Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Länka gärna till det specifika inlägg, som du citerar:
https://www.facebook.com/olejorgen.persson/posts/10156867995061158
Tidigare inlägg av Ole-Jörgen Persson om avvecklingen av Fristad servicehus och vård- och omsorgsboende
https://www.facebook.com/olejorgen.persson/posts/10156863754251158
Tyvärr, måste man än mer konstatera nu, skulle jag citerat hela Ole-Jörgen Perssons inlägg, länkat detsamma samt tagit en dump. För nu är inlägget inte tillgängligt, det kan inte hittas (raderat eller satt privat?), precis som det andra du länkar till.
Ole-Jörgen Persson outar sig således på samma gång som politiskt feghjärtad och påstridigt pretentiös - liknande förmätenhet och manér som vid uppträdandet i Swebbtv:s Youtube-reportage. Eller kanske att han var berusad igår kväll när han först offentliggjorde det senare inlägget (försöket att förtala Swebbtv...), och därefter kom på bättre tankar?
En del av Ole-Jörgen Perssons attack, pajiga hatinlägg mot och dylika förtal av Swebbtv än en gång:
Citat:
Under alla omständigheter; jag dokumenterar allt och de värsta påhoppen kommer att polisanmälas. Och så även från Twitter och om det går över gränsen här på Facebook. Det får vara gränser för allt och för mig är den gränsen passerad nu.
Jag säger i klippet Swebb-TV valt att visa att de och deras anhängare är en del av problemet, inte en del av lösningen. Det står jag för.
En affärsidé som går ut på att sprida lögner, halvsanningar, hat och hot kan inte vara en lösning på något utan enbart ett problem.
Den politiskt ansträngde O-J Persson biter sig i sin (moderata) stjärt när han raderar, redigerar och mörklägger på det här sättet. Hans politiska stil är våpigt utstuderad (och då behöver man inte ha hans märkliga pretto-kroppsspråk och lätt blottarsjuka blondering av den gråa kalufsen i åtanke...).
När O-J med skramlande och hotfull ton skriver "jag dokumenterar allt och de värsta påhoppen kommer att polisanmälas" är ju det mest av allt ett uttryck för (broiler)politisk förslagenhet, ett durkdrivet sätt att reagera över den massiva kritik han får i kommentarer vid Youtube-klippet och i inlägg på Facebook. Han tycks hela tiden välja att glömma det sakliga folk invänder mot i den aktuella politiska frågan. I stället uppträder Persson alltså politiskt syltryggat, försöker flytta fokus genom försöket att damma av ett tillgjort associationsskuld-kort mot Swebbtv - samtidigt som han själv
hotar ("kommer att polisanmälas" etc) och
hatar loss mot Swebbtv och Willgert. Fascinerande.