2019-11-09, 15:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Erfarenhet.

Min erfarenhet säger mig att svenska kvinnor är empatiska i hög grad. Nästan alla jag känner är det nämligen. I högre grad än männen jag känner.

Och vad är exakt den erfarenheten du har av asiatiska kvinnors sympati?
Citera
2019-11-09, 15:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det fanns det visst då om du läste allting.

Om man nu vet att empatisk förmåga styrs från frontalloben (visst område) och kvinnor har mer rörelse där under röntgenundersökningar, och män har motsvarigheten där mekaniska verksamheten utgår ifrån, är det en slump då att vi ser detta i samhället?
Är det också socialt konstruerat att män "är bättre på teknik" menar du då?

Jag tror betydligt mycket mer på biologiska samband än vad jag gör sociala konstruktioner. Sen tror jag definitivt att sociala konstruktioner förstärker mycket av våra evolutionärt nedärvda beteenden.

Först måste man bevisa att empatin sitter i frontalloben och sedan att högre aktivitet där under vissa tester verkligen betyder att de är mer empatiska. Detta är mycket långt ifrån bevis för att de genuint är mer empatiska så jag köper inte detta.

Sedan är det som jag varit inne på en fråga om hur genuin empatin är och hur mycket som är en överlevnadsstrategi som anpassas efter den verklighet man lever i. Med det menar jag inte att de som är empatiska pga detta bara spelar utan att de verkligen upplever empati.
Citera
2019-11-09, 15:58
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Om du ska hävda att detta är ett samhällsproblem så får du komma med relevanta siffror. Om det skulle finnas siffror på att det är så mycket som 50% som inte får ligga kan vi diskutera ett samhällsproblem jo.
Dock behöver man specificera vad " får ligga" betyder. Hur ofta? Med samma partner? Med olika partners?

1) Här finns siffor,

Share of American adults having NO sex reaches all-time high, with one in four 18-to-30-year-old men remaining celibate throughout 2018

Citat:
Share of U.S. adults not having sex in 2018 reached an all-time high
Nearly 1 in 4 adults who were celibate were 20-something men

The portion of Americans 18 to 29 reporting no sex in the past year more than doubled between 2008 and 2018, to 23 percent
Since 2008, the share of men younger than 30 reporting no sex has nearly tripled to 28 percent

https://i.dailymail.co.uk/1s/2019/03/30/01/11643056-6866649-image-a-14_1553909606461.jpg

2) Räkna in alla som ljuger eller bara ligger några få gånger per år då kommer du upp i 50%.
Citera
2019-11-09, 15:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Min erfarenhet säger mig att svenska kvinnor är empatiska i hög grad. Nästan alla jag känner är det nämligen. I högre grad än männen jag känner.

Och vad är exakt den erfarenheten du har av asiatiska kvinnors sympati?

Jo vi kan uppleva detta olika och har olika erfarenheter. Mer detaljer om mina erfarenheter vill jag inte gå in på här eftersom jag vill vara anonym men om du är intresserad kan jag berätta mer i pm.
Citera
2019-11-09, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Här är ett exempel från Asien,

a) 80% av männen mellan 25 och 29 år är singlar.

b) 40% av männen mellan 30-34 år är singlar.

2) Ska vi ha ett samhälle där män betalar för kvinnors utbildning och sjukvård men 80% av de unga männen inte får sex?
Du borde lämpligtvis ange källan till din fakta för det lär ju finnas fakta om vilket land det rör osv. dessutom så verkar det vara under lång tid som människor levt som ogifta med tanke på att det bara var några procents skillnad mot för 10 år sedan
Citera
2019-11-09, 16:02
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du borde lämpligtvis ange källan till din fakta för det lär ju finnas fakta om vilket land det rör osv. dessutom så verkar det vara under lång tid som människor levt som ogifta med tanke på att det bara var några procents skillnad mot för 10 år sedan

https://www.straitstimes.com/singapore/more-women-staying-single-across-all-age-groups

I Asien är normen att par gifter sig innan de lever tillsammans.
Citera
2019-11-09, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Här finns siffor,

Share of American adults having NO sex reaches all-time high, with one in four 18-to-30-year-old men remaining celibate throughout 2018

https://i.dailymail.co.uk/1s/2019/03/30/01/11643056-6866649-image-a-14_1553909606461.jpg

2) Räkna in alla som ljuger eller bara ligger några få gånger per år då kommer du upp i 50%.
Du tror att det nästan är dubbelt så många som inte har sex än vad undersökningar visar, verkar då fullständigt meningslöst att redovisa en enda undersökning eftersom alla ljuger när de svarar.

Dessutom borde du ta med att det sedan 80-talet varit en explosion av kyskhetskultur där sex före giftermål inte är ok, finns oändliga mängder religiösa singlar på uppemot 35 år som inte hittar någon modest jungfru att uppvakta
Citera
2019-11-09, 16:09
Medlem
Babianens avatar
Här är siffror från Japan,

Why are almost half of Japan's millennials still virgins?

Citat:
Japanese millennials just aren't having sex.

That's according to a government survey published last week, claiming that 42% of men and 44.2% of women -- almost half of Japan's millennial singles aged between 18 to 34 -- are virgins.

A Quarter Of Japanese Adults Under 40 Are Virgins, And The Number Is Increasing

Citat:
For women between the ages of 18 and 39, a total of 24.6 percent were virgins in 2015, up from 21.7 percent in 1992. Among men of the same age bracket, the percentage without sexual experience increased from 20 percent to 25.8 percent.

Minst 25% av Japanska män under 40 är oskulder.
Citera
2019-11-09, 16:11
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Du tror att det nästan är dubbelt så många som inte har sex än vad undersökningar visar, verkar då fullständigt meningslöst att redovisa en enda undersökning eftersom alla ljuger när de svarar.

Dessutom borde du ta med att det sedan 80-talet varit en explosion av kyskhetskultur där sex före giftermål inte är ok, finns oändliga mängder religiösa singlar på uppemot 35 år som inte hittar någon modest jungfru att uppvakta

1) 30% har aldrig sex.

2) Sen har du en grupp som,

a) ljuger.

b) har sex ett fåtal gånger per år.

3) Om du skulle inkludera till exempel alla som har sex mindre än 20 gånger per år då skulle du komma upp i 50%.

4) Men vi kan hålla oss till siffran på 30% om du vill. Är det okay att 30% av unga män aldrig får sex?
Citera
2019-11-09, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Först måste man bevisa att empatin sitter i frontalloben och sedan att högre aktivitet där under vissa tester verkligen betyder att de är mer empatiska. Detta är mycket långt ifrån bevis för att de genuint är mer empatiska så jag köper inte detta.

Sedan är det som jag varit inne på en fråga om hur genuin empatin är och hur mycket som är en överlevnadsstrategi som anpassas efter den verklighet man lever i. Med det menar jag inte att de som är empatiska pga detta bara spelar utan att de verkligen upplever empati.
Det är bevisat att det är aktivitet i frontloberna som avgör empatiförmåga, har gjorts stora studier angående detta på livstidsdömda som begått väldigt grova våldsbrott och där har man sett mycket låg aktivitet i vissa delar av hjärnan jämfört med människor i allmänhet.
Citera
2019-11-09, 16:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det är bevisat att det är aktivitet i frontloberna som avgör empatiförmåga, har gjorts stora studier angående detta på livstidsdömda som begått väldigt grova våldsbrott och där har man sett mycket låg aktivitet i vissa delar av hjärnan jämfört med människor i allmänhet.

Det motsäger inte mitt inlägg.

Dessutom måste man gå till botten med vad som man anser ha sig bevisat, och inte göra ovetenskapliga tolkningar av det. Att ens påstå att man har bevisat något som inte är objektivt kvantifierbart utan en subjektiv upplevelse visar att det inte är vetenskap vi pratar om.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-11-09 kl. 16:38.
Citera
2019-11-09, 16:35
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nej, du kan inte begripa detta. Du är kvinna eller en man med extremt låg testosteronnivå.

Sinnet begriper rent inte evolutionärt skillnaden mellan att ragga upp en tjej eller att köpa sex. Det handlar om de djupare lagren av vårt medvetande. Instinkten. På en social nivå förstår man skillnaden, men när det gäller sex så styr reptilhjärnan i högre grad.

Jag kan inte beskriva det på ett bättre sätt än att man vill ha tillgång till den snygga kroppen, och den blir en symbol för femininitet. När man knullar en snygg tjej så knullar man ALLA snygga tjejer. Ungefär så. Förstår du?

Lite klarare kanske. Förstår att du håller hårt på anonymiteten. Man är ju inte direkt öppen med sådana sociopatiska/misogyna tankar.

Vad är det som gör att du så desperat vill ha makt över snygga tjejer? Om jag skulle gissa så är det för att de snygga tjejerna ignorerade dig i skolan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in