2019-11-09, 02:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Loggningen från Hall of Fame Eventet 11 mars -17 reagerade jag på förra sommaren och påtalade i tråden. Just orden "Min nya vän (som jag alltid ska vara snäll mot)" kändes som ett speciellt budskap till LW. Jag anar att hon är den andre personen på bilden som SD tog på sin "nya vän". Hon döljer medvetet sitt ansikte genom att lyfta upp armen i fotoögonblicket.

När hon försökte lära känna nya vänner såg han till att liera sig med dem för att inte tappa kontrollen på henne?

-----------

Länk till sammanfattning
www.flashback.org/sp69225469

Beholder dyker inte upp i LWs flöde
förrän våren -18.
Frågan är hur väl hon kände honom?

När hon blev återställd efter skadan så
verkar det ha slagit över totalt med GC
tillsammans med en massa olika män.

MgL trodde att de var ett par?

Speedlinkans vänner trodde att de var ett
par.

Beholder trodde att de var ett par?

+SD
+LagAmie, som hon sagt till att hon inte
ville ha något förhållande med någon man.
Vad kände han om han fick veta att hon
samtidigt hade flera parallella förhållanden
med andra män?
+ kanske fler trånande herrar som fått
samma besked som LagAmie?

Vem vet hur många fler det var som
trodde att de hade ett seriöst förhållande
med LW?

Och hon postade öppet på sitt GC-konto
om dessa män.
Vem som helst av dem och deras ev
kvinnor kan ha tyckt sig ha motiv att
skada henne.

Man kan inte leka med människors
känslor och tro att det inte ska få några
konsekvenser.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-11-09 kl. 03:29.
Citera
2019-11-09, 03:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Skulle LW hört eller läst i denna tråd hade hon bjudit hem de värsta angriparna på fika med bullar och frågat hur hon skulle kunna hjälpa dem.

Som hon gjorde med HD?
Citera
2019-11-09, 03:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Beholder dyker inte upp i LWs flöde
förrän våren -18.
Frågan är hur väl hon kände honom?

När hon blev återställd efter skadan så
verkar det ha slagit över totalt med GC
tillsammans med en massa olika män.

MgL trodde att de var ett par?

Speedlinkans vänner trodde att de var ett
par.

Beholder trodde att de var ett par?

+SD
+LagAmie, som hon sagt till att hon inte
ville ha något förhållande med någon man.
Vad kände han om han fick veta att hon
samtidigt hade flera parallella förhållanden
med andra män?

Vem vet hur många fler det var som
trodde att de hade ett seriöst förhållande
med LW?

Och hon postade öppet på sitt GC-konto
om dessa män.
Vem som helst av dem och deras ev
kvinnor kan ha tyckt sig ha motiv att
skada henne.

Man kan inte leka med människors
känslor och tro att det inte ska få några
konsekvenser.

Eller så hade någon av dem ett förhållande med henne som var på upphällningen, att det kanske inte varit seriöst, men inte tänkte acceptera att hon händelsevis börjar anmäla och jobba på att förtala dem inför gemensamma bekantskapskretsen?
Citera
2019-11-09, 03:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller så hade någon av dem ett förhållande med henne som var på upphällningen, att det kanske inte varit seriöst, men inte tänkte acceptera att hon händelsevis börjar anmäla och jobba på att förtala dem inför gemensamma bekantskapskretsen?

Och bjuda hem deras ev. partner på
fika för att berätta.
Citera
2019-11-09, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Sportig, nykterist och humanist. Vad är det för självdestruktivt med det? Hon hade gjort slut med SD men han lämnade henne inte ifred.
Du kan inte vara en psykolog för då skulle du veta vad riktig självdestruktivitet handlar om.

När gjorde hon slut med SD?
Citera
2019-11-09, 05:38
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
/../
"Min nya vän (som jag alltid ska vara snäll mot)": https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/6a599d52-1f1c-42f6-afe4-b1cea63f5cdc.jpg
"Vännen" som avses är ingen mindre än B*holderX från huvudstaden, tillika nära vän till LW och en av Norgeresenärerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Loggningen från Hall of Fame Eventet 11 mars -17 reagerade jag på förra sommaren och påtalade i tråden. Just orden "Min nya vän (som jag alltid ska vara snäll mot)" kändes som ett speciellt budskap till LW. Jag anar att hon är den andre personen på bilden som SD tog på sin "nya vän". Hon döljer medvetet sitt ansikte genom att lyfta upp armen i fotoögonblicket.
/../

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vet du att hon medvetet avsiktligt döljer ansiktet, eller kan hon möjligtvis vara omedveten om att hon fotas och pratar och gestikulerar och fotot bara blir så?

Det är inte LW som är kvinnan som döljer ansiktet på bilden.

Här finns en annan bild från eventet på samma kvinna i röda tröjan:

Senast redigerad av GilGrissom82 2019-11-09 kl. 05:40.
Citera
2019-11-09, 05:52
Medlem
GilGrissom82s avatar
Btw: en ganska intressant logg från en av eventdeltagarna om paret HD/SD's sk. "fuskloggningar":

"Träffade på Te*m D*vidsson och Y*nkeeDude vid en cache (Som T*nt D*vidsson "försökte" tillskriva sig att dom fann 13:e mars...)".

Senast redigerad av GilGrissom82 2019-11-09 kl. 06:11.
Citera
2019-11-09, 08:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Sportig, nykterist och humanist. Vad är det för självdestruktivt med det? Hon hade gjort slut med SD men han lämnade henne inte ifred.
Du kan inte vara en psykolog för då skulle du veta vad riktig självdestruktivitet handlar om.

Ännu en som sticker huvudet i sanden för vad som verkligen pågick i Lenas liv.
Hon var inte bara i en klassisk våld i nära relation som slutade i mord.

Ja där slog huvudet på spiken. Eftersom du inte är psykolog kan du uppenbarligen inte se klassiska våld i nära relation inte passar in på SD och Lenas relation men det kan jag
Citera
2019-11-09, 08:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
När gjorde hon slut med SD?

Det om något har blivit en trådsanning. Var kommer den informationen ifrån?

De hade ett destruktivt av och på förhållande under 6 års tid. Varför skulle det sista avbrottet (om det fanns någon) inte också varit av tillfällig karaktär?
Citera
2019-11-09, 08:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokstavskombo
Trådsanning 1?

Kan man anta att uppgifterna i webbartikeln om HD:s gripande var helt enkelt falska?
Visst, så kan det naturligtvis vara. Men det är väl oklart vad det i så fall skulle vara i de här uppgifterna om HD:s gripande som inte stämmer. Att artikeln raderades skulle annars också kunna ha någonting att göra med att det var just den här dagen (28/8 2019) som polischefen Lars Bergman meddelade att det från och med nu var "locket på", och att ingen polis längre får uttala sig. Kanske var det så att tidningen hade missat att sekretess samma dag hade införts, och att polisen med anledning av den här senkomna publiceringen nu slog en signal till tidningen och inskärpte den nya ordern?

Citat:
Ursprungligen postat av bokstavskombo
Trådsanning 2?

Ledaren finns kvar.
Tack, då vet vi att NA:s ledarkrönika om UG ligger kvar. Märkligt att den inte gick att hitta vid en googling på rubriken "Kan hon vara opartisk domare?", men det är möjligt att den av någon anledning inte finns lagrad i googles servrar.

Edit: Såg nu att NA har bytt rubrik på ledarkrönikan.
Senast redigerad av Draifos 2019-11-09 kl. 09:27.
Citera
2019-11-09, 09:37
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det är inte LW som är kvinnan som döljer ansiktet på bilden.

Här finns en annan bild från eventet på samma kvinna i röda tröjan:

Tackar, jag ser bakåt i tråden att det påtalats i flera postningar att hon var hemma i Örebro då. Det jag reagerade på förra sommaren var mer att SD skrev i bildtexten att han lovade vara snäll mot sin nya vän (JH). Naturligtvis funderade jag på till vem budskapet var riktat. Det kan förstås ha varit till någon helt annan än LW eftersom han inte bara ägnat sig åt att ge passningar till just henne.

Det verkar som att LW hade barnvecka den 11 mars -17 och tydligen fanns UW med på ett hörn, av hennes loggar att döma. Eftersom hon var medlem i arrangörsgruppen för THOS GT blir jag lite förvånad att hon inte var med på eventet när Team Davidss*n belönades med medaljer för sitt initiativtagande till GeoTouren. Det var kanske under den här perioden det blivit känt att hon hade polisanmält SD för bilincidenten?

-----------

Länk till sammanfattning
www.flashback.org/sp69225469
Citera
2019-11-09, 09:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ett underliggande hot, - oh ja!

Mycket troligt.

LW, 4 maj, 2018: https://coord.info/GLVRK95D

"Fredag eftermiddag?" föreslår BX. Haha, rolig är han! Vi ska umgås hela helgen, men på fredagen har jag ett ärende i stan och ska sedan träffa en vän där, vi kanske kan ta den på söndagen? Så blir det såklart inte, då ska vi inte ha den här att tänka på."

"Möter BX djupt nere i underjorden på den stora Stockholm City som fortfarande förundrar mig. Lättsam färd med pendeln till Handen innan en rejäl, men trevlig promenad till denna final, med hela helgens packning på ryggen! Sommaren viskar att den är på väg och det är typ för varmt med t-shirt (jo, den stannade på ändå)."

LW verkar ha bott hos BX under helgen. Fick SD fnatt av att läsa uppdateringar, präglade av stor livsglädje och lättsam spontanitet? En hjärna som gick i spinn fantiserandes om både siffror och förtroendefulla samtal?
Resan helgen dessförinnan kan ha utgjort upprinnelsen till ett våldsamt hat när han märkte att den makt han hade haft över henne nu var bruten. - Definitivt, och utan återvändo. En Norgeresa var i antågande, LW var förväntansfull och själv kände han sig mest pressad och stressad av att behöva resa iväg med en snart fd hustru, där glöden sedan länge hade falnat.

Var det så här han kände sig när han låg ensam i mörkret och nervöst rullade sina tummetottar?

HTD, dagen efter eventet: https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/b04bc225-cfc8-4682-ac1c-5dc8b6e22317_l.jpg
"The good, the bad and the ugly?"

-----------

Vi har läst den här loggen förut, och nu när jag läser den igen känner jag hur det måste ha sett ut för SD.

En hel helg hos BX, man kan riktigt känna hennes glädje att vara i Sthlm. Man kan förstås ana att här handlar det inte bara om vänskap,

".....vi kanske kan ta den på söndagen? Så blir det såklart inte, då ska vi inte ha den här att tänka på."

Måste stuckit i ögonen på SD när han läste denna loggning.
Undrar vad söndagen var vikt åt?

Allt det som de tidigare gjorde tillsammans , gör hon nu sprudlande glad och energisk med en annan.

Jag förvånas inte att SD behöver sudda ordentligt nu, allt för att visa att han tog L*enas "nya" liv med gott mod, hjälpte henne till och med med geocachingen inför Norgeresan med BX. De var de allra bästa vänner och träffades till och med helgen innan mordet. Sudda, sudda.

L*ena verkar vara en person som kan ha många järn i elden samtidigt. Hon hade andra planer för fredagen och hade en tanke på att komma till Stlhm på söndagen, men han övertalar henne att komma på fredag em. Hela helgen tillsammans!

Först träna på fredagsmorgonen, jobba, fredagsfika, lunch, tåg till Stockholm. Ut till Handen med hela reskittet för helgen i ryggan. Nyläkta ben. Vilken energi!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in