2019-11-10, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hur vet du att skilsmässan var glasklar? Att han tyckte det var helt ok?

Om inte LW hade funnits med i periferin så kanske HD hade blivit offret?

Men jag tror att motivet ligger vid sidan av: LW ville inte vara SDs lekkamrat längre och det gillade han inte. Trots att han själv hade både fru/xfru och barn.

På ytan kan saker och ting i fallet verka glasklara, men väger man in de känslomässiga faktorerna så kan man få en helt annan bild av orsak och verkan.

Jag vet lika mycket/litet som du.

Han kan ha tyckt vad han ville, men uppenbarligen lever exfrun och LW är död.

Man kan också likaväl säga att om LW inte hade funnits då kanske paret skulle fortfarande leva under samma tak och vara gifta. Inte för att jag hävdar det, men det är lika mycket "sant" som att exfrun skulle ha varit död nu idag om det inte var LW som blev det istället.
Citera
2019-11-10, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hur kan det komma sig att man i varje mordtråd måste upprepa till leda att ingen förtjänar att bli mördad? Kan vi inte bara komma överens om detta nu för all framtid så slipper vi den evighetsdiskussionen?

Sen är det också en skillnad på om det var ngt fel på henne eller i hennes agerande. Precis som det är skillnad på känslor och beteende.

Jag anser att LW betedde sig märkligt och oansvarigt. Väldigt barnsligt och utan att tänka på konsekvenserna. Ungefär som en trotsig tonårig när hen hävdar att hen kan göra precis som hen vill.

För så funkar ju inte livet. Och så funkar inte livet SÄRSKILT om man nu råkar ha valt att bli förälder - inte bara en utan tre gånger t.o.m.

Så funkar det definitivt inte om man dessutom har valt - frivillligt - en viss position i samhället som förutsätter värdigt beteende och följsamhet när det gäller vissa beteenderegler.

Jag förstår om kristna människor inte blev förvånade - trots att de kanske blev förskräckta - när man hittade LW död. För synden straffar ju sig och Gud har själv lovat att hämnas syndigt beteende.

Själv är jag inte religiös, men jag tror ändå på någon slags karma. Dvs. om man beter sig som ett svin - då behandlas man som ett också själv.

Att inte ta hänsyn till andra människor runtomkring en själv är enligt mig svinaktigt beteende.

Och jag hoppas vi slipper diskussionen huruvida ett svinaktigt beteende berättigar ett mord..

Nog är du religiös allt men det ska du veta att om gud skulle straffa synden här och nu så vore vi antagligen alla mördade vid det här laget. Annars finns ingen rättvisa. Nä, jag ser det här grymma mordet som en mycket, mycket syndig persons sjukliga agerande. Konstigt att han fortfarande lever!
Citera
2019-11-10, 11:40
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Jag tvivlar på att någon kan övertyga dig om att Schazz och MH som du betraktar som rakryggade ”visselblåsare” bara fabulerar och spekulerar. Du verkar inte det minsta intresserad av fakta. Trots detta ska jag bemöta dina idiotiska påståenden.
1. Hur vet du att manliga vänner sov över i moderns säng? Är det visslingar du hört i ditt öra? Hur är detta relevant i mordet på Lena?
2. Vilka andra intima relationer än SD har du kännedom om? Hur är detta relevant i motdet på Lena?
3. Var finns denna anmälan, när gjordes den / diarenr och vad resulterade detta i? Hur är detta relevant i mordet på Lena?
4. Vilka vänner och vuxna är källa till detta påstående? Hur är detta relevant i mordet på Lena?
5. Varifrån kommer denna uppgift, villet barn handlar det om och hur har detta relevans i mordet på Lena?
6. Antar att du grundar antagandet på MHs uppgifter och man kan ju då undra varför UW inte lyssnade? Hur är detta annars relevant till mordet på Lena?
7.varifrån kommer dessa uppfifter? Löst skvaller eller något du kan backa upp? Och hur är det relevant i mordet på Lena?
8. Det sitter en person på sannolika skäl häktad för mordet på Lena. Hur vore det om du intresserade dig lite för den personens liv och leverne istället som omväxling?

Det är relevant för att få er med falsk vittnesbörd att förstå att LW var illa anpassad varese som församlingsmedlem, som fru i äktenskapet, som mamma till 3 barn, som älskarinna och sist men inte minst som oanständig Pastor. LW led av ett socialt handikapp som ledde fram till hennes ursinniga baneman.

Är man genuint intresserad av detta mord så är det omöjligt att komma förbi det.
Är man i tråden av andra anledningar behöver man inte skämma ut sig och hyckla om det. Basta!
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-10 kl. 12:15.
Citera
2019-11-10, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Nog är du religiös allt men det ska du veta att om gud skulle straffa synden här och nu så vore vi antagligen alla mördade vid det här laget. Annars finns ingen rättvisa. Nä, jag ser det här grymma mordet som en mycket, mycket syndig persons sjukliga agerande. Konstigt att han fortfarande lever!

Och det bestämmer du?

Om Gud var rättvis då skulle han väl inte låta små barn lida och dö?

Jag tror inte på Gud, men jag tror på att man blir behandlad ungefär som man behandlar andra människor. Det är naturligt. Om du inte bryr dig om andra - varför skulle andra bry sig om dig?
Citera
2019-11-10, 12:00
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är relevant för att få er med falsk vittnesbörd att förstå att LW var illa anpassad varese som församlingsmedlem, som fru i äktenskapet, som mamma till 3 barn, som älskarinna och sist men inte minst som oanständig Pastor. LW led av ett socialt handikapp som ledde fram hennes ursinniga baneman.

Är man genuint intresserad av detta mord så är det omöjligt att komma förbi det.
Är man i tråden av andra anledningar behöver man inte skämma ut sig och hyckla om det. Basta!
Svara på frågorna istället och backa upp dina påståenden. På vilket sätt har jag kommit med falsk vittnesbörd? Jag har inte kommit med ett enda påstående om Lena, endast ifrågasatt sanningshalten i dina påståenden. Du kan ju TYCKA att Lena var missanpassad och oanständig men du bör förstå att det handlar just om TYCKANDE och att alla inte tycker som du. Det är inte att skämma ut sig eller hyckla att inte dela din åsikt.
Citera
2019-11-10, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Svara på frågorna istället och backa upp dina påståenden. På vilket sätt har jag kommit med falsk vittnesbörd? Jag har inte kommit med ett enda påstående om Lena, endast ifrågasatt sanningshalten i dina påståenden. Du kan ju TYCKA att Lena var missanpassad och oanständig men du bör förstå att det handlar just om TYCKANDE och att alla inte tycker som du. Det är inte att skämma ut sig eller hyckla att inte dela din åsikt.

Man kan ju TYCKA att om man blir tvungen att lämna sitt yrke pga att man inte längre kan utöva det pga bristande förtroende - då är man relativt illa anpassad.

Man kan också TYCKA att om det görs orosanmälningar till soc och polisanmälningar hit och dit - då är det också ett tecken på missanpassning.

Det är inte normalt att en 3barnsmamma drabbas av detta. Inte om hon är välanpassad, normalfuntad, inte lider av missbruksproblematik osv.
Citera
2019-11-10, 12:08
Medlem
Citat:
Jag vet lika mycket/litet som du.

Han kan ha tyckt vad han ville, men uppenbarligen lever exfrun och LW är död.

Man kan också likaväl säga att om LW inte hade funnits då kanske paret skulle fortfarande leva under samma tak och vara gifta. Inte för att jag hävdar det, men det är lika mycket "sant" som att exfrun skulle ha varit död nu idag om det inte var LW som blev det istället.

OM SD nöjt sig med sin hustru och barn skulle de fortfarande (?) varit gifta och barnen fått möjlighet till en lycklig uppväxt.

LW och sina 3 barn levt sina liv. LW fortsatt med sitt intressanta nya jobb som passade henne "som hand i handske" och fortsatt med sina hobbies samt barnen haft sin älskade mamma.

Nu är SD i början på att intressera en annan småbarnsmamma som bor granne för geocaching, hon har börjat lite smått nu. Dessvärre har läromästaren förhinder.
Senast redigerad av Remark 2019-11-10 kl. 12:12.
Citera
2019-11-10, 12:29
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Man kan ju TYCKA att om man blir tvungen att lämna sitt yrke pga att man inte längre kan utöva det pga bristande förtroende - då är man relativt illa anpassad.

Man kan också TYCKA att om det görs orosanmälningar till soc och polisanmälningar hit och dit - då är det också ett tecken på missanpassning.

Det är inte normalt att en 3barnsmamma drabbas av detta. Inte om hon är välanpassad, normalfuntad, inte lider av missbruksproblematik osv.

Nej det är inte normalt att bli mördad. Du får ju tycka att hon var missanpassad om du vill. Själv upplever jag dig och flera andra här i tråden som rejält missanpassade och hatiska. Skulle dock ej leta förklaringen i ert störda beteende om ni skulle sluta på samma sätt dom Lena. Vi vanliga människor kan bemöta ert beteende utan att ta till våld. Så spy på bara!
Citera
2019-11-10, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OM SD nöjt sig med sin hustru och barn skulle de fortfarande (?) varit gifta och barnen fått möjlighet till en lycklig uppväxt.

LW och sina 3 barn levt sina liv. LW fortsatt med sitt intressanta nya jobb som passade henne "som hand i handske" och fortsatt med sina hobbies samt barnen haft sin älskade mamma.

Nu är SD i början på att intressera en annan småbarnsmamma som bor granne för geocaching, hon har börjat lite smått nu. Dessvärre har läromästaren förhinder.

Men LW skulle ju ha kunnat fortsätta att leva sitt liv med sina barn och sitt intressanta jobb (oavsett som pastor eller ngt annat) helt oavsett om SD ALDRIG kunde hålla gylfen stängt när han var i kvinnosällskap.

Det enda som LW borde ha gjort är att hålla sin egen gylf stängd. Då skulle hon inte ha blivit inblandad överhuvudtaget.
Citera
2019-11-10, 12:48
Medlem
Honan6s avatar
" Jag vet om jag har med mordet att göra. "

Rubriken sägs vara SD:s egna ord i en chatt med en vän till Charkoal. Nu har MGM haft många möjligheter att berätta för utredarna om han haft med mordet att göra. Utan insyn i FU vet vi inte om SD har kommit till beslut om att erkänna (d v s om han är skyldig) eller om han fortfarande nekar till inblandning i mordet på LW.

Den kreativa SD som är van att vara i ständig aktivitet har nu fått öva på att vara ensam och stå ut med sitt egna sällskap större delen av dygnet sen 75 dagar. Utifrån den bekymmerslösa ytan han uppvisat innan han anhölls och häktades, så tror jag att han inte har några större problem att hantera situationen i häktet. Han försöker nog manipulera vakterna att delge honom informationer eller hjälpa till med att nå ut med budskap till HD och/eller andra som han förstår kanske kommer att berätta saker som inte ingår i hans tänkta förklaringsmodell över hans kanske besynnerliga aktiviteter innan LW mördades.

Har han tur får han lite kompistid med vakterna och kan få dem intresserade av Häktes-GC. Han kanske med små papperslappar skapar gåtor som han försöker tvinga dem att lösa och så snart han har lyckats få någon vakt att lösa en gåta tror han att han har vakten i sitt grepp? Skulle inte förvåna om det sker.

Vad annars göra mellan "befriande" förhör med utredarna och samtal med advokaten? Fysiska övningar förstås för att inte tappa spänsten i kroppen, kanske spela lite rollspel och föra diskussioner med sig själv för att det inte ska vara knäpptyst i cellen? Jag ser framför mig hur han övar på att låta och se neutralt obekymrad ut när han ska svara på "besvärliga" frågor från förhörsledarna.

Om 11 dagar ska åtal vara väckt. Kommer åklagaren behöva begära ytterligare förlängning och vad har de kommit fram till vad det gäller HD:s inblandning eller inte?

544 dagar har en eller flera mördare levt med att ha mördat L*ena

:::::::::::

Länk till inlägg med sammanfattande info
www.flashback.org/sp69225469
Citera
2019-11-10, 12:58
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Tack 'Remark' för ännu ett av dina alltid så klarsynta inlägg. Du är en av de användare som förutom 'notknapparen' har betytt mest för förståelsen av hur åklagaren resonerar.
Citera
2019-11-10, 13:03
Medlem
Citat:
Men LW skulle ju ha kunnat fortsätta att leva sitt liv med sina barn och sitt intressanta jobb (oavsett som pastor eller ngt annat) helt oavsett om SD ALDRIG kunde hålla gylfen stängt när han var i kvinnosällskap.

Det enda som LW borde ha gjort är att hålla sin egen gylf stängd. Då skulle hon inte ha blivit inblandad överhuvudtaget.

SD var den som var gift och definitivt borde ägnat alla sina tankar på HD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in