2019-11-10, 15:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja tydligen och så har jag belönats med hot idag också för de senaste dagarnas inlägg. Givetvis till mitt mail så man inte kan anmäla till FB mods men det är lugnt. Bättre att gå till polisen med dem ändå.

Sedan ska ingen tro att några patetiska hot hindrar mig snarare tvärtom.
Jag kommer fortsätta skriva om Lena och hennes barn ännu mer nu. Just watch me

Ja om jag ska sammanfatta så har NW och Lena bråkat många gånger men det var alltså förrän det övergick till fysiskt våld när Lena bl.a. örfilade honom och polis blev tillkallad.
Sedan har det varit fler våldsamma incidenter men NW har inte ringt polis varje gång utan nöjt sig med att ringa UW.

NW har alltså ringt polis "bara" två gånger.
Jag funderar på om åklagaren när hon lade ner Lenas misshandelsanmälan mot SD hade i åtankarna att även hon hade historik om sig att vara våldsam och provocerande därav bedömningen att tvångsvåld var accepterat fpr att få ut henne ur bilen. Vem vet annara vad hon kunde hittat på? Hon kunde örfilat SD när hon inte fick som hon ville och han inte knoggnuggade och skrämde ut henne. Han hann före så att säga.

Jag fortsätter i morgon. Hota på under natten så jag blir motiveras att skriva ännu mer om Lena, barnen, hennes multipla affärer m.m.

Men hur har någon fått tag på din e-mail adress?

Har du lämnat den till någon i tråden? För av de uppgifter du lämnat här öppet för alla borde det vara mycket svårt att identifiera dig?

Vad bestod hotet av? Är du säker på att det har kopplingar hit?
Självklart ska du polisanmäla om det är allvarliga hot.

Men att för den skull börja skriva ner L*ena, barnen ännu mer, det kan jag inte förstå att det motiverar dig ännu mer för att någon betett sig illa??
Citera
2019-11-10, 16:11
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men hur har någon fått tag på din e-mail adress?

Har du lämnat den till någon i tråden? För av de uppgifter du lämnat här öppet för alla borde det vara mycket svårt att identifiera dig?

Vad bestod hotet av? Är du säker på att det har kopplingar hit?
Självklart ska du polisanmäla om det är allvarliga hot.

Men att för den skull börja skriva ner L*ena, barnen ännu mer,
det kan jag inte förstå att det motiverar dig ännu mer för att någon betett sig illa??

Det är väl ingen som har skrivit ner
barnen?

Att skriva att barnen mådde dåligt är
INTE att skriva ner dem.
Citera
2019-11-10, 16:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Man kan ju TYCKA att om man blir tvungen att lämna sitt yrke pga att man inte längre kan utöva det pga bristande förtroende - då är man relativt illa anpassad.

Man kan också TYCKA att om det görs orosanmälningar till soc och polisanmälningar hit och dit - då är det också ett tecken på missanpassning.

Det är inte normalt att en 3barnsmamma drabbas av detta. Inte om hon är välanpassad, normalfuntad, inte lider av missbruksproblematik osv.

Har du källa på att hon var tvungen att lämna sitt yrke pga av bristande förtroende?
Det är inte den bild som vi fått av en skribent i tråden.

Missanpassning? Vad vet du mer exakt om de anmälningar som postats i tråden. Vet du hur det var hemma hos W*esströms, vad som hände och vem som gjorde vad?

Den sista meningen avslöjar hur du drar slutsatser direkt från dina egna påståenden som vi egentligen inte har något som helst bevis på hur det förhåller sig.

Det finns inte belägg för det du drar starka slutsatser om.

Ganska nedsättande och starka ord om offret: Missanpassning, inte normalt, inte välanpassad, inte normalfuntad och inte normalt om det inte föreligger missbruksproblematik.

Min tro är att hon är som de flesta människor. Vi är fyllda av väl fungerande sidor, och vi har mindre väl fungerande sidor. Alla hanterar vi dom olika, men L*ena har valt att leva ett aktivt liv med geocaching, geocahingvänner, arbete och familj.

Av det vi vet, har hon inte haft missbruksproblem med alkohol eller narkotika. Istället har hon valt att geocacha som är en sportig aktivitet. Det kan vara ett sätt att på ett konstruktivt sätt hantera sin tillvaro. Ho kanske gillade att vara aktiv, utmaningar både psykiskt och fysiskt och mentalt, mer än andra. Hon har tränat och träffat likasinnade. Hon har lämnat sitt yrke som pastor för att hon verkade finna mer mening i ett jobb med ungdomar och som hon trivdes med.

Nej, du finner nog inget kvinnligt offer normalt skulle jag tro. Skulle du vara i vilken annan tråd som helt där det handlar om män som utövat dödligt våld mot en kvinna, då skulle du hitta orsaker till mordet hos OFFRET, inte hos förövaren.

Hur du kunde skriva ner Tova och Tovas föräldrar till den milda grad som du gjorde, det övergår mitt förstånd. Och nej; det handlade inte enbart om att Billy inte skulle få sova hos Tova (vilket de inte gav sitt godkännande till heller), utan det handlade om att Tova skulle låsas in eller kastas ut. För det var ju Tova det var fel på.

Föräldrarna hade också gjort fel, som inte visste hur illa det var ställt. Detta fast det står helt klart att Tova undanhöll allt till alla, hon var livrädd. Så rädd att hon inte trodde att hon skulle överleva sommaren... Och när de väl visste, då drog familjen igång ett stort åtgärdsprogram. Ändå dödades hon.

Enligt dig för att Tova hade massor av "fel".

All forskning som pågår om brott liknande detta, utgår från att det är förövaren som beter sig illa.
Även rättssystemet utgår från att det är förövaren som är brottslig.

Det är inte "normalt" att hota, slå, kränka andra. Det är "missanpassat", "inte välfungerande" och inte normalfuntat heller. Särskilt inte om det inte föreligger en missbruksproblematik. För att låna dina egna ord om offret.

De passar så mycket bättre på mördaren.
Citera
2019-11-10, 16:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det är väl ingen som har skrivit ner
barnen?

Att skriva att barnen mådde dåligt är
INTE att skriva ner dem.

Jag använde Rosamunds egna ord.
Citera
2019-11-10, 16:20
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag använde Rosamunds egna ord.

Var har hen skrivit något om att skriva
ner barnen?

Citat:
Ja tydligen och så har jag belönats med hot idag också för de senaste dagarnas inlägg. Givetvis till mitt mail så man inte kan anmäla till FB mods men det är lugnt. Bättre att gå till polisen med dem ändå.

Ja om jag ska sammanfatta så har NW och Lena bråkat många gånger men det var alltså förrän det övergick till fysiskt våld när Lena bl.a. örfilade honom och polis blev tillkallad.
Sedan har det varit fler våldsamma incidenter men NW har inte ringt polis varje gång utan nöjt sig med att ringa UW.

Jag funderar på om åklagaren när hon lade ner Lenas misshandelsanmälan mot SD hade i åtankarna att även hon hade historik om sig att vara våldsam och provocerande därav bedömningen att tvångsvåld var accepterat fpr att få ut henne ur bilen. Vem vet annara vad hon kunde hittat på? Hon kunde örfilat SD när hon inte fick som hon ville och han inte knoggnuggade och skrämde ut henne. Han hann före så att säga.

Jag fortsätter i morgon. Hota på under natten så jag blir motiveras att skriva ännu mer om Lena, barnen, hennes multipla affärer m.m.
Citera
2019-11-10, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag syftade mest på den helhetsbild av åklagarens resonemang kring just brottet som ni förmedlar med era inlägg. Ni förklarar det på ett sätt som gör att man förstår hur hon tänker.

Det är en egen fantasi som du ensam äger.
Citera
2019-11-10, 16:44
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:

Jag fortsätter i morgon.

Hota på under natten så jag blir motiveras att skriva ännu mer

om Lena, barnen, hennes multipla affärer m.m.

Den här sortens inlägg har jag så svårt att förstå mig på. (Särskilt det fetade.) Du skriver här att din motivation inte har med trådens egentliga ämne att göra. Snarare skriver du att ditt motiv till vissa av dina inlägg är att straffa dem som uttrycker sig på ett visst sätt om ditt sätt att skriva. Du vill på något underligt vis ”hämnas” vad jag antar att du uppfattar som orättfärdig kritik riktad mot dig.

Det låter i mina öron som att du då använder tråden som en arena för dina egna behov.
Citera
2019-11-10, 16:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Den här sortens inlägg har jag så svårt att förstå mig på. (Särskilt det fetade.) Du skriver här att din motivation inte har med trådens egentliga ämne att göra. Snarare skriver du att ditt motiv till vissa av dina inlägg är att straffa dem som uttrycker sig på ett visst sätt om ditt sätt att skriva. Du vill på något underligt vis ”hämnas” vad jag antar att du uppfattar som orättfärdig kritik riktad mot dig.

Det låter i mina öron som att du då använder tråden som en arena för dina egna behov.

Jag tolkar det mera som att någon/några
är livrädda för att sanningen om LW
ska bli känd.

Är det Equmenuakyrkan?
Är det ”vänner” till familjen som skäms
för att de inte gjorde något för att hjälpa
barnen?
Citera
2019-11-10, 17:06
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
ska bli känd.

Är det Equmenuakyrkan?
barnen?

Det verkar ju å andra sidan vara en tolkning du tar till väldigt ofta.
Citera
2019-11-10, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Det verkar ju å andra sidan vara en tolkning du tar till väldigt ofta.

Men den tolkningen är väl "lika sann" som den här:

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det kan vara bra att tänka på att det sker samtidigt som åklagaren nu börjat delge försvaret viss information från förundersökningen. Information som försvaret inte haft inblick i tidigare. Med det sagt:

Alla borde ha i åtanke att några som skriver här kan ha en viss agenda kopplat till just det.
Citera
2019-11-10, 17:22
Medlem
Citat:
ska bli känd.

Är det Equmenuakyrkan?
barnen?

Borde inte många snarare skämmas att de inte hjälpte och stöttade LW utan istället baktalade henne. Hur stöttande var hennes församling egentligen?
Citera
2019-11-10, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men den tolkningen är väl "lika sann" som den här:

Det glorius skriver handlar INTE om trådets ämne, som är mordet på Lena Wesström och den för brottet sannolikt misstänkte GM. Det gjorde däremot inlägget du jmfr med.

En väsentlig skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in