Ray*ond Mro*zek
Jag måste bara svara denna Moderata politiker i Spånga.
Det som är mer skrämmande är att du Ole-Jörgen Persson i TV-inslaget påstår att det är en svensk TV-kanal som verkligen engagerat sig i frågan och intervjuvat de boende att det skulle vara TV-kanalens fel. Vilket översitteri. Skulle du anklagat SVT om det var de som gjort reportaget. Här visar du verkligen ditt hat mot dem som inte tycker som du. Jag blir förvånad om ditt parti Moderaterna inte agerar i ditt fall för så här beter man sig inte.
Att Du sedan har mage att påstå att SwebTV inte skulle vara seriös, De intervjuvar ju bara pensionärerna, fakta direkt från dem som det berör, och det påstår du är Fake News? Källan kan inte vara mer tillförlitlig än så.
Du påstår att de som kommenterat att Du och dina kamrater i kommunen vill kasta ut gamla människor skulle vara rättshaverister, stollar och vit-makt anhängare är mer än smaklöst. Detta är människor som engagerar sig och värnar om de gamla vilket du inte gör.
Det finns säkert en och annan stolle bland kommentarerna men det gör det sannerligen inom Moderaterna också.
Ditt agerande är så ovärdigt och skamligt.
Li*da Josefsso*
Det är så vidrigt lågt av denna politiker att skylla ifrån sig när sanningen kommer ikapp! Avgå! istället
P*ter Dahlg*en
Landsförrädare, hur fan sover du om natten, köra ut våra äldre för att ge plats åt migranter. skam!
Ma*ia Ber*man
Finns det pengar att bygga nytt åt migranterna som kommit hit för att leva på oss skattebetalare måste det också finnas pengar för VÅRA pensionärer.
And*rs Joh*nsson
Tiden kommer ikapp dig också

Ole-Jörgen Persson, karma kommer tilldaks till dig.
Landförädare är du, men framförallt utger du dig för att vara nickedocka.
Att du kan sjuga rakt upp och ner, vissa dokument och utredningar med klara, färdiga och godkända protokoll.
Det enda jag ger respekt för är att du verkar stå för det, du står i givakt när båten sjunker också?
*liver Sund*tröm
Du bad mig sätta mig in i sakfrågan. Nu har jag gjort det och utgår då också från att du kommer besvara mig på ett ärligt och transparent sätt, även om mina frågor är lagom kritiska.
Mina frågor lyder;
1. Var kommer dessa människor som tidigare bott i det omnämnda servicehuset att få bo nu?
2. Kommer ni se till att folk som blivit vänner under tiden i servicehuset även i fortsättningen också kommer kunna träffas? Om ja, kan du lova detta? Om nej, varför?
3. Du säger att söktrycket till servicehuset(eller till alla servicehusen i hela staden) har minskat, har du några årliga siffror på detta minst 10 år tillbaka i tiden? Om inte, vad grundar på påståendet på?
4. Hur många har fått avslag på förfrågan om att bo i servicehuset under åren 2015-2019?
5. Hur många lägenheter har stått tomma, hur länge? Alltså hur många lägenheter stod tomma år 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, samt hur många har stått tomma i år? Eftersom du påstår att det är ett problem, så utgår jag från att det inte beror på att ni gett avslag på ansökningar till serviceboendet. Därav är det viktigt att få se siffror från tidigare år.
6. Du påstår att det är i stort behov av renovering av lägenheter, samt att det behövs göras stambyten, vilka hus och våningar gäller detta? Och vad grundar du behovet på?
7. Vad skulle hyresskillnaden bli efter den renoveringen som du påstår behöver göras?
8. Kommer kommunen eller staden fortsätta att hyra lägenheter i huset efter renoveringen? Isåfall till vad?
9. Finna det något planerat datum för påbörjad renovering? När är det planerat att renoveringarna ska vara klara?
10. Vilket byggbolag byggde huset på 80-talet?
Susan*a B*rgström
Enl. ”Alla bolag” är moderbolaget till Micasa ”Stockholms stadshus”. Så kommunen äger servicehuset Fristad. Kommunen kan då hitta lösningar för att de gamla kan få bo kvar!
Gamla behöver trygghet, vissa har dött pga. stress vid tvångsflytt har det visat sig i efterhand. Så ge våra pensionärer som arbetat hela sitt liv en trygg och värdig ålderdom, för de ingår också i ”allas lika värde”!