Citat:
Ursprungligen postat av
FZappa
Jag får lite dåliga vibbar av hur domen är skriven. Jag tror inte jag nånsin sett några resp så MÅNGA invändningar från försvaret nerskrivna i en dom. Dom invändningarna är inte utan substans, faktiskt. Det får mej att tro att domen kommer ändras i hovrätten, för den lär hamna där. Och tyvärr tror jag att dom där invändningarna kommer medföra att det blir s k "rimligt tvivel" i flera fall, och därmed fler frikännanden. Vi får se. Att han med AK47:an gick fri från mord är en teknikalitet, tror jag. Dom glömde väl åtala honom för mord alternativt mordförsök (han sköt ju inte ihjäl BO, utan skadsköt bara), där slapp han undan. Som sagt...vi får se.
Edit: kolla vilka summor advokaterna dragit in på det här jävla slöddrets försvar....du o jag betalar.
OM VI bortser från blackberryn. Bara att det funnit krutstänk på jawad borde räcka för livstid
Alla dömdes.för.mord ii samförstånd på vår krog och bar i göteborg äben om man inte viste vem.skytten var.
JA, nästan
FEM MILJONER (!!!!) och då pratar vi bara om advokatkostnaderna.
Plussa på ett par (flera) miljoner som gått till personalkostnader för att hålla i rättegången, kriminalvårdare, domare, transporter, 1.5år på.häktet med.plata mat.
Jadu, detta ÄR
EN rättegång som kostat skattebetalarna ca 20milj. Om inte mer. Sådana kostnader borde falla på.deras kronofogde belopp och så ska dem aldrig bli beviljade skuldsanering o bli jagade av kronan förevigt.