skulle ha gjort med L*ena?
Låst in henne också?
Rent av straffat henne?

Det framgick aldrig vad du tyckte man skulle göra med Billy.
Inte heller med S*tefan Dav*dsson.

Jag förmodar att du tycker att det inte var deras fel.
De har blivit utsatta för tillkortakommanden.

Nu handlar det om ett annat fall, men jag ansåg att föräldrarna borde INTE ha tillåtit övernattning hemma hos dem av en pojkvän som hade visat aggressivt beteende gentemot deras dotter plus använde droger. Men motparten ansåg detta vara helt förfärligt begränsande för en ”vuxen” tjej (som ändå borde hemma hos sina föräldrar och försörjde henne).

I både detta och i Tovas fall har nyktra – riktiga - vänner försökt råda vederbörande att SLUTA med ett destruktivt beteende (innan det går illa för någon). Men tjejerna lyssnar ju inte. De vet bäst själva. Lena t.o.m. hånade dem som har försökt hjälpa henne att tänka rätt och ansåg det vara ”fånerier”.

Jag anser så klart att Lena aldrig borde ha inlett en relation med en gift man. Och hade hon hoppat i säng med honom EN gång då borde relationen ha avslutats där och då. Sen borde hon ha bett frun så hemskt mycket om ursäkt plus aldrig mer upprepat misstaget. Lena borde alltså ha lyssnat på dem som ville henne, hennes barn, UW, SD, HD och deras barns bästa.

Det är faktiskt inte så att ”folk är avundsjuka” på sådana här människor. Man blir orolig när man tänker på att en vuxna människor med barn beter sig så här utan en tanke på konsekvenserna. Även om det hela inte hade slutat med mord då skulle det inte ha varit kul för någon.

Billy var drogmissbrukare med personlighetsstörning (vill jag minnas). Om SD:s fall vet vi inte ännu.

Det är ganska ointressant att fundera varför en dåre beter sig illa (Billy). Lite mer intressant att veta SD:s motiv – om det nu visar sig vara han.

Dock mycket intressantare vore att få veta varför tjejer som Tova och Lena inte kan nöja sig med ”vanliga, trevliga män”.

Men de kanske är för tråkiga. I Lenas fall fick hon väl en kick genm att försöka vinna SD helt och hållet för sig själv. Men det kallar jag för empatistört beteende.
Citera
2019-11-09, 19:18
Medlem
Citat:
Vi har läst den här loggen förut, och nu när jag läser den igen känner jag hur det måste ha sett ut för SD.

En hel helg hos BX, man kan riktigt känna hennes glädje att vara i Sthlm. Man kan förstås ana att här handlar det inte bara om vänskap,

".....vi kanske kan ta den på söndagen? Så blir det såklart inte, då ska vi inte ha den här att tänka på."

Måste stuckit i ögonen på SD när han läste denna loggning.
Undrar vad söndagen var vikt åt?

Allt det som de tidigare gjorde tillsammans , gör hon nu sprudlande glad och energisk med en annan.

Jag förvånas inte att SD behöver sudda ordentligt nu, allt för att visa att han tog L*enas "nya" liv med gott mod, hjälpte henne till och med med geocachingen inför Norgeresan med BX. De var de allra bästa vänner och träffades till och med helgen innan mordet. Sudda, sudda.

L*ena verkar vara en person som kan ha många järn i elden samtidigt. Hon hade andra planer för fredagen och hade en tanke på att komma till Stlhm på söndagen, men han övertalar henne att komma på fredag em. Hela helgen tillsammans!

Först träna på fredagsmorgonen, jobba, fredagsfika, lunch, tåg till Stockholm. Ut till Handen med hela reskittet för helgen i ryggan. Nyläkta ben. Vilken energi!

Har varit inne på detta tidigare- om jag tolkar LWs geo-loggar och statistik rätt så tog hon, för henne, rekordmånga cacher månadsskiftet april/maj 2018. Runt 400 st, en stor andel av dessa tillsammans med Beholderx (och Lingonet). Massor av roliga Mystar. Som du säger- hur reagerade SD på detta?
Citera
2019-11-09, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
NW duger väl inte som källa?

Det är nog bäst du nyktrar till. Jag kan inte läsa någonstans vad NW skriver detta med egna ord. Är enbart Schazz som påstår detta och därmed är hen så länge källan. Dessutom en källa som enligt mig lämnar uppgifter som är starkt präglade utav SD. Behöver dock inte betyda att hen medvetet lämnar desinformation men åtminstone jag är skeptisk.

Men om jag skriver att Kungen sagt att SD är skyldig så menar du att källan i så fall blir Kungen?
Citera
2019-11-09, 20:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det är nog bäst du nyktrar till. Jag kan inte läsa någonstans vad NW skriver detta med egna ord. Är enbart Schazz som påstår detta och därmed är hen så länge källan. Dessutom en källa som enligt mig lämnar uppgifter som är starkt präglade utav SD. Behöver dock inte betyda att hen medvetet lämnar desinformation men åtminstone jag är skeptisk.

Men om jag skriver att Kungen sagt att SD är skyldig så menar du att källan i så fall blir Kungen?
Om Kungen har sagt sig ha sett SD döda LW så kan man kalla Kungen en primärkälla. Om du menar att Kungen skall ha berättat det här för dig, och du nu i din tur berättar det för oss, så betraktas väl du som en sekundärkälla.

https://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4llkritik
Senast redigerad av Draifos 2019-11-09 kl. 21:29.
Citera
2019-11-09, 21:08
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och?

Jag menar alla GC-turer på tumanhand med olika män.

T.ex. MgL, Beholder, Speedlinkan, MrWinter, KK...

De kanske ”bara” var vänner men för någon som var svartsjuk, man eller kvinna, så kan det ha triggat mördaren.
Nej, det förefaller ytterligt långsökt om vi talar om normalt fungerande individer; psykfallen är svårare att gardera sig mot.
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om LW var så rädd för SD så verkar det inte så smart att lägga upp alla dessa foton så han kunde se dem.
Hon var inte rädd för honom; i stället bemöttes han in i det längsta med förståelse, välvilja och en försonande attityd. - Varför skulle hon tvingas dölja vilka hon cachat tillsammans med; var hon varit, vad hon gjort, osv!? - Hennes loggar kunde ju f.ö. också samläsas med det hennes medcachare skrivit.

"Alla dessa foton..." påminner om många andra geocachares bilder från olika cacher och events: diverse naturfoton blandat med bilder tagna mer på skoj. - LW dokumenterade flitigt och detaljerat från sina utflykter och förehavanden samt skrev utförliga loggtexter, ofta med egna reflektioner och iakttagelser.
Citera
2019-11-09, 21:12
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Försöker du avslöja användarens
Identitet?

Ja tydligen och så har jag belönats med hot idag också för de senaste dagarnas inlägg. Givetvis till mitt mail så man inte kan anmäla till FB mods men det är lugnt. Bättre att gå till polisen med dem ändå.

Sedan ska ingen tro att några patetiska hot hindrar mig snarare tvärtom.
Jag kommer fortsätta skriva om Lena och hennes barn ännu mer nu. Just watch me

Ja om jag ska sammanfatta så har NW och Lena bråkat många gånger men det var alltså förrän det övergick till fysiskt våld när Lena bl.a. örfilade honom och polis blev tillkallad.
Sedan har det varit fler våldsamma incidenter men NW har inte ringt polis varje gång utan nöjt sig med att ringa UW.

NW har alltså ringt polis "bara" två gånger.
Jag funderar på om åklagaren när hon lade ner Lenas misshandelsanmälan mot SD hade i åtankarna att även hon hade historik om sig att vara våldsam och provocerande därav bedömningen att tvångsvåld var accepterat fpr att få ut henne ur bilen. Vem vet annara vad hon kunde hittat på? Hon kunde örfilat SD när hon inte fick som hon ville och han inte knoggnuggade och skrämde ut henne. Han hann före så att säga.

Jag fortsätter i morgon. Hota på under natten så jag blir motiveras att skriva ännu mer om Lena, barnen, hennes multipla affärer m.m.
Citera
2019-11-09, 21:44
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du tror inte ens själv på att det hela handlar om LW:s "bakverk"..
Det handlar om en psykopats stora ego - i vilket ingår att främst tillfredsställa sina egna behov; om än på andras bekostnad. Det är fråga om ett kalkylerat skådespeleri där i princip alla känslor är inövade och spelas upp för omgivningen. - Naturligtvis ingår även hur en psykopat på bästa sätt införskaffar mat och bakverk, FTF:er, färdiga pussel och mystlösningar utan att egentligen anstränga sig. - En psykopat använder sina medmänniskor som redskap: När de anses ha tjänat ut sin roll säljs de till högstbjudande, eller kasseras på sätt som anses mest fördelaktigt; ger bästa möjliga utdelning i förhållande till insatsen.
Senast redigerad av letsdoit 2019-11-09 kl. 21:46. Anledning: Gräddvaniljsås
Citera
2019-11-09, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja tydligen och så har jag belönats med hot idag också för de senaste dagarnas inlägg. Givetvis till mitt mail så man inte kan anmäla till FB mods men det är lugnt. Bättre att gå till polisen med dem ändå.

Ja om jag ska sammanfatta så har NW och Lena bråkat många gånger men det var alltså förrän det övergick till fysiskt våld när Lena bl.a. örfilade honom och polis blev tillkallad.
Sedan har det varit fler våldsamma incidenter men NW har inte ringt polis varje gång utan nöjt sig med att ringa UW.

Jag funderar på om åklagaren när hon lade ner Lenas misshandelsanmälan mot SD hade i åtankarna att även hon hade historik om sig att vara våldsam och provocerande därav bedömningen att tvångsvåld var accepterat fpr att få ut henne ur bilen. Vem vet annara vad hon kunde hittat på? Hon kunde örfilat SD när hon inte fick som hon ville och han inte knoggnuggade och skrämde ut henne. Han hann före så att säga.

Jag fortsätter i morgon. Hota på under natten så jag blir motiveras att skriva ännu mer om Lena, barnen, hennes multipla affärer m.m.
Ja,det är med all sannolikhet LW:s eget provocerande beteende som gjort att bägaren rann över till slut för GM/K.Det syns ju lång väg att LW själv bidrog till detta.Det skötte hon så bra själv.Att provocera fram våld.
Citera
2019-11-09, 21:55
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Tack för denna inblick i L*enas tur till Stockholm och tiden med BX.
Jag blir fruktansvärt leden när jag ser hur bra hon har kämpat sig tillbaka på benen och att hon är en sådan kämpe!

Bara tio dagar kvar att leva...
Vad jag önskar att hon kunnat sparka sig fri, springa från det brutala överfallet.

Hon måste ha blivit helt överrumplad.
Och jag tror att hon har kämpat emot...
En psykopat kan vara en skicklig skådespelare och en djävulusisk manipulatör. - Mördaren kan antas vilja ge sken av ett veritabelt vansinnesdåd.
Citera
2019-11-09, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Hot ska absolut inte accepteras av någon i tråden, så det hoppas jag du anmäler, men menar du verkligen att du motiveras av hot för att skriva mer?

Jag förstår verkligen inte hur en som säger sig vara *forskande psykolog och som dessutom undervisar på universitet kan bete sig så opsykologiskt som du stundtals visat upp för tråden.

Trådisar är vi allihop. En del smyger in under arbetstid, andra på lediga stunder och en del jobbar heltid med att skriva i trådar i brist på en egen verklighet och det beteendet finns det nog forskning på och svar i andra trådar.

* Del av inlägg från dig 11/9 -18:
" Man forskar vid ett stort universitet vilket jag gör nu i psykologi (efter psykologexamen i botten) och på universitet så undervisar och handleder jag studenter. "
Citera
2019-11-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
En psykopat kan vara en skicklig skådespelare och en djävulusisk manipulatör. - Mördaren kan antas vilja ge sken av ett veritabelt vansinnesdåd.

Inte heller är MGM ensam med att överskatta sin egen "smartness".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in