2019-11-09, 15:40
  #9325
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av And1x
I USA betalar vissa män 100'000kr för ett enda vapen. Tex m82 som är ett krypskyttgevär. Dom lägger ner stora pengar på sina intressen, dom har uppenbarligen inte låg status om dom har råd att köpa gevär för dom pengarna.

Om du är rädd och känner dig hotad kan vapen vara härliga.

Annars duger de mest bara till att leka med. Bara för att man gillar att skjuta pilbåge betyder inte det att man vill skada någon eller kriga med den.

Många spränger saker bara för att det är kul. Har inget med våld att göra.
https://www.youtube.com/watch?v=5DeBJqrS680

I övrigt är det väl bara galningar och desperados som tar till vapen mot varandra.

Även kampsportsträning utövas ofta under skratt och gemenskap.

Citat:
Ursprungligen postat av And1x
Att försvara sin tjej så att inte andra män tar över ditt land, tar din tjej ifrån dig, våldtar henne.

Men då kan man ju vänta tills fienden står utanför köksfönstret och skjuta dem därifrån.
Citera
2019-11-09, 15:42
  #9326
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Här har du kvinnors empati i sitt esse:

https://www.youtube.com/watch?v=nrvDhSB7GHk


Mer aktivitet i frontalloben eller ej, kvinnors empati för män är obefintlig.

Detta medan män generellt har stor empati för kvinnor. Vad händer om en kvinna blir trakasserad av en man på stan? Tiotals män rusar instinktivt till kvinnans beskydd.

Och som sagt, det är inte empati som gör att så få kvinnor köper sex.

Nu pratar jag om empati som begrepp, allmänt. Inte empati riktat gentemot det motsatta könet specifikt.
Jag skulle nog hävda att det finns många kvinnor som har empati för män. Syftar du på användarna här eller vad menar du när du säger att kvinnor inte har empati för män?

Bara för att man inte tycker att köpa sex är världens bästa idé så är det inte likställt med att man inte har någon empati.
Du kanske råkar ha träffat kvinnor som är av den mindre empatiska sorten.
Citera
2019-11-09, 15:42
  #9327
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Om man inte vill ha sex är prostitution ett väldigt dumt yrkesval.

Det håller jag med om. Varför det är väldigt viktigt att veta att kvinnan i fråga har valt yrket och inte hamnat där på grund av flera olyckliga omständigheter på vartannat.
Citera
2019-11-09, 15:43
  #9328
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Bara för att man inte tycker att köpa sex är världens bästa idé så är det inte likställt med att man inte har någon empati.
Du kanske råkar ha träffat kvinnor som är av den mindre empatiska sorten.

1) Förstår du inte att män (och en del kvinnor) mår dåligt av att inte få ligga?

2) Om kanske 50% av männen under 30 inte får sex är inte det ett samhällsproblem?
Citera
2019-11-09, 15:48
  #9329
Medlem
Babianens avatar
1) Här är ett exempel från Asien,

Citat:
Among men, a higher proportion among those aged 25 to 29 were staying single - from 77.5 per cent a decade ago to 80.7 per cent last year.

For those aged 35 to 49, the proportion rose slightly, between 0.2 and 1.9 percentage points. Only the proportion for those aged 30 to 34 dipped marginally, down 0.3 percentage points to 40.5 per cent last year.

a) 80% av männen mellan 25 och 29 år är singlar.

b) 40% av männen mellan 30-34 år är singlar.

2) Ska vi ha ett samhälle där män betalar för kvinnors utbildning och sjukvård men 80% av de unga männen inte får sex?
Citera
2019-11-09, 15:49
  #9330
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det finns inget i den källan som styrker att kvinnor skulle vara mer empatiska.

Jo men det är just vad jag skrev, historiskt sett har kvinnor tjänat på att vara mer empatiska men så är det inte i dagens svenska samhället och därför är det inte förvånande att det skett stora förändringar i svenska tjejers beteende. Kvinnor i t.ex. Asien tjänar däremot fortfarande på att vara empatiska och där är de också det i mycket högre utsträckning.

Då detta har förändrats mycket snabbt kan man också ifrågasätta om det är verklig empati eller helt enkelt bara en överlevnadsstrategi. Man lär sig vilket beteende som är och anpassar sig efter det.

Det fanns det visst då om du läste allting.

Om man nu vet att empatisk förmåga styrs från frontalloben (visst område) och kvinnor har mer rörelse där under röntgenundersökningar, och män har motsvarigheten där mekaniska verksamheten utgår ifrån, är det en slump då att vi ser detta i samhället?
Är det också socialt konstruerat att män "är bättre på teknik" menar du då?

Jag tror betydligt mycket mer på biologiska samband än vad jag gör sociala konstruktioner. Sen tror jag definitivt att sociala konstruktioner förstärker mycket av våra evolutionärt nedärvda beteenden.
Citera
2019-11-09, 15:50
  #9331
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det finns inget i den källan som styrker att kvinnor skulle vara mer empatiska.



Jo men det är just vad jag skrev, historiskt sett har kvinnor tjänat på att vara mer empatiska men så är det inte i dagens svenska samhället och därför är det inte förvånande att det skett stora förändringar i svenska tjejers beteende. Kvinnor i t.ex. Asien tjänar däremot fortfarande på att vara empatiska och där är de också det i mycket högre utsträckning.

Då detta har förändrats mycket snabbt kan man också ifrågasätta om det är verklig empati eller helt enkelt bara en överlevnadsstrategi. Man lär sig vilket beteende som är och anpassar sig efter det.

En sak till förressten. Vad baserar du påståendet att kvinnor i Asien är mer empatiska än svenska kvinnor?
Citera
2019-11-09, 15:50
  #9332
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du tror att det är av empati med incels som asiatiska kvinnor har sex med män och inte tvärtom att de är riktigt oempatiska och har sex mot bra betalning är det även av empati kvinnor i Asien säljer ut sina barn via cam

Som jag skrev tycker jag svenska tjejers förändring när de blivit självständiga och de kulturella skillnaderna som finns nu tyder på att empati är en överlevnadsstrategi. Jag tror att dessa kvinnor i Asien och svenska kvinnor tidigare upplevde att de genuint var empatiska men att det till stora delar omedvetet bara är en anpassning till verkligheten.

Det de ser från andra kvinnor i deras omgivning påverkar också hur de upplever att en kvinna ska vara så det här är som du kanske tror inte ett beteende de bara visar upp mot utländska män när de vill sälja sex utan de har detta mot sina landsmän när de lever i relationer också.
Citera
2019-11-09, 15:51
  #9333
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
En sak till förressten. Vad baserar du påståendet att kvinnor i Asien är mer empatiska än svenska kvinnor?

Erfarenhet.
Citera
2019-11-09, 15:51
  #9334
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det håller jag med om. Varför det är väldigt viktigt att veta att kvinnan i fråga har valt yrket och inte hamnat där på grund av flera olyckliga omständigheter på vartannat.

1) Är det inte exakt lika viktigt att kolla att män som lever i sexlöshet gör det frivilligt och inte på grund av flera olyckliga omständigheter?

2) Om det är ett problem att kvinnor har sex mot sin vilja, är det inte lika mycket ett problem att män är sexlösa mot sina vilja?

3) Vad ska vi göra åt de 50% unga män som är ofrivilligt sexlösa?
Citera
2019-11-09, 15:52
  #9335
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Förstår du inte att män (och en del kvinnor) mår dåligt av att inte få ligga?

2) Om kanske 50% av männen under 30 inte får sex är inte det ett samhällsproblem?

Om du ska hävda att detta är ett samhällsproblem så får du komma med relevanta siffror. Om det skulle finnas siffror på att det är så mycket som 50% som inte får ligga kan vi diskutera ett samhällsproblem jo.
Dock behöver man specificera vad " får ligga" betyder. Hur ofta? Med samma partner? Med olika partners?
Citera
2019-11-09, 15:53
  #9336
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu pratar jag om empati som begrepp, allmänt. Inte empati riktat gentemot det motsatta könet specifikt.
Jag skulle nog hävda att det finns många kvinnor som har empati för män. Syftar du på användarna här eller vad menar du när du säger att kvinnor inte har empati för män?

Bara för att man inte tycker att köpa sex är världens bästa idé så är det inte likställt med att man inte har någon empati.
Du kanske råkar ha träffat kvinnor som är av den mindre empatiska sorten.

Ja, men jag menar att mot det motsatta könet har män högre empati. Videon jag länkade är ett typexempel på hur manligt lidande är humor för kvinnor. När det där hände pratade jag med ett par kvinnliga studiekamrater om det och de kunde inte heller låta bli att skratta. Vi vet alla att skulle könen vara omvända här hade ingen skrattat, och sannerligen inte på rikstäckande TV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in