2020-10-06, 20:27
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Åtminstone Salam bör väl kunna få livstid för det här. De andra två får väl en åthutning är jag rädd.

Ja, jag tror Salam åker dit så att det sjunger om det om de bara lyckas knyta honom till hans Aquarius-telefon. När det gäller Moghrabi vet jag inte riktigt, det fanns väl en del indicier och vittnesmål i FUPen som pekade på att de varit inblandade på något sätt, men där tror jag allt handlar om vilken typ av bevis man lyckats säkra via Encrochat. Vore fint om de jävla fittorna ÄNTLIGEN kunde sättas bakom lås och bom, så jävla mycket skit de ställt till med.
Citera
2020-10-07, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Ja, jag tror Salam åker dit så att det sjunger om det om de bara lyckas knyta honom till hans Aquarius-telefon. När det gäller Moghrabi vet jag inte riktigt, det fanns väl en del indicier och vittnesmål i FUPen som pekade på att de varit inblandade på något sätt, men där tror jag allt handlar om vilken typ av bevis man lyckats säkra via Encrochat. Vore fint om de jävla fittorna ÄNTLIGEN kunde sättas bakom lås och bom, så jävla mycket skit de ställt till med.

Många äckel som är borta från gatorna på långa tider nu. Hoppas att dom här åker all världens väg med 😀
Citera
2020-10-15, 10:36
Medlem
Inget nytt som hänt i detta mål? Hur många var det som åtalades i detta mål? Vet att någon fick 18 års fängelse om jag inte minns fel? Och att det sitter en häktad som greps utomlands finns det fler än dom 2 som är delaktiga i mordet?
Citera
2020-12-08, 13:05
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Misstankarna mot 22-åringen i utredningen av mordet på Docentgatan blir nu genom åtalet mot 29-åringen offentliga.
Men ytterligare ett åtal mot 29-åringen för anstiftan till mord ska lämnas in till Malmö tingsrätt.
Den 30 december åtalas han av kammaråklagare Lisa Åberg för att ha beställt och betalat för mordet på den 23-åring som sköts den 30 mars 2017 på Ramels väg. Efter det mordet ska 29-åringen ha skickat följande sms till mördarna, enligt en förundersökning:
”ERA FUCKING KINGGGSSSSSS MANNENNNNNNNNN vilkkkkkkeennnnn klippning !!! Årets klippning lätt. Ska göra er glada walla”.
En man, Ahmad Jawad, 28, är sedan tidigare dömd för sin delaktighet i mordet på 23-åringen. Han dömdes till fängelse i 18 år.
Rättegången mot ”Patron” inleds den 21 december och beräknas pågå i sammanlagt 40 dagar.
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/patron-bestallde-mord-skytten-skot-fel-person/
Citera
2020-12-08, 23:07
Medlem
Citat:
Moghrabis aquarius tele har blivit tagen i beslag i ett qnnat ärrende. HORAbi hävdar att det inte är hans telefon men överklagar till högre insats att släppa på beslaget då han redan är dömd och rättegång avslutad.

HR går på TR linje och beslutar att den fortf. Skall vara i beslag med tanke på att enchrochat knäckts lär väll dessa telefoner också knäckad inom kort.

Spännande.
Citera
2020-12-08, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/patron-bestallde-mord-skytten-skot-fel-person/
Fup ?
Citera
2020-12-08, 23:10
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Moghrabis aquarius tele har blivit tagen i beslag i ett qnnat ärrende. HORAbi hävdar att det inte är hans telefon men överklagar till högre insats att släppa på beslaget då han redan är dömd och rättegång avslutad.

HR går på TR linje och beslutar att den fortf. Skall vara i beslag med tanke på att enchrochat knäckts lär väll dessa telefoner också knäckad inom kort.

Spännande.

Yes, väldigt spännande!
Citera
2020-12-08, 23:11
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Fup ?

Det vet du
(FB) Skottlossning Hermodsdal, Malmö 2018-02-02 (man ihjälskjuten)
Citera
2020-12-08, 23:57
Medlem
Docentgatan och Ramels väg måste väl vara Sveriges två värsta gator i alla möjliga aspekter?
Citera
2020-12-16, 11:11
Medlem
Citat:
Det vet du
(FB) Skottlossning Hermodsdal, Malmö 2018-02-02 (man ihjälskjuten)
Hittade inte gällande anstiftan på ahmed jazz ?
Citera
2020-12-16, 12:53
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Hittade inte gällande anstiftan på ahmed jazz ?

Menar du åtal mot Salam för anstiftan? Där har åtal inte väckts än, alltså ingen FUP. Men det kommer garanterat.
Citera
2020-12-23, 00:53
Medlem
Citat:

Spännande.

Var har du fått den infon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in