2019-11-08, 13:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Så skamligt så det finns inte ord för det.
NW-Vilken son!

Ja NW är en bra son och alltid varit. Det är aldrig barnens fel utan föräldrarnas.
Men i den här tråden tar en del tydligen Lenas parti och antyder att NW överdriver eller ljuger.

Inte undra på att så många barn far illa och i värsta fall begår självmord eller dödas när människor hellre försvarar förälderns rättigheter än barnets.
Citera
2019-11-08, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja NW är en bra son och alltid varit. Det är aldrig barnens fel utan föräldrarnas.
Men i den här tråden tar en del tydligen Lenas parti och antyder att NW överdriver eller ljuger.

Inte undra på att så många barn far illa och i värsta fall begår självmord eller dödas när människor hellre försvarar förälderns rättigheter än barnets.

Finns ingen som påstår att NW ljuger. Däremot ser jag postare som är skeptiska till uppgifterna och värnar om att inte göra detta till en trådsanning. Enda källan på dessa uppgifter kommer ifrån tveksamma Schazz som uppenbarligen haft fel förut. Lite pinsamt blir det när postare som ivrigt ifrågasätter det faktum att LW hotades och trakasserades utav SD, vilket flertalet personer styrkt och lämnat uppgifter angående, anammar detta påstående och sväljer det med hull och hår.

Jag har inga extra uppgifter angående informationen mer än att allt pekar på att LW och NW hade en väldigt god relation vid tidpunkten för mordet.
Citera
2019-11-08, 13:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Loggningen från Hall of Fame Eventet 11 mars -17 reagerade jag på förra sommaren och påtalade i tråden. Just orden "Min nya vän (som jag alltid ska vara snäll mot)" kändes som ett speciellt budskap till LW. Jag anar att hon är den andre personen på bilden som SD tog på sin "nya vän". Hon döljer medvetet sitt ansikte genom att lyfta upp armen i fotoögonblicket.
Tjejen på bilden har en klubbtröja på sig: "IF SKADE" +emblem. - LW närvarade inte vid prisutdelningen 170311 (i vart fall ingen loggning från hennes sida, och cachen finns inte i hennes logglista):
https://coord.info/GLQG91XF (däremot 171103: PRE FAD - EAT, MEET AND GREET https://coord.info/GC7CG4C - där äv. BX närvarade)

I stället är hon 170311 FTF 15.40 på mysteriecachen Spy in Sweden #11 https://coord.info/GLQCT7V0 (bilden på ”spionlandet” tagen 170311 kl, 16.03).
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
När hon försökte lära känna nya vänner såg han till att liera sig med dem för att inte tappa kontrollen på henne?
Ja, med största sannolikhet, och hade säkert ringat in BX tidigare. - Eller för att citera LW i hennes Tummetott-logg 180319: "...anade mig till att HTD som vanligt satt inne med mera information än oss vanliga dödliga...". https://coord.info/GLV8P824
Senast redigerad av letsdoit 2019-11-08 kl. 13:28.
Citera
2019-11-08, 13:19
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Eller viftar bort det som vanliga
tonårsproblem (lägger hela skulden på
sonen).
Citera
2019-11-08, 13:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Finns ingen som påstår att NW ljuger. Däremot ser jag postare som är skeptiska till uppgifterna och värnar om att inte göra detta till en trådsanning. Enda källan på dessa uppgifter kommer ifrån tveksamma Schazz som uppenbarligen haft fel förut. Lite pinsamt blir det när postare som ivrigt ifrågasätter det faktum att LW hotades och trakasserades utav SD, vilket flertalet personer styrkt och lämnat uppgifter angående, anammar detta påstående och sväljer det med hull och hår.

Jag har inga extra uppgifter angående informationen mer än att allt pekar på att LW och NW hade en väldigt god relation vid tidpunkten för mordet.

Ok vet du varför NW bodde hos UW på heltid? Det är väl knappast något han valde för att det var roligt att vara ifrån sin mamma och syskon varannan vecka.
Citera
2019-11-08, 13:25
Medlem
Citat:

Helt rätt tolkat, tyvärr väljer vissa att medvetet misstolka det man försöker framföra
Citera
2019-11-08, 13:25
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så hon hade solglasögon på sig så då
måste hon ha blåtiror under?
Nej, hon bär ofta solglasögon. - Bilden togs med som ett komplement till den andra bilden.
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon såg ju ut så. Hon har alltid mörka skuggor runt ögonen när korten tas från den vinkeln och i det ljuset.
Ja, men här var det ett misstänkt blåmärke på hö öga (synligt även genom solglasen). - Åtminstone två hypoteser bör därför ställas upp - och längre kan vi nog inte komma utan ett FUP.
Citera
2019-11-08, 13:26
Medlem
Citat:
Ok vet du varför NW bodde hos UW på heltid? Det är väl knappast något han valde för att det var roligt att vara ifrån sin mamma och syskon varannan vecka.

Nej det vet jag inte. Men rent generellt är det vanligt att barn i den åldern väljer en förälder att bo hos eftersom det blir lättare. Jag vet dock att han ofta kom över och åt frukost och övningskörde med LW.

Däremot om man pratar barn, och om det kan tänkas ha något med mordet att göra även om jag inte förstår hur, så viskas det om att SD/HD och deras barn haft mycket med det sociala att göra.
Citera
2019-11-08, 13:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Helt rätt tolkat, tyvärr väljer vissa att medvetet misstolka det man försöker framföra

Det var ni som började med att misstolka att uppgifterna endast kommer från Schazz.
Som att jag inte skulle kunna be några av mina kollegor på ÖU att göra efterforskningar i bl.a. denna fråga.

Ni får väl vänta på FUP helt enkelt.
Citera
2019-11-08, 13:34
Medlem
Citat:
Nej det vet jag inte. Men rent generellt är det vanligt att barn i den åldern väljer en förälder att bo hos eftersom det blir lättare. Jag vet dock att han ofta kom över och åt frukost och övningskörde med LW.

Däremot om man pratar barn, och om det kan tänkas ha något med mordet att göra även om jag inte förstår hur, så viskas det om att SD/HD och deras barn haft mycket med det sociala att göra.

Jag vet varför de tillsammans valde detta boende. L:s bostadsrätt hade 4 rok och alla föräldrar vet väl att barn (och vuxna) vill ha eget rum? Speciellt när de kommer upp i åren. De löste det praktiska på det sättet.
Citera
2019-11-08, 13:35
Medlem
Citat:
Det var ni som började med att misstolka att uppgifterna endast kommer från Schazz.
Som att jag inte skulle kunna be några av mina kollegor på ÖU att göra efterforskningar i bl.a. denna fråga.

Fast uppgifterna kommer enbart från Schazz. Han uppger en källa som vi inte kan ta del av därmed är det endast hens skrivna ord som det finns att gå på.
Citera
2019-11-08, 13:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Ja det har också nämnts men det var under småbarnstiden när HD mådde dåligt tror jag.
Det är därför hennes föräldrar ställt upp så mycket och därför klandrar inte jag varken HD eller LW för de tagit emot stöd och hjälp av närstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in