2019-11-08, 11:54
Medlem
Herregud vilka motiverade GM. Först Obai av misstag och sedan dagen efter göra det.
Citera
2019-11-08, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Herregud vilka motiverade GM. Först Obai av misstag och sedan dagen efter göra det.
Jawad sån fucking retard. Vem är förvånad? Nu får han skaka galler istället😂
Citera
2019-11-08, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oz123
Jawad sån fucking retard. Vem är förvånad? Nu får han skaka galler istället😂
Jag menar jag är förvånad över deras kraftiga beslutsamhet. BO måste vara ett svin någongång?
Citera
2019-11-08, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Jag menar jag är förvånad över deras kraftiga beslutsamhet. BO måste vara ett svin någongång?
Nja, beslutsamheten har nog mer att göra med att de skulle få 50.000Euro för det av anstiftaren SS. SS konflikt med BO verkar vara ganska bagatellartad, då de tydligen ska ha börjat med nåt bråk om en tjej för att sedan eskalera
Citera
2019-11-08, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Har även jag läst domen och förstår inte hur denne Taha kommer undan? Att de är fastställt att de är han som först skadeskjuter abdulaziz med en AK måste ju vara medhjälp till mord alternativt mordförsök?

Nä förstår jag inte i heller. Och trodde först att åklagaren inte garanterat sig med alternativa gärningar. Men det verkar hon ha gjort och då framstår det som ännu mer konstigt att han går fri🤔
Citera
2019-11-08, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Nä förstår jag inte i heller. Och trodde först att åklagaren inte garanterat sig med alternativa gärningar. Men det verkar hon ha gjort och då framstår det som ännu mer konstigt att han går fri🤔
Ja de är för mig helt oförståeligt att han person som bevisligen varit med och avlossat skott vid ett mord och även planerat mordet kan gå loss med dagsböter? Mycket konstigt, får hoppas att Hovrätten korrigerar detta misstag
Citera
2019-11-08, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Nja, beslutsamheten har nog mer att göra med att de skulle få 50.000Euro för det av anstiftaren SS. SS konflikt med BO verkar vara ganska bagatellartad, då de tydligen ska ha börjat med nåt bråk om en tjej för att sedan eskalera

Jag förstår inte riktigt detta heller.
500 000 delat på fyra - är inte det otroligt lite för att ha ihjäl någon? Sen finns det säkert någon "goodwill"-vinst i att man visar sitt våldskapital som gör att man stiger i någon informell hierarki - men själva pengen! Vem skulle mörda för så lite om man inte själv var skuldsatt över öronen och riskerar att stryka med om inte skulden betalas snart?

Det här kanske inte var så givande för diskussionen eg. Jag bara står frågande inför summa såväl som det utpekade motivet.
Citera
2019-11-08, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinguiden
Jag förstår inte riktigt detta heller.
500 000 delat på fyra - är inte det otroligt lite för att ha ihjäl någon? Sen finns det säkert någon "goodwill"-vinst i att man visar sitt våldskapital som gör att man stiger i någon informell hierarki - men själva pengen! Vem skulle mörda för så lite om man inte själv var skuldsatt över öronen och riskerar att stryka med om inte skulden betalas snart?

Det här kanske inte var så givande för diskussionen eg. Jag bara står frågande inför summa såväl som det utpekade motivet.
Tror nog att AJ tog mesta delen av byten då andra skytten T fick 100k, kan för oss låta lite men för dessa indiivder som förörjer sig på kriminallitet kan nog 100k i kontanter va ganska mycket... Räcker för att köpa ett par t-shirts från gucci, någon halvdyr klocka och köpa ett par helrör på krogen
Citera
2019-11-08, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Har inte läst fup ännu men är svartsjukegrejen som nämns i AB som motiv Abdulaziz ex flickvän s@ra?

BO golade på SS efter att ha blivit knivhuggen för några år sedan. Han tog sedan tillbaka allt efter att ha fått ekonomisk kompensation. M*ysem golade till BO om att han skulle skjutas. Bägge sköts.

Det här är ju en bransch där marknadsandelarna och hälsan är beroende av hur stor skräck man kan sätta i sin omgivning. Därför måste golare dö.

Vad som händer när man förlorar den kontrollen, när man haft den, har ju blivit tydligt efter Galaxy.
Citera
2019-11-08, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Tror den ligger här en del av den i allafall.

Tackar! Blir det något gött att läsa i helgen
Citera
2019-11-09, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Tackar! Blir det något gött att läsa i helgen
Det dör 1500 etniska svenskar i självmord. Tycker du att det är lika giiöttt?
Citera
2019-11-09, 20:21
Bannlyst
Så ahmed blev skjuten för att räddat en annan ahmed?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in