2019-11-08, 22:57
  #9193
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Män påverkas nog mer av det visuella än vad kvinnor gör sedan kan vi förstås ha lite olika preferenser om vad som är vackert, sexigt osv. För mig överensstämmer det inte alltid med vad andra anser är top 1%.

Ja det är väl antagligen så, för jag kan inte förstå hur det kan göra så stor skillnad om det är någon man tycker är poäng 10 el poäng 6, så länge man finner personen attraktiv och man blir kåt av personen.
Och det sitter väldigt mycket i beteende och personlighet. Och i sängkammaren sitter det i hur han hanterar den situationen.
Inser när jag skriver detta hur mycket jag lägger över på mannen att ta initiativ under dejtingstadiet. Med en pojkvän är det dock annorlunda, då kan jag lika väl ta initiativ.
Men under dejtingstadiet-måste det bli mannen. Det blir felvänt annars.

Och när man tänker på det så, så kan man på ett sätt förstå dels att pressen på mannen är rätt stor i de sammanhangen, samt att man blir nyfiken på hur en man ser på en kvinna egentligen. Jag menar nu inte att han ser ner på henne, utan mer HUR han ser på henne.
Lika mycket som jag ur mitt perspektiv ser på mannen på ett visst sätt med vissa inbyggda förväntningar så måste mannen se på mig på ett visst sätt och med vissa inbyggda förväntningar.
__________________
Senast redigerad av Moment22x22 2019-11-08 kl. 23:01.
Citera
2019-11-08, 22:58
  #9194
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Vilket är rätt många.



Klart det kan finnas olika grader av attraktion. Har man en visuell sexualitet blir upplevelsen givetvis mer upphetsande med en topp 1%-kvinna än med en topp 30%. Därmed inte sagt att det är det enda som betyder något. I vissa fall kan man absolut föredra en topp 30 framför en topp 1. Saker som utstrålning, personlighet, personkemi, hur de är i sängen osv spelar också in.

Nu har jag haft turen att hitta en som i mina ögon är topp 1% i utseende, och 10/10 i samtliga kategorier ovan, på en bordell i Tyskland, så jag behöver inte kompromissa.

Besöker du alltid samma kvinna där?
Citera
2019-11-08, 23:00
  #9195
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nej, obalansen gör att fula kvinnor kan få helt ok eller t om rätt snygga män. Obalansen är enorm till kvinnors fördel, så att påstå att det är mest synd om kvinnorna är absurt utan dess like.

Gör två fakekonton på t ex HappyPancake, ett med en alldaglig man, och ett med en alldaglig kvinna. Vem får flest mail? Vem får flest mail från attraktiva personer av det motsatta könet?

En kvalificerad gissning av utgången (jag har gjort dessa experiment):

Mannen får på en vecka 0-1 mail, totalt, varav 0 från kvinnor som utseendemässigt spelar i en högre liga än honom.

Kvinnan får på en vecka 50-80 mail, totalt, varav 10-20 från män som utseendemässigt spelar i en högre liga än vad hon gör.

Mest synd om kvinnan?

Att påstå att kvinnor har höga krav på sig idag är skrattretande - det räcker att existera så kommer män vilja sätta på dig.

Legaliserat sexköp skulle kunna hjälpa till att jämna ut den här obalansen något.

Du behöver ha med i beräkningen att män hör av sig för att de vill ligga. Kanske vill de möjligtvis annat också, men ligg duger för de flesta män.

De flesta kvinnor hör nog inte av sig alls om de inte bedömer att mannen skulle kunna vara relationsmaterial.
Citera
2019-11-08, 23:01
  #9196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Alltså gör nästan hälften av singlarna det. Men det kanske är den udda hälften av singlarna då...

Jo, det finns normala, snygga män på dejtingappar idag.

Herregud vad du slänger ur dig korkade och verklighetsfrånvända påståenden.
Kring 30% av singlarna använde dejtingappar 2017 och det är långt under hälften dessutom har jag hört talas om att det är personer som år efter år är på dessa dejtingsidor så av det kan man dra slutsatsen att det är många udda där eftersom de förblir singlar
Citera
2019-11-08, 23:07
  #9197
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Kring 30% av singlarna använde dejtingappar 2017 och det är långt under hälften dessutom har jag hört talas om att det är personer som år efter år är på dessa dejtingsidor så av det kan man dra slutsatsen att det är många udda där eftersom de förblir singlar

Det finns normala, snygga män och kvinnor på dejtingappar. 30% är många singlar.

Svara på det relevanta i mitt tidigare inlägg istället.

Herregud, mer bisarr motdebattör får man leta efter.
Citera
2019-11-08, 23:09
  #9198
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Besöker du alltid samma kvinna där?

Besökt henne två gånger och är hon där nästa gång jag är där kommer jag besöka henne igen.
Citera
2019-11-08, 23:16
  #9199
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du behöver ha med i beräkningen att män hör av sig för att de vill ligga. Kanske vill de möjligtvis annat också, men ligg duger för de flesta män.

De flesta kvinnor hör nog inte av sig alls om de inte bedömer att mannen skulle kunna vara relationsmaterial.

Kvinnor hör inte av sig oavsett. Mäns inkorgar gapar tomma, medan kvinnors är överfulla. Det här kan alla som någon gång varit med på en sådan sida intyga.
Citera
2019-11-08, 23:44
  #9200
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Kvinnor hör inte av sig oavsett. Mäns inkorgar gapar tomma, medan kvinnors är överfulla. Det här kan alla som någon gång varit med på en sådan sida intyga.

Ja det är möjligt. En bidragande faktor för min del är att jag har svårt att bara relatera till en bild. Eftersom nu män verkar mer visuella så är det antagligen lättare för er att känna någon slags lust eller impuls att höra av er enbart baserat på ett utseende.

Sen kan man ha kvar sin profil utan att vara aktiv. Jag har min profil på Tinder tex, trots jag inte varit aktiv med dejtande där på typ ett år. Pratar inte heller med någon där. Kom på det nu för jag såg att en person skrev innan ikväll, men jag tittade inte just då och sen glömde jag det. Detta handlar ju inte om medvetna dissar utan att man helt enkelt kanske inte är engagerad i nätdejting för tillfället.
Och att träffa nån för bara sex är inte aktuellt.
__________________
Senast redigerad av Moment22x22 2019-11-08 kl. 23:47.
Citera
2019-11-08, 23:56
  #9201
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja det är väl antagligen så, för jag kan inte förstå hur det kan göra så stor skillnad om det är någon man tycker är poäng 10 el poäng 6, så länge man finner personen attraktiv och man blir kåt av personen.
Och det sitter väldigt mycket i beteende och personlighet. Och i sängkammaren sitter det i hur han hanterar den situationen.
Inser när jag skriver detta hur mycket jag lägger över på mannen att ta initiativ under dejtingstadiet. Med en pojkvän är det dock annorlunda, då kan jag lika väl ta initiativ.
Men under dejtingstadiet-måste det bli mannen. Det blir felvänt annars.
Och när man tänker på det så, så kan man på ett sätt förstå dels att pressen på mannen är rätt stor i de sammanhangen, samt att man blir nyfiken på hur en man ser på en kvinna egentligen. Jag menar nu inte att han ser ner på henne, utan mer HUR han ser på henne.
Lika mycket som jag ur mitt perspektiv ser på mannen på ett visst sätt med vissa inbyggda förväntningar så måste mannen se på mig på ett visst sätt och med vissa inbyggda förväntningar.

Helt klart är det förstås så att tjejen ökar på poängskalan när känslorna växer och en högpoängare faller när man ser en saker i personligheten man inte gillar, ingen tvekan om det, men det finns förstås gränser. Som exempel kan jag ta mig själv, jag har alltid dragits till mörkhåriga och mer orientaliska tjejer men en tjej som kontaktade mig på en dejtingsite var en rödhårig svensk tjej. Hon hade fin kropp, vackert ansikte men ändå var jag tveksam. Men det hon skrev i profilen och till mig privat gjorde att jag såg att det här var en mycket speciell tjej med ett ett mycket stort mentalt djup som gjorde att vi kopplade väldigt bra. Att hon dessutom hade en mycket imponerande karriär var inte viktigt för mig men ärligt talat talade det lite till min fåfänga. De här sakerna gjorde att jag gjorde avsteg från mina typiska preferenser rent visuellt, jag tänkte att jag kan inte vara så ytlig att jag nobbar en sådan fullpottare bara pga min inskränkthet, hon är vacker och känslorna kan komma och växa. Så vi inledde en relation, vi nådde varandra på ett djup som jag aldrig varit med om förr eller senare. Men jag kom ändå aldrig ifrån att hon kändes som en mycket god och nära syster. Kände när jag åt frukost med henne att den rätta fysiska dragningskraften till henne aldrig kom, ska jag sitta resten av livet utan att känna att jag vill bara äta henne? Tragiskt förstås för hon var så mycket bättre än jag förtjänade och av någon konstig anledning tyckte hon att jag var det.

Efter den erfarenheten valde jag att bejaka vad jag känner rent fysiskt för om den riktiga dragningskraften finns där kan jag kämpa och stå ut med andra saker som inte är prefekt. Efter det har jag varit ihop med riktiga fullpoängare rent fysiskt enligt mina preferenser men fått jobba och ta andra brister som t.ex. inte samma intellekt eller mentalt djup vilket i längden även det kan orsaka spänningar. Fortfarande undrar jag ibland om jag verkligen gjorde rätt men jag tror nog ändå det även om jag inte är helt säker.

Ser man på hur en typisk tjej skulle känt inför detta hade valet varit självklart. Den första tjejen jag beskrev var vacker, smart, hade hög status, ekonomiskt rik och pga personliga händelser hade hon sökt mentala insikter som få har. Den andra tjejen var invandrad, hade svag ekonomi, behövde jobba samtidigt som hon studerade, hade lägre IQ vilket ger kommunikationsproblem men hela min kropp reagerar när jag ser henne. Mitt val var nummer två men 99 av 100 tjejer skulle inte tveka en sekund om att välja nummer 1.
Citera
2019-11-09, 00:02
  #9202
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja det är möjligt. En bidragande faktor för min del är att jag har svårt att bara relatera till en bild. Eftersom nu män verkar mer visuella så är det antagligen lättare för er att känna någon slags lust eller impuls att höra av er enbart baserat på ett utseende.

Sen kan man ha kvar sin profil utan att vara aktiv. Jag har min profil på Tinder tex, trots jag inte varit aktiv med dejtande där på typ ett år. Pratar inte heller med någon där. Kom på det nu för jag såg att en person skrev innan ikväll, men jag tittade inte just då och sen glömde jag det. Detta handlar ju inte om medvetna dissar utan att man helt enkelt kanske inte är engagerad i nätdejting för tillfället.
Och att träffa nån för bara sex är inte aktuellt.

Ja, för män räcker en bild (fast även kvinnor utan bild får meddelanden), medan massor av parametrar måste stämma för att en kvinna ska vara intresserad av en man.

Vem har högst krav på sig, mannen eller kvinnan?

Det är två helt olika universum.

Och att du får meddelande på Tinder fast du inte varit aktiv på ett år säger en del. Är du man måste du vara aktiv dagligen annars är det snabbt helt dött.
Citera
2019-11-09, 00:19
  #9203
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är fortfarande väldigt stor skillnad. En kvinna kan ha helt fristående ekonomi och dejta en man som har bättre ekonomi. Detta betyder inte att hon erhåller resurser från honom.

Vi talar om basala och evolutionära instinkter. Dessa övertrumfar sociala variabler varje gång. Du begriper inte det. Det beror på att du inte kan tänka utanför dig själv.
Citera
2019-11-09, 00:22
  #9204
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ingen vill dejta någon med noll social kompetens och noll personlighet ingen vill ens ha sex med någon utan karisma handlar inte om status utan om att man hellre är i eget sällskap än med någon som inte har något positivt att tillföra. Det räcker långt med att bara vara rolig för att bli intressant

Du har fel. Alla egenskaper du talar om signalerar ytterst förmågan att skydda och försörja. Den yttersta av instinkter. Med andra ord så begriper du inte ens själv vad du går igång på. Ganska sorgligt faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in