2019-11-10, 04:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ingethoppingetjobb
Hej. Läste på M-politikerns twitter att det tekniska underlaget för beslutet ligger på Stockholms stads hemsida.
Jag hittar det inte, länk;https://edokmeetings.stockholm.se/committees/spanga-tensta-stadsdelsnamnd/mote-2019-10-24 kanske ni har bättre lycka än mig.
Länk till hans påstående https://mobile.twitter.com/FredricMorenius/status/1192924520891527172

1000 hand hjärtan till alla

Han ljuger och inte särskilt bra heller.
Citera
2019-11-10, 04:43
Medlem
Ole-Jörgen Persson är maktens arrogans personifierad.

Har misslyckats fullständigt i sin roll som politiker; och nu skyller han istället ifrån sig

Han äcklar mig grovt!
Citera
2019-11-10, 11:32
Medlem
Sam.Boyds avatar
Åter en briljant intervju från Swebbtv, denna gång med P-O Eriksson fd VD Sandviken.

Vi får se om P-O får samma skit för att vara med som Östling fick.
Jag tror inte det då han tidigare är ”känd klimatförnekare” o inte lika aktiv.

Oroande är den destruktiva synen klimathysterin har mot svensk industri, en industri som drivit svensk forskning o utveckling framåt i århundraden o lagt grunden för vår välfärdsstat.

Censuren på KTH o andra institutioner är beklämmande. Den akademiska världen har en djup kris. Det avspeglar sig i hur en ”professor” vid Uppsala ville att Säpo skulle undersöka Östling o hans vänner för kontakter med vitmakt pga av att Östling tog ett exempel på kulturskillnader o nämnde Somalier.
Senast redigerad av Sam.Boyd 2019-11-10 kl. 11:34.
Citera
2019-11-10, 12:15
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Åter en briljant intervju från Swebbtv, denna gång med P-O Eriksson fd VD Sandviken.

Vi får se om P-O får samma skit för att vara med som Östling fick.
Jag tror inte det då han tidigare är ”känd klimatförnekare” o inte lika aktiv.

Oroande är den destruktiva synen klimathysterin har mot svensk industri, en industri som drivit svensk forskning o utveckling framåt i århundraden o lagt grunden för vår välfärdsstat.

Censuren på KTH o andra institutioner är beklämmande. Den akademiska världen har en djup kris. Det avspeglar sig i hur en ”professor” vid Uppsala ville att Säpo skulle undersöka Östling o hans vänner för kontakter med vitmakt pga av att Östling tog ett exempel på kulturskillnader o nämnde Somalier.

Intressant är att de två reportage man gjort om äldreboendens nedläggning till förmån för asylanter är att det är moderata politiker som drivit igenom besluten. Rimmar illa med vad man som oppositionsparti säger i riksdagen. P-O framställs mer som en vänsterpartist.
Citera
2019-11-10, 12:25
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Intressant är att de två reportage man gjort om äldreboendens nedläggning till förmån för asylanter är att det är moderata politiker som drivit igenom besluten. Rimmar illa med vad man som oppositionsparti säger i riksdagen. P-O framställs mer som en vänsterpartist.

P-O vänster?
Kan du utveckla?
Citera
2019-11-10, 12:27
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky

Kan du vara hygglig och kort utveckla, vad moderaterna säger i riksdagen som motsäger hur denne moderate politiker agerar? De sju invandringsansvariga partierna är ju eniga om, att invandringspolitikens negativa konsekvenser för landets befintliga befolkning EJ har ngn relevans för hur migrationspolitiken bör utformas.
Citera
2019-11-10, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Ole-Jörgen Persson är maktens arrogans personifierad.

Har misslyckats fullständigt i sin roll som politiker; och nu skyller han istället ifrån sig

Han äcklar mig grovt!

Det tycks vara svårt för allmänheten att få ta del av beslutsunderlag. På Ole-Jörgen Perssons twitter tillfrågas han:

”Presentera istället den/de tekniska utredningar genomförda av Micasa som påvisar det behov ni har fattat beslut utifrån. För självfallet finns ett gediget sådant underlag, och det är offentliga handlingar. Lägg fram dem så är diskussionen avklarad.”

Och svarar:

”Finns i förvaltningens tjänsteutlåtande. Bara att läsa.”

”Det finns på Stockholms stads hemsida och är fritt fram för envar att läsa.”

Två personer berättar i tråden att de inte hittat detta på hemsidan:

”Hej igen Ole Jörgen. Förvaltningens tjänsteutlåtande finns inte upplagt på nätet för allmän tillgång såvitt jag kan se.”

”jag hittar inte heller tjänsteutlåtandet”

https://mobile.twitter.com/fredricmorenius/status/1192924520891527172
Citera
2019-11-10, 15:33
Avslutad
Åter har SwebbTV gjort en intervju med en person som faktiskt kan något. Återigen frågar man sig varför SVT är så totalt ointresserade av svenskt näringsliv, och den kompetens som finns där. Inte minst bland fd VDar som kan uttala sig frimodigare än de VDar som idag är i tjänst.
Citera
2019-11-10, 16:24
Medlem
Faktenchecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav542
Han har alltså haft ett otroligt jobbigt beslut att fatta med att slänga ut gamlingarna men påstår sig nu vilja göra allt för att hjälpa dem.
Låter osannolikt. Med erfarenhet från OJP:s karriär och historia ser det inte precis ut att ligga i Ole-Jörgens natur, vare sig politiskt eller personligt, att vilja hjälpa gamlingar på ett seniorboende i en sådan situation som denna, alldenstund annat finns på OJP:s agenda. I förstone för OJP är det pengar och därvidlag pk-politik à la att andra (mer lönsamma...) framgent ska bo där vid Fristad - vad som i framtiden händer med åldringarna är liksom mindre intressant, troligen ointressant i praktiken för OJP.
Citat:
Tvärtom får OJP sista ordet:
”– Vi har ingen anledning att misstro bedömningen som fastighetsägaren har gjort.”
Det där om "Vi har ingen anledning att misstro bedömningen" han och andra politiker kör med i politiska sammanhang är en politisk-teknisk floskel för att vinna tid (slippa svara på allmänhetens och journalisters frågor) och kunna hålla sig borta från ansvar.
Citat:
Så inte konstigt att OJP blir uppretad av att plötsligt möta betydligt proffsigare swebbtv och att han desperat försöker brunsmeta kanalen.
OJP:s utstuderade försök att brunsmeta Swebbtv kan sägas ha varit ganska väntat, han har s.a.s. väntat in denna tidpunkt. Man ser på det stridslystna beteendet, det dylika hatet, hätskheten, i hans ögon gentemot Willgert, att han närmast sett fram emot att kunna gå till attack inför en stor församling som han gjorde i klippet som Swebbtv publicerade 5 november - https://www.youtube.com/watch?v=1eUoXzcxNz4&t
OJP är av allt att döma oerhört pressad och vill under inga omständigheter ha med Swebbtv att göra då de granskar på det sakliga sätt de gör, när de ställer de frågor folk i gemen verkligen undrar över.
OJP:s brunsmetningsttack Swebbtv på mötet -
"Det är du och dom som står bakom dig...", "Du...förmodligen haft ett syfte med att...", "syftet med det kan jag bara spekulera i...", "...men du är alltså en del av problemet här och inte en del av lösningen"
- och senare OJP:s försök att förtala, hata mot och desinformera om Swebbtv och Willgert på Facebook -
"När jag går in på Swebb-TVs Youtubekanal /.../ vit-makt-människor som", "En affärsidé som går ut på att sprida lögner, halvsanningar, hat och hot kan inte vara en lösning på något utan enbart ett problem"
- säger mycket om vad Ole-Jörgen Persson är för människa, politisk person och kanske en del om vad Moderaterna och Spånga-Tensta stadsdelsnämnd har för politisk plan...
Citera
2019-11-10, 16:38
Medlem
Faktenchecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav542
Det tycks vara svårt för allmänheten att få ta del av beslutsunderlag. På Ole-Jörgen Perssons twitter tillfrågas han:

”Presentera istället den/de tekniska utredningar genomförda av Micasa som påvisar det behov ni har fattat beslut utifrån. För självfallet finns ett gediget sådant underlag, och det är offentliga handlingar. Lägg fram dem så är diskussionen avklarad.”

Och svarar:

”Finns i förvaltningens tjänsteutlåtande. Bara att läsa.”

”Det finns på Stockholms stads hemsida och är fritt fram för envar att läsa.”

Två personer berättar i tråden att de inte hittat detta på hemsidan:

”Hej igen Ole Jörgen. Förvaltningens tjänsteutlåtande finns inte upplagt på nätet för allmän tillgång såvitt jag kan se.”

”jag hittar inte heller tjänsteutlåtandet”

https://mobile.twitter.com/fredricmorenius/status/1192924520891527172
Ole-Jörgen vill av allt att döma inte agera sakligt och ansvarsfullt. Han har hittills vägrat att besvara den mest centrala frågan, den han fått av otaliga personer i sociala medier: en länk till det tjänsteutlåtande, han hänvisar till, som ligger till grund för Spånga-Tensta stadsdelsnämnds beslut. Det närmaste han kommer, som på Twitter (i det flöde du länkar till), är att säga "Det finns på Stockholms stads hemsida och är fritt fram för envar att läsa".
Uppenbarligen vill han dölja och/eller förhala information om Micasas underlag och/eller vad som står i tjänsteutlåtandet eftersom han envist inte vill länka till infon på den webbplats han nämner.

På mötet som Swebbtv filmade lyckades också Ole-Jörgen Persson i utstuderad mening undvika den frågan. Dels genom att inte tillåta ytterligare frågor från Swebbtv (han svarade inte ens sakligt på den fråga Swebbtv ställde), dels genom att på halt sätt prata bort frågor från seniorerna vilka berörde Micasa och vilket underlag Spånga-Tensta stadsdelsnämnd haft för beslutet att tvinga bort alla åldringar från Fristads serviceboende.
Citera
2019-11-10, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faktencheck
Låter osannolikt. Med erfarenhet från OJP:s karriär och historia ser det inte precis ut att ligga i Ole-Jörgens natur, vare sig politiskt eller personligt, att vilja hjälpa gamlingar på ett seniorboende i en sådan situation som denna, alldenstund annat finns på OJP:s agenda. I förstone för OJP är det pengar och därvidlag pk-politik à la att andra (mer lönsamma...) framgent ska bo där vid Fristad - vad som i framtiden händer med åldringarna är liksom mindre intressant, troligen ointressant i praktiken för OJP.
Det där om "Vi har ingen anledning att misstro bedömningen" han och andra politiker kör med i politiska sammanhang är en politisk-teknisk floskel för att vinna tid (slippa svara på allmänhetens och journalisters frågor) och kunna hålla sig borta från ansvar.OJP:s utstuderade försök att brunsmeta Swebbtv kan sägas ha varit ganska väntat, han har s.a.s. väntat in denna tidpunkt. Man ser på det stridslystna beteendet, det dylika hatet, hätskheten, i hans ögon gentemot Willgert, att han närmast sett fram emot att kunna gå till attack inför en stor församling som han gjorde i klippet som Swebbtv publicerade 5 november - https://www.youtube.com/watch?v=1eUoXzcxNz4&t
OJP är av allt att döma oerhört pressad och vill under inga omständigheter ha med Swebbtv att göra då de granskar på det sakliga sätt de gör, när de ställer de frågor folk i gemen verkligen undrar över.
OJP:s brunsmetningsttack Swebbtv på mötet -
"Det är du och dom som står bakom dig...", "Du...förmodligen haft ett syfte med att...", "syftet med det kan jag bara spekulera i...", "...men du är alltså en del av problemet här och inte en del av lösningen"
- och senare OJP:s försök att förtala, hata mot och desinformera om Swebbtv och Willgert på Facebook -
"När jag går in på Swebb-TVs Youtubekanal /.../ vit-makt-människor som", "En affärsidé som går ut på att sprida lögner, halvsanningar, hat och hot kan inte vara en lösning på något utan enbart ett problem"
- säger mycket om vad Ole-Jörgen Persson är för människa, politisk person och kanske en del om vad Moderaterna och Spånga-Tensta stadsdelsnämnd har för politisk plan...

Ole-Jörgen Persson har (dålig?!?) erfarenhet av att ha blivit ”förevigad” av SwebbTV sedan tidigare.

Det här är från möte i Spånga april 2016 angående modulhusbygge för flyktingar:

https://youtu.be/WtCHck-BEB4

https://youtu.be/QY4RVHEV7ho
Citera
2019-11-10, 17:14
Medlem
Skrivet om SwebbTV:s inspelning från 2016:

”Moderaten Ole-Jörgen Persson höjde rösten och menade att vi minsann har ett ansvar att ta emot migranter och ge dem bästa tänkbara service. Han fick enstaka applåder av några partivänner i publiken.

Titta på inspelningarna som gjorts av Svensk Webbtelevision. Här ser vi Sverige i ett nötskal. I publiken sitter vanliga människor som ifrågasätter att det ska byggas modulhus och asylboenden i deras närhet.

Mitt emot publiken sitter politiker och ansvariga tjänstemän som ska vara på frågor. Men de kan inte svara på några frågor, de bara svamlar och publiken blir ännu mer upprörd över bristen på svar.”

https://asylkaos.wordpress.com/tag/ole-jorgen-persson/

Obs, bara något jag hittade på nätet, jag känner inte närmare till den bloggen/sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in