2019-11-08, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnifique97
Vem är denna taha? Vad är hans fullständiga namn?
Taha el ali

Kusin med moghrabi bröderna. Figurerat i många fuppar. Även denna.

Ahm3d almoghrabi var han som körde på kvinnan och barnvagnen för ett par år sedan i vansinnesdådet då snuten jagade honom på nobeltorget i malmö.
Kvinnan o barnet hamnade under en bil och hon fick benet bortplockad. Blev lite offtopic nu
Citera
2019-11-08, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnienumberone
Salam Shebani är en av dem smartaste och snyggaste och mest omtyckta badboyn Svealand någonsin haft. Tillskillnad från alla rötägg gangstrar malmö har så är denna killen känd för att vara korrekt. Om alla gangstrar hade fastigheter, akademiskt bakgrund och sysslade med välgörenhet...
Lilla bonnie lilla bonnie
Lille söteee bonnie
Vet du att
Vet du att....

Lilla hjärtat. Vi skiter i hans välgörenhet, hans diplomatiska bakgrund och hana fastigheter.
Är han känd för att vara korrekt? Varför gömmer han sig? Han är väll så pass korrekt att han borde.lämnat in sig då han vet att han är efterlyst?
Citera
2019-11-08, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
Jag får lite dåliga vibbar av hur domen är skriven. Jag tror inte jag nånsin sett några resp så MÅNGA invändningar från försvaret nerskrivna i en dom. Dom invändningarna är inte utan substans, faktiskt. Det får mej att tro att domen kommer ändras i hovrätten, för den lär hamna där. Och tyvärr tror jag att dom där invändningarna kommer medföra att det blir s k "rimligt tvivel" i flera fall, och därmed fler frikännanden. Vi får se. Att han med AK47:an gick fri från mord är en teknikalitet, tror jag. Dom glömde väl åtala honom för mord alternativt mordförsök (han sköt ju inte ihjäl BO, utan skadsköt bara), där slapp han undan. Som sagt...vi får se.

Edit: kolla vilka summor advokaterna dragit in på det här jävla slöddrets försvar....du o jag betalar.

OM VI bortser från blackberryn. Bara att det funnit krutstänk på jawad borde räcka för livstid

Alla dömdes.för.mord ii samförstånd på vår krog och bar i göteborg äben om man inte viste vem.skytten var.

JA, nästan FEM MILJONER (!!!!) och då pratar vi bara om advokatkostnaderna.

Plussa på ett par (flera) miljoner som gått till personalkostnader för att hålla i rättegången, kriminalvårdare, domare, transporter, 1.5år på.häktet med.plata mat.

Jadu, detta ÄR EN rättegång som kostat skattebetalarna ca 20milj. Om inte mer. Sådana kostnader borde falla på.deras kronofogde belopp och så ska dem aldrig bli beviljade skuldsanering o bli jagade av kronan förevigt.
Citera
2019-11-08, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Håller med. I och med advokatens uttalande om blackberryn är enda beviset. Skulle då inte AJ tex hävda att det inte är hans telefon eller att han lånat den av någon? Förutsatt att de ej skrivit varandras namn och efternamn. Känns som hovrätten skulle kunna fria med tanke på att(som jag fattade de) inte finns någon som helst teknisk bevisning? Ni får gärna rätta mig om jag har fel var någon vecka sen jag läste fuppen
Krutstänk finns på jawad.
Dessutom när blackberryn skrivit vissa meddelanden så har detta kopplats ihop med jawad.

Nu, kommer jag intr ihåg exakt vad men drsr ett exempel att han skrivit vi möts på möllan så ser man att hans tele kopplar upp på möllan elr att han syns på kamera bevakningen.

Han ska ut å resa å är på flygplatsen där han fångas på kamera med sin bb. Samtisigt står de i meddelande jah svarar dej snart ska bara på toa för kamerorna kan fånga upp min pinkod liknande.
Citera
2019-11-08, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optenna53
Att taha går fri är inget som förvånar mig. Finns inga tekniska bevis på honom som kopplar honom till det utan bara snack på gatan och att längden stämmer in på honom. Även att hans smeknamn nämns av jawad i bbn att han är ute och letar efter jazz med sin 180a.
Ja. Borde räcka för samförstånd.
Hans.telefon är avatängd för tiden under mordet där.flickvännen flippar ut och undrar vad som pågår.

Återigen, dem på vår krog o bar dömdes oxo i samförstånd just pga sån grej att alla deras telefoner var urkopplade för tiden under mordet.
Citera
2019-11-08, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optenna53
Om det är nån som gömmer sig i nån råtthåla måste vara du. Det salam säger sant, alla som känner honom vet att han sitter på flera miljoner. Vad är det för råtthåla du snackar om? Killen bor i dubai i en fastighet som är värd flera miljoner medans du sitter och hatar på han på flashback.
Lol. Min frihet är mer värd.än salams.fastighet
Det enda ni pratar om är hana fastigheter 😆😆
Citera
2019-11-08, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Krutstänk finns på jawad.
Dessutom när blackberryn skrivit vissa meddelanden så har detta kopplats ihop med jawad.

Nu, kommer jag intr ihåg exakt vad men drsr ett exempel att han skrivit vi möts på möllan så ser man att hans tele kopplar upp på möllan elr att han syns på kamera bevakningen.

Han ska ut å resa å är på flygplatsen där han fångas på kamera med sin bb. Samtisigt står de i meddelande jah svarar dej snart ska bara på toa för kamerorna kan fånga upp min pinkod liknande.

Aha Åfan då är de stark bevisning läste bara att AJs advokat sagt att allt dom har var mobilen
Citera
2019-11-08, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Aha Åfan då är de stark bevisning läste bara att AJs advokat sagt att allt dom har var mobilen
Hovrätten kommer nog ändra domen till livstid och döma taha också för medhjälp eller mordförsök
Citera
2019-11-08, 06:18
Medlem
Finns det någon FUP som någon kan hänvisa mig till?
Citera
2019-11-08, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
https://minfil.com/scvfs720n4/Malm_TR_B_2885-17_Aktbil_568_pdf

Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Finns det någon FUP som någon kan hänvisa mig till?

Tror den ligger här en del av den i allafall.
Citera
2019-11-08, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
Jag får lite dåliga vibbar av hur domen är skriven. Jag tror inte jag nånsin sett några resp så MÅNGA invändningar från försvaret nerskrivna i en dom. Dom invändningarna är inte utan substans, faktiskt. Det får mej att tro att domen kommer ändras i hovrätten, för den lär hamna där. Och tyvärr tror jag att dom där invändningarna kommer medföra att det blir s k "rimligt tvivel" i flera fall, och därmed fler frikännanden. Vi får se. Att han med AK47:an gick fri från mord är en teknikalitet, tror jag. Dom glömde väl åtala honom för mord alternativt mordförsök (han sköt ju inte ihjäl BO, utan skadsköt bara), där slapp han undan. Som sagt...vi får se.

Edit: kolla vilka summor advokaterna dragit in på det här jävla slöddrets försvar....du o jag betalar.

Håller med har läst domen nu. Ska bli intressant och se om detta håller i hovrätten😉
Citera
2019-11-08, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larunko
Håller med har läst domen nu. Ska bli intressant och se om detta håller i hovrätten😉
Har även jag läst domen och förstår inte hur denne Taha kommer undan? Att de är fastställt att de är han som först skadeskjuter abdulaziz med en AK måste ju vara medhjälp till mord alternativt mordförsök?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in